< Список >
Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 березня 2010 року Спр ава № 2а-121/10/1170
Кіровоградський окруж ний адміністративний суд
у складі: головуючого - су дді Ясенової Т.І.
при секретарі - Басисто му О.В., Канюкі І.І.
за участю представників сторін:
позивача: Максимчука О.А. ;
відповідача 1 : Бугайова О. І.
відповідача 2: участь не при ймав
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Кіровограді справу за адміністративни м позовом Державної податков ої інспекції у м. Кіровограді до Державного реєстратора К іровоградської міської ради та товариства з обмеженою ві дповідальністю „Фортуна” пр о визнання запису про держав ну перереєстрацію суб' єкта підприємницької діяльності недійсним зобов' язання вчи нити певні дії, та визнання д ій неправомірними,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інсп екція у м. Кіровограді (далі - ДПІ у м. Кіровограді) звернула сь до суду з адміністративни м позовом до Державного реєс тратора Кіровоградської міс ької ради та товариства з обм еженою відповідальністю „Фо ртуна” (далі - ТОВ „Фортуна”), в якому просить визнати недій сним запис про державну пере реєстрацію ТОВ „Фортуна”; зо бов' язати Державного реєст ратора Кіровоградської місь кої ради зробити реєстраційн у дію „Внесення змін до відом остей про юридичну особу, що н е пов' язані зі змінами в уст ановчих документах”, якою вв ести до Єдиного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців інформацію про п опереднє місцезнаходження Т ОВ „Фортуна”; визнати неправ омірними дії посадових осіб ТОВ „Фортуна” щодо надання н едостовірних даних, а саме, Де ржавному реєстратору Одесь кої міської ради.
В обґрунтування позовних в имог посилається на те, що згі дно інформації, яка надійшла на адресу ДПІ у м. Кіровоград і, до „Державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців” Державним р еєстратором Одеської місько ї ради було внесено запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах, щодо зміни юрид ичної адреси. Так, до цього час у ТОВ „Фортуна” знаходилось у м. Одеса, вул. Балківська, 40а, а відповідно до вказаного зап ису, підприємство, на даний ча с, знаходиться за адресою: м. К іровоград, вул. Орджонікідзе , 5.
За вказаною адресою праців никами податкової міліції ДП І у м. Кіровограді було здійсн ено виїзд з метою перевірки м ісцезнаходження підприємст ва, в результаті якої встанов лено, що підприємство за вказ аною адресою не знаходиться, що підтверджується відповід ною довідкою, а також актом ві д 30.12.2009.
ДПІ у м. Кіровограді вважає, що посадовими особами ТОВ „Ф ортуна” було надано завідомо неправдиву інформацію про м ісцезнаходження юридичної о соби, тому наявність інформа ції яка не відповідає дійсно сті може завдати значної шко ди державі або учасникам цив ільних правовідносин та ТОВ „Фортуна” не повинно знаходи тися на податковому обліку в ДПІ м. Кіровограда.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і із зазначених підстав. Тако ж посилається на те, що органи державної податкової служби мають право звертатись до су ду з позовами про скасування державної реєстрації суб' є ктів господарювання, при цьо му законодавець не обмежує к оло підстав для такого зверн ення. В разі встановлення фак тів, які впливають на дійсніс ть проведеної державної пере реєстрації суб' єкта господ арювання при виконанні своїх контролюючих повноважень, п одатковий орган вправі зверт атись до суду з вимогами про в изнання недійсними запису пр о державну перереєстрацію ТО В „Фортуна”.
Представник відповідача - Д ержавний реєстратор Кіровог радської міської ради, запер ечує проти задоволення позов них вимог, посилаючись на їх б езпідставність та необґрунт ованість. Зазначає, що термін „перереєстрація”, на який п озивач посилається в позовні й заяві визначався Положення м про державну реєстрацію су б' єктів підприємницької ді яльності, затвердженого Пост ановою КМУ від 25.05.1998 №740, яке втра тило чинність 01 липня 2004 року н а підставі постанови КМУ від 26 листопада 2003 року №1821 у з в' язку з прийняттям Закон у України „Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців” в ід 15 травня 2003 року № 755-IV (далі за т екстом - Закон № 755-IV). Зак оном № 755-IV не передбачено ска сування або визнання недійсн ими реєстраційної дії „Внесе ння змін до відомостей про юр идичну особу, що не пов' язан і зі змінами в установчих док ументах” за судовим рішенням .
Також, посилається на те, що відповідно до ст. 19 Закону № 755-IV державному реєстратору забороняється вимагати дода ткові документи для внесення змін до відомостей про юриди чну особу, які містяться в Єди ному державному реєстрі, якщ о вони не передбачені ч. 1 цієї статті. Чинним законодавств ом не визначено реєстраційну дію, якою можна внести до Єдин ого державного реєстру інфор мацію про попереднє місцезна ходження юридичної особи без подання документів визначен их Законом.
Зазначає, що в позовній заяв і відсутнє посилання на дію а бо бездіяльність державного реєстратора Кіровоградсько ї міської ради, як суб' єкта в ладних повноважень та норму, якою закріплено порушене пр аво позивача. Позивач просит ь зобов' язати державного ре єстратора Кіровоградської м іської ради вчинити дії, які н е передбачені Законом № 75 5-IV.
Представник відповідача - ТОВ „Фортуна” в судові засід ання не з' явився.
Судом, на адресу відповідач а, згідно даних ЄДРПОУ, рекоме ндованими повідомленнями пр о вручення поштового відправ лення, направлялись судові п овістки, проте були повернут і на адресу суду поштовим від діленням з довідками пошти - за вказаною адресою не знахо диться. (а.с.18,25)
Відповідно до ч.8 ст.35 КАС Укр аїни вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщ о вона доставлена за адресою , внесеною до відповідного де ржавного реєстру.
Таким чином, відповідач вва жається повідомленим належн им чином, відповідно ч.8 ст.35 КАС України.
Зважаючи на викладене, а так ож на те, що у справі є достатн і матеріали, які свідчать про права та взаємовідносини ст орін, суд визнав можливим роз гляд справи у відсутності пр едставника відповідача - ТОВ „Фортуна”.
Суд, вислухавши доводи пред ставників сторін, дослідивши письмові докази у справі, вва жає, що адміністративний поз ов задоволенню не підлягає, в иходячи з наступних підстав.
12.11.2009 державним реєстратором до Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців внесено запис за № 15561070010009687 про проведенн я реєстраційної дії „Внесенн я змін до відомостей про юрид ичну особу, що не пов' язані з і змінами в установчих докум ентах” в частині зміни місце знаходження юридичної особи - ТОВ „Фортуна” код ЄДРПОУ 30197719, згідно якого місцезнаходжен ням зазначено: 25002, м. Кіровогра д, вул. Орджонікідзе, 5.
Актом перевірки відповідн ості юридичної адреси фактич ному місцезнаходженню юрид ичної особи від 24.12.2009 та довідко ю № 5574 від 30.12.2009р., складених співр обітниками податкової міліц ії ДПІ у м. Кіровограді, встано влено, що ТОВ „Фортуна” за адр есою: 25002, м. Кіровоград, вул. Ордж онікідзе, 5 не знаходиться.
Позивачем - ДПІ у м. Кіровогр аді заявлено вимоги про визн ання недійсним запису про де ржавну перереєстрацію ТОВ „Ф ортуна” та зобов' язати відп овідача - Державного реєстра тора Кіровоградської місько ї ради зробити реєстраційну дію „внесення змін до відомо стей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в уста новчих документах”, якою вве сти до Єдиного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців інформацію про п опереднє місцезнаходження Т ОВ „Фортуна”.
Відповідно до ч.1 ст.239 Господ арського кодексу України орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування в ідповідно до своїх повноваже нь та у порядку, встановленом у законом, можуть застосовув ати до суб'єктів господарюва ння, зокрема, таку адміністра тивно-господарську санкцію, як скасування державної реєс трації та ліквідація суб'єкт а господарювання.
Статтею 247 Господарського к одексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єкто м господарювання діяльності , що суперечить закону чи уста новчим документам, до нього м оже бути застосовано адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації цього суб'є кта та його ліквідації. Скасу вання державної реєстрації с уб'єкта господарювання прова диться за рішенням суду, що є п ідставою для ліквідації дано го суб'єкта господарювання в ідповідно до статті 59 цього Ко дексу.
Згідно ст.38 Закону Украї ни „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців” від 15 трав ня 2003 року № 755-IV (далі за текстом - Закон № 755-IV) підставами д ля постановлення судового рі шення щодо припинення юридич ної особи, що не пов'язано з ба нкрутством юридичної особи, зокрема є: наявність в Єдином у державному реєстрі запису про відсутність юридичної ос оби за вказаним її місцезнах одженням.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Зако ну № 755-IV відомості про юридич ну особу або фізичну особу - пі дприємця включаються до Єдин ого державного реєстру шляхо м внесення записів на підста ві відомостей з відповідних реєстраційних карток та відо мостей, що надаються юридичн ими особами державному реєст ратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закон у № 755-IV у разі, якщо відомосте й про юридичну особу, які міст яться в Єдиному державному р еєстрі, не пов' язана із змін ами, що вносяться до установч их документів юридичної особ и, або не підлягає державній р еєстрації, особа, уповноваже на діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), по дає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) де ржавному реєстратору за місц езнаходженням реєстраційно ї справи юридичної особи зап овнену реєстраційну картку п ро внесення змін до відомост ей про юридичну особу, які міс тяться в Єдиному державному реєстрі.
Згідно ч.9 ст.19 Закону № 755-IV державний реєстратор за від сутності підстав для залишен ня без розгляду документів п ро внесення змін до відомост ей про юридичну особу, які міс тяться в Єдиному державному реєстрі, зобов' язаний внест и не пізніше наступного робо чого дня з дати їх надходженн я запис про внесення змін і в т ой самий день подати відпові дним органам статистики, дер жавної податкової служби, Пе нсійного фонду України, фонд ів соціального страхування і нформацію з реєстраційної ка ртки про внесення змін до від омостей про юридичну особу, я кі містяться в Єдиному держа вному реєстрі, із зазначення м номера та дати внесення від повідного запису.
Відповідно до ч. 8 ст. ст. 19 За кону № 755-IV (в редакції чинній на момент здійснення позивач ем перевірки ТОВ „Фортуна” щ одо знаходження за юридичною адресою), якщо до Єдиного держ авного реєстру не внесено за пис про відсутність юридично ї особи за її місцезнаходжен ням, то в разі неодержання реє страційної картки про підтве рдження відомостей про юриди чну особу в установлений час тиною сьомою цієї статті стр ок, а також у разі одержання де ржавним реєстратором від орг ану державної податкової слу жби повідомлення встановлен ого зразка про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням державний реєстр атор зобов'язаний у строк, що н е перевищує десяти робочих д нів з дати, яка встановлена дл я подання реєстраційної карт ки про підтвердження відомос тей про юридичну особу, або з д ати одержання повідомлення в ід органу державної податков ої служби, направити рекомен дованим листом юридичній осо бі повідомлення про необхідн ість подання державному реєс тратору реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу.
У повідомленні зазначають ся підстава його надіслання, остання дата одержання держ авним реєстратором реєстрац ійної картки від юридичної о соби або найменування органу державної податкової служби , який надіслав повідомлення про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням , та дата цього повідомлення.
Державний реєстратор зали шає реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу без розгляд у та повідомляє про це заявни ка у випадках і в порядку, вста новлених частиною п'ятою ціє ї статті.
У разі повернення до держав ного реєстратора рекомендов аного листа з відміткою відд ілення зв'язку про відсутніс ть юридичної особи за вказан ою адресою або неподання юри дичною особою протягом місяц я з дати направлення їй відпо відного повідомлення реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу.
Таким чином, законодавство м встановлено вичерпні підст ави та порядок внесення змін до відомостей про юридичну о собу які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Статус Державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті передбачені Законом У країни „Про державну податко ву службу України” від 04.12.1990 ро ку № 509-ХІІ.
Згідно ст. 104 КАС України до а дміністративного суду має пр аво звернутися з адміністрат ивним позовом особа, яка вваж ає, що порушено її права, свобо ди чи інтереси у сфері публіч но-правових відносин. Суб'єкт владних повноважень має пра во звернутися до адміністрат ивного суду у випадках, встан овлених законом.
Стаття 10 Закону У країни „Про державну податко ву службу в Україні” встанов лює вичерпний перелік функці й податкових органів, який не підлягає розширеному тлумач енню.
Права органів державної п одаткової інспекції закріпл ені ст. 11 Закону України „П ро державну податкову службу в Україні”, зокрема, п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону встановлює право органів державної податково ї служби звертатися у передб ачених законом випадках до с удових органів із заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єк та підприємницької діяльнос ті .
Застосування вказаної ад міністративно-господарсько ї санкції має наслідком втра ту юридичною особою цивільно ї правоздатності у зв' язку з ухваленням судового рішенн я про внесення до Єдиного дер жавного реєстру запису про п рипинення юридичної особи (с т. 33 Закону Закон № 755-IV).
Позовні вимоги, заявлені по зивачем, не мають наслідком п рипинення юридичної особи та виключення її з державного р еєстру.
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України та ч.1 ст.9 КАС Укра їни органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання, їх посадові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.
Аналіз наведених норм чинн ого законодавства дає підста ви зробити висновок про відс утність у податкового органу правових підстав для зверне ння до суду з позовними вимог ами про визнання недійсним з апису про державну перереєст рацію юридичної особи та зоб ов' язання державного реєст ратора зробити реєстраційну дію „внесення змін до відомо стей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в уста новчих документах”, якою вве сти до Єдиного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців інформацію про п опереднє місцезнаходження Т ОВ „Фортуна”.
В даному випадку позивачем невірно обрано спосіб реалі зації повноважень при встано влення факту відсутності юри дичної особи за її місцезнах одженням.
З урахуванням вказаних нор м позивачеві слід було напра вити державному реєстратору повідомлення встановленого зразка про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням для внесення в Єдини й державний реєстр запису пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням, що стало б підставою для зверне ння до суду з позовом про прип инення юридичної особи, в меж ах повноважень визначених Законом України „Про держа вну податкову службу в Украї ні”
Позовні вимоги в частині ви знання неправомірними дій по садових осіб ТОВ „Фортуна”, щ о полягають наданні недостов ірних даних державному реєст ратору, не підлягають задово ленню, виходячи з наступних п ідстав.
Відповідно до п.9 ст.3 КАС Укра їни відповідачем в адміністр ативному судочинстві є суб'є кт владних повноважень, а у ви падках, передбачених законом , й інші особи, до яких звернен а вимога позивача.
Окремі випадки, коли в адмін істративному процесі у проце суальному статусі відповіда ча можуть бути й інші особи, а ніж суб'єкт владних повноваж ень, встановлені ч.4 ст .50 КАС України, відповідно до я кої, громадяни України, інозе мці чи особи без громадянств а, їх об'єднання, юридичні особ и, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути від повідачами лише за адміністр ативним позовом суб'єкта вла дних повноважень: про тимчас ову заборону (зупинення) окре мих видів або всієї діяльнос ті об'єднання громадян; про пр имусовий розпуск (ліквідацію ) об'єднання громадян; про прим усове видворення іноземця чи особи без громадянства з Укр аїни; про обмеження щодо реал ізації права на мирні зібран ня (збори, мітинги, походи, дем онстрації тощо); в інших випад ках, встановлених законом.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.162 КАС У країни у разі задоволення ад міністративного позову, суд може прийняти постанову про визнання протиправними ріше ння суб'єкта владних повнова жень чи окремих його положен ь, дій чи бездіяльності і про с касування або визнання нечин ним рішення чи окремих його п оложень, про поворот виконан ня цього рішення чи окремих й ого положень із зазначенням способу його здійснення.
Проте, ні Законом Украї ни „Про державну податкову с лужбу в Україні”, ні іншими за конами України не встановлен о право органів державної по даткової служби на пред'явле ння адміністративного позов у до фізичних та юридичних ос іб, які не є суб'єктами владних повноважень про визнання не правомірними їх дій.
Зважаючи на викладене підс тави для задоволення позовни х вимог відсутні.
Керуючись ст.ст. 86, 159-163, 167 КАС Ук раїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити в задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подання в 10-де нний строк з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 КАС України - з д ня складення в повному обсяз і, заяви про апеляційне оска рження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.
Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Повний текст постанови ви готовлено та підписано - 06.04.2 010 р.
Суддя Т .І. Ясенова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 9568670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.І. Ясенова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні