1Справа № 335/4121/17 1-кс/335/1885/2021
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 березня 2021 року м. Запоріжжя
Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні у залі суду клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області капітана поліції ОСОБА_3 про арешт майна, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до суду з клопотанням про арешт майна, у якому зазначив, що СУ ГУНП в Запорізькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017080000000113 від 22.02.2017 за підозрою ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367, ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим слідством встановлено, що відповідно до наказу директора ТОВ «Мультипоінт» № 4-к від 03.06.2016, ОСОБА_6 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ «Мультипоінт» з 03.06.2016.
У відповідності до статуту ТОВ «Мультипоінт», в редакції згідно протоколу загальних зборів учасників від 23.03.2016:
П. 4.1. Товариство здійснює свою діяльність з метою одержання прибутку та наступного його розподілу між Засновниками (учасниками). Товариство може займатися будь-якою підприємницькою діяльністю, яка не суперечить законодавству України.
П. 10.12. Виконавчим органом товариства, який здійснює керівництво поточною діяльністю товариства, є Директор.
П. 10.12.1 Директор призначається на посаду та звільняється зборами засновників (учасників) товариства. Директор підзвітний зборам (учасників) та несе персональну відповідальність за результати діяльності Товариства.
П. 10.12.5 Директор діє від імені товариства в межах, встановлених цим статутом та законодавством України. Директор має право без довіреності виконувати дії від імені товариства, в тому числі представляти товариство у відносинах з фізичними та юридичними особами, вирішує всі питання діяльності товариства, що належать до його компетенції.
П. 10.13 Директор товариства: розробляє, затверджує, організовує та забезпечує виконання поточних та перспективних планів виробничо-господарської діяльності товариства; розглядає та готує звіти щодо фінансових показників діяльності товариства, прогнозує на майбутні періоди, готує заходи з метою їх покращення; керує поточною діяльністю товариства; затверджує організаційну структуру товариства, затверджує штатний розпис товариства; розпоряджається майном та грошовими коштами товариства та вчиняє інші дії, що породжують юридичні наслідки для товариства без обмежень; приймає на роботу та звільняє працівників, застосовує до них заходи заохочення та дисциплінарного стягнення, приймає рішення про притягнення працівників товариства до майнової відповідальності; визначає умови оплати праці службових осіб та працівників товариства, інших осіб, що залучаються до роботи згідно з законодавством України; відкриває та використовує рахунки в установах банків та інших фінансово-кредитних установах; видає від імені товариства довіреності в межах своїх повноважень; без довіреності підписує від імені товариства договори (угоди, контракти), в тому числі зовнішньоекономічні; без довіреності представляє товариство у відносинах з підприємствами, установами та організаціями, в суді, господарському, адміністративному, третейському судах, а також у всіх державних та громадських органах, у відносинах з фізичними особами з питань діяльності товариства; підписує розрахункові документи, платіжні, фінансові та інші документи, пов`язані з розпорядженням грошовими коштами товариства (має право першого підпису таких документів); вчиняє в межах компетенції, визначеної цим статутом, будь-які юридичні дії від імені товариства для забезпечення діяльності товариства; використовує та зберігає печатку товариства, проте за виключних обставин директор товариства може передавати печатку іншими, попередньо уповноваженим директором, особам тощо.
З огляду на викладене, ОСОБА_6 , займаючи посаду директора ТОВ «Мультипоінт» постійно виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, у зв`язку із чим, відповідно до ч.3 ст.18 КК України, був службовою особою.
У відповідності до картки із зразками підпису і відбитка печатки ТОВ «Мультипоінт» від 15.06.2016, право першого підпису на документах ТОВ «Мультипоінт» належало директору ОСОБА_6 . Інша особа, якій надано право першого або другого підпису, в штаті підприємства була відсутня.
15.07.2016 ОСОБА_6 надано до відділення «Червоноармійське» АТ «ОТП Банк» в м. Київ заяву про зміну доступу до рахунків клієнта ТОВ «Мультипоінт» в АТ «ОТП Банк», на підставі якого позбавлено доступу до рахунків попереднього директора ОСОБА_7 та надано доступ до рахунків виключно ОСОБА_6 , а також подано заяву про обслуговування рахунків товариства за допомогою електронної банківської системи клієнт-інтернет-банкінг «OTPONLINE».
Згідно інформації про відкриті ключі користувача ТОВ «Мультипоінт» від 16.06.2016, 28.07.2016, 29.07.2016, ключ від дистанційного управління банківськими рахунками ТОВ «Мультипоінт» з можливістю одноосібного розпорядження коштами, які обліковувалися на рахунках ТОВ «Мультипоінт», відкритим в АТ «ОТП Банк» було надано ОСОБА_6 .
Таким чином, перебуваючи на посаді директора ТОВ «Мультипоінт» ОСОБА_6 одноосібно керував діяльність підприємства та одноосібно розпоряджався коштами, які акумулювалися на банківських рахунках підприємства.
Протягом вереснягрудня 2016 року, директор ТОВ «Мультипоінт» ОСОБА_6 , у зв`язку з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських обов`язків по загальному керівництву діяльністю вказаного підприємства, являючись службовою особою, протиправно, умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, з метою отримання суб`єктом господарювання неправомірної вигоди у вигляді оплати на його користь вартості робіт та наданих послуг, які фактично були виконані не в повному обсязі, діючи з прямим умислом, розуміючи протиправність своїх дій і настання внаслідок їх вчинення суспільно-небезпечних наслідків через завдання шкоди, бажаючи настання таких наслідків, вчинив протиправні дії за наступних обставин.
Так, 06 вересня 2016 року, більш точний час досудовим слідством не встановлено, ОСОБА_6 , обіймаючи посаду директора ТОВ «Мультипоінт», тобто будучи відповідно до ч.3 ст.18 КК України службовою особою суб`єкта господарської діяльності, виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції по організації діяльності підприємства, маючи право підпису як керівник та право розпорядження майном підприємства в межах наданих йому повноважень, від імені ТОВ «Мультипоінт» (Генпідрядник) уклав з Управлінням капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації (Замовник), в особі заступника начальника Управління ОСОБА_8 , договір про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В на виконання робіт з реконструкції центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області, що розташовані за адресою: Запорізька область, м. Мелітополь.
Відповідно до п. 1.1 Договору замовник доручає, а генпідрядник зобов`язується за завданням замовника на свій ризик виконати відповідно до проектно-кошторисної документації і умов договору та здати у встановлений договором строк закінчені роботи, а замовник зобов`язується прийняти від генпідрядника і оплатити закінчені роботи.
Згідно п. 2.1 Договору, якість результату робіт повинна відповідати вимогам ДБН, Держстандарту, ТУ та іншими вимогам, передбаченим чинним законодавством України, а також умовам цього договору.
П.П. 2.2, 2.3, 2.4 Договору визначено, що генпідрядник гарантує якість виконаних за цим договором робіт протягом гарантійного строку, встановленого законодавством України для такого виду робіт. Генпідрядник відповідає за недоробки, що зумовлені його діяльністю.
Недоробки, обумовлені діяльністю Генпідрядника, усуваються ним за свій рахунок і в передбачені актом строки.
У відповідності до п. 3.1 Договору, ціна предмету договору визначається на підставі договірної ціни, що додається до цього договору, яка складає 14022,05453 тис. грн., у тому числі будівельні роботи 5853,13385 тис. грн. та вартість обладнання 8168,92068 тис. грн.
Згідно п. 4.1 Договору, розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися з урахуванням положень загальних умовна підставі актів приймання виконаних робіт форми КБ-2в та довідок про вартість виконаних робіт форми КБ-3 проміжними платежами в міру виконання робіт, а оплата за обладнання буде здійснюватися на підставі накладних наданих Генпідрядником, протягом тридцяти календарних днів з дати надання відповідних накладних.
П.П. 4.6, 4.8 Договору визначено, що замовник протягом 30 днів з дня підписання Договору, може надати Генпідряднику аванс на придбання матеріальних ресурсів у розмірі 30 % вартості річного обсягу робіт строком на 3 місяці. Невикористані протягом 3 місяців суми авансу повертаються замовнику у триденний термін але не пізніше 25 грудня поточного року (у разі коли строк повернення авансу підпадає на кінець грудня поточного року).
Фінансування робіт здійснюється за рахунок таких джерел: обласний бюджет (бюджет розвитку); державний фонд регіонального розвитку.
Згідно п. 5.1 Договору, вказані роботи повинні бути розпочаті генпідрядником у вересні 2016 року та закінчені у грудні 2016 року.
Недоліки, виявлені при прийнятті робіт (об`єкта), генпідрядник зобов`язаний усунути за свій рахунок у строки, узгоджені із замовником. У разі порушення строків усунення недоліків генпідрядник несе відповідальність, передбачену цим договором та чинним законодавством України.
Так, у невстановлений органом досудового розслідування час та місці у ОСОБА_6 виник умисел на заволодіння коштами місцевого бюджету, які повинні були надійти до ТОВ «Мультипоінт», в якості оплати за виконані роботи по вищезазначеному договору.
На виконання злочинному умислу, ОСОБА_6 , зловживаючи службовими становищем пов`язаним з керівництвом діяльністю ТОВ «Мультипоінт»,з метою заволодіння бюджетними коштами, в порушення вимог п. 6 ч. 1ст. 7 Бюджетного кодексу України, ст. 843 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, в період з 06.09.2016 по грудень 2016 року, організував виконання робіт по договору № 06/09-В від 06.09.2016 в обсязі меншому, ніж передбачено проектно-кошторисною документацією.
В подальшому, у грудні 2016 року, директор ТОВ «Мультипоінт» ОСОБА_6 , продовжуючи свої дії, спрямовані на заволодіння коштами місцевого бюджету, у невстановлений досудовим слідством час та місці, діючи умисно, зловживаючи своїм службовим становищем пов`язаним з керівництвом діяльності ТОВ «Мультипоінт», достовірно знаючи, що роботи за вищевказаним договором № 06/09-В з реконструкції центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області, виконані не в повному обсязі, склав акти приймання виконаних будівельних робіт до вищевказаного договору за грудень 2016 року №№ 9, 9.1, 9.2, 18, 18/1, до яких вніс неправдиву інформацію щодо виконання ТОВ «Мультипоінт» робіт по вищевказаному об`єкту.
Так, у невстановлений органом досудового слідства час, при невстановлених обставинах та у невстановленому місці, ОСОБА_6 , діючи в порушення вимог п. 6 ч. 1ст. 7 Бюджетного кодексу України, ст. 843 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, вніс до акту приймання виконаних будівельних робіт № 9 за грудень 2016 року завідомо неправдиві відомості щодо виконання підприємством робіт на зазначеному об`єкті, які в дійсності були виконані не у повному обсязі: Локальний кошторис 2-1-1 на будівельні роботи: Розділ. Лестницы и площадки, Розділ. Стальные ограждения; Локальний кошторис 2-1-2 на монтаж технологічного обладнання та трубопроводів: Розділ. Трубопровод сжатого воздуха АО, Розділ. Пригруз бетонный ПРМ1=12 шт; ПРМ=96шт., Розділ.Трубопровод возвратного акт. Ила К15.2Н; Локальний кошторис 2-1-4 на електромонтажні роботи (ЕМ1.С): Розділ. Электро оборудование до 1000 В, Розділ. Кабельный изделия; Додаткові об`єми до локального кошторису 2-1-1 на будівельні роботи: Розділ. Лестницы и площадки, Розділ. Опоры трубопроводов; Додаткові об`єми до локального кошторису 2-1-2на монтаж технологічного обладнання та трубопроводів: Розділ. Пригруз бетонный ПРМ1=12 шт; ПРМ=96шт., на загальну суму 96916,57 гривень.
Крім того, у невстановлений органом досудового слідства час, при невстановлених обставинах та у невстановленому місці, ОСОБА_6 ,діючи в порушення вимог п. 6 ч. 1ст. 7 Бюджетного кодексу України, ст. 843 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, вніс до акту приймання виконаних будівельних робіт № 9.1 за грудень 2016 року завідомо неправдиві відомості щодо виконання підприємством робіт на зазначеному об`єкті, які в дійсності були виконані не у повному обсязі: Локальний кошторис 2-2-2 на монтаж технологічного обладнання та трубопроводів: Розділ. Монтаж технологического оборудования, Розділ. Трубопровод сжатого воздуха АО, Розділ. Пригруз бетонный ПРМ1=20шт, ПРМ2=5шт; ПРМ=498шт., Розділ. Трубопровод рецикла К2.1; Локальний кошторис 2-2-3 на локальний кошторис на придбання обладнання: Розділ. Трубопровод рецикла К2.1; Додаткові об`єми до локального кошторису 2-2-2 на монтаж технологічного обладнання та трубопроводів:Розділ. Пригруз бетонный ПРМ1=20шт, ПРМ2=5шт; ПРМ=498шт., Розділ. Трубопровод рецикла К2.1.на загальну суму 326039,40 гривень.
Крім того, у невстановлений органом досудового слідства час, при невстановлених обставинах та у невстановленому місці, ОСОБА_6 , діючи в порушення вимог п. 6 ч. 1ст. 7 Бюджетного кодексу України, ст. 843 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, вніс до акту приймання виконаних будівельних робіт № 9.2 за грудень 2016 рокузавідомо неправдиві відомості щодо виконання підприємством робіт на зазначеному об`єкті, які в дійсності були виконані не у повному обсязі: Локальний кошторис 6-1-1 на будівельно-монтажні роботи (НК): Розділ. Земляні роботи, Розділ. К15.1Н Подводящий трубопровод сточной воды вторичных отстойников, Розділ. Колодязі. Додаткові об`єми до локального кошторису 6-1-1 на будівельно-монтажні роботи (НК):Розділ. К15.1Н Подводящий трубопровод сточной воды вторичных отстойников, на загальну суму 619824,30 гривень.
Крім того, у невстановлений органом досудового слідства час, при невстановлених обставинах та у невстановленому місці, ОСОБА_6 ,діючи в порушення вимог п. 6 ч. 1ст. 7 Бюджетного кодексу України, ст. 843 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, вніс до акту приймання виконаних будівельних робіт № 18 за грудень 2016 року завідомо неправдиві відомості щодо виконання товариством робіт на зазначеному об`єкті в частині монтажу затворів плоских ковзаючих та колісних габаритних, вагою до 1 тони, на загальну суму 1781,51 гривень.
В дійсності роботи за вказаним актом приймання виконаних будівельних робіт ТОВ «Мультипоінт» були виконані не у повному обсязі.
Також, у невстановлений органом досудового слідства час, при невстановлених обставинах та у невстановленому місці, ОСОБА_6 , діючи в порушення вимог п. 6 ч. 1ст. 7 Бюджетного кодексу України, ст. 843 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, вніс до акту приймання виконаних будівельних робіт № 18/1 за грудень 2016 рокузавідомо неправдиві відомості щодо виконання підприємством робіт на зазначеному об`єкті, які в дійсності були виконані не у повному обсязі: Локальний кошторис 2-2-1 на будівельні роботи: Розділ. Демонтажные работы; Локальний кошторис 2-2-2 на монтаж технологічного обладнання та трубопроводів: Розділ. Демонтажные работы,на загальну суму 11509,19 гривень.
У подальшому, ОСОБА_6 , діючи умисно, з метою заволодіння бюджетними коштами, у невстановленому в ході досудового розслідуванні місці, за невстановлених обставин, і не встановлений час, підписав як директор ТОВ «Мультипоінт» та завірив печаткою ТОВ «Мультипоінт» акт приймання виконаних будівельних робіт № 18/1 за грудень 2016 року на суму 25925,23 гривень, в якому було зазначено неправдиву інформацію щодо обсягів виконаних робіт.
Крім того, ОСОБА_6 , діючи умисно та достовірно знаючи про те, що зазначені в актах форми КБ-2в №№ 9, 9.1, 9.2, 18 за грудень 2016 року роботи фактично виконані не у повному обсязі, з метою уникнення відповідальності за вчинення злочину, у невстановленому місці та час, надав вказані офіційні документи для виконанні підпису від свого імені невстановленій досудовим слідством особі, яка будучи не обізнаною про злочинні наміри останнього, виконала підпис від імені ОСОБА_6 у вищевказаних актах приймання виконаних будівельних робіт. В подальшому вказані акти приймання виконаних будівельних робіт № 9 за грудень 2016 року на суму 1008748,97 гривень, № 9.1 за грудень 2016 року на суму 1667904,77 гривень, № 9.2 за грудень 2016 року на суму 777948, 46 гривень та № 18 за грудень 2016 року на суму 21406,32 гривень, в яких була зазначена неправдива інформація щодо обсягів виконаних робіт, ОСОБА_6 завірив печаткою ТОВ «Мультипоінт».
Таким чином у вказаних актах приймання виконаних будівельних робіт були зазначені усі необхідні реквізити для даного виду офіційного документу.
В подальшому, за невстановлених органом досудового слідства обставинах та у невстановлений час, ОСОБА_6 , діючи умисно, з метою реалізації злочинного умислу направленого на заволодіння коштами місцевого бюджету, та достовірно знаючи про те, що зазначені в актах приймання виконаних будівельних робіт №№ 9, 9.1, 9.2, 18, 18/1 відомості щодо об`ємів виконаних ТОВ «Мультипоінт» робіт не відповідають дійсності, організував подачу вищевказаних актів до Управління капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації за адресою: м. Запоріжжя, просп. Соборний,164.
Натомість, старший інспектор відділу підготовки виробництва, технагляду, комплектації Управління ОСОБА_5 та заступник начальника управління начальник технічного відділу Управління ОСОБА_4 , в порушення вимог п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України, ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не перевіривши фактичні обсяги виконаних ТОВ «Мультипоінт» робіт на об`єкті реконструкції центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області, у невстановлений досудовим слідством час та у невстановленому місці, підписали вищевказані акти приймання виконаних будівельних робіт та завірили вказані офіційні документи печаткою Управління капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації.
В період з вересня по грудень 2016 року, Головним управлінням Державної казначейської служби України в Запорізькій області здійснено перерахування з рахунків Управління капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації №№ 35210027000309, 35427106900309 на рахунок ТОВ «Мультипоінт» № НОМЕР_1 , відкритий в АТ «ОТП Банк», в якості сплати робіт за договором № 06/09-Вгрошових коштів на загальну суму 11384546,59 грн., в тому числі вартість обладнання, а саме: 26.09.2016 на підставі платіжного доручення № 2 від 23.09.2016 в сумі 260716,08 гривень; 26.09.2016 на підставі платіжного доручення № 11 від 23.09.2016 в сумі 2346444,68 гривень; 31.10.2016 на підставі платіжного доручення № 5 від 27.10.2016 в сумі 159945,56 гривень; 31.10.2016 на підставі платіжного доручення № 21 від 27.10.2016 в сумі 1439510,04 гривень; 02.12.2016 на підставі платіжного доручення № 9 від 30.11.2016 в сумі 385909,35 гривень; 02.12.2016 на підставі платіжного доручення № 26 від 30.11.2016 в сумі 275401,65 гривень; 02.12.2016 на підставі платіжного доручення № 27 від 30.11.2016 в сумі 3197782,44 гривень; 29.12.2016 на підставі платіжного доручення №66 від 28.12.2016 в сумі 3318836,79 гривень.
Отриманими грошовими коштами ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисливих мотивів, маючи одноосібний доступ до банківських рахунків підприємства, розпорядився на свій власний розсуд шляхом їх перерахування на рахунки інших підприємств.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 322-18 від 06.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 9 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 9 та фактично виконаними роботами, складає 96916,57 гривень.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 355-18 від 08.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 9.1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 9.1 та фактично виконаними роботами, складає 326039,40 гривень.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 356-18 від 10.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 9.2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 9.2 та фактично виконаними роботами, складає 619824,30 гривень.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 357-18 від 13.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 18 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 18 та фактично виконаними роботами, складає 1781,51 гривень.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 358-18 від 15.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 18/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 18/1 та фактично виконаними роботами, складає 11509,19 гривень.
Відповідно до висновку експерта № 1548/1549-20 за результатами проведення судової економічної експертизи від 10.02.2021, встановлено: документально підтверджується перерахування Управлінням капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації на особовий рахунок ТОВ «Мультипоінт» в АТ «ОТП Банк» № НОМЕР_1 , згідно Договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09В від 06.09.2016 за період з 06.09.2016 по 07.08.2018 грошових коштів на загальну суму 11384546,59 гривень; в обсязі наданих на дослідження матеріалів справи, з урахуванням експертного завдання та результатів встановлених у висновках за результатами проведення судових будівельно-технічних експерти №№ 322-18 від 06.08.2018, 355-18 від 08.08.2018, 356-18 від 10.08.2018, 357-18 від 13.08.2018, 358-18 від 15.08.2018, документально не підтверджується виконання робіт ТОВ «Мультипоінт» по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09В від 06.09.2016 укладеному між Управлінням капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації та ТОВ «Мультипоінт» на загальну суму 1056070, 97 гривень; в обсязі наданих на дослідження матеріалів справи, з урахуванням експертного завдання та результатів встановлених у висновках за результатами проведення судових будівельно-технічних експерти №№ 322-18 від 06.08.2018, 355-18 від 08.08.2018, 356-18 від 10.08.2018, 357-18 від 13.08.2018, 358-18 від 15.08.2018, встановлено, що Управлінням капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації на адресу ТОВ «Мультипоінт» по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09В від 06.09.2016 зайво перераховані грошові кошти на суму 1056070, 97 гривень.
Таким чином, ОСОБА_6 , діючи з корисливим умислом, зловживаючи своїм службовим становищем, пов`язаним із керівництвом ТОВ «Мультипоінт», організацією його виробничо-господарської діяльності, розпорядженням коштами підприємства, укладанням господарських договорів, в період часу з вересня по грудень 2016 року, заволодів коштами місцевого бюджету в сумі 1056070, 97 гривень, що в шістсот і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину та є особливо великим розміром.
Крім того, приблизно в грудні 2016 року, при невстановлених досудовим слідством обставинах та у невстановленому місці, директор ТОВ «Мультипоінт» ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисних мотивів, з метою заволодіння бюджетними коштами, зловживаючи своїм службовим становищем пов`язаним із керівництвом ТОВ «Мультипоінт», реалізуючи свій злочинний намір та усвідомлюючи, що умови договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09В від 06.09.2016, укладеного між Управлінням капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації та ТОВ «Мультипоінт» в частині повного та якісного виконання робіт на об`єкті реконструкції центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області ним виконуватися не будуть, вніс до офіційних документів, а саме актів приймання будівельних робіт №№ 9, 9.1, 9.2, 18, 18/1 за грудень 2016 року до договору № 06/09В від 06.09.2016, завідомо недостовірні відомості щодо об`ємів фактично виконаних ТОВ «Мультипоінт» робіт.
В подальшому, продовжуючи свої умисні дії, ОСОБА_6 , за невстановлених обставин, і у не встановлений досудовим слідством час підписав як директор ТОВ «Мультипоінт» та завірив печаткою ТОВ «Мультипоінт» акт приймання виконаних будівельних робіт № 18/1 за грудень 2016 року на суму 25 925,23 гривень, в якому було зазначено неправдиву інформацію щодо обсягів виконаних робіт.
Також, ОСОБА_6 , діючи умисно та достовірно знаючи про те, що зазначені в актах форми КБ-2в №№ 9, 9.1, 9.2, 18 за грудень 2016 року, внесені відомості не відповідають дійсності, з метою уникнення у разі виявлення вказаних фактів правоохоронними органами, від можливого притягнення до відповідальності за вчинення злочину, у невстановленому місці та час, надав вказані офіційні документи для виконання підпису від свого імені невстановленій досудовим слідством особі, яка будучи не обізнаною про злочинні наміри останнього, виконала підпис від імені ОСОБА_6 у вищевказаних актах приймання виконаних будівельних робіт. В подальшому вказані акти приймання виконаних будівельних робіт № 9 за грудень 2016 року на суму 1008748,97 гривень, № 9.1 за грудень 2016 року на суму 1667904,77 гривень, № 9.2 за грудень 2016 року на суму 777948, 46 гривень та № 18 за грудень 2016 року на суму 21406,32 гривень, в яких була зазначена неправдива інформація щодо обсягів виконаних робіт, ОСОБА_6 завірив печаткою ТОВ «Мультипоінт».
Таким чином у вказаних актах приймання виконаних будівельних робіт були зазначені усі необхідні реквізити для даного виду офіційного документу.
В подальшому, за невстановлених органом досудового слідства обставинах та у невстановлений час, ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисних мотивів та достовірно знаючи про те, що зазначені в актах приймання виконаних будівельних робіт №№ 9, 9.1, 9.2, 18, 18/1 відомості щодо об`ємів виконаних ТОВ «Мультипоінт» робіт не відповідають дійсності, організував подачу вищевказаних актів до Управління капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації за адресою: м. Запоріжжя, просп. Соборний,164.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 322-18 від 06.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 9 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 9 та фактично виконаними роботами, складає 96916,57 гривень.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 355-18 від 08.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 9.1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 9.1 та фактично виконаними роботами, складає 326039,40 гривень.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 356-18 від 10.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 9.2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 9.2 та фактично виконаними роботами, складає 619824,30 гривень.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 357-18 від 13.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 18 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 18 та фактично виконаними роботами, складає 1781,51 гривень.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 358-18 від 15.08.2018 встановлено, що обсяги виконаних робіт вказаних в акті № 18/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року, по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09-В від 06.09.2016 на об`єкті: «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним кошторисною документацією. Різниця між вартістю виконаних робіт за актом № 18/1 та фактично виконаними роботами, складає 11509,19 гривень.
Відповідно до висновку експерта № 1548/1549-20 за результатами проведення судової економічної експертизи від 10.02.2021, встановлено: в обсязі наданих на дослідження матеріалів справи, з урахуванням експертного завдання та результатів встановлених у висновках за результатами проведення судових будівельно-технічних експерти №№ 322-18 від 06.08.2018, 355-18 від 08.08.2018, 356-18 від 10.08.2018, 357-18 від 13.08.2018, 358-18 від 15.08.2018, документально не підтверджується виконання робіт ТОВ «Мультипоінт» по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09В від 06.09.2016 укладеному між Управлінням капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації та ТОВ «Мультипоінт» на загальну суму 1056070, 97 гривень; в обсязі наданих на дослідження матеріалів справи, з урахуванням експертного завдання та результатів встановлених у висновках за результатами проведення судових будівельно-технічних експерти №№ 322-18 від 06.08.2018, 355-18 від 08.08.2018, 356-18 від 10.08.2018, 357-18 від 13.08.2018, 358-18 від 15.08.2018, встановлено, що Управлінням капітального будівництва Запорізької обласної державної адміністрації на адресу ТОВ «Мультипоінт» по договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09В від 06.09.2016 зайво перераховані грошові кошти на суму 1056070, 97 гривень.
Таким чином, приблизно в грудні 2016 року, директор ТОВ «Мультипоінт» ОСОБА_6 , будучи службовою особою, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою прикриття заволодіння бюджетними коштами, склав та видав завідомо неправдиві офіційні документи, а саме акти приймання виконаних будівельних робіт № 9 за грудень 2016 року, № 9.1 за грудень 2016 року, № 9.2 за грудень 2016 року, № 18 за грудень 2016 року, № 18/1 за грудень 2016 року до договору про закупівлю робіт за державні кошти № 06/09В від 06.09.2016 на об`єкті «Реконструкція центральних очисних споруд КП «Водоканал» Мелітопольської міської ради Запорізької області».
В результаті вчинення кримінальних правопорушень ОСОБА_6 завдано збитків місцевому бюджету м. Запоріжжя.
19.03.2021 складено повідомлення про підозру ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України.
З метою забезпечення конфіскації майна, слідчий просить накласти арешт на належне підозрюваному ОСОБА_6 майно, у зв`язку із чим звернувся до суду з даним клопотанням.
Слідчий підтримав подане клопотання, надавши відповідну заяву.
Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, розгляд клопотання слідчого проведено без фіксації судового процесу.
Відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Дослідивши клопотання, матеріали, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання слідчого є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно зі ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, а заходом забезпечення кримінального провадження, в тому числі, є арешт майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України , арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.
Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Слідчим суддею встановлено, що, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_2 належать на праві власності наступні об`єкти нерухомості: 1/3 частина квартири за адресою: АДРЕСА_1 ; нежиле приміщення, що розташоване за адресою: АДРЕСА_2 .
Враховуючи що санкцією ч. 5 ст. 191 КК України передбачено покарання з конфіскацією майна, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність накладення арешту на зазначене у клопотанні майно, яке належить підозрюваному ОСОБА_6 .
Керуючись ст.ст. 131, 132, 170, 172, 173, 175, 167, 369, 372 КПК України, слідчий суддя -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого про арешт майна задовольнити.
Накласти арешт на об`єкти нерухомості, які на праві власності належать ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_2 , а саме:
- 1/3 частину квартири за адресою: АДРЕСА_1 ;
- нежиле приміщення, що розташоване за адресою: АДРЕСА_2 .
Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Запорізького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення, а підозрюваним - в цей же строк з моменту вручення йому копії даної ухвали.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2021 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 95859224 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Калюжна В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні