Постанова
від 17.08.2007 по справі а8/181-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А8/181-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"17" серпня 2007 р.                                                                   Справа № А8/181-07

За позовом Яготинської районної ради, м. Яготин  

до відповідача Виконкому Яготинської міської ради, м. Яготин     

про скасування рішення №58 від 27.03.2007р.   

Суддя                    Чорна Л.В.

Представники:

від позивача: Кістенюк Т.К. –доруч. №7 від 01.01.2007р. - представник;

від відповідача: Грибков М.Є. –довір. №02-28/24 від 14.06.2007р. –представник;

                            Крисько Л.В. –довір. №02-28/25 від 19.06.2007р. –спец. 1-ої категорії з юр. питань;

від третьої особи: Грибков М.Є. –довір. б/н від 01.07.2007р. - представник.

Суть спору:

Позивача просить суд скасувати рішення виконавчого комітету Яготинської міської ради „Про видачу свідоцтва про право власності на цілісний майновий комплекс Яготинської райдержадміністрації” №58 від 27.03.2007р.    

Відповідач позов не визнає, посилаючись на довідку Начальника відділу Яготинського районної відділу земельних ресурсів про те, що згідно державної статистичної звітності (форма 6-зем) станом на 01.07.2006р. за Яготинською районною державною адміністрацією обліковується в державній власності, в постійному користуванні земельна ділянка орієнтовною площею 0,5га, яка розташована в межах населеного пункту вул. Незалежності, 110 та вул. Пирятинська, 1 м. Яготин в адміністративних межах Яготинської міської ради, в рядку 3.1 (шифр рядка 42) –органи державної влади, в графі 43 –землі громадського призначення. Виготовлення «Комунальним підприємством Київської обласної ради Яготинське бюро технічної інвентаризації»технічний паспорт на спірний об'єкт нерухомості на ім'я Яготинської районної державної адміністрації.  

Також відповідач посилається на Указ Президента України №252 від 14.04.1992р. –утворення державних адміністрацій на базі виконавчих комітетів відповідних місцевих Рад народних депутатів, їх відділів, управлінь та інших структурних підрозділів.    

Ухвалою суду від 19 червня 2007р., за клопотанням відповідача, до участі у справі залучено третю особу без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача –Яготинську районну державну адміністрацію.  

Третя особа позов не визнає, вважаючи дії позивача щодо оформлення та видачі свідоцтва Яготинській РДА такими, що відповідають вимогам чинного законодавства, зокрема, нормам „Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно”, затвердженого в Міністерстві юстиції України від 07.02.2002р. №7/5, а спірне рішення правомірним та обґрунтованим.                                  

Позов задоволенню не підлягає.

судом встановлено:

          Рішенням виконавчого комітету Яготинської міської ради №58 від 27 березня 2007р. „Про видачу свідоцтва на право власності на цілісний майновий комплекс, який розташований по вулиці Незалежності, 110 в місті Яготині, Яготинській районній державній адміністрації”, вирішено видати Яготинській районній державній адміністрації свідоцтво про право власності на цілісний майновий комплекс по вул.. Незалежності, 110 в м. Яготині, доручено Яготинському бюро технічної інвентаризації провести реєстрацію свідоцтва на право власності на цілісний майновий комплекс в м. Яготині по вул.. Незалежності, 110 за Яготинською районною державною адміністрацією.  

Заявляючи позовні вимоги позивач посилається на порушення відповідачем ст. ст. 142, 144 Конституції України, ст. ст. 60, 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст. ст. 4, 32, 35 Закону України „Про власність”, ст. ст. 329, 331 Цивільного кодексу України, ст. ст. 4, 6, 9, 11 Європейської хартії місцевого самоврядування, ратифікованої Україною 15.07.1997р.   

Позивач також посилається на ігнорування позивачем, при винесені оспорюваного рішення, на наступне, а саме: рішення виконавчого комітету Яготинської районної ради народних депутатів №196 §1 від 30.06.1984р. „Про введення в експлуатацію 4-х поверхового будинку райвиконкому загальною площею 2135,4м2 в м. Яготині”; рішення дванадцятої сесії двадцять першого скликання Яготинської районної ради „Про розмежування майна комунальної власності району” від 11.06.1992р.; рішення сесії Яготинської ради №58-03-V від 28.07.2006р. „Про поновлення на балансі ради приміщень”.         

Відповідно до 6.1. „Тимчасове положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно” №7/5 від 07.02.2002р., оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна провадиться з видачею свідоцтва про право власності:

а) місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування:

- фізичним особам та юридичним особам на новозбудовані, перебудовані або реконструйовані об'єкти нерухомого майна за наявності акта про право власності на землю або рішення про відведення земельної ділянки для цієї мети та за наявності акта комісії про прийняття об'єкта і введення його в експлуатацію;

- фізичним та юридичним особам на підставі документів, установлених законодавством, які підтверджують їх право власності на об'єкти нерухомого майна, крім правовстановлювальних документів, передбачених у додатку 1 до пункту 2.1 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно.

          Рішенням виконавчого комітету Яготинської районної ради народних депутатів №196 §1 від 30.06.1984р. „Про введення в експлуатацію 4-х поверхового будинку райвиконкому загальною площею 2135,4м2 в м. Яготині”, акт поданий державною приймальною комісією, про ведення в експлуатацію 4-х поверхового будинку райвиконкому загальною площею 2135,4м2 в м. Яготині, збудованого ПМК-15 тресту „Бориспільбуд” на замовлення УКБ” Київського облвиконкому кошторисною вартістю 332,52 т.крб. затверджено. Тобто власником 4-х поверхового адмінбудинку був райвиконком, на даний час райвиконкоми ліквідовано.  

Відповідно ст. 29 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад відноситься, зокрема, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад; підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна, проектів місцевих програм приватизації та переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; організація виконання цих програм; підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо визначення сфер господарської діяльності та переліку об'єктів, які можуть надаватися у концесію;  подання раді письмових звітів про хід та результати відчуження комунального майна.

27 грудня 2006р. Яготинська районна державна адміністрація звернулась до відповідача із заявою –поданням №756 про оформлення права власності на майновий комплекс, видачу і реєстрацію необхідного свідоцтва, оскільки технічна документація виготовлена.

          Відповідно до ст. 4 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” від 01.07. 2004 року № 1952-IV, обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно, що знаходиться на території України, фізичних та юридичних осіб, держави, територіальних громад, іноземців та осіб без громадянства, іноземних юридичних осіб, міжнародних організацій, іноземних держав, а саме право власності на нерухоме майно.

          Відповідно до ст. 19 зазначеного Закону, підставою для державної реєстрації прав, що посвідчують виникнення, перехід, припинення речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав, є: державний акт про право власності на земельну ділянку;

нотаріально посвідчений договір купівлі-продажу, довічного утримання, дарування, міни земельної ділянки або іншого нерухомого майна; договір про приватизацію майна державних підприємств; договір купівлі-продажу нерухомого майна, зареєстрований на біржі в установленому порядку; нотаріально посвідчений договір про поділ, перерозподіл, об'єднання нерухомого майна; свідоцтво про право на спадщину; свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружжя; свідоцтво про придбання нерухомого майна з прилюдних торгів; свідоцтво про право власності на будівлю (частину будівлі), споруду; рішення суду про право власності на об'єкт незавершеного будівництва; акти прийому нерухомого майна до експлуатації; договори про іпотеку, оренду строком більше одного року, інші визначені законом документи щодо речових прав на нерухоме майно; рішення суду стосовно речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав, що набрали законної сили; інші акти органів державної влади або органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, прийнятих у межах повноважень, визначених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 зазначеного Закону, документи, що встановлюють виникнення, припинення, перехід прав на нерухоме майно і подаються для державної реєстрації прав на нерухоме майно, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом, Цивільним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.

Для оформлення права власності третьою особою подано –підтвердження райвідділу земельних ресурсів №09-3\560 від 14.02.2006р. про облік земельної ділянки, довідка з ЄДРПОУ, Указ Президента №252 від 14.04.1992р. про утворення на базі виконавчих комітетів державних адміністрацій з правонаступництвом, рішення районної ради від 11.06.1992р. „Про припинення діяльності виконавчого комітету районної ради народних депутатів”, акт прийому-передачі основних засобів від районної ради до райдержадміністрації, довідка про перебування на балансі райдержадміністрації основних засобів з часу їх введення в експлуатацію.      

Крім того, позивачем не подано доказів в порядку п. 12 Перехідних положень до Земельного кодексу України.   

За таких обставин вимоги не обґрунтовані, не доведені, задоволенню не підлягають.    

Зважаючи на викладене, керуючись ст.ст. 158, 161, 162, 163, 167 та п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -  

постановив:

В позові відмовити.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Дана постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку: заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –з дня складення в повному обсязі, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження (ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України).      

              Суддя                                                                                                  

Дата ухвалення рішення17.08.2007
Оприлюднено24.09.2007
Номер документу958840
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а8/181-07

Постанова від 17.08.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Чорна Л.В.

Постанова від 27.08.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

Ухвала від 25.06.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні