ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 березня 2021 року ЛуцькСправа № 140/17556/20
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Сороки Ю.Ю.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю »Агора 2019» до Головного управління Державної податкової служби у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю »Агора 2019» звернулося з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2020 №89026, зобов`язання Головного управління Державної податкової служби у Волинській області виключити ТОВ »Агора 2019» з переліку ризикових платників податку, зобов`язання Головного управління Державної податкової служби у Волинській області зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні №320 від 26.11.2020, №321 від 24.11.2020, №322 від 30.11.2020.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №2227015/43384173 від 11.12.2020, №2227016 від 11.12.2020, №2235064 від 15.12.2020 позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних №320 від 26.11.2020, №321 від 24.11.2020, №322 від 30.11.2020. Причиною зупинення реєстрації податкових накладних послугував той факт, що згідно рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №89026 від 10.11.2020, ТОВ »Агора 2019» було включене до ризикових платників податку, як таке, що відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Позивач не погоджується із вищевказаними рішеннями, вважає їх протиправними та таким, що підлягають скасуванню з тих підстав, що прийняттю рішення комісією регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку повинно передувати подання таким платником на реєстрацію податкової накладної та її автоматизований моніторинг. Останньою податковою накладною, яка подавалась на реєстрацію та передувала винесенню оскаржуваного рішення була накладна №310 від 21.10.2020, яка була отримана відповідачем та належним чином зареєстрована, а відтак ТОВ »Агора 2019» на момент реєстрації не відповідало жодному критерію ризиковості платника податку передбачених Порядком.
Таким чином, відповідачем рішення прийняті без наявності об`єктивних ознак порушення платником норм податкового законодавства та без матеріалів, які б свідчили про наявність підстав віднесення позивача до ризикових платників податків.
У зв`язку із чим, просить суд позовні вимоги задовольнити повністю.
Ухвалою судді від 30.12.2020 року відкрито провадження у справі. Судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
14.01.2021 представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 11.12.2019 №1165 прийнято рішення №89026 від 10.11.2020 про відповідність платника податку п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Підставою для включення ТОВ «Агора 2019» до переліку ризикових платників податків слугувала податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Так, за результатами аналізу співставлення даних імпорту по митних деклараціях, даних реалізації згідно податкових накладних за період 01.01.2020 по 30.10.2020 встановлено наступне:
За період з 01.01.2020 по 30.10.2020 ТОВ «Агора 2019» імпортовано 575 од. транспортних засобів, реалізовано 248 од., зокрема:
протягом вересня 2020 року на адресу ТОВ «АГРОСОЛЬ» (код ЄДРПОУ 42617489, ДПІ463) - реалізовано 96 транспортних засобів на загальну суму 30 000,0 тис. грн., в т.ч. ПДВ 5 000,0 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ »АГРОСОЛЬ» надає тільки послуги по відновленню родючості ґрунту, планування укосів насипів земляних споруд бульдозерами, осушування ложа ставків, тощо. Згідно інформаційним базам кількість працюючих, згідно декларації з нарахування єдиного внеску за вересень 2020 року, склала 3 особи;
протягом жовтня 2020 року на адресу ТОВ «АВТО ТРЕЙД ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 43652739, ДПІ 463) - реалізовано 21 легкових автомобілів на загальну суму 9 361,2 тис. грн., в т.ч. ПДВ 1 560,2 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ «АВТО ТРЕЙД ЛОГІСТИК» надає тільки послуги по ремонту обладнання, сільськогосподарські послуги (обробка ґрунту, дискування, внесення добрив, тощо);
протягом серпня - вересня 2020 року на адресу ТОВ «Укртранслогістик-Плюс» (код ЄДРПОУ 43656691, ДПІ 2655) - реалізовано 19 легкових та вантажних автомобілів на загальну суму 7 569,0 тис. грн., в т.ч. ПДВ 1 261,5 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ «Укртранслогістик-Плюс» надає транспортно - експедиційні послуги та послуги техніки. Згідно інформаційним базам кількість працюючих, згідно декларації з нарахування єдиного внеску за вересень 2020 року, склала 10 осіб.
протягом серпня - жовтня 2020 року на адресу ТОВ «АКС ПОЙНТ» (код ЄДРПОУ 42р7884, ДПІ 2650) - реалізовано 24 легкових та вантажних автомобілів на загальну суму 6 994,0 тис. грн., в т.ч. ПДВ 1 165,7 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ «АКС ПОЙНТ» надає транспортно - експедиційні послуги. Згідно інформаційним базам кількість працюючих, згідно декларації з нарахування єдиного внеску за вересень 2020 року, склала 6 осіб.
протягом серпня - вересня 2020 року на адресу ТОВ «ПРОДТРАНСГОЛД» (код ЄДРПОУ 41078225, ДПІ 2651) - реалізовано 16 легкових та вантажних автомобілів на загальну суму 5 800,0 тис. гри., в т.ч. ПДВ 966,7 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ «ПРОДТРАНСГОЛД» здійснює тільки вантажні перевезення та транспортно - експедиційні послуги. Кількість працюючих, згідно декларації з нарахування єдиного внеску за грудень 2019 року, склала 17 осіб.
Також, співставленням даних імпорту по митних деклараціях та даних реалізації згідно податкових накладних за період 01.01.2020 по 30.10.2020 встановлено що ТОВ «Агора 2019» при реалізації транспортних засобів в податкових накладних зазначає номери кузовів автомобілів. При порівняні номерів кузовів реалізованих автомобілів з номерами кузовів імпортованих транспортних засобів встановлено, що з реалізованих 248 од. автомобілів за період з 01.01.2020 по 30.10.2020 тільки 4 од. автомобілів були імпортовані ТОВ «Агора 2019» . Інші реалізовані транспортні засоби ТОВ «Агора 2019» не імпортувало та не придбавало. Встановити походження 244 од. транспортних засобів, реалізованих ТОВ «Агора 2019» за період 01.01.2020 по 30.10.2020, не представляться можливим в зв`язку з відсутністю відповідної інформації.
Станом на 12.11.2020 при порівнянні номерів кузовів (VIN- кодів) реалізованих транспортних засобів із номерами кузовів імпортованих транспортних засобів встановлено, що з реалізованих 248 од. автомобілів тільки 4 од. були імпортовані ТОВ «Агора 2019» . Інші реалізовані транспортні засоби ТОВ «Агора 2019» не імпортувало та не придбавало.
При цьому, зазначає, що використання контролюючим органом податкової інформації наявної в інформаційних системах ДПС або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певний спосіб здійснення податкового контролю, зокрема віднесення до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, безпосередньо рішення Комісії платника податків до переліку таких платників, які відповідають критеріям ризиковості не порушує права та інтереси позивача.
Таким чином, внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників податків є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків.
Водночас, звертає увагу на те, що позовна вимога про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №320 від 26.11.2020, №321 від 24.11.2020, №322 від 30.11.2020 звернута до Головного управління ДПС у Волинській, яке не є належним відповідачем у справі.
Враховуючи вищенаведене, просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Одночасно із відзивом на позовну заяву, представником відповідача подано клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
20.01.2021 на адресу суду надійшла заява представника позивача про збільшення позовних вимог, у якій просить:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2020 №89026;
зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Волинській області виключити ТОВ »Агора 2019» з переліку ризикових платників податку;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №2227015/43384173 від 11.12.2020, №2227016 від 11.12.2020, №2235064 від 15.12.2020;
зобов`язати відповідача зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні №320 від 26.11.2020, №321 від 24.11.2020, №322 від 30.11.2020.
Ухвалою суду від 05.02.2021 в задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, відмовлено.
Ухвалою суду від 05.02.2021 прийнято до провадження заяву представника позивача про збільшення позовних вимог та залучено до участі у справі співвідповідача - Державну податкову службу України.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю, враховуючи наступне.
Судом встановлено, що рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №2227015/43384173 від 11.12.2020, №2227016 від 11.12.2020, №2235064 від 15.12.2020 позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних №320 від 26.11.2020, №321 від 24.11.2020, №322 від 30.11.2020.
Причиною зупинення реєстрації податкових накладних послугував той факт, що згідно рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №89026 від 10.11.2020, ТОВ »Агора 2019» було включене до ризикових платників податку, як таке, що відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Підставою для включення ТОВ «Агора 2019» до переліку ризикових платників податків слугувала податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, а саме:
по ТОВ «Агора 2019» наявна податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій за період вересень 2020 року на загальну суму ПДВ 5000, 0 тис. грн. по операціях з постачання ТОВ «Агросоль» , протягом жовтня 2020 року по взаємовідносинах з ТОВ «Авто Трейд Логістик» на суму ПДВ 1 560,2 тис. грн.
Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області, позивач звернувся до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Пунктом 61.1 статті 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Відповідно до пункту 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно пунктів 74.1,74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 (у редакції, чинній з 31.12.2017) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» від 07.12.2017 №2245-VIII (далі - Закон №2245-VIII), яким змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII, Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Постановою Кабінету Міністрів України №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Додатками №1 та №3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими j засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Додатком №4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Матеріалами справи встановлено, що за формою та змістом оскаржуване рішення контролюючого органу від 10.11.2020 №89026 відповідає вимогам Додатку №4 до Порядку №1165.
Зокрема, у спірному рішенні зазначено про відповідність платника податку ТОВ «Агора 2019» критеріям ризиковості платника, зокрема, пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить обов`язкове для заповнення поле «податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку)» .
В оскаржуваному рішенні вказане поле заповнено та зазначено, що «по ТОВ «Агора 2019» наявна податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій за період вересень 2020 року на загальну суму ПДВ 5000, 0 тис. грн. по операціях з постачання ТОВ «Агросоль» , протягом жовтня 2020 року по взаємовідносинах з ТОВ «Авто Трейд Логістик» на суму ПДВ 1 560,2 тис. грн.»
У зв`язку із чим, контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (Додаток 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) визначає, що одним з таких критеріїв є:
у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Так, за результатами аналізу співставлення даних імпорту по митних деклараціях, даних реалізації згідно податкових накладних за період 01.01.2020 по 30.10.2020 встановлено наступне:
За період з 01.01.2020 по 30.10.2020 ТОВ «Агора 2019» імпортовано 575 од. транспортних засобів, реалізовано 248 од., зокрема:
протягом вересня 2020 року на адресу ТОВ «Агросоль» (код ЄДРПОУ 42617489, ДПІ463) - реалізовано 96 транспортних засобів на загальну суму 30 000,0 тис. грн., в т.ч. ПДВ 5 000,0 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ »Агросоль» надає тільки послуги по відновленню родючості ґрунту, планування укосів насипів земляних споруд бульдозерами, осушування ложа ставків, тощо. Згідно інформаційним базам кількість працюючих, згідно декларації з нарахування єдиного внеску за вересень 2020 року, склала 3 особи;
протягом жовтня 2020 року на адресу ТОВ «Авто Трейд Логістик» (код ЄДРПОУ 43652739, ДПІ 463) - реалізовано 21 легкових автомобілів на загальну суму 9 361,2 тис. грн., в т.ч. ПДВ 1 560,2 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ «Авто Трейд Логістик» надає тільки послуги по ремонту обладнання, сільськогосподарські послуги (обробка ґрунту, дискування, внесення добрив, тощо);
протягом серпня - вересня 2020 року на адресу ТОВ «Укртранслогістик-Плюс» (код ЄДРПОУ 43656691, ДПІ 2655) - реалізовано 19 легкових та вантажних автомобілів на загальну суму 7 569,0 тис. грн., в т.ч. ПДВ 1 261,5 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ «Укртранслогістик-Плюс» надає транспортно - експедиційні послуги та послуги техніки. Згідно інформаційним базам кількість працюючих, згідно декларації з нарахування єдиного внеску за вересень 2020 року, склала 10 осіб.
протягом серпня - жовтня 2020 року на адресу ТОВ «Акс Пойнт» (код ЄДРПОУ 42р7884, ДПІ 2650) - реалізовано 24 легкових та вантажних автомобілів на загальну суму 6 994,0 тис. грн., в т.ч. ПДВ 1 165,7 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ «Акс Пойнт» надає транспортно - експедиційні послуги. Згідно інформаційним базам кількість працюючих, згідно декларації з нарахування єдиного внеску за вересень 2020 року, склала 6 осіб.
протягом серпня - вересня 2020 року на адресу ТОВ «Продтрансголд» (код ЄДРПОУ 41078225, ДПІ 2651) - реалізовано 16 легкових та вантажних автомобілів на загальну суму 5 800,0 тис. гри., в т.ч. ПДВ 966,7 тис. грн. Згідно ЄРПН ТОВ «Продтрансголд» здійснює тільки вантажні перевезення та транспортно - експедиційні послуги. Кількість працюючих, згідно декларації з нарахування єдиного внеску за грудень 2019 року, склала 17 осіб.
Також, співставленням даних імпорту по митних деклараціях та даних реалізації згідно податкових накладних за період 01.01.2020 по 30.10.2020 встановлено що ТОВ «Агора 2019» при реалізації транспортних засобів в податкових накладних зазначає номери кузовів автомобілів. При порівняні номерів кузовів реалізованих автомобілів з номерами кузовів імпортованих транспортних засобів встановлено, що з реалізованих 248 од. автомобілів за період з 01.01.2020 по 30.10.2020 тільки 4 од. автомобілів були імпортовані ТОВ «Агора 2019» . Інші реалізовані транспортні засоби ТОВ «Агора 2019» не імпортувало та не придбавало. Встановити походження 244 од. транспортних засобів, реалізованих ТОВ «Агора 2019» за період 01.01.2020 по 30.10.2020, не представляться можливим в зв`язку з відсутністю відповідної інформації.
Станом на 12.11.2020 при порівнянні номерів кузовів (VIN- кодів) реалізованих транспортних засобів із номерами кузовів імпортованих транспортних засобів встановлено, що з реалізованих 248 од. автомобілів тільки 4 од. були імпортовані ТОВ «Агора 2019» . Інші реалізовані транспортні засоби ТОВ «Агора 2019» не імпортувало та не придбавало.
Суд звертає увагу, що будь-яких доказів, які б спростували зазначену податкову інформацію (зокрема, щодо поставлених та реалізованих ТОВ «Агросоль» , ТОВ «Авто Трейд Логістик» та ТОВ «Продтрнасголд» транспортних засобів), позивач суду не надав.
Суд відхиляє доводи позивача про протиправність оскаржуваного рішення з підстав зазначення у ньому податкової інформації, яка стосується контрагентів позивача, оскільки суду надана податкова інформація, яка стосується безпосередньо позивача - ТОВ «Агора 2019» .
Також, суд вважає за необхідне зазначити, що позивачем, ні до податкового органу, ні до суду не надано жодних документів, необхідних для розгляду питання щодо виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, зокрема: договори, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та стосуються господарських операцій з ТОВ «Агросоль» , ТОВ «Авто Трейд Логістик» та ТОВ «Продтрнасголд» .
З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що оскаржуване у цій справі рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 10.11.2020 №89026 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є правомірним та таким, що прийняте відповідно до вимог частини другої статті 2 КАС України, у зв`язку із чим у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним та скасування вказаного рішення та вимоги про зобов`язання вчинити дії з підстав, викладених у позовній заяві, слід відмовити повністю.
Також, не підлягають задоволенню вимоги ТОВ «Агора 2019» про визнання протиправними та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №2227015/43384173 від 11.12.2020, №2227016 від 11.12.2020, №2235064 від 15.12.2020 та зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні №320 від 26.11.2020, №321 від 24.11.2020, №322 від 30.11.2020, оскільки реєстрація останніх зупинена, у зв`язку із відповідністю ТОВ «Агора 2019» п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, протиправність віднесення якого до Переліку ризикових платників податку, в межах даної адміністративної справи позивачем не доведено.
У статті 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю »Агора 2019» до Головного управління Державної податкової служби у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, слід відмовити повністю.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю »Агора 2019» до Головного управління Державної податкової служби у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю »Агора 2019» , код ЄДРПОУ 43384173, адреса: 43020, м. Луцьк, вул. Електроапаратна, 3, офіс 37.
Відповідачі: Головне управління Державної податкової служби у Волинській області, код ЄДРПОУ 43143484, адреса: 43010, м. Луцьк, Київський майдан, 4.
Державна податкова служба України, адреса: 04053, місто Київ, Львівська площа, 8.
Суддя Ю.Ю. Сорока
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2021 |
Оприлюднено | 01.04.2021 |
Номер документу | 95869657 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні