Рішення
від 19.03.2021 по справі 409/2140/20
БІЛОКУРАКИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №409/2140/20

Пров.№2-а/409/12/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2021 року смт Білокуракине

Білокуракинський районний суд Луганської області в складі:

головуючого судді: О.Ю.Максименко

за участю секретаря судових засідань: А.Г.Акименко

за участю позивача: ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт Білокуракине адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управління патрульної поліції в Луганській області про скасування постанови серії ЕАМ № 3456205 від 20.11.2020 року про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 126 КУпАП, -

В с т а н о в и в :

Позивач звернувся до суду з позовом до Управління патрульної поліції в Луганській області про скасування постанови серії ЕАМ № 3456205 від 20.11.2020 року про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 126 КУпАП.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що 20.11.2020 року поліцейським батальйону ТОР роти ТОР рядовим поліції Сімоновим В.А. у відношенні нього було складено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі - серії ЕАМ № 3456205 , відповідно до якої водій керував транспортним засобом - автомобілем ЛАНОС д.н. НОМЕР_1 без поліса обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, чим порушив п.2.1г ПДР, чим порушив ст. 126 ч.1 КУпАП. Вказана постанова є необґрунтованою та винесеною із порушенням норм процесуального права, з огляду на те, що він є учасником бойових дій, а тому звільнений від сплати страхового полісу. Вважає дії позивача не законними, а постанову такою, що підлягає скасуванню, оскільки вона складена з порушенням порядку, передбаченого КУпАП.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав та просив задовольнити в повному обсязі, надавши пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві. Доповнивши, що на вимогу працівника поліції пред`явити страховий поліс, він відповів, що підстав для пред`явлення не має, окрім того, він у нього відсутній, оскільки позивач є учасником бойових дій, а тому має право на пільги, в тому числі на звільнення від сплати страхового полісу. При цьому посвідчення він працівнику поліції не надавав та у нього його не вимагали.

Представник відповідача та третьої особи в судове засідання не з`явилися, надали до суду заяву про розгляд справи без їх участі, позовні вимоги не визнали та просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, вислухавши пояснення позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши докази кожен окремо та в їх сукупності, вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що постановою поліцейського батальйону ТОР роти ТОР рядовим поліції Сімоновим В.А. про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії ЕАМ № 3456205 від 20.11.2020 року ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 126 КУпАП за те, що він 20.11.2020 року о 13 год. 07 хв. по вул. Слобожанській, 1 с Підгірне керував транспортним засобом - автомобілем LANOS д.н. НОМЕР_2 без чинного страхового поліса обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, чим порушив п.2.1г ПДР (а.с.6).

Згідно копії посвідчення серії НОМЕР_3 , виданого 16.10.2015 року Східним регіональним управлінням Державної прикордонної служби України, ОСОБА_2 має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій (а.с.10 ).

Як вбачається зі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, автомобіль марки DAEWOO модель LANOS д.н. НОМЕР_2 належить ОСОБА_2 (а.с.12).

Відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону України Про Національну поліцію Поліцейський зобов`язаний поінформувати водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки, визначеної у цій статті.

Згідно Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України 07.11.2015 № 1395 та Зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2015 р. за № 1408/27853, Постанова у справі про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частинами першою, другою, третьою, п`ятою і шостою статті 121, статтями 121-1, 121-2, частинами першою, другою, третьою і п`ятою статті 122, частиною першою статті 123, статтею 124-1, статтями 125, 126, частинами першою, другою і третьою статті 127, статтями 128, 129, статтею 132-1, частинами шостою і одинадцятою статті 133-1, частинами першою, другою і третьою статті 140, частинами шостою, сьомою статті 152-1 КУпАП, виноситься на місці вчинення адміністративного правопорушення (п. 2 розділу III Інструкції).Розгляд справи розпочинається з представлення поліцейського, який розглядає цю справу. Поліцейський, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов`язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення (якщо складення протоколу передбачається КУпАП), заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. Під час розгляду справи потерпілого може бути опитано як свідка - (п. 9 розділу III Інструкції).

Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, поліцейський виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення повинен відповідати статті 283 КУпАП (п. 1, 2 розділу IV Інструкції).

Пунктом 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 23.12.2005 року № 14 Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті встановлено, що зміст постанови має відповідати вимогам, передбаченим ст.ст. 283, 284 КУпАП . В ній, зокрема, необхідно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення, та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник, чи висловлених останнім доводів.

Відповідно до ст. 251 КУпАП України доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно ст. 280 КУпАП України Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до п. 21.1, 21.3, 21.4 ст. 21 Закону України "Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" З урахуванням положень пункту 21.3 цієї статті на території України забороняється експлуатація транспортного засобу (за винятком транспортних засобів, щодо яких не встановлено коригуючий коефіцієнт в залежності від типу транспортного засобу) без поліса обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності, чинного на території України, або поліса (сертифіката) обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності, укладеного в іншій країні з уповноваженою організацією із страхування цивільно-правової відповідальності, з якою МТ СБУ уклало угоду про взаємне визнання договорів такого страхування. При використанні транспортного засобу в дорожньому русі особа, яка керує ним, зобов`язана мати при собі страховий поліс (сертифікат). Страховий поліс пред`являється посадовим особам органів, визначених у пункті 21.2 цієї статті, на їх вимогу. У разі експлуатації транспортного засобу на території України без наявності чинного поліса обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності особа несе відповідальність, встановлену законом.

Згідно п. 13.1. ст. 13 Закону України "Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" Учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності та особи з інвалідністю внаслідок війни, що визначені законом, особи з інвалідністю I групи, які особисто керують належними їм транспортними засобами, а також особи, що керують транспортним засобом, належним особі з інвалідністю I групи, у її присутності, звільняються від обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності на території України. Відшкодування збитків від дорожньо-транспортної пригоди, винуватцями якої є зазначені особи, проводить МТСБУ у порядку, визначеному цим Законом.

Як вбачається з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі доказів.

З наданого до суду відеозапису вбачається тільки момент розгляду адміністративної справи, пояснення, які ОСОБА_2 надавав працівнику поліції до складання постанови, на відео відсутні.

Враховуючи, що відповідач не надав суду переконливих доказів правомірності винесення оскаржуваної постанови, суд керуючись положеннями ст. 286 КАС України дійшов висновку, що постанова ЕАМ № 3456205 від 20.11.2020 року підлягає скасуванню як неправомірна.

Відповідачем не надано доказів, які б спростували такий висновок.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Надаючи оцінку дослідженим в судовому засіданні доказам, суд приходить до висновку, що відповідачем було неправомірно складено оскаржувану постанову, позивач не вчиняв дії, відповідальність за які передбачена ч.1 ст. 126 КУпАП.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином з відповідача на користь позивача підлягають стягненню судові витрати у розмірі 420,40 грн.

На підставі викладеного та керуючись Правилами дорожнього руху, ст. 16 Закону України "Про дорожній рух", ст. 35 Закону України Про Національну поліцію , ст. 13, 21 Закону України "Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", ст.ст. 9, 126, 251, 254, 256, 268, 283, 284 КУпАП, ст.ст. 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 17-19, 73- 75, 139, 159-161, 167, 194, 241-244, 250, 257-262, 286 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позовні вимоги ОСОБА_2 задовольнити в повному обсязі.

Скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не автоматичному режимі, серії ЕАМ № 3456205 від 20.11.2020 року за ч. 1 ст. 126 КУпАП відносно ОСОБА_2 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління патрульної поліції в Луганській області, місцезнаходження за адресою: вул. Штейгерська, 8 м. Лисичанськ Луганська область, на користь ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_4 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , судові витрати в розмірі 420 грн 40 коп..

Рішення може бути оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду через Білокуракинський районний суд Луганської області на підставі п.15.5 ч.1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.

Позивач: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_4 , паспорт серії НОМЕР_5 , виданий Білокуракинським РВ УМВС України в Луганській області 26.06.1998 року, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідач: Управління патрульної поліції в Луганській області, місцезнаходження за адресою: вул. Штейгерська, 8 м. Лисичанськ Луганська область.

Третя особа - поліцейський батальйону ТОР роти ТОР рядовий поліції Сімонов Володимир Андрійович, місцезнаходження: вул. Штейгерська, 8 м. Лисичанськ Луганська область.

Суддя Білокуракинського

районного суду Луганської області О. Ю. Максименко

СудБілокуракинський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення19.03.2021
Оприлюднено19.03.2021
Номер документу95635987
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —409/2140/20

Рішення від 19.03.2021

Адміністративне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Максименко О. Ю.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Третяк О. Г.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Максименко О. Ю.

Ухвала від 05.01.2021

Адміністративне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Максименко О. Ю.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Максименко О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні