ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Л юксембург/Речна, 29/11, к.
РІШЕННЯ
Іменем України
22.12.2009 Справа №2-3/3417-2009
за позовом Обслуговуючог о кооперативу "Праліска", м. Єв паторія (97400, м. Євпаторія, вул. Л. Толстого,70-а)
до відповідачів 1. Заозерне нської селищної ради, смт. Зао зерне, м. Євпаторія (97493, м. Євпат орія, смт. Заозерне, вул. Алея Д ружби,50)
2. Виконавчого комітету Заоз ерненської селищної ради, см т. Заозерне, м. Євпаторія (97493, м. Євпаторія, смт. Заозерне, вул. Алея Дружби,50)
про визнання недійсними рі шень та спонукання до викона ння певних дій
Суддя Соколова І.О.
П Р Е Д С Т А В Н И К И :
Від позивача - представни к Павлова М.А. за дор. від 31.03 .09р.
Від першого відповідача - представник не з' явився
Від другого відповідача - представник Вєлічко Д.В. за дор. від 02.02.09р.
Обставини справи: У червні 2009 р. позивач - Обслуговуючий к ооператив "Праліска", м. Євпато рія звернувся до Господарськ ого суду АР Крим із позовом д о відповідачів - Заозерненсь кої селищної ради, смт. Заозер не, м. Євпаторія та Виконавчо го комітету Заозерненської с елищної ради, смт. Заозерне, м . Євпаторія про визнання неді йсним рішення 25 сесії 5 склика ння Заозерненської селищної ради, смт. Заозерне, м. Євпатор ія від 26.10.07р. №5-25/19 «Про відмову СП Д - юридичній особі ОК «Прол іска» та у видачі дозволу на р озробку проекту землеустрою по відведенню земельної діл янки в районі озера Яли - Май нак, смт. Заозерне, визнання не дійсним рішення 27 сесії 5 скли кання Заозерненської селищн ої ради, смт. Заозерне, м. Євпат орія від 28.12.07р. №5-27/3 «Про відмову ОК «Проліска» у прийнятті до комунальної власності терит оріальної громади смт. Заозе рне водогосподарського пасп орту Яли - Майнакського озе ра з визначенням прибережних захисних смуг на території Заозерненської селищної рад и, смт. Заозерне, м. Євпаторія, а також про зобов' язання За озерненської селищної ради, смт. Заозерне, м. Євпаторія пр ийняти у комунальну власніст ь Паспорту водогосподарсько го об' єкта озера Яли - Майнак з визначенням прибережних з ахисних смуг на території З аозерненської селищної ради , смт. Заозерне, м. Євпаторія у виконання зобов' язань по Ме морандуму про співпрацю та к оординацію дій від 30.05.07р.
08.09.09 р. представники відповід ачів заявили клопотання про зупинення провадження по дій сній справі до розгляду спра ви № 2-19/4341-09 за позовом Заозернен ської селищної ради, смт. Заоз ерне, м. Євпаторія, Виконавчог о комітету Заозерненської се лищної ради, смт. Заозерне до О К «Праліска», м. Євпаторія про розірвання меморандуму від 30.05.07 р.
Ухвалою ГС АРК від 08.09.2009 р. пр овадження по справі було зуп инено до розгляду в Господа рському судді АРК справи № 2-19/43 41-09.
01.12.2009 р. до Господарського суд у АР Крим від позивача надійш ло клопотання про поновлення провадження по дійсній спра ві у зв' язку з тим, що 21.09.09 р. по с праві № 2-19/4341-09 прийнято рішення , яким в задоволенні позову З аозерненської сільради та Ви конкому Заозерненської сіль ради до ОК «Праліска» відмов лено. Вказане рішення залише но без змін постановою Севас топольського апеляційного г осподарського суду від 23.11.09 р. ( а.с. 80-90).
У зв' язку з цим, ухвалою ГС АРК від 01.12.09 р. провадження по с праві було поновлено та приз начено судове засідання на 10.1 2.09 р.
Ухвалою ГС АРК від 10.12.09 р. судо ве засідання було відкладен о на 22.12.09 р.
До дня слухання справи від О бслуговуючого кооперативу « Проліска» надійшла заява від 15.12.09р. про уточнення позовних в имог ( а.с. 97-99).
Крім того, до дня слухання с прави від першого відповідач а надійшло клопотання від 18.12.09 р. про розгляд справи у відсут ність представника Ради. У ці й заяві повідомляється, що ві д позивача 16.12.09р. надійшла заяв а про уточнення позовних вим ог, проти яких перший відпові дач заперечує на підставах, в икладених у відзиві на позов ( а.с. 100).
Вищевказані документи дод ані до матеріалів справи.
Представник другого відпо відача надав суду та позивач у відзив на заяву ОК «Праліск а» про уточнення позовних ви мог ( а.с. 101-102).
У судовому засіданні 22.12.09 р. п редставник позивача підтрим ав свої вимоги про визнання н едійсним Рішення 25 сесій 5 скл икання Заозерненської селищ ної Ради від 26.10.07р. №5-25/19, Рішення 2 7 сесії 5 скликання Заозерненс ької селищної Ради від 28.12.07р. №5- 27/3, а також просив визнати за ОК «Праліска» право на розробк у плану земельної ділянки за гальною площею 10,02га для будів ництва рекреаційного компле ксу в смт. Заозерне по вул. Але я Дружби у районі озера Яли - Майнак.
Крім того, позивач уточнив с вої вимоги, викладені п.5 проха льної частини позовної заяви від 30.06.09р., та просить зобов' яз ати 1-го відповідача - Заозер ненську селищну Раду - внес ти на розгляд найближчої сес ії Ради питання про прийнятт я в комунальну власність смт . Заозерне паспорта водогосп одарського об' єкту озера Ял и Майнак з визначенням прибе режних захисних смуг на тери торії Заозерненської селищн ої Ради.
Позивач також доповнив сво ї позовні вимоги п.6 наступног о змісту: спонукати другого в ідповідача - Виконавчий ком ітет Заозерненської селищно ї Ради - до виконання зобов' язань, викладених у п.3.6 Мемора ндуму про співпрацю і коорди націю дій від 30.05.07р., укладеного між Виконавчим комітетом За озерненської селищної Ради т а ОК «Проліска», в частині ук ладення договору на реалізац ію інвестиційного проекту на території Заозерненської се лищної Ради, з урахуванням пр опозиції замовника та вимог селищної Ради.
1-й відповідач - Заозернінс ька сільрада не забезпечив я вку свого представника в суд ове засідання, незважаючи на те що, про день и місто слухан ня справи був повідомлений н алежним чином - рекомендова ною поштою за юридичною адре сою.
Раніш у відзиві на позов від 15.07.09р. вимоги ОК «Праліска» не в изнав, посилаючись на те, що по зивач не підтвердив належним и документами фактичні затра ти з виготовлення Паспорту д ля подальшої можливості для прийняття на баланс водогос подарського об' єкту озера Я ли Майнак ( а.с. 62-65).
Представник 2-го відповідач а - Виконком Заозернінської сільради вимоги ОК «Праліск а», в тому числі уточнені, не в изнав та у відзиві на уточнен у позовну заяву від 18.12.09 р. прос ив суд припинити провадження по справі в частині спонукан ня Виконавчого комітету Заоз ерненської сільради виконат и зобов' язання, викладені в п.3.6. Меморандуму про співпрац ю і координацію дій від 30.05.07 р. в частині укладення договору на реалізацію інвестиційног о проекту на території Заозе рненської сільради з урахува ння позицій замовника та вим ог селищної ради.
Розглянувши матеріали спр ави, додатково представлені документи, заслухавши поясн ення представників позивач а, 2-го відповідача, суд, -
встановив:
На засіданні 16-й сесії 5-го ск ликання Заозерненської сели щної ради 30.03.07 р. було вирішено д оручити Виконавчому комітет у Заозерненської селищної ра ди ретельно вивчити всі проп озиції обслуговуючого коопе ративу «Праліска», підготува ти меморандум (договір) на ре алізацію інвестиційного про екту на території Заозерненс ької слищної ради з урахуван ням пропозицій замовника та вимог селищної ради.
30 травня 2007 р. між виконавчим к омітетом Заозерненської сел ищної Ради та обслуговуючим кооперативом "Пралеска" було укладено меморандум про спі впрацю та координацію дій ( на далі за текстом меморандум) (а .с. 11).
Відповідно до розділу 2 Мемо рандума обслуговуючий кооп ератив «Праліска» взяв на се бе наступні зобов' язання: в иступити замовником та прове сти за власні кошти проектно -дослідницькі роботи з паспо ртизації водного об' єкту мі сцевого значення озера Яли-М айнак площею 51,52 га, а також вод оохоронної зони завширшки 50 м етрів по периметру озера, що р озташоване на землях Заозерн енської селищної Ради, здійс нити реєстрацію юридичної ад реси обслуговуючого коопера тиву «Праліска» на території Заозерненської селищної рад и, запропонував загальний об сяг інвестицій 1340 тис. грн., а та кож підготувати пропозиції п о інвестиційному проекту та проекту інвестиційного дого вору.
Розділом 3 меморандуму визн ачені зобов' язання Виконав чого комітету Заозерненсьок ї сільради, відповідно до яки х він: надає консультаційну, і нформаційну допомоги, провод ить консультації з питань ро зробки інвестиційного прое кту та інше.
Пунктом 4.1. меморандуму стор они встановлені, що вони не ма ють права передавати свої пр ава і зобов' язання, передба чені цим меморандумом третім особам.
Згідно з п. 7.1. меморандум діє до повного виконання зобов' язань сторонами та укладанн я договору з обслуговуючим к ооперативом «Праліска» на ре алізацію інвестиційного про екту.
Умови меморандуму також бу ли предметом дослідження по передніми судами під час роз гляду справи № 2-19/4341-09, за результ атами якого було прийнято рі шення про відмову в задоволе нні позову Заозерненської с ільради, Виконавчого комітет у Заозерненської селищної ра ди до відповідача - ОК «Праліс ка» про розірвання Меморанду му від 30.05.07 р., яке набуло законн ої сили відповідно до Постан ови Севастопольського апеля ційного господарського суд у від 23.11.09 р. ( а.с. 81-90).
Згідно зі ст. 35 ГПК України, ф акти, встановлені рішенням г осподарського суду під час р озгляду однієї справи, не дов одяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть у часть ті самі сторони.
Відповідно до умов зазначе ного меморандуму, позивач ук лав з Кримським державним пр оектно - дослідницьким інст итутом договір № 1301 на розроб ку робочого проекту «Розробк а паспорту Яли Майнакського озеру з визначенням меж приб ережних захисних смуг на тер иторії Заозерненської сільр ади м. Євпаторії АРК» (а.с. 17-19), ві дповідно до умов якого викон авець - Кримський державний проектно - пошуковий інсти тут зобов' язався виконати, а замовник прийняти та сплат ити робочий проект «Розробка паспорту Яли Майнакського о зеру з визначенням меж прибе режних захисних смуг на тери торії Заозерненської сільра ди м. Євпаторії АРК» (п.1.1.догов ору) ( а.с. 17-19).
Ціна договору склала 18 058,80 гр н., відповідно до зведеного ко шторису на проектно - пошук ові роботи ( додаток № 2), та прот околу узгодження про договір ну ціну ( Додаток № 3).
Відповідно до Акту здачі - приймання проектної продукц ії за договором 1301 вартість ви конаних робіт встановлена 18058 ,90 грн. та витрати на виготовле ння паспорта згідно з квитан ціями склали 227645,00 грн. (а.с.20,37-38).
Діючи в рамках цього мемора ндуму, позивач неодноразово своїми листами від 26.03.2007 р. та 21.0 9.2007 р. звертався до відповідач а з клопотанням про дозвіл ро зробки проекту відводу земел ьної ділянки розміром 10 га в р айоні озера Яли Майнак.
28 вересня 2007 р. рішенням 24-й сес ії 5-го скликання № 5-24/10 "Про розг ляд клопотання ОК "Пралеска" з питання розробки проекту зе млеустрою з відводу земельно ї ділянки площею 10,00 га для буді вництва рекреаційного компл ексу по вул. Алея Дружби в райо ні озера Яли Майнак", Заозерне нською сільрадою створено ти мчасову комісію для розгляду питання по суті, детального в ивчення рекомендацій, відоб ражених в паспорті водного о б' єкта з покращення водовик ористання озера, покращення технічного стану гідроспору д, для визначення послідовно сті та порядку виконання вка заних рекомендацій. Комісії доручено внести конкретні пр опозиції для розгляду питанн я з виділення земельної діля нки та надати їх на обговорюв ання найближчого засідання с есії Заозерненської селищно ї Ради ( а.с. 15-16).
22.10.07 р. позивач звернувся з кл опотанням до відповідача про прийняття водогосподарськ ого паспорту озеру Яли - Май нак з визначенням приберегов их захисних смуг, що знаходит ься на території Заозерненсь кої селищної Ради ( а.с. 12).
Виконавчий комітет Заозер ненської сільради своїм лист ом від 29.10.07 р. № 946/0211 повідомив поз ивачу про те, що для прийняття Паспорта у власність селищн ої Ради позивачеві необхідно надати у селищну Раду платіж ні документи Паспорта або зв едений кошторисний розрахун ок паспорта ( а.с. 13).
Але, 26 жовтня 2007 р. Заозерненсь кою сільрадою на 25-й сесії 5-го с кликання прийнято рішення № 5-25/19 "Про відмову СПД - юридичн ій особі ОК "Праліска" в видачі дозволу на розробку проекту землеустрою з відводу земел ьної ділянки в районі озера Я ли-Майнак смт. Заозерне" ( а.с. 9).
Підставою для відмови ОК «П раліска» стало те , що дана те риторія, відповідно до затве рдженого генерального плану селища Заозерне, пропонуєть ся до розвитку за умови відси пки існуючого озера Яли Майн ак; не розроблено плану загли блення відсипки озера; не роз роблено проекту виносу в нат урі меж прибережної захисної смуги, водоохоронних зон; не розроблено містобудівну док ументацію на всю територію в акваторії озера з урахуванн ям розвитку згідно з генплан ом.
Пунктом 2 рішення Заозернен ської сільради від 26.10.07 р. ОК «Пр аліска» запропоновано укла сти інвестиційний договір з конкретним зазначенням обов ' язків сторін і строків їх в иконання, розглянути його на сесії селищної ради.
Але, незважаючи на надані по зивачем документи, відповіда ч 28.12.2007 р. на 27-й сесії 5-го скликан ня Заозрненської сільради п рийняв рішення № 5-27/3, яким відм овив ОК «Праліска» в прийомк и до комунальної власності т ериторіальної громади смт. З аозерне водогосподарського паспорту Яли - Майнакскьог о озеру з визначенням прибер егових захисних смуг, що знах одиться на території Заозерн енської селищної Ради з підс тав ненадання ОК «Праліска» актів виконаних робіт, фінан сових документів, які підтве рджують факт оплати за викон ані роботи з розробки водого сподарського паспорту ( а.с. 10).
Незважаючи на прийняті від повідачем рішення, позивач н а протязі 2008 та в 2009 році знов зв ертався до Заозерненської се лищної Ради з клопотаннями п рийняти виготовлений паспор т.
Слід відмітити, що до своїх клопотань від 04.11.08 р., від 09.01.09 р. по зивач надавав усі необхідні документи, в тому числі фінан сові, які підтверджували вит рати ОК «Праліска» по викона нню робіт з розробки водогос подарського Паспорту ( а.с. 23, 1 14).
Відмова позивачу рішенням и Заозрененської сільради ві д 26.10.07 р., від 28.12.07 р. стало однією із підстав для звернення до суд у з позовом про визнання неді йними вказаних рішень Заозер ненської сільради.
Суд вважає, що вимоги позива ча в цій частині підлягають з адоволенню з наступних підст ав:
Пунктом 12 Перехідних положе нь Земельного кодексу Україн и встановлено, що до розмежув ання земель державної та ком унальної власності повноваж ення з розпорядження землями в межах населених пунктів, кр ім земель, які передано в прив атну власність, здійснюють в ідповідні сільські, селищні, міські Ради, а за межами насел ених пунктів - відповідні орг ани виконавчої влади.
Ст. 122 Земельного кодексу Укр аїни чітко визначено компете нцію органів виконавчої влад и та органів місцевого самов рядування з передачі земельн их ділянок в постійне корист ування. Згідно до ст. 124 Земельн ого кодексу України передача в оренду земельних ділянок, щ о знаходяться в державній аб о комунальній власності, зді йснюється на підставі рішенн я відповідного органу викона вчої влади або органу місцев ого самоврядування шляхом ук ладання договору оренди земе льної ділянки.
Згідно до п. 5 ст. 123 Земельного кодексу України відповідна Рада розглядає клопотання в місячний термін та дає згоду на розробку проекту відводу земельної ділянки. Відмова о ргану місцевого самоврядува ння або органу місцевої влад и у наданні земельної ділянк и у користування може бути ос каржена в судовому порядку. Р ішення про відмову у наданні земельної ділянки повинне в ключати мотивовані поясненн я із посиланнями на відповід ні положення нормативно-прав ових актів, затвердженої міс тобудівної документації та д окументації з землеустрою.
Суд дійшов до висновку, що с пірне рішення Заозерненсько ї селищної Ради від 26.10.07 р. за № 5 -25/19 прийнято всупереч вимогам Земельного кодексу України, Закону України «Про землеус трій».
Вказані підстави для відмо ви у видачі дозволу на розроб ку проекту землеустрою є ніч им іншим, як вимога до проекту землеустрою згідно до ст. 50 За кону України «Про землеустрі й», Порядку розробки проекті в землеустрою з відводу земе льних ділянок, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України від 26.05.04 р. № 677.
Статтями 88, 89 Водного кодекс у України визначено розміри та порядок ведення господарс ької діяльності в межах водо охоронних зон.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 08.05.1996 р. № 486 затв ерджено Порядок визначення р озмірів і меж водоохоронних зон та режимів ведення госпо дарської діяльності у них. Зг ідно до даного Порядку (п. 11) вод оохоронна зона лиманів, як пр авило, співпадає з прибережн ою захисною смугою та визнач ається по ширині не менш 2 км в ід зрізу води.
Більш того, вказані питання також відображені у Паспорт і водного об'єкту місцевого з начення озера Яли-Майнак, одн ак, Заозерненська сільрада в цьому питанні затягувала з п рийняттям відповідного ріш ення.
Суд також вважає, що Рішення Заозерненської селищної Рад и від 28.12.07 р. за № 5-27/3 є таким, що п орушує права та інтереси поз ивача у зв' язку з наступним :
Дійсно, виконавчий комітет - це бюджетна установа, яка к ерується законодавчими акта ми з бухгалтерського обліку, які передбачені для бюджетн их установ.
Відповідно до Інструкції з обліку основних засобів та і нших необортних активів бюдж етних установ, затвердженої наказом Державного казначей ства України від 17.07.00 р. № 64 (г0459-00) т а затвердженої в Міністерств і юстиції України 31.07.00 за № 459/4680 ( у редакції наказу Державного казначейства України 21.02.05 р. № 30 (/0300-05), зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України 15.03.200 за № 300/10580), нематеріальні активи - це активи, що не мають фізично ї та/або матеріальної форми н езалежно від вартості і вико ристовуються установою в про цесі виконання основних функ цій більше одного року.
Для взяття на облік нематер іальні активи повинні бути з акінченими та засвідченими в ідповідними документами в по рядку, встановленому чинним законодавством України.
На облік у складі нематеріа льних активів беруться придб ані права на володіння, корис тування та розпорядження об' єктом нематеріальних активі в після відчуження їх ( прав) в ід колишніх власників та виз начення його вартості.
Планом рахунків бухгалтер ського обліку бюджетних уста нов та Порядком застосування Плану рахунків бухгалтерськ ого обліку бюджетних установ , затверджених наказом Голов ного управління Державного к азначейства України від 10.12.99 № 114 (70890-99) та зареєстрованих в Міні стерстві юстиції України 20.12.99 р. за № 890/4183, для бухгалтерського обліку нематеріальних актив ів передбачений рахунок 12 «Не матеріальні активи», об' єкт ів права інтелектуальної вла сності - субрахунок 121 «Авто рські та суміжні з ними права ».
Але, суд вважає, що водогосп одарський Паспорт Яли - Май накського озера з визначенн ям при берегових захисних см уг на території Заозерненськ ої сільради є об' єктом авто рського права ОК «Праліска», який створений Державним ін ститутом з водогосподарсько го та меліоративного будівни цтва «Кримгіпроводгосп» за в ласні кошти позивача.
Більш того, умови Меморанд уму від 30.05.07 р. не передбачають у якості зобов' язань позив ача - ОК «Праліска» надання Виконкому Заозерненської сі льради яких - небудь бухгал терських, фінансових та інши х документів для підтверджен ня понесених затрат при розр обки Паспорту Яли Майнаксько го озеру.
Зокрема, пункт 3.6. Меморандум у містить зобов' язання Вико навчого комітету після викон ання та передачі Паспорту во дного об' єкту місцевого зна чення озеру Яли - Майнак, пло щею 51,52 га, а також водоохоронно ї зони шириною 50 метрів по пер иметру озеру, Заозерненський селищній ради укласти с ОК «П раліска» договір на реалізац ію інвестиційного проекту з урахування пропозицій замов ника та вимог селищної ради.
При цьому, суд також приймає до уваги, що позивач виконав умови меморандуму, здійснив оплату до місцевого бюджету , здійснив паспортизацію вод ного об'єкту за власні кошти, а тому рішення Заозерненськ ої сільради про відмову у при йнятті до комунальної власно сті водогосподарського пасп орта Яйли - Майнакського оз еру від 28.12.07 р. є порушенням прав та законних інтересів позив ача.
Згідно з частиною 10 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ак ти органів і посадових осіб м ісцевого самоврядування з мо тивів їхньої невідповідност і Конституції або законам Ук раїни визнаються незаконним и в судовому порядку.
Підставами для визнання ак та недійсним є невідповідніс ть його вимогам чинного зако нодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов' язк овою умовою визнання акта не дійсним є також порушення у з в' язку з прийняттям відпові дного акта прав та охоронюва них законом інтересів.
Відповідно до ч. 2 ст. 21 Цивіль ного кодексу України, суд виз нає незаконним та скасовує н ормативно - правовий акт ор гану державної влади, органу влади Автономної Республі ки Крим або органу самовряд ування, якщо він суперечить а ктам цивільного законодавст ва і порушує цивільні права а бо інтереси.
Згідно з роз' ясненнями Пр езидії Вищого Арбітражного с уду України від 26.01.00 р. № 02-5/35 зі зм інами та доповненнями «Про д еякі питання практики виріше ння спорів, пов' язаних з нед ійсними актів державних та і нших органів» підставами для визнання акта недійсним є н евідповідність його вимога м чинного законодавства та /або визначеній законом ком петенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умово ю визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з пр ийняттям відповідного акта прав та охоронюваних зак оном інтересів підприємств а чи організації.
Таким чином, суд дійшов до в исновку, що рішення Заозерне нської сільради від 26.10.07 р. про відмову ОК «Праліска» у вида чі дозволу на розробку проек ту землеустрою з відведенню земельної ділянки в районі о зера Яли - Майнак, смт. Заозер не, а також рішення Заозернен ської сільради від 28.12.07 р. про в ідмову ОК «Праліска» у прийн ятті до комунальної власност і територіальної громади смт . Заозерне водогосподарськог о паспорту Яли - Майнаксько го озера з визначенням приб ережних захисних смуг на тер иторії Заозерненської селищ ної Ради є незаконними та так ими, що порушують права та за конні інтереси позивача із з азначених вище підстав.
Кожна особа має право на зах ист свого цивільного права у разі його порушення, неви зна ння або оспорювання (ст. 15 Циві льного кодексу України).
Стаття 16 Цивільного кодекс у України визначає, що під спо собами захисту цивільних пра в та інтересів можуть бути, з окрема, визнання права, приму сове виконання обов'язку в на турі, тощо, суд також може захи стити цивільне право або інт ерес іншим способом, що встан овлений договором або законо м.
Враховуючи, що відповідно д о ст.22 Закону України „Про зем леустрій”, пункту 3 Порядку ро зроблення проектів землеуст рою щодо відведення земельни х ділянок, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 26.05.2004р. №677, розробленн я проекту відведення земельн ої ділянки можливе на підста ві рішення суду, за викладени х умов право позивача на отри мання земельної ділянки у ор енду найбільш повно буде зах ищене шляхом визнання права на розроблення проекту відве дення зазначеної земельної д ілянки, а відтак вимоги позив ача в цій частині обґрунтова ні.
У зв' язку з цим, суд вважає обґрунтованими вимоги позив ача про визнання за ОК «Пралі ска» права на розробку проек ту земельної ділянки площею, 10,0 га для будівництва рекреац ійного комплексу по вул. Алея Дружби в районі озеру Яли май нак та про зобов' язання від повідача - Заозерненську с елищну Раду внести на розгля д найближчої сесії питання п ро прийняття в комунальну вл асність смт. Заозерне Паспор ту водогосподарського об' є кту озера Яли Майнак з визнач енням прибережних захисних с муг на території Заозерненсь кої селищної Ради, які виклад ені в заяві про уточнення поз овних вимог від 15.12.09 р.
Але, вимоги позивача про спо нукання другого відповідача - Виконавчий комітет Заозе рненської сільради виконати пункт 3.6. Меморандуму від 30.05.07 р., про які йде річ в заяві про ут очнення позовних вимог, є пер едчасними.
Так, вказаний пункт Мемора ндуму містить зобов' язання укласти з ОК «Праліска» дого вір на реалізацію інвестицій ного проекту на території За озерненської сільради з урах ування пропозицій замовника та вимог сільради.
Так, відповідно до ст. 10 ГПК У країни спори, що виникають пр и укладенні господарських до говорів, можуть бути подані н а вирішення господарського с уду.
Питання укладення договор ів регулюється главою 53 Цивіл ьного кодексу України та гла вою 20 Господарського кодексу України.
Зокрема, загальний порядок укладення господарських дог оворів містяться в ст. 181 Госпо дарського кодексу України.
Проект договору може бути з апропонований будь-якою з ст орін. У разі якщо проект догов ору викладено як єдиний доку мент, він надається другій ст ороні у двох примірниках. Сто рона, яка одержала проект дог овору, у разі згоди з його умов ами оформляє договір відпові дно до вимог частини першої ц ієї статті і повертає один пр имірник договору другій стор оні або надсилає відповідь н а лист, факсограму тощо у двад цятиденний строк після одерж ання договору ( ч.2, 3 ст. 181 ГК Укра їни).
Але, позивачем не був дотрим аний порядок укладання догов орів, встановлений діючим за конодавством, у зв' язку з ци м, ці вимоги позивача слід зал ишити без розгляду на підста ві п. 3 ст. 81 ГПК України, як перед часні.
Заперечення відповідачів не можуть бути прийняті судо м до уваги, так як, всупереч ст . 33 ГПК України, вони не були до кументально обґрунтовані та спростовувались матеріалам и справи.
З обліком викладеного, кер уючись, ст. ст. 35, п. 3 ст.81, 82-84 Господ арського процесуального код ексу України, суд -
ВИРIШИВ:
1. Позовні вимоги ОК «Праліс ка», м. Євпаторія задовольнит и частково.
2. Визнати недійсним рішенн я 25 сесії 5 скликання Заозерне нської селищної ради, смт. Зао зерне, м. Євпаторія від 26.10.07р. №5- 25/19 «Про відмову СПД - юридичн ій особі ОК «Праліска» у вида чі дозволу на розробку проек ту землеустрою по відведенню земельної ділянки в районі о зера Яли - Майнак, смт. Заозер не».
3. Визнати недійсним рішенн я 27 сесії 5 скликання Заозерне нської селищної ради, смт. Зао зерне, м. Євпаторія від 28.12.07р. №5- 27/3 «Про відмову ОК «Праліска» в прийнятті до комунальної в ласності територіальної гро мади смт. Заозерне водогоспо дарського паспорту Яли - Ма йнакського озера з визначенн ям прибережних захисних смуг на території Заозерненсько ї селищної ради, смт. Заозерне , м. Євпаторія».
4. Визнати за ОК «Праліска» ( 97400, АРК, м. Євпаторія, вул. Л. Толс того, 70-а, ЗКПО 26537861) право на розр обку проекту земельної ділян ки площею 10, 0 га для будівницт ва рекреаційного комплексу п о вулиці Алея Дружби в районі озера Яли-Майнак, смт. Заозерн е.
5. Зобов' язати відповідача - Заозерненську селищну Ра ду (97493, АРК, м. Євпаторія, смт. Зао зерне, вул. Алея Дружби, 50 ОКПО 2 2265511, р/р 315149311600016 в Банку УГК в АРК, м. С імферополь, МФВ 824026) внести на розгляд найближчої сесії ра ди питання про прийняття в ко мунальну власність смт. Заоз ерне Паспорта водогосподарс ького об' єкту озера Яли Май нак з визначенням прибережн их захисних смуг на територі ї Заозерненської селищної Ра ди.
6. Позовні вимоги ОК «Праліс ка», м. Євпаторія відносно 2-го відповідача - Виконавчого ко мітету Заозерненської селищ ної ради залишити без розгля ду.
Рішення оформлене згідно з і ст.84 ГПК України та підписан е 25.12.2009 року.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Соколова І.А.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2009 |
Оприлюднено | 18.10.2010 |
Номер документу | 9565044 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Соколова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні