ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 березня 2021 року м. Київ № 640/6842/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю СТР. СІ. ДІ. до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провизнання протиправним та скасування рішення, ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю СТР. СІ. ДІ. з позовом до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 11.01.2020 №064-130, яким анульовано контрольну картку №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасаду будинку (утеплення, фарбування) та встановлення тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: вул. Глибочицька, 40 у Шевченківському районі (з урахуванням уточненої позовної заяви від 31.03.2020).
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що відповідачем, у супереч вимог п. 15.5.2 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051, не наведено жодних обґрунтованих та достатніх обставин, передбачених вказаним пунктом, які стали підставою для анулювання раніше виданої контрольної картки №19100227-Шв.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено сторонам строки для подання відзиву, відповіді на відзив та заперечень.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.03.2020 відмовлено у задоволенні заяви ТОВ СТР. СІ. ДІ. про забезпечення позову.
Від представника відповідача через канцелярію суду надійшов відзив, в якому останній заперечував проти задоволення позовних вимог, вказавши про те, що 10.01.2020 інспектором КП Київблагоустрій було здійснено обстеження об`єкту благоустрою та встановлено, що фактичні роботи не відповідають вказаним у контрольній картці. Зокрема, за твердженням представника відповідача, інспектором виявлено роботи з реконструкції з будівництвом додаткового поверху, що підтверджується фотофіксацією та актом обстеження благоустрою від 10.01.2020, що і стало підставою для анулювання контрольної картки №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою.
Від представника позивача через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив, в якій останнім додатково наголошено на обґрунтованості заявлених позовних вимог. На додаток, представником позивача наголошено на тому, що ані в оскаржуваному рішенні, ані у відзиві, відповідачем не вказано жодної із передбачених у п. 15.5.2 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051, підстав, на підставі якої і відбулось анулювання контрольної картки.
Розглянувши подані представниками сторін документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та відповідь на відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видано ТОВ СТР. СІ. ДІ. за результатами розгляду відповідної заяви контрольну картку №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасадом будинку (утеплення, фарбування) та встановленням тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: Шевченківський район, вул. Глибочицька, 40, з терміном виконання робіт з 25.11.2019 по 25.08.2020.
Разом з тим, листом від 11.01.2020 №064-130 Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомив ТОВ СТР. СІ. ДІ. про те, що відповідно до п. 15.5.2 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051, контрольна картка №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасадом будинку (утеплення, фарбування) та встановленням тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: Шевченківський район, вул. Глибочицька, 40, анульована, а картка підлягає терміновому поверненню до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Вважаючи анулювання контрольна картка №19100227-Шв протиправним, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Нормативно-правовим актом, який визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини є Закон України Про благоустрій населених пунктів .
У розумінні ст. 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом (ч. 1 ст. 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів ).
Відповідно до ч. 1 ст. 26-1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , порушення об`єктів благоустрою, пов`язане з виконанням суб`єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об`єктів благоустрою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - дозвіл), крім випадків, встановлених абзацами другим - четвертим частини першої цієї статті.
Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів затверджується рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради на підставі Типового порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято таке рішення, застосовується Типовий порядок, затверджений Кабінетом Міністрів України (ч. 3 ст. 26-1 Закону України Про благоустрій населених пунктів ).
Згідно з ч. 8 ст. 26-1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , дозвіл може бути анульовано виконавчим органом відповідної сільської, селищної, міської ради у разі: подання особою, яка отримала дозвіл, заяви про його анулювання; наявності відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем, що отримали дозвіл.
Приписами ч. 1 ст. 34 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.
Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.
На виконання вказаних законодавчих положень рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 затверджено Правила благоустрою міста Києва (надалі - Правила), які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Розділом І Правил визначено, що контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою - документ встановленої форми згідно з додатком до цих Правил, на підставі якого здійснюються фіксація та контроль за порушенням існуючого благоустрою та його відновленням при виконанні земельних і будівельних робіт та капітальних ремонтів на території міста Києва.
Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою в залежності від виду, обсягу та терміну робіт може бути планова або аварійна.
Відповідно до пп.пп. 6.9 та 6.11 п. 6 Положення про Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.01.2011 №94 (надалі - Положення №94), Департамент має право:
видавати, продовжувати термін дії, призупиняти, зупиняти, закривати, анулювати контрольні картки на тимчасове порушення благоустрою на період виконання будь-яких земляних, монтажних, інших робіт, пов`язаних з тимчасовим порушенням благоустрою та подальшим його відновленням;
здійснювати розгляд та підготовку матеріалів щодо видачі дозволів на порушення об`єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів у місті Києві.
Відповідно до пп.пп. 15.1.1 та 15.1.3 п. 15.1 Правил, підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов`язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника).
Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м. Києва без будь-яких погоджень та затверджень Київським міським головою та іншими посадовими особами виконавчого органу Київради.
Приписами пп. 15.5.2 п. 15.5 Правил визначено, що зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою застосовується в разі:
- виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території;
- значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних і санітарних норм і правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об`єктів культурної спадщини і т. п.;
- невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера;
- невиконання замовником (забудовником) обов`язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань;
- виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер;
- значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій;
- звернення Головного управління економіки та інвестицій, в разі відсутності сплати пайової участі або неналежного виконання зобов`язань згідно з договором пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.
У разі зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою власник повертає його до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Рішення про скасування або призупинення дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою приймає Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що повідомляє в письмовій формі замовнику (підряднику) та зацікавленим організаціям.
Відповідальність за відновлення порушеного благоустрою та за утримання будівельного майданчика після зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою покладається на замовника (забудовника), який зобов`язаний вжити заходів для усунення причин, на підставі яких зупинено дію ордера. Для відновлення робіт необхідно оформити в установленому порядку новий ордер (пп. 15.5.3 п. 15.5 Правил).
Зі змісту зазначених правових норм вбачається, що за наявності підстав, вичерпний перелік яких зазначено у пп. 15.5.2 п. 15.5 Правил, Департамент приймає відповідне рішення щодо зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, про що в письмовій формі повідомляє замовнику (підряднику) та зацікавленим організаціям.
Аналогічний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 12.08.2019 у справі № 826/9422/17.
Разом з тим, усупереч положенням Правил, у листі від 11.01.2020 №064-130 Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не зазначено обставини, що зумовили анулювання контрольної картки №19100227-Шв та заходи, які необхідно вжити замовнику для усунення причин, на підставі яких анульовано дію картки.
У той же час, відповідно до п. 19.1.1. Правил, контроль за станом благоустрою міста, а також контроль за дотриманням та здійсненням заходів, спрямованих на виконання вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів , цих Правил здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яке виконує функції інспекції з питань благоустрою в м. Києві, та управліннями (відділами) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій), а також Головним управлінням МВС України в м. Києві, іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в межах наданих повноважень, комунальними підприємствами, установами та організаціями, які несуть відповідальність за належне утримання об`єктів благоустрою.
Згідно з пп. 20.2.1 п. 20.1 Правил, якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою.
У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою території.
Припис підписується особою, яка його склала, і особою, на яку він складений.
З огляду на викладене, Департамент, відповідно до покладених на нього завдань, має право виносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України Про благоустрій населених пунктів і Правил благоустрою міста Києва, а також здійснювати контроль за їх виконанням, при цьому, припис - це офіційний документ, вимоги щодо якого закріплені пунктом 20.2.1 пункту 20.1 Правил.
Проте, оскаржуване рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 11.01.2020 №064-130, не відповідає встановленим вимогам, оскільки не містить: місце його складання, посилання на конкретну норму, яку порушив позивач.
Будь-якого іншого рішення про скасування дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, відповідач, відповідно до пп. 15.5.2 п. 15.5 Правил, не приймав.
У той же час, надана представником відповідача копія акту обстеження благоустрою від 10.01.2020 не може бути визнана належним доказом правомірності анулювання контрольної картки №19100227-Шв, з огляду на те, що вказаний акт також не містить посилання на конкретну підставу для такого анулювання, визначену положеннями пп. 15.5.2 п. 15.5 Правил.
Крім того, пп. 21.1.1 п. 21.1 Правилами визначено, що у разі заподіяння фізичною чи юридичною особою майнової шкоди об`єкту благоустрою під час вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, посадова особа, яка виявила порушення, складає протокол про вчинення особою адміністративного правопорушення, а також повідомляє балансоутримувача про матеріальну шкоду, заподіяну об`єкту благоустрою, та відомості про особу, яка вчинила адміністративне правопорушення.
У свою чергу, згідно з п. 21.2 Правил, посадова особа балансоутримувача терміново вживає заходів до створення комісії щодо визначення відновної вартості порушеного об`єкта благоустрою (далі - комісія). Комісія проводить обстеження об`єкта благоустрою, встановлює ступінь його пошкодження чи знищення, визначає відновну вартість робіт з його відновлення (відбудови) і складає відповідний акт.
Відтак, Правилами обов`язок зі складення акту обстеження об`єкта благоустрою покладено на відповідну комісію балансоутримувача. Натомість, посадова особа, яка виявила порушення, складає протокол про вчинення особою адміністративного правопорушення, а також повідомляє балансоутримувача про матеріальну шкоду, заподіяну об`єкту благоустрою, та відомості про особу, яка вчинила адміністративне правопорушення.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституцій України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, чинними нормативно-правовими актами, які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, не передбачено складання посадовими особами Департаменту акту обстеження об`єкта благоустрою, що, відповідно унеможливлює врахування даного доказу, як належного.
Як наслідок, суд вказує, що у Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) були відсутні законодавчо мотивовані підстави для анулювання контрольної картки №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасаду будинку (утеплення, фарбування) та встановлення тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: вул. Глибочицька, 40 у Шевченківському районі, про що ТОВ СТР. СІ. ДІ. повідомлено листом від 11.01.2020 №064-130, а такі дії відповідача є протиправними, як належний спосіб захисту прав та охоронюваних законом інтересів позивача, з огляду на те, що лист від 11.01.2020 №064-130 не є рішенням у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України.
У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог.
У силу ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, під час звернення позивача з даним позовом до суду останнім сплачено судовий збір за заявлені позовні вимоги у розмірі 2 102,00 грн., що підтверджується наявним у матеріалах справи платіжним дорученням від 17.03.2020 №3702, які підлягають присудженню на користь останнього у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 12, 77, 139, 246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати протиправними дії Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо анулювання контрольної картки №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасаду будинку (утеплення, фарбування) та встановлення тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: вул. Глибочицька, 40 у Шевченківському районі, про що Товариство з обмеженою відповідальністю СТР. СІ. ДІ. повідомлено листом від 11.01.2020 №064-130.
Присудити здійснені Товариством з обмеженою відповідальністю СТР. СІ. ДІ. (код ЄДРПОУ 34049536, адреса: 04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, 18) документально підтверджені судові витрати у розмірі 2 102,00 грн. (двох тисяч ста двох грн. 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код ЄДРПОУ 34926981, адреса: 03057, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2).
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2021 |
Оприлюднено | 01.04.2021 |
Номер документу | 95898965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні