Ухвала
від 25.03.2021 по справі 626/2383/20
КРАСНОГРАДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 626/2383/20

Провадження № 1-кс/626/212/2021

У Х В А Л А

про надання дозволу на проведення обшуку

25 березня 2021 року м. Красноград

Слідчий суддя Красноградського районного суду Харківської області ОСОБА_1 , за участю слідчого ОСОБА_2 , при секретарі ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Красноградського РВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 , яке погоджене з прокурором Красноградської окружної прокуратури на проведення обшуку в рамках кримінального провадження №420222140000130 від 23.10.2020 року за ч.3 ст.191 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

25.03.2021р. до суду надійшло клопотання слідчого про отримання дозволу на проведення обшуку за місцем мешкання та реєстрації ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 .

На обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що СВ Красноградського РВП ГУНП в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за №42020221400000130 від 23.10.2020 за ч.3 ст.191 КК України, розпочате за заявою директора ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» за фактом привласнення та розтрати майна, вчиненого за попередньою змовою групою осіб.

Відповідно до заяви директора ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» працівниками Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів спільно з працівниками ТОВ «Електронні торги України» та іншими невідомими особами, вчинено розтрату майна, а саме посівів соняшнику площею 73,7981 га та площею 2,071 га на земельних ділянках з кадастровими номерами 6323384500:05:000:0028 та 6323384500:05:000:0085 відповідно.

Допитаний в якості свідка ОСОБА_5 директор ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» надав показання про те, що 07.10.2020 йому стало відомо про здійснення продажу Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів посівів соняшнику площею 73,7981 га та площею 2,071 га на земельних ділянках з кадастровими номерами 6323384500:05:000:0028 та 6323384500:05:000:0085 відповідно. Продаж вказаного майна здійснювався через електронну платформу організатору торгів ТОВ «Електронні торги України». Оголошена стартова вартість майна була встановлена в розмірі 279535,00 грн. Розмір необхідного гарантійного внеску встановлено в сумі 13976, 75 грн. Він усвідомлював, що навіть за несприятливих умов з вказаних земельних ділянок можливо здійснити збір врожаю соняшника в розмірі щонайменше 100 тонн та, враховуючи середню ринкову вартість насіння соняшника, звичайно ж для вказаного товариства було б вигідним придбати зазначені активи. Для себе він усвідомлював, що зібраний врожай з вказаних ділянок він зможе реалізувати щонайменше за 1,5 млн. грн. У зв`язку з цим ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» почало вчиняти дії, направлені на реєстрацію пропозиції на вказаній платформі. Від самого початку реєстрації пропозиції на даній платформі по незрозумілим причинам для ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» штучно створювались перешкоди та взагалі пропозицію товариства вдалося зареєструвати лише після неодноразових звернень на гарячу лінію агентства. В подальшому 12.10.2020 розпочався процес аукціону. Близько 09.05 год. ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» подало первинну пропозицію в розмірі 282330,35 грн. Окрім ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» в електронних торгах приймали участь ще два учасника. Останні жодних пропозицій майже до завершення торгів не подавали. ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» мало намір приймати участь в торгах до логічного їх завершення та передбачало в разі необхідності виконати пропозицію під час здійснення торгів щонайменше на суму в 800000 грн., оскільки встановлена стартова вартість майна була явно заниженою та простір для підвищення ставок пропозицій ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» мало. Наприкінці торгів, близько 18.00 год. одним із учасників було підвищено ставку в торгах. Після цього ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» почало вчиняти дії на електронній платформі з метою підвищення ставки. Проте з незрозумілих причин наприкінці торгів, отримавши пропозицію одного з учасників, яка була значно меншою, ніж та, яку передбачалось встановити ТОВ «БУД.РЕМ.АРК», особами, що здійснювали контроль за проведенням електронних торгів, умисно блокувалась пропозиція ТОВ «БУД.РЕМ.АРК», з тією метою, щоб штучно створити передумови для виграшу в торгах учасником, пропозиція якого була значною меншою за пропозицію ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» та явно не відповідала реальній вартості виставленого на продаж майна. Пропозиція ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» просто не реєструвалась та не приймалась хоча електронні торги ще тривали.

Встановлено, що активи, на які вказує у своїй заяві та показаннях директор ТОВ «БУД.РЕМ.АРК», а саме посіви соняшнику площею 73,7981 га та площею 2,071 га на земельних ділянках з кадастровими номерами 6323384500:05:000:0028 та 6323384500:05:000:0085 відповідно, були передані для реалізації до Північно-східного міжрегіонального управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів на підставі ухвали слідчого судді Красноградського районного суду Харківської області ОСОБА_6 про арешт майна від 16.09.2020 (справа № 626/2060/20) та відповідного листа заступника керівника Первомайської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_7 . Зазначена ухвала слідчого судді Красноградського районного суду була винесена в рамках кримінального провадження за № 42020221400000110 від 27.08.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України, за фактом самовільного зайняття вищевказаних земельних ділянок, вчиненого групою осіб, для їх використання, зокрема з метою вирощування сільськогосподарської продукції у вигляді соняшника.

Відповідно до п.п.3,4,5 ч.1 ст.9 ЗУ «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Національне агентство) до одних із функцій Національного агентства відноситься: здійснення заходів з виявлення, розшуку, проведення оцінки активів за зверненням слідчого, детектива, прокурора, суду (слідчого судді); організація здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами; формування та ведення Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Згідно з п.4 ч.1 ст.10 вищевказаного Закону Національне агентство укладає цивільно-правові угоди з юридичними та фізичними особами з питань, пов`язаних з проведенням оцінки та управлінням активами.

Згідно із ч.ч.1, 2, 4 ст.21 даного Закону управління рухомимта нерухомиммайном,цінними паперами,майновими таіншими правамиздійснюється Національнимагентством шляхомреалізації відповіднихактивів абопередачі їхв управління. Активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності. Майно, в тому числі у вигляді предметів чи великих партій товарів, зберігання якого через громіздкість або з інших причин неможливе без зайвих труднощів, або витрати із забезпечення спеціальних умов зберігання якого чи управління яким співмірні з його вартістю, або яке швидко втрачає свою вартість, а також майно у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню, підлягає реалізації за цінами щонайменш не нижче ринкових.

На підставі зазначених документів Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів відомості про арешт вищезазначеного майна (посівів соняшнику) внесено до Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні та розпочато діяльність з реалізації зазначених активів. Реалізація активів відбулася шляхом відкритого аукціону проведеного ТОВ «Електронні торги України».

Згідно з п.5 «Порядку реалізації арештованих активів на електронних торгах», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року № 719 (далі Порядок) проведення електронних торгів регулюється цим Порядком та правилами електронних торгів, порядок затвердження яких регулюється договором між організатором та Національним агентством.

Відповідно до п.6 Порядку організатор забезпечує:

-проведення електронних торгів;

-розміщення інформаційних повідомлень про електронні торги та їх результати;

-формування організаційно-методичних матеріалів для учасників та потенційних учасників електронних торгів;

-реєстрацію потенційних учасників електронних торгів на своєму веб-сайті та подання ними заявок на участь в електронних торгах;

-функціонування свого веб-сайту у цілодобовому режимі та постійний доступ до нього учасників електронних торгів та інших користувачів Інтернету;

-організацію здійснення заходів, необхідних для реалізації активів, включаючи забезпечення їх зберігання, оцінку активів, переміщення активів, демонстрацію активів, поширення відомостей про передані для реалізації активи, в обсязі та на умовах, визначених договором між Національним агентством та організатором.

Відповідно до абзацу другого п.8 Порядку ринкова вартістьактиву визначаєтьсяна підставізвіту прооцінку активу,що дієне більшяк шістьмісяців здати їїпроведення,якщо іншене встановленозаконодавством.

Згідно з абзацом першим п.12 Порядку підставою для організації реалізації активів на перших, повторних електронних торгах, включаючи здійснення заходів, необхідних для реалізації активів, є заявка Національного агентства про передачу активів організатору для реалізації на електронних торгах.

Відповідно до абзацу першого п.16 Порядку стартова ціна лота на перших електронних торгах дорівнює ринковій вартості активу, який становить відповідний лот, за звітом про оцінку.

Згідно з п.21 Порядку результати електроннихторгів оформлюютьсяпротоколом електроннихторгів,який складаєорганізатор.Належним чиномоформлений протоколелектронних торгів,підписаний переможцемта організатором,невідкладно надається(надсилається)організатором Національномуагентству.

Відомо, що під час проведення електронних торгів стартова вартість вищевказаних активів на підставі звіту суб`єкта оціночної діяльності була визначена в розмірі 279535,00 грн. В подальшому ТОВ «Електронні торги України» 05.10.2020 в системі електронних торгів конфіскованого та арештованого майна здійснено оголошення про проведення аукціону, на який було виставлено лот - посіви соняшнику площею 73,7981 га та площею 2,071 га на земельних ділянках з кадастровими номерами 6323384500:05:000:0028 та 6323384500:05:000:0085 відповідно. Терміном проведення аукціону визначено період з 09.00 год. до 18.00 год. 12.10.2020. В даному аукціоні взяло участь три учасника, а саме ФГ «Агро Україна», код за ЄДРПОУ 40896379, ОСОБА_8 , код НОМЕР_1 , та ТОВ «БУД.РЕМ.АРК», код за ЄДРПОУ 43303686 ( заявник в даному кримінальному провадженні). Перший із зазначених учасників жодних ставок в аукціоні не виконував. ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» о 09.04 год. 12.10.2020 виконало ставку в розмірі 282330, 35 грн. ОСОБА_8 виконав ставку о 17.59 год. в розмірі 285125,70 грн. Оскільки жоден з інших учасників підвищених ставок не виконав, так як відповідно до заяви директора ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» його було позбавлено такої можливості, після закінчення аукціону його переможцем було визнано учасника ОСОБА_8 з вищезазначеною ставкою.

За результатами електронних торгів Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів 15.10.2020 здійснено реалізацію активу, на який накладено арешт у кримінальному провадженні за № 42020221400000110 від 27.08.2020 - посіви соняшнику площею 73,7981 Га та площею 2,071 Га на земельних ділянках з кадастровими номерами 6323384500:05:000:0028 та 6323384500:05:000:0085 відповідно за суму коштів в 285125,70 грн.

Враховуючи вищевикладене, можливо дійти висновку, що відомості наведені в заяві та показаннях директора ТОВ «БУД.РЕМ.АРК» знаходять своє підтвердження та наявні достатні підстави вважати, що працівниками Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів спільно з працівниками ТОВ «Електронні торги України» та іншими невідомими особами за попередньою змовою вчинено ряд системних протиправних дій, направлених на розтрату ввіреного їм майна.

В ході подальшого досудового розслідування на підставі ухвали слідчого судді Красноградського районного суду Харківської області було здійснено тимчасовий доступ та вилучення копій документів, які перебувають у володінні ТОВ «Електронні торги України», що стосуються реалізації арештованого майна - посівів соняшнику площею 73,7981 га та площею 2,071 га на земельних ділянках з кадастровими номерами 6323384500:05:000:0028 та 6323384500:05:000:0085 відповідно. Під час ознайомлення з вказаними документами встановлено, що звіт про оцінку майбутнього врожаю посівів соняшнику площею 73,7981 га, які вирощуються на земельній ділянці з кадастровим номером 6323384500:05:000:0028 та посівів соняшнику площею 2,071 га, які вирощуються на земельній ділянці з кадастровим номером 6323384500:05:000:0085 (далі за текстом - Звіт про оцінку майна) підготовлено 01.10.2020 ТОВ «Експертно-консультаційний центр», код за ЄДРПОУ 32912846 (сертифікат суб`єкта оціночної діяльності №724/18, виданий 14.09.2018 Фондом держаного майна України, оцінювач ОСОБА_4 ) на підставі договору, укладеного між зазначеним товариством та ТОВ «Електронні торги України».

Правові засади здійснення оцінки майна, професійної оціночної діяльності в Україні, її державного та громадського регулювання, забезпечення створення системи незалежної оцінки майна з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки майна та використання її результатів регулюється Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (далі за текстом Закон).

Так, відповідно до ст. 3 Закону, оцінка майна, майнових прав - це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами, зазначеними в статті 9 цього Закону і є результатом практичної діяльності суб`єкта оціночної діяльності. Професійна оціночна діяльність - діяльність оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності, визнаних такими відповідно до положень цього Закону, яка полягає в організаційному, методичному та практичному забезпеченні проведення оцінки майна, розгляді та підготовці висновків щодо вартості майна.

Статтею 12 Закону визначено, що звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності.

Вимоги до змісту звіту про оцінку майна, порядку його оформлення та рецензування встановлюються положеннями (національними стандартами) оцінки майна. Зміст звіту про оцінку майна повинен містити розділи, що розкривають зміст проведених процедур та використаної нормативно-правової бази з оцінки майна.

28.12.2020 на адресу Фонду державного майна України було направлено запит на проведення рецензування Звіту про оцінку майна.

15.01.2021 до слідчого відділу Красноградського РВП ГУНП в Харківській області надійшла рецензія Звіту про оцінку майна з якої вбачаються численні порушення оцінювачем ОСОБА_4 нормативно-правових актів, що регламентують оціночну діяльність та методики оцінювання, внесення недостатньо обґрунтованих розрахунків та припущень до Звіту про оцінку, що вплинуло на достовірність та об`єктивність оцінки майна і висновку про його вартість.

В зв`язку з вищевикладеним в органу досудового розслідування виникла необхідність у відшуканні та вилученні документів з вихідними даними та іншої інформації, яка збиралася та оброблялася ОСОБА_4 під час проведення оцінки майна, а також ділового листування між ОСОБА_4 (в тому числі яке може міститися на мобільних телефонах (терміналах), комп`ютерному обладнанні та інших електронних носіях інформації) та ТОВ «Електронні торги України» щодо укладання та виконання договору про оцінку майбутнього врожаю вищеозначених посів соняшнику, а також інших документів, які розкривають зміст проведених процедур з оцінки майна.

Вказані документи мають істотне значення для всебічного та повного дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, оскільки їх отримання надасть можливість у проведенні неупередженого критичного розгляду процедури оцінки майна та її результатів, встановленні причетності ОСОБА_4 до умисного спотворення реальної ринкової вартості вищезазначеного врожаю посівів соняшнику.

Відповідно до наявної у кримінальному провадженні інформації ОСОБА_4 зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Слідчий суддя розглянувши вказане клопотання, дослідивши надані до нього матеріали, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, заслухавши думку слідчого, який підтримав клопотання, вважаю, що клопотання слідчого про дозвіл на обшук, підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.91 93 КПК України одними із обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні є подія кримінального правопорушення, винуватість особи у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив та вид і розмір шкоди завданої кримінальної правопорушення. Обов`язок доказування вищевказаних обставин покладається на слідчого, прокурора та в установлених випадках на потерпілого. Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів зокрема шляхом проведення слідчих дій.

Згідно зі ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення або майна, яке було здобуту у результаті його вчинення.

В ході розгляду клопотання встановлено, що воно відповідає вимогам ст.234 КПК України, матеріали клопотання містять достатні дані про здійснення слідчим СВ Красноградського ВП ГУНП досудового розслідування даного кримінального правопорушення, надані матеріали дають суду підстави для висновку про те, що відшукуванні речі, щодо яких слідчим винесено клопотання, у сукупності з іншими документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та можуть бути використані у якості доказів в ході досудового розслідування чи під час судового розгляду, а іншими способами встановити вищевказані дані неможливо.

За встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання вказаних вище документів, тому що існують цілком обґрунтовані ризики їх приховування, пошкодження, псування чи знищення. Відповідно необхідно усунути будь-яку можливість стороннім особам володіти ними. Не вилучення даних документів може призвести до фактично повного знищення слідів кримінального правопорушення, а отже - до неможливості виконання завдань кримінального провадження, передбачених ст.2 КПК України.

Відповідно до наявної у кримінальному провадженні інформації ОСОБА_4 зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

В ході обшуку необхідно відшукати та вилучити документи, зазначені в клопотанні слідчого.

Відповідно до положень ч.4 ст.107 КПК України судове засідання проводилось з застосуванням технічних засобів фіксування кримінального провадження.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 234, 235, 309 КПК України, слідчий суддя -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ Красноградського РВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 про проведення обшуку в рамках кримінального провадження №420222140000130 від 23.10.2020 року за ч.3 ст.191 КК України задовольнити.

Надати органу досудового розслідування СВ Красноградського РВП ГУНП в Харківській області, а саме групі слідчих та прокурорів, якими здійснюється досудове розслідування у даному кримінальному провадженні (відповідно до витягу з ЄРДР) дозвіл на проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 , з метою відшукання та вилучення документів з вихідними даними та іншою інформацією, яка збиралася та оброблялася ОСОБА_4 під час проведення оцінки та підготовки Звіту про оцінку майбутнього врожаю посівів соняшнику площею 73,7981 га, які вирощуються на земельній ділянці з кадастровим номером 6323384500:05:000:0028 та посівів соняшнику площею 2,071 га, які вирощуються на земельній ділянці з кадастровим номером 6323384500:05:000:0085, а також ділового листування між ОСОБА_4 (в тому числі яке може міститися на мобільних телефонах (терміналах), комп`ютерному обладнанні та інших електронних носіях інформації) та ТОВ «Електронні торги України» щодо укладання та виконання договору про оцінку майбутнього врожаю вищеозначених посів соняшнику, а також інших документів, які розкривають зміст проведених процедур з оцінки майна.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Виготовити дві копії ухали, які чітко позначити як копії.

Ухвала слідчого судді про надання дозволу на проведення обшуку оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Красноградського районного суду ОСОБА_1

СудКрасноградський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення25.03.2021
Оприлюднено27.01.2023
Номер документу95783291
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —626/2383/20

Ухвала від 25.03.2021

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 25.03.2021

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 25.03.2021

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 25.03.2021

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 25.03.2021

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 16.02.2021

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 16.02.2021

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 16.02.2021

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 24.12.2020

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Шабельніков С. К.

Ухвала від 24.12.2020

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Шабельніков С. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні