Справа № 420/12817/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 березня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Кравченка М.М.;
за участі:
секретаря судового засідання - Тригубенко Ю.Г.;
представника позивача - Тодорова В.Д.;
представник відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Виробничо-комерційної фірми Кварц (приватна форма власності) до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.10.2020 року № 0001363203, -
СУТЬ СПОРУ:
Виробничо-комерційна фірма Кварц (приватна форма власності) звернулася до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, в якій просила: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.10.2020 року № 0001363203.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. 15.10.2020 Виробничо-комерційна фірма КВАРЦ (приватна форма власності) отримала від Головного управління ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення № 0001363203 від 08.10.2020 р. про нарахування суми штрафних санкцій у розмірі 1000000 грн. Підставою для прийняття зазначеного податкового повідомлення-рішення стали висновки, викладені в Акті ГУ ДПС в Одеській області № 1803/15-32-32-03-21034486 від 04.09.2020 року Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального . Позивач вважає, що перевірку було проведено без належного з`ясування фактичних обставин справи, які ґрунтуються на первинних документах, а тому висновки в Акті перевірки є необґрунтованими та хибними, а спірне податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області № 0001363203 від 08.10.2020 р. є протиправним та підлягає скасуванню. В Акті перевірки зроблено висновок про порушення з боку ВКФ КВАРЦ законодавства України щодо придбання палива для використання у власній виробничій та господарській діяльності. Проте, з такими висновками погодитися не можна, оскільки при проведенні перевірки односторонньо та не в повному обсязі досліджено первинні документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, невірно застосовано до спірних правовідносин норми чинного законодавства, що призвело до помилкових висновків та визначення Позивачу грошових зобов`язань та застосування санкцій.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 23.11.2020 року позовну заяву Виробничо-комерційної фірми Кварц (приватна форма власності) до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.10.2020 року № 0001363203 було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.
У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що відповідно до наданих позивачем в ході перевірки ТТН та видаткових накладних станом з 01.01.2020 по 27.08.2020 року Виробничо-комерційна фірма КВАРЦ (приватна форма власності) отримано та оприбутковано дизельного палива в кількості 1552845,0 літрів. Згідно інформаційного ресурсу ДПС позивач не зареєстрований платником акцизного податку з реалізації пального. В ході проведення перевірки встановлено порушення пункту б абзацу 6 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України, передбачена відповідальність згідно із п.128-1.2 ст.128-1 ПК України. Відповідно до фактичних обставин справи, позивач здійснює, зокрема, зберігання палива згідно умов договорів, то відповідно до норм статті 230 Податкового кодексу України приміщення або територія, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом, зокрема, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального, є акцизним складом та повинно бути зареєстроване в системі електронного адміністрування реалізації пального. Перевіркою встановлено отримання позивачем пального на територію за адресою: Одеська обл., с. Бурлача балка, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Труда, 20, Одеська обл., с. Малодолинське, вул. Паромна, 11-А та Кіровоградська обл., м. Олександрія, вул. Кільцева, 13, яка використовується позивачем для навантаження, розвантаження, зберігання пального в загальній кількості що, перевищує 1000 кубічних метрів (1 000 000 літрів), а саме 1552845,0 літрів на не зареєстрований акцизний склад, що підтверджується ТТН, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 203, видатковими накладними та даними ЄРАН 2019, чим порушено пункт б абзацу 6 п.п.230.1.2 п.230.1. ст.230 Кодексу яким зазначено, що платники податків розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі акцизні склади - у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
У відповіді на відзив позивач зазначає, що ВКФ Кварц є власником спеціального дорожнього обладнання - Установка асфальтозмішувальна КДМ20667 переміщувана , виробництва ПАТ Кременчуцький завод дорожніх машин (заводський номер: 1708004, дата виготовлення 09.08.2017). Вказане обладнання обліковується за ВКФ Кварц згідно з Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 104 (основні засоби) за 2020 року Згідно з паспортом № КДМ20667 00.00.000ПС на Установку асфальтозмішувальну КДМ20667 переміщувану, паливо, на якому працює ця установка - дизельне паливо. Ємність основного паливного бака Установки асфальтозмішувальної КДМ20667 - 13,3 куб. м. Придбане позивачем у постачальників паливо з паливовозу, заливалося безпосередньо в паливний бак вказаної установки. Вищевказана асфальтозмішувальна установка знаходиться у Кіровоградській області, м. Олександрія, вул. Кільцева, 13. Для розміщення вищевказаної установки між ВКФ КВАРЦ та власником землі - Олександрійською міською радою був укладений Договір оренди земельної ділянки від 29.11.2019 р. Відповідно до Зведеної відомості надходження та переміщення палива за період з 01.01.2020 по 31.08.2020 ВКФ КВАРЦ у м. Олександрія Кіровоградської області, для забезпечення роботи Установки асфальтозмішувальної КДМ20667, у паливний бак було заправлено 579,75 м3 палива. Паливо заливалося безпосередньо в паливний бак установки, який не є акцизним складом, згідно приписів пп. в п.14.1.6 п.14.1 Податкового кодексу України.
Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Виробничо-комерційна фірма Кварц (приватна форма власності) зареєстрована та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області як платник податків.
На підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 21.08.2020 року № 3736, направлень від 21.08.2020 року співробітники Головного управління ДПС в Одеській області провели фактичну перевірку Виробничо-комерційної фірми Кварц (приватна форма власності), адреса господарської одиниці: Одеська обл., м. Чорноморськ, с. Малодолинське, вул. Паромна, 11-А, з метою здійснення контролю за дотриманням вимог діючого законодавства у сфері виробництва, зберігання та обігу підакцизних товарів, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, свідоцтв за період з 01.07.2019 року по дату закінчення фактичної перевірки.
За результатами цієї перевірки 04.09.2020 року Головне управління ДПС в Одеській області склало акт № 1803/15-32-32-03-21034486 Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального .
В акті перевірки № 1803/15-32-32-03-21034486 від 04.09.2020 року встановлені наступні порушення з боку позивача:
- пункт б абзацу 6 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України.
Такі висновки відповідача обґрунтовані тим, що отримання позивачем пального на території за адресою: Одеська обл., с. Бурлача балка, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Труда, 20, Одеська обл., с. Малодолинське, вул. Паромна, 11-А, та Кіровоградська обл., м. Олександрія, вул. Кільцева, 13, яка використовується для навантаження, розвантаження, зберігання пального в загальній кількості, що перевищує 1000 кубічних метрів (1000000 літрів), а саме 1552845,0 літрів на не зареєстрований акцизний склад, що підтверджується ТТН, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 203, видатковими накладними та даними ЄРАН 2019.
Не погоджуючись з висновками акту перевірки № 1803/15-32-32-03-21034486 від 04.09.2020 року Виробничо-комерційна фірма Кварц (приватна форма власності) подала 01.10.2020 року до Головного управління ДПС в Одеській області заперечення на нього.
Листом від 07.10.2020 року Головне управління ДПС в Одеській області повідомило Виробничо-комерційну фірму Кварц (приватна форма власності), що фактичну перевірку проведено в межах та у відповідності до вимог чинного законодавства України, а висновок до акут перевірки є правомірним.
За наслідками перевірки Виробничо-комерційної фірми Кварц (приватна форма власності) на підставі акту перевірки № 1803/15-32-32-03-21034486 від 04.09.2020 року відповідно до зазначених порушень Головне управління ДПС в Одеській області прийняло податкове повідомлення-рішення:
- від 08.10.2020 року № 0001363203, яким до позивача за порушення пункт б абзацу 6 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України та на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54, п.128-1.2 ст.128-1 Податкового кодексу України застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) або пені у розмірі 1000000,00 грн.
Відповідно до пп.14.1.6 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України акцизний склад - це: а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів; б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального. Не є акцизним складом: а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії; б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої;
Згідно з пп.14.1.6-1 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України. Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для: а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом а пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України); б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України; в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу. Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб`єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки;
В акті перевірки зазначено, що в ході проведення фактичної перевірки встановлено, що за період з 01.01.2020 року по 27.08.2020 року контрагентами-постачальниками зареєстровані акцизні накладні з кодом операції 3 - реалізація пального суб`єктами господарювання - неплатнику на фізичне відвантаження (відпуск) пального з акцизного складу на загальну кількість 1595102,0 літрів.
З урахуванням зазначеного, суд погоджується з позивачем, що перевірка ВКФ Кварц була проведена за результатами роботи з 01.01.2020 року по 27.08.2020 року, тобто до закінчення календарного року.
04.09.2020 року Виробничо-комерційна фірма Кварц (приватна форма власності) отримала від Головного управління ДПС в Одеській області Ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) реєстраційний номер: 15030414202001651.
Тобто, Виробничо-комерційна фірма Кварц (приватна форма власності) до закінчення звітного періоду - календарного року отримала ліцензію, яка надає право отримувати та зберігати пальне для власних потреб в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів.
Під час розгляду справи суд встановив, що між ВКФ КВАРЦ та ТОВ ЄВРОСТАНДАРТ 09.04.2019 року був укладений Договір № 090419 поставки нафтопродуктів, між ВКФ КВАРЦ та ТОВ ОДЕСА ОІЛ ТРЕЙДІНГ 16.09.2019 року був укладений Договір поставки № 16092019/1ДГ, між ВКФ КВАРЦ та ТОВ ЮЖНАЯ ТОПЛІВНАЯ КОМПАНІЯ 02.03.2020 року був укладений Договір поставки № 02-03-02/2020, між ВКФ КВАРЦ та ТОВ БЕСТ ОЙЛ ТРЕЙД 21.05.2020 року був укладений Договір № БС1351 поставки нафтопродуктів, між ВКФ КВАРЦ та ТОВ РОЯЛ ПЕТРОЛ 17.02.2020 року був укладений Договір № 414 постачання нафтопродуктів, між ВКФ КВАРЦ та ПП ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ НЬЮКО 21.03.2020 року був укладений Договір № 0761 поставки нафтопродуктів, між ВКФ КВАРЦ та ТОВ МОЦНИЙ 08.05.2019 року був укладений Договір № 11/19, між ВКФ КВАРЦ та ТОВ ОККО-БІЗНЕС ПАРТНЕР 16.01.2020 року був укладений Договір № 41ПК-1298/20 купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток.
В періоді, який перевірявся, Виробничо-комерційна фірма Кварц (приватна форма власності) отримувала паливо від своїх контрагентів на підставі зазначених договорів для власного використання, що було відображено в бухгалтерській документації та підтверджується наданими документами, а саме за січень 2020 року: обороти рахунку 203 за січень 2020 року; звіт паливно-мастильних матеріалів ділянки механізації за січень 2020 року; видаткова накладна № 123 від 10.01.2020 року; підсумковий акт звірки за період з 01.01.2020 року по 31.01.2020 року; за лютий 2020 року: обороти рахунку 203 за лютий 2020 року; звіт паливно-мастильних матеріалів ділянки механізації за лютий 2020 року; накладна на відпуск товарів № 41ПК-1298/20-9099650347 від 29.02.2020 року за період з 01.02.2020 року по 29.02.2020 року; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за лютий 2020 року; акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; за березень 2020 року: обороти рахунку 203 за березень 2020 року; звіт паливно-мастильних матеріалів ділянки механізації за березень 2020 року; видаткова накладна № 2937 від 30.03.2020 року; видаткова накладна № 2596 від 23.03.2020 року; видаткова накладна № 2535 від 20.03.2020 року; видаткова накладна № 2409 від 18.03.2020 року; видаткова накладна № 2352 від 17.03.2020 року; видаткова накладна № 2316 від 13.03.2020 року; видаткова накладна № 2097 від 11.03.2020 року; видаткова накладна № 2095 від 11.03.2020 року; видаткова накладна № 1859 від 04.03.2020 року; накладна № 389 від 26.03.2020 року; накладна № 377 від 25.03.2020 року; накладна № 401 від 28.03.2020 року; калькуляція на виготовлення щільної крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за березень 2020 року; акт виготовлення щільної крупнозернистої асфальтобетонної суміші; накладна на відпуск товарів № 41ПК-1298/20-9100780212 від 31.03.2020 року за період з 01.03.2020 року по 31.03.2020 року; за квітень 2020 року: обороти рахунку 203 за квітень 2020 року; звіт паливно-мастильних матеріалів ділянки механізації за квітень 2020 року; накладна на відпуск товарів № 41ПК-1298/20-9101690908 від 30.04.2020 року за період з 01.04.2020 року по 30.04.2020 року; видаткова накладна № 3253 від 04.04.2020 року; видаткова накладна № 3291 від 06.04.2020 року; видаткова накладна № 3623 від 14.04.2020 року; видаткова накладна № 4262 від 28.04.2020 року; видаткова накладна № 4335 від 29.04.2020 року; видаткова накладна № 4357 від 30.04.2020 року; накладна № 565 від 21.04.2020 року; накладна № 474 від 08.04.2020 року; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за квітень 2020 року; акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення щільної крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за квітень 2020 року; акт виготовлення щільної крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за квітень 2020 року; акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за квітень 2020 року; акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; за травень 2020 року: обороти рахунку 203 за травень 2020 року; звіт паливно-мастильних матеріалів ділянки механізації за травень 2020 року; накладна на відпуск товарів № 41ПК-1298/20-9102819442 від 31.05.2020 року за період з 01.05.2020 року по 31.05.2020 року; калькуляція на виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за травень 2020 року (4554,929 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за травень 2020 року (7018,157 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип А ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за травень 2020 року (109,55 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за травень 2020 року (505,133 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші за травень 2020 року (473,26 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші за травень 2020 року (30,8 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; за червень 2020: обороти рахунку 203 за червень 2020 року; звіт паливно-мастильних матеріалів ділянки механізації за червень 2020 року; видаткова накладна № 103 від 08.06.2020 року; видаткова накладна № 6491 від 05.06.2020 року; накладна на відпуск товарів № 41ПК-1298/20-9103990284 від 30.06.2020 року за період з 01.06.2020 року по 30.06.2020 року; за липень 2020 року: обороти рахунку 203 за липень 2020 року; звіт паливно-мастильних матеріалів ділянки механізації за липень 2020 року; накладна на відпуск товарів № 41ПК-1298/20-9105138512 від 31.07.2020 року за період з 01.07.2020 року по 31.07.2020 року; видаткова накладна № 134 від 22.07.2020 року; калькуляція на виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за липень 2020 року (3604,665 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за липень 2020 року (1234,215 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за липень 2020 року (306,106 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за липень 2020 року (1206,202 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші; калькуляція на виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за липень 2020 року (2107,139 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за липень 2020 року (240,45 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за липень 2020 року (696,123 т); акт виготовлення дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші за липень 2020 року (24,6 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за липень 2020 року (377,65 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; видаткова накладна № 757 від 01.07.2020 року; видаткова накладна № 755 від 01.07.2020 року; видаткова накладна № 760 від 01.07.2020 року; видаткова накладна № 761 від 02.07.2020 року; видаткова накладна № 762 від 02.07.2020 року; видаткова накладна № 767 від 02.07.2020 року; видаткова накладна № 768 від 02.07.2020 року; видаткова накладна № 763 від 02.07.2020 року; видаткова накладна № 770 від 03.07.2020 року; видаткова накладна № 775 від 03.07.2020 року; видаткова накладна № 776 від 04.07.2020 року; видаткова накладна № 797 від 07.07.2020 року; видаткова накладна № 823 від 13.07.2020 року; видаткова накладна № 820 від 14.07.2020 року; видаткова накладна № 808 від 14.07.2020 року; видаткова накладна № 816 від 14.07.2020 року; видаткова накладна № 833 від 14.07.2020 року; видаткова накладна № 859 від 17.07.2020 року; видаткова накладна № 853 від 19.07.2020 року; видаткова накладна № 835 від 19.07.2020 року; видаткова накладна № 821 від 19.07.2020 року; видаткова накладна № 827 від 19.07.2020 року; видаткова накладна № 819 від 19.07.2020 року; видаткова накладна № 854 від 20.07.2020 року; видаткова накладна № 861 від 20.07.2020 року; видаткова накладна № 873 від 20.07.2020 року; видаткова накладна № 866 від 20.07.2020 року; видаткова накладна № 836 від 20.07.2020 року; видаткова накладна № 841 від 20.07.2020 року; видаткова накладна № 870 від 21.07.2020 року; видаткова накладна № 872 від 21.07.2020 року; видаткова накладна № 875 від 23.07.2020 року; видаткова накладна № 881 від 26.07.2020 року; видаткова накладна № 887 від 26.07.2020 року; видаткова накладна № 913 від 30.07.2020 року; видаткова накладна № 7 від 03.07.2020 року; за серпень 2020 року: обороти рахунку 203 за серпень 2020 року; звіт паливно-мастильних матеріалів ділянки механізації за серпень 2020 року; накладна на відпуск товарів № 41ПК-1298/20-9106493317 від 31.08.2020 року за період з 01.08.2020 року по 31.08.2020 року; видаткова накладна № 151 від 20.08.2020 року; видаткова накладна № 149 від 19.08.2020 року; видаткова накладна № 144 від 01.08.2020 року; видаткова накладна № 152 від 23.08.2020 року; видаткова накладна № 145 від 08.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002233 від 27.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002215 від 26.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002202 від 25.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002181 від 21.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002158 від 20.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002131 від 18.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002275 від 31.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002250 від 28.08.2020 року; видаткова накладна № РН-002233 від 27.08.2020 року; видаткова накладна № 1029 від 31.08.2020 року; видаткова накладна № 1023 від 27.08.2020 року; видаткова накладна № 993 від 18.08.2020 року; видаткова накладна № 958 від 17.08.2020 року; видаткова накладна № 976 від 14.08.2020 року; видаткова накладна № 947 від 11.08.2020 року; видаткова накладна № 950 від 11.08.2020 року; видаткова накладна № 959 від 10.08.2020 року; видаткова накладна № 940 від 05.08.2020 року; видаткова накладна № 108 від 26.08.2020 року; видаткова накладна № 107 від 26.08.2020 року; видаткова накладна № 105 від 21.08.2020 року; видаткова накладна № 77 від 20.07.2020 року; видаткова накладна № 100 від 17.08.2020 року; акт прийому-передачі ТМЦ № 8005270/КВ-0014342 від 31.08.2020 року; акт вибірки (інформаційний звіт) за період: серпень 2020 року; видаткова накладна № 11953 від 25.08.2020 року; видаткова накладна № 11926 від 23.08.2020 року; видаткова накладна № 11855 від 22.08.2020 року; паспорт якості № 05398901/20-0003/372 від 03.06.2020 року; сертифікат відповідності № UA.TR.037.00117-20; CERTIFICATE of QUALITY від 27.05.2020 року; Декларація про відповідність № UA.TR.037.D.00082-20 від 03.06.2020 року; сертифікат відповідності № UA.056.П.00065-19; паспорт якості № 1206 від 09.07.2020 року; паспорт № 764 бензин неетильованний АИ-95-К5-Євро від 27.06.2020 року; Сертифікат відповідності бензин неетильований АИ-95-К5-Евро; калькуляція на виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за серпень 2020 року (50,419 т); акт виготовлення крупнозернистої асфальтобетонної суміші тип А ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за серпень 2020 року (5746,452 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за серпень 2020 року (5261,179 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за серпень 2020 року (678,36 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б за серпень 2020 року (8,6 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за серпень 2020 року (473,506 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип А ; калькуляція на виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип А за серпень 2020 року (491,95 т); акт виготовлення щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші тип Б ; акт списання товарів № 34 від 31.08.2020 року.
З матеріалів справи вбачається, що в акті перевірки відповідачем відображено обсяги придбаного позивачем палива, без розподілу на складові, які обсяги придбаного палива зберігались безпосередньо за адресою місця зберігання палива ВКФ КВАРЦ , а які обсяги придбаного палива зберігались за адресами зберігання палива інших підприємств.
Відповідно до абз.56 ст.1 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Згідно з абз.59 ст.1 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального Єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) - перелік суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
Відповідно до ч.1 ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
ВКФ КВАРЦ (Покупець) уклало з ТОВ ОККО-БІЗНЕС ПАРТНЕР (Продавець) 16.01.2020 року Договір № 41ПК-1298/20 купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток, відповідно до умов якого: це договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток ; паливна картка - пластикова картка, яка передається в користування Покупцеві і з використанням якої Покупець чи інша особа, які правомірно володіють нею, можуть замовляти та отримувати Товар на АЗС; АЗС - автозаправна станція/комплекс Експлуатанта АЗС зі спеціально встановленим обладнанням - РОS терміналом, на який здійснюється надання послуг Покупцю; Експлуатант АЗС - організація, яка експлуатує АЗС і на виконання договірних відносин з Продавцем, забезпечує передачу Товарів та надання послуг Покупцям з використанням паливних карток.
Тобто, в даному випадку за вказаним договором паливо зберігалось на АЗС продавця, на яких здійснювалась заправка автомобілів покупця з використанням паливних карток.
Разом з цим, суд погоджується з позивачем, що відповідач не надав належної оцінки змісту цього та інших укладених договорів з придбання палива, оскільки відобразив в акті перевірки лише загальний обсяг придбаного палива, так як за вказаним договором позивач придбав паливні картки та заправляв паливо безпосередньо в паливні баки автомобілів на паливо-заправних станціях мережі ОККО .
Згідно з пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі. Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу. Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у тарі виробника без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками. Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками. Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників. Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати: а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів. Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Відповідно до п.128-1.2 ст.128-1 Податкового кодексу України відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.
Суд встановив, що Виробничо-комерційна фірма Кварц (приватна форма власності) є власником спеціального дорожнього обладнання - Установка асфальтозмішувальна КДМ20667 переміщувана , виробництва ПАТ Кременчуцький завод дорожніх машин (заводський номер: 1708004, дата виготовлення 09.08.2017 року). Вказане обладнання обліковується за ВКФ Кварц згідно з Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 104 (основні засоби) за 2020 рік.
Згідно з паспортом № КДМ20667 00.00.000ПС на Установку асфальтозмішувальну КДМ20667 переміщувану, паливо, на якому працює ця установка - дизельне паливо. Ємність основного паливного бака Установки асфальтозмішувальної КДМ20667 - 13,3 куб. м.
Позивач зазначає, що придбане у постачальників паливо з паливовозу заливалося безпосередньо в паливний бак вказаної установки. Вищевказана асфальтозмішувальна установка знаходиться у Кіровоградській області, м. Олександрія, вул. Кільцева, 13. Для розміщення вищевказаної установки між ВКФ КВАРЦ та власником землі - Олександрійською міською радою був укладений Договір оренди земельної ділянки від 29.11.2019 року, відповідно до умов якого Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку за кадастровим номером 3510300000:14:636:0025 площею 1,1534 га. Договір оренди земельної ділянки укладений на підставі Рішення Олександрійської міської ради Кіровоградської області № 804 від 01.10.2019 року. Права ВКФ КВАРЦ , як орендаря земельної ділянки, підтверджено витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 191512851 від 04.12.2019 року.
З матеріалів справи вбачається, що перевезення палива до місцезнаходження асфальтозмішувальної установки підтверджують наступні документи: товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030369 від 27.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030361 від 25.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030359 від 22.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030352 від 21.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030342 від 20.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030339 від 19.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030328 від 18.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030315 від 17.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030299 від 14.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030398 від 11.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030292 від 10.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030386 від 08.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030274 від 05.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030259 від 01.08.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030253 від 30.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030244 від 26.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030231 від 23.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030229 від 22.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030225 від 21.01.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030222 від 20.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030218 від 19.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030211 від 17.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030199 від 14.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030197 від 13.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030192 від 07.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030188 від 04.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030184 від 03.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030181 від 02.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030178 від 01.07.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030159 від 08.06.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030152 від 05.06.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030142 від 21.05.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030138 від 19.05.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030134 від 18.05.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030129 від 13.05.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030122 від 11.05.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030117 від 07.05.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030108 від 29.04.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030103 від 28.04.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030093 від 21.04.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030085 від 14.04.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030072 від 08.04.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030066 від 06.04.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030062 від 04.04.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030050 від 30.03.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030047 від 28.03.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030041 від 26.03.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030039 від 25.03.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030034 від 23.03.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030028 від 17.03.2020 року; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 030020 від 13.03.2020 року.
Перевезення палива здійснювалось спеціалізованою вантажною паливоцистерною модель - SCANIA, марка - Р114, державний номер НОМЕР_1 . Вказаний автомобіль був орендований ВКФ КВАРЦ у ТОВ Автодор на підставі Договору надання послуг з оренди техніки № 05/03/2020 від 05.03.2020 року. Належність ТОВ Автодор спеціалізованого автомобілю SCANIA Р114, реєстраційний номер НОМЕР_1 , марка НОМЕР_2 , підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 05.03.2020 року.
Відповідно до Зведеної відомості надходження та переміщення палива за період з 01.01.2020 року по 31.08.2020 року ВКФ КВАРЦ у м. Олександрія Кіровоградської області для забезпечення роботи Установки асфальтозмішувальної КДМ20667 у паливний бак було заправлено 579,75 м3 палива.
З урахуванням зазначеного, паливо заливалося безпосередньо в паливний бак установки, який не є акцизним складом згідно приписів п. в пп.14.1.6 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, що також не було враховано відповідачем при проведенні перевірки.
Згідно Зведеної відомості надходження та переміщення палива за період з 01.01.2020 року до 31.08.2020 року ВКФ КВАРЦ обсяг палива, облік якого підпадає під п. б пп.14.1.6 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, складає: 931,522 м3, що не перевищує межу 1000 м3, який встановлений вказаними положеннями Податкового кодексу України.
Таким чином, з урахуванням зазначеного, висновки відповідача про порушення позивачем пункт б абзацу 6 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України є необґрунтованими та безпідставними.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно положень ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.
Європейський суд підкреслює особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що в разі коли йдеться про питання загального інтересу, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах Беєлер проти Італії [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000, Онер`їлдіз проти Туреччини [ВП] (Oneryэldэz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, Megadat.com S.r.l. проти Молдови (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і Москаль проти Польщі (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Також, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах Лелас проти Хорватії (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20.05.2010 року, і Тошкуце та інші проти Румунії (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25.11.2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.
Крім того, Європейський суд з прав людини у своєму рішення по справі Yvonne van Duyn v.Home Office зазначив, що принцип юридичної визначеності означає, що зацікавлені особи повинні мати змогу покладатися на зобов`язання, взяті державою, навіть якщо такі зобов`язання містяться в законодавчому акті, який загалом не має автоматичної прямої дії . З огляду на принцип юридичної визначеності, держава не може посилатись на відсутність певного нормативного акта, який би визначав механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституції чи інших актах. Така дія названого принципу пов`язана з іншим принципом - відповідальності держави, який полягає в тому, що держава не може посилатися на власне порушення зобов`язань для запобігання відповідальності. Захист принципу обґрунтованих сподівань та юридичної визначеності є досить важливим у сфері державного управління та соціального захисту. Так, якщо держава чи орган публічної влади схвалили певну концепцію своєї політики чи поведінки, така держава чи такий орган вважатимуться такими, що діють протиправно, якщо вони відступлять від такої політики чи поведінки щодо фізичних та юридичних осіб на власний розсуд та без завчасного повідомлення про зміни у такій політиці чи поведінці, позаяк схвалення названої політики чи поведінки дало підстави для виникнення обґрунтованих сподівань у названих осіб стосовно додержання державою чи органом публічної влади такої політики чи поведінки.
У рішенні від 31.07.2003 року у справі Дорани проти Ірландії Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття ефективний засіб передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі Салах Шейх проти Нідерландів , ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи Каіч та інші проти Хорватії (рішення від 17.07.2008 року), Європейський суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.
При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.
Рішенням Конституційного Суду України у справі № 3-рп/2003р від 30.01.2003 року визначено, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.
З урахуванням зазначеного, податкове повідомлення-рішення від 08.10.2020 року № 0001363203 є протиправним та належить до скасування.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Згідно з п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, № 303-A, п.29).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи вбачається, що Виробничо-комерційна фірма Кварц (приватна форма власності) відповідно до платіжного доручення від 04.11.2020 року № 4308 сплатила судовий збір за подання позову у сумі 15000,00 грн., відповідно до акту приймання-передачі вартість наданої правничої допомоги складає 8500,00 грн.
Відповідно до ч.1 ст.132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Згідно з ч.3 ст.132 КАС України до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; 4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Згідно з ч.ч.3-4 ст.134 КАС України для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Відповідно до ч.ч.5-7 ст.134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи. У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами. Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
Згідно з ч.1 ст.30 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.
Відповідно до ч.2 ст.30 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.
Згідно з ч.3 ст.30 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність при встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
Відповідно до ч.9 ст.139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.
На підтвердження обґрунтованості понесених витрат на професійну правничу допомогу у сумі 8500,00 грн. позивач надав до суду наступні документи: договір про надання правничої допомоги від 08.11.2020 року № 08/12-Т; додаткова угода від 27.11.2020 року до договору; акт приймання-передачі наданої правничої допомоги від 12.02.2021 року; ордер адвоката; свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю адвоката.
Згідно з актом приймання-передачі наданої правничої допомоги: виїзд адвоката за місцезнаходженням клієнта, зустріч, усна консультація 1 год. 700,00 грн. / 1 год. - 700,00 грн.; ознайомлення з матеріалами справи, наявними у клієнта 30 хв. 800,00 грн. / 1 год. - 400,00 грн.; виготовлення копій документів, наявних у клієнта 1 год. 300,00 грн. / 1 год. - 300,00 грн.; складання позовної заяви 12 сторінок 350,00 грн. / 1 сторінка - 4200,00 грн.; подання позовної заяви до суду 1 год. 450,00 грн. / 1 год. - 450,00 грн.; складання відповіді на відзив 7 сторінок 350,00 грн. / 1 сторінку - 2450,00 грн.; всього - 8500,00 грн.
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, про що, зокрема, відзначено у пункті 95 рішення у справі Баришевський проти України (заява № 71660/11), пункті 80 рішення у справі Двойних проти України (заява № 72277/01), пункті 88 рішення у справі Меріт проти України (заява № 66561/01), заявник має право на відшкодування судових та інших витрат лише у разі, якщо доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їх розмір обґрунтованим.
Крім того, у пункті 154 рішення Європейського суду з прав людини у справі Lavents v. Latvia (заява № 58442/00) зазначено, що згідно зі статтею 41 Конвенції Суд відшкодовує лише ті витрати, які, як вважається, були фактично і обов`язково понесені та мають розумну суму.
Разом з цим, на думку суду, при наданні адвокатом правничої допомоги позивачу на суму 8500,00 грн. не було належним чином враховано витрачений час на вчинення дій та їх обсяг, що пов`язані з розглядом справи.
З урахуванням зазначеного, суд вважає, що розмір понесених позивачем витрат на правничу допомогу у розмірі 8500,00 грн. є необґрунтованим та непропорційним до предмета спору та складності справи.
Таким чином, суд вважає за можливе присудити на користь позивача понесені витрати на професійну правничу допомогу по цій справі в сумі 3000,00 грн. Суд вважає, що розмір витрат на професійну правничу допомогу саме у сумі 3000,00 грн. є пропорційним до предмета спору та складності справи.
З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 15000,00 грн. та на професійну правничу допомогу в розмірі 3000,00 грн.
Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Виробничо-комерційної фірми Кварц (приватна форма власності) (вул. Паромна, 11-А, с. Малодолинське, м. Чорноморськ, Одеська обл., 68093, ідентифікаційний код 21034486) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, ідентифікаційний код 43142370) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.10.2020 року № 0001363203 - задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.10.2020 року № 0001363203.
3. Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на користь Виробничо-комерційної фірми Кварц (приватна форма власності) (код ЄДРПОУ 21034486) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 15000,00 грн. та на професійну правничу допомогу у розмірі 3000,00 грн.
Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Повний текст рішення складено 19 березня 2021 року.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2021 |
Оприлюднено | 22.03.2021 |
Номер документу | 95649063 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні