Харківський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяХарківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 березня 2021 р. № 520/18569/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Шляхової О.М.,
за участю секретаря судового засідання - Молчанової О.М.,
представника позивача - Гедзь Д.І.,
представника відповідача - Щербина А.Ю.,
представника третьої особи - Глотової С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Завод імені В.О.Малишева" (вул. Плеханівська, буд. 126, м. Харків, 61037, код ЄДРПОУ 14315629) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), третя особа: Державний концерн "Укроборонпром" (вул. Дегтярівська, буд. 36, м. Київ, 04119, код ЄДРПОУ 37854297) про визнання протиправною та скасування вимоги, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить:
- визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДПС у Харківській області № Ю-25969-17 від 04.12.2020 про сплату заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску у розмірі 34 659 693,24 грн.;
- стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Державного підприємства "Завод імені В.О. Малишева" (код ЄДРПОУ 14315629, вул. Плеханівська, 126, м. Харків, 61001, ІВАN № НОМЕР_1 АБ "Укргазбанк", м. Київ, Україна; ІПН 143156220397; свідоцтво платника ПДВ № 200115228) витрати зі сплати судового збору у сумі 21020,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вимога Головного управління ДПС у Харківській області №Ю-25969-17 від 04.12.2020 про сплату заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску у розмірі 34 659 693,24 грн. сформована з порушенням норм чинного податкового законодавства, оскільки 06.12.2016 відповідачем було сформовано вимогу за тим же номером №Ю-25969-17 про сплату заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску у розмірі 37 721 086,79 грн., заборгованість визначена станом на 30.11.2016. Заборгованість за оскаржуваною вимогою №Ю-25969-17 від 04.12.2020 визначена станом на 30.11.2020. Таким чином, на даний час існує дві вимоги з перетином періоду виникнення недоїмки, у вимозі від 04.12.2020 міститься сума недоїмки, визначена вимогою від 06.12.2016. На думку позивача, контролюючим органом нерпавомірно та необгрунтовано сформовано вимогу №Ю-25969-17 від 04.12.2020 на всю суму заборгованості, яка вже включена у вимогу №Ю-25969-17 від 06.12.2016.
Ухвалою суду від 28.12.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
Представником відповідача надано відзив на позов, в якому просить суд у задоволенні позовних вимог відмовити з огляду на те, що станом на 30.11.2020 ДП "Завод ім. В.О. Малишева" мало заборгованість з єдиного внеску, у зв`язку з чим було сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 04.12.2020 №Ю-25969-17. Дана вимога винесена на підставі неслачених нарахувань станом на 30.11.2020. Підприємством самостійно надані звіти з єдиного внеску, не сплачені в повному обсязі в установлені законом строки. Платником здійснюється часткова сплата заборгованості з єдиного внеску. За рахунок сум, які надходять, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення, що передбачено ч. 6 ст. 25 Закону №2464. Наведені обставини свідчать про відсутність порушення контролюючим органом прав та інтересів позивача та підтверджують правомірність винесення вимоги контролюючим органом.
У поданій представником позивача відповіді на відзив, останнім зазначено, що позивач не погоджується із доводами відповідача, викладеними у відзиві на позов з тих підстав, що визначена відповідачем у оскаржуваній вимозі сума заборгованості зі сплати ЄСВ за період з червня по жовтень 2020 року, не відповідає сплаченим позивачем сумам внеску, так як загальна сума нарахованого ЄСВ за зазначений період згідно довідки №159/17р від 26.02.2021 відповідно до поданих звітів складає 39 333 548,32 грн., загальна сума сплаченого ЄСВ - 32 929 708,31 грн. Тобто, сума заборгованості складає 14 064 527,64 грн.
Представник третьої особи - Державного концерну "Укроборонпром", скориставшись своїм правом, надав пояснення щодо відзиву на позовну заяву, в яких зазначив, що Концерн вважає безпідставними доводи та аргументи відповідача, оскільки контролюючим органом не надано належних та допустимих доказів, якими було б підтверджено правомірність та правильність нарахованих сум заборгованості позивача зі сплати ЄСВ.
Ухвалою суду від 09.03.2021 підготовче провадження закрито, справу призначено до судового розгляду.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив його задовольнити, посилаючись на обставини і факти, викладені у позовній заяві.
Представник відповідача заперечував проти позову, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог на підставі викладених у відзиві обставин і фактів.
Представник третьої особи просив задовольнити позов, з урахуванням наданих ним письмових пояснень.
Вислухавши позицію сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що Державне підприємство "Завод імені В.О.Малишева" зареєстроване як юридична особа, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області.
Згідно з Витягу з інтегрованої картки платника податків позивача станом на 30.11.2020 розмір недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску у ДП "Завод імені В.О. Малишева" склав 34659693,24 грн.
У зв`язку з цим, Головним управлінням ДПС у Харківській області 04.12.2020 сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-25969-17 про сплату позивачем недоїмки з єдиного соціального внеску у розмірі 34659693,24 грн., як унаправлено на адресу позивача.
09.12.2020 вимога Головного управління ДПС у Харківській області про сплату боргу (недоїмки) №Ю-25969-17 від 04.12.2020 отримана представником підприємства.
Не погодившись з вказаною вимогою, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначено Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
Відповідно до ст. 12 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування завданнями центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Як зазначено у пункті 2 частини статті 1 згаданого Закону, єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування виключно цим Законом визначаються: принципи збору та ведення обліку єдиного внеску; платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування; порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску.
Пунктом 1 частини першої статті 4 Закону №2464-VI встановлено, що платниками єдиного внеску є, зокрема, роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Частиною другою статті 6 Закону №2464-VI передбачено, що платник єдиного внеску зобов`язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.
Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону №2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Приписами частини одинадцятої статті 9 Закону №2464-VI встановлено, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Крім того, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина 12 статті 9 Закону України №2464-VI).
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону №2464-VI недоїмка - це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Платник єдиного внеску зобов`язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.
Орган доходів і зборів, який розглядає скаргу платника єдиного внеску, зобов`язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику єдиного внеску протягом 30 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника єдиного внеску поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. Якщо протягом цього строку вмотивоване рішення органом доходів і зборів не надсилається платнику єдиного внеску, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника єдиного внеску.
У разі якщо згоди з органом доходів і зборів не досягнуто, платник єдиного внеску зобов`язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти календарних днів з дня надходження рішення відповідного органу доходів і зборів або оскаржити вимогу до органу доходів і зборів вищого рівня чи в судовому порядку.
У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти календарних днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.
Відповідно до абз. 8 ч. 4 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування порядок узгодження сум недоїмки з єдиного внеску встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Процедура нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів визначена Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі Інструкція №449).
Відповідно до п. 2 розділу VI Інструкції №449 у разі виявлення органом доходів і зборів своєчасно не нарахованих та/або не сплачених платником сум єдиного внеску такий орган доходів і зборів обчислює суми єдиного внеску, що зазначаються у вимозі про сплату боргу (недоїмки), та застосовує до такого платника штрафні санкції в порядку і розмірах, визначених розділом VII цієї Інструкції.
Згідно п. 3 розділу VI Інструкції №449 Податкові органи надсилають (вручають) платникам вимогу про сплату боргу (недоїмки), якщо: дані документальних перевірок свідчать про донарахування сум єдиного внеску податковими органами; платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску; платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій.
Увипадках, передбачених абзацами третім та/або четвертим цього пункту, вимога про сплату боргу (недоїмки) надсилається (вручається) платникам, зазначеним у підпунктах 1 - 7 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, протягом 20 робочих днів, що настають за календарним місяцем, у якому виникла, зросла або частково зменшилась сума недоїмки зі сплати єдиного внеску (заборгованість зі сплати фінансових санкцій).
Під частковим зменшенням суми недоїмки зі сплати єдиного внеску (заборгованості зі сплати фінансових санкцій) для цілей цього пункту вважається зменшення загальної суми боргу (недоїмки) з єдиного внеску, яка включає нараховані та несплачені суми єдиного внеску (фінансових санкцій) за останній календарний місяць, в якому відбулось таке зменшення.
Відповідно до п. 4 роз. VI Інструкції № 449, вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з інформаційної системи органу доходів і зборів за формою згідно з додатком 6 до цієї Інструкції (для платника - юридичної особи) або за формою згідно з додатком 7 до цієї Інструкції (для платника - фізичної особи).
Таким чином, аналіз наведених вище норм свідчить про те, що вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі даних інформаційної системи фіскального органу платника у випадку, зокрема, якщо такий платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску. Недоїмкою ж є сума єдиного внеску, своєчасно не сплачена у строки, встановлені Законом.
Відповідно до п. 5 розділу VI Інструкції №449 протягом 10 календарних днів із дня одержання вимоги про сплату боргу (недоїмки) платник зобов`язаний сплатити зазначені у пункті 1 вимоги суми недоїмки, штрафів та пені. У разі незгоди з розрахунком органу доходів і зборів суми боргу (недоїмки) платник єдиного внеску протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання вимоги, узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату боргу (недоїмки) в адміністративному або судовому порядку. Вимога про сплату боргу (недоїмки) не підлягає адміністративному оскарженню в частині сум недоїмки, які виникли на підставі поданих звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску. У разі якщо згоди з органом доходів і зборів не досягнуто, платник єдиного внеску зобов`язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом 10 календарних днів з дня надходження рішення відповідного органу доходів і зборів або оскаржити вимогу до органу доходів і зборів вищого рівня чи в судовому порядку. Про оскарження вимоги про сплату боргу (недоїмки) до органу доходів і зборів вищого рівня або суду платник зобов`язаний одночасно письмово повідомити орган доходів і зборів, який направив вимогу. У разі якщо платник єдиного внеску протягом 10 календарних днів з дня надходження (отримання) вимоги про сплату боргу (недоїмки) не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгодженої в результаті оскарження суми боргу (недоїмки) (з дня отримання відповідного рішення органу доходів і зборів або суду), після спливу останнього дня відповідного строку така вимога вважається узгодженою (набирає чинності). Орган доходів і зборів протягом 10 робочих днів з дня узгодження вимоги (набрання нею чинності) надсилає її в порядку, встановленому законом, до органу державної виконавчої служби.
З аналізу вищевказаних норм судом встановлено, що підзаконний нормативно-правовий акт наділяє орган доходів і зборів правом на формування вимоги про сплату боргу (недоїмки) у випадку збільшення/зменшення суми боргу (недоїмки) платника із включенням до неї усього періоду виникнення такої недоїмки та всіх попередньо нарахованих сум, однак у випадку формування нової вимоги про сплату боргу (недоїмки) у випадку лише зростання суми боргу (недоїмки) платника та після проходження процедури узгодження і оскарження така вимога подається до органу державної виконавчої служби тільки на суму зростання боргу (недоїмки).
Як встановлено судом, станом на 30.11.2020 ДП "Завод ім. В.О. Малишева" мало заборгованість з єдиного внеску, у зв 'язку з чим було сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 04.12.2020 №Ю-25969-17 та направлено позивачу засобами поштового зв`язку 07.12.2020 рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Вимога про сплату боргу (недоїмки) отримана представником за довіреністю 09.12.2020.
Вимога від 04.12.2020 №Ю-25969-17 винесена на підставі не сплачених нарахувань станом на 30.11.2020, а саме:
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9170524799 від 17.07.2020, термін сплати 20.07.2020: сума нарахування - 7857727,13 грн., сплачено підприємством - 4673855,08 грн., заборгованість - 3183872,05 грн.;
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9206289333 від 20.08.2020, термін сплати 20.08.2020: сума нарахування - 7899977,49 грн., сплачено підприємством - 0,00 грн., заборгованість - 7899977,49 грн.;
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9236850439 від 18.09.2020, термін сплати 21.09.2020: сума нарахування - 7753646.89 грн., сплачено підприємством - 0,00 грн., заборгованість - 7753646,80 грн.;
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9268599503 від 16.10.2020, і термін сплати 20.10.2020: сума нарахування - 7854166,9 грн., сплачено підприємством - 0,00 грн., заборгованість - 7854166,9 грн.;
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9305859914 від 19.11.2020, термін сплати 20.11.2020: сума нарахування - 7968029,91 грн., сплачено підприємством - 0,00 грн., заборгованість - 7968029,91 грн.
Всього: сума нарахування - 39333548,32 грн., сплачено підприємством - 4673855,08 грн., заборгованість - 34659693,24 грн.
Станом на 29.01.2021 заборгованість з єдиного внеску по даній вимозі не погашена в повному обсязі. Платником здійснювалась часткова сплата заборгованості з єдиного внеску.
Відповідно до ч. 6 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.
Заборгованість з єдиного внеску по зобов`язанням, на підставі яких була винесена вимога про сплату боргу (недоїмки) від 04.12.2020 № Ю-25969-17, складається з наступних нарахувань:
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9170524799 від 17.07.2020 термін сплати 20.07.2020: сума нарахування - 7857727,13 грн., сплачено підприємством - 7857727,13 грн., заборгованість - 0,00 грн.;
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9206289333 від 20.08.2020 термін сплати 20.08.2020: сума нарахування - 7899977,49 грн., сплачено підприємством - 7899977,49 грн., заборгованість - 0,00 грн.;
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9236850439 від 18.09.2020 термін сплати 21.69.2020: сума нарахування - 7753646,89 грн., сплачено підприємством - 3250889,80 грн., заборгованість - 4502757,09 грн.;
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9268599503 від 16.10.2020 термін сплати 20.10.2020: сума нарахування - 7854166,90 грн., сплачено підприємством - 0,00 грн., заборгованість - 7854166,90 грн.;
- Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску №9305859914 від 19.11.2020 термін сплати 20.11.2020: сума нарахування - 7968029,91грн., сплачено підприємством - 0,00 грн., заборгованість - 7968029,91 грн.;
Всього: сума нарахування - 39333548,32 грн., сплачено підприємством - 19008596,42 грн., заборгованість - 20324953,90 грн.
Підприємством самостійно надані звіти з єдиного внеску, не сплачені в повному обсязі в установлені законодавством строки. Отже, на даний час відсутня будь-яка з подій, яка б могла стати підставою для скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 04.12.2020 за № Ю-25969-17.
Таким чином, Головне управління ДПС у Харківській області правомірно, згідно положень Інструкції №449, надіслало позивачу вимогу від 04.12.2020 №Ю-25969-17, якою позивачу нараховано недоїмку зі сплати єдиного соціального внеску у сумі 34659693,24 грн. Відтак, спірна Вимога прийнята ГУ ДПС в Харківській області за наявності для цього підстав, у межах своїх повноважень та у законний спосіб, тому підстави для визнання цієї вимоги протиправною та її скасування відсутні.
Посилання третьої особи на відсутність належних та допустимих доказів, якими було б підтверджено правомірність та правильність нарахованих сум заборгованості позивача зі сплати ЄСВ суд вважає безпідставними, оскільки під час розгляду справи в суді представником відповідача надані суду належним чином завірені копії інтегрованої картки платника податків ДП Завод ім. В.О. Малишева .
Відповідно до частин 1 та 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ст. ст. 72, 73 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
В даному випадку предметом доказування є правомірність винесення Головним управлінням ДПС у Харківській області вимоги №Ю-25969-17 від 04.12.2020 про сплату заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску у розмірі 34 659 693,24 грн.
Відповідно до приписів статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Клопотань та заяв учасників справи з приводу виключення з числа доказів або з приводу проведення експертизи доказів, які б викликали обґрунтовані сумніви у їх достовірності, не заявлено.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, діяв у межах повноважень, наданих йому законодавством та довів правомірність своїх дій, а тому у задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись статтями 14, 243-246, 252, 255, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Державного підприємства "Завод імені В.О.Малишева" (вул. Плеханівська, буд. 126, м. Харків, 61037, код ЄДРПОУ 14315629) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), третя особа: Державний концерн "Укроборонпром" (вул. Дегтярівська, буд. 36, м. Київ, 04119, код ЄДРПОУ 37854297) про визнання протиправною та скасування вимоги - залишити без задоволення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлений 29 березня 2021 року.
Суддя О.М. Шляхова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2021 |
Оприлюднено | 01.04.2021 |
Номер документу | 95897682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні