ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
25 березня 2021 року м. Дніпросправа № 160/5694/19
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,
за участю секретаря судового засідання: Яковенко О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпро апеляційну скаргу Комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року (суддя Бондар М.В., м. Дніпро, повний текст рішення складено 13.11.2020 року) в справі №160/5694/19 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів,-
в с т а н о в и в:
20.06.2019 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області (далі по тексту - відповідач), з вимогами про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, село Василівка-на-Дніпрі, вул. Твердохлібова, будинок 23, КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, до повного усунення порушень; встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, село Василівка-на-Дніпрі, вул. Твердохлібова, будинок 23, КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, до повного усунення порушень
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.11.2020 року позовні вимоги задоволено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити. Свої вимоги обґрунтував тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянтом зазначено, що на час подання апеляційної скарги усунуто значну частину порушень, що виявлені під час перевірки, а саме, проведено роботи по ремонту внутрішнього протипожежного водопостачання, укладено договір на виготовлення проектно-кошторисної документації пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. Незначна кількість порушень не є критичними та не становлять загрозу життю та здоров`ю людей. Заклад дитячий садок, перебуває у комунальній власності територіальної громади, фінансується з місцевого сільського бюджету, тобто виявлені під час перевірки недоліки у повному обсязі забезпечення пожежної безпеки, заклад не може здійснити власними силами, необхідне залучення додаткового фінансування. Засіб реагування на виявленні порушення пожежної та техногенної безпеки, як зупинення експлуатації будівлі буде мати негативні наслідки, апелянт вважає, що за виявлені порушення можливо застосувати інші заходи належного забезпечення безпеки для життя та здоров`я людей.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що за результатами перевірки встановлено низку порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а також особам, які будуть здійснювати ліквідацію надзвичайної ситуації (пожежі), в разі її виникнення. Держава, через наділені повноваженнями органи, вживає заходи для забезпечення безпеки людей, до таких заходів відноситься, в тому числі, і встановлення на законодавчому рівні вимог до будівель та споруд у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, такі вимоги є обов`язковими для встановленого законодавством кола суб`єктів, зокрема, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, котрі є власниками будівель та споруд, де постійно перебуває велика кількість людей. Не дотримання вимог робить неможливим експлуатацію будівель та споруд як таких, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Суд першої інстанції вказував, що доказів усунення виявлених в ході позапланової перевірки порушень, в тому числі частково, відповідачем надано не було.
Відповідно до матеріалів справи, у період з 20.05.2019 року по 31.05.2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , уповноваженими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області проведено позапланову перевірку КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області з питань дотримання вимог пожежної та техногенної безпеки. За результатами перевірки складено акт щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 31.05.2019 року №70, в якому зафіксовано порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417, Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 року № 879. У висновках акту вказано, що КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області допущено наступні порушення: приміщення не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Система протипожежного захисту , а саме, системою пожежної сигналізації, чим порушено розділ V глави 1 п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні, ДБН В.2.5-56:2014; у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крови, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, чим порушено п. 2.5 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні; не забезпечено будівлю необхідною кількістю води для здійснення пожежогасіння, чим порушено розділ V глави 2, п. 2.1 Правил пожежної безпеки в Україні; керівник, посадова особа не пройшла навчання з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки, чим порушено п. 8 ч. 1 ст. 20, ст. 40 Кодексу цивільного захисту України; не забезпечено працівників засобами індивідуального та колективного захисту, чим порушено п. 2 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України. Примірник акту від 31.05.2019 року № 70 вручено завідувачу комунального закладу Водолаз Г.І., що підтверджується підписами та відмітками у копії акту, зроблено відмітку про відсутність зауважень.
КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області до матеріалів справи долучено договір № 0708-19-42 від 07.08.2019 року про оброблення дерев`яних конструкцій даху захистом, укладений між ПП Центр протипожежних послуг Дія та КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області. Відповідно до акту надання послуг від 07.08.2019 року про захисну обробку дерев`яних конструкцій даху, здійснено захисну обробку дерев`яних конструкцій даху дитячого садка.
Згідно договору купівлі продажу № 0609-19-1 від 06.09.2019 року, укладеного КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області з ПП Центр протипожежних послуг Дія , останнє зобов`язувалось здійснити поставку гідранта пожежного підземного, підставки пожежної прохідної тощо. Згідно специфікації, рахунку на оплату, видаткової накладної, ПП Центр протипожежних послуг Дія здійснило поставку протипожежного обладнання.
Згідно виписки з протоколу № 207 засідання комісії з перевірки знань з питань пожежної безпеки, завідувач КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 пройшла навчання на тему Правила пожежної безпеки , отримала посвідчення № 03036787 від 11.09.2018 року про навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.
Надано копію договору № 2 від 04.09.2019 року, відповідно до якого КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка отримав від ТОВ Астон Сефеті протигази ГП-7 у кількості 4 шт., надано специфікацію та рахунок про поставку протигазів ГП-7 у кількості 4 шт.
Також до матеріалів справи відповідачем долучено договір № 24/09/1-ПС-2019 від 15.10.2019 року про проектування системи пожежної сигналізації та системи оповіщення, укладений між КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області та виконавцем МПП фірмою Еквівалент щодо проектування монтажу системи пожежної сигналізації та системи оповіщення на об`єкті: в службових приміщеннях дитячого садка за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, село Воронове, вул. Калинова, будинок 15. Надано акт прийому-передачі робіт № 425 від 25.10.2019 року.
Згідно листа Виконавчого комітету Раївської сільської ради від 20.08.2019 року № 1190/01-22 до Дніпропетровської регіональної комісії з питань ТЕБ і НС, надано заявки на функціональне навчання.
До матеріалів справи долучено копію акту № 168 від 20.11.2019 року, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, згідно якого у період з 13.11.2019 року по 26.11.2019 року, фахівцем Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області проведено перевірку КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області з питань дотримання вимог пожежної та техногенної безпеки. За результатами перевірки зафіксовано порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417. У висновках акту вказано, що КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області допущено наступні порушення: приміщення не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме, системою пожежної сигналізації, чим порушено розділ V глави 1 п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні, ДБН В.2.5-56:2014; керівник, посадова особа не пройшла навчання з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки, чим порушено п. 8 ч. 1 ст. 20, ст. 40 Кодексу цивільного захисту України. На примірнику акту наявна відмітка про отримання акту завідувачем ОСОБА_1
КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області долучає до справи докази усунення недоліків, виявлених актом від 25.02.2020 року, листи від 03.03.2020 року № 13 та від 21.08.2020 року № 22, якими зверталось до Раївського сільського голови щодо додаткового виділення коштів на встановлення протипожежної сигналізації в приміщенні дитячого садка.
Надано копію посвідчення про функціональне навчання (підвищення кваліфікації цільового призначення у сфері цивільного захисту) № 03000051 від 13.02.2020 року, відповідно до якого завідуюча КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 пройшла навчання у центрі цивільного захисту.
Встановлено, що у період з 17.02.2020 року по 25.02.2020 року, фахівцем Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області проведено перевірку КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області з питань дотримання вимог пожежної та техногенної безпеки. За результатами перевірки складено акт № 46 від 25.02.2020 року, в якому зафіксовано порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417. У висновках акту вказано, що КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області допущено наступні порушення: приміщення не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме, системою пожежної сигналізації, чим порушено розділ V глави 1 п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні, ДБН В.2.5-56:2014. Акт підписаний керівником КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області Водолаз Г.І.
КЗ дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області надало підтвердження усунення частини недоліків у дотриманні вимог пожежної та техногенної безпеки. Однак, існують не усунуті порушення, зафіксовані актами від 31.05.2019 року №70, від 20.11.2019 року № 168, від 25.02.2020 року № 46.
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області заперечує проти повного усунення відповідачем виявлених порушень, вказує, що неусунуті порушення унеможливлюють експлуатацію будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, село Василівка-на-Дніпрі, вул. Твердохлібова, будинок 23, створюють загрозу життю та здоров`ю працівників відповідача та відвідувачів закладу.
Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки державний нагляд та контроль у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, здійснюють уповноважені законами органи влади, в тому числі центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі утворення), до відання яких відповідно до закону віднесені питання: державного нагляду (контролю) у сферах пожежної і техногенної безпеки.
Згідно ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки , суб`єкт господарської діяльності зобов`язаний вживати заходів, направлених на запобігання аваріям, обмеження і ліквідацію їх наслідків та захист людей і довкілля від їх впливу.
Відповідно до ст. 2 Кодексу цивільного захисту України запобігання виникненню надзвичайних ситуацій - комплекс правових, соціально-економічних, політичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, спрямованих на регулювання техногенної та природної безпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію або пом`якшення її можливих наслідків. Засоби протипожежного захисту - технічні засоби, призначені для запобігання, виявлення, локалізації та ліквідації пожеж, захисту людей, матеріальних цінностей та довкілля від впливу небезпечних факторів пожежі. Засоби цивільного захисту - протипожежна, аварійно-рятувальна та інша спеціальна техніка, обладнання, механізми, прилади, інструменти, вироби медичного призначення, лікарські засоби, засоби колективного та індивідуального захисту, які призначені та використовуються під час виконання завдань цивільного захисту.
Пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Відповідно до ч. 1 ст. 20, ч. 1, ч. 6 ст. 55, ч. 2 ст. 58 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить, зокрема: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики. Забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб`єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів. Обов`язок із забезпечення пожежної безпеки в жилих приміщеннях державного, комунального, громадського житлового фонду, фонду житлово-будівельних кооперативів покладається на квартиронаймачів і власників квартир, а в жилих приміщеннях приватного житлового фонду та інших спорудах, приватних житлових будинках садибного типу, дачних і садових будинках з господарськими спорудами та будівлями - на їх власників або наймачів, якщо це обумовлено договором найму. Основними завданнями пожежної охорони є: 1) забезпечення пожежної безпеки; 2) запобігання виникненню пожеж та нещасним випадкам під час пожеж; 3) гасіння пожеж, рятування населення, а також надання допомоги у ліквідації наслідків інших надзвичайних ситуацій.
Згідно ст. 66, ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно пунктів 11, 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно ст. 70 вищевказаного Кодексу, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів зокрема є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Актами від 31.05.2019 року №70, від 20.11.2019 року № 168, від 25.02.2020 року № 46 після проведення перевірок зафіксовано порушення в організації пожежної, техногенної та цивільної безпеки та виявлено, що будівля експлуатується без дотримання пожежної та техногенної безпеки. Порушення мають триваючий характер.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту.
Згідно пунктів 2, 4 розділу І, пунктів 1, 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 року № 1417, Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах. Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж. Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об`єктів. Керівник підприємства повинен визначити обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту. Обов`язки щодо забезпечення пожежної безпеки, утримання та експлуатації засобів протипожежного захисту передбачаються у посадових інструкціях, обов`язках, положеннях про підрозділ.
Згідно п. 2.2, п. 2.5 розділу ІІІ, п. 1.2, розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 року № 1417, керівники об`єктів, підприємств повинні забезпечити утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані та забезпечити їх технічне обслуговування. Будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .
Суд апеляційної інстанції зазначає, що виявлені недоліки є підставою для звернення уповноваженого органу до суду з позовом про застосування заходів реагування. Часткове усунення недоліків щодо протипожежного та техногенного захисту не вказує на повну відсутність недоліків. Звернення відповідача до сільського голови з листами щодо додаткового виділення коштів на встановлення протипожежної сигналізації в приміщенні дитячого садка, не є доказом встановлення протипожежної сигналізації в приміщенні дитячого садка.
На час розгляду позову, відповідачем частина виявлених недоліків в організації експлуатації будівлі усунуто, проте частина порушень у роботі залишається не усунутими, доказів повного забезпечення пожежної та техногенної безпеки, відповідачем не надано.
Суд апеляційної інстанції вважає, що зупинення експлуатації будівлі відповідача є пропорційною та повною мірою реагування з огляду на виявлені порушення, за для збереження безпеки та здоров`я людей, відвідувачів закладу дошкільної освіти, дітей, працівників.
Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Не передбачено повернення судових витрат у разі відмови у задоволенні апеляційної скарги.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням вимог матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року в справі №160/5694/19 - залишити без змін.
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів, відповідно до ст., ст. 328, 329 КАС України.
Головуючий - суддя О.М. Лукманова
суддя Л.А. Божко
суддя Ю. В. Дурасова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2021 |
Оприлюднено | 28.03.2021 |
Номер документу | 95814346 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні