ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/6842/20 Суддя (судді) першої інстанції: Скочок Т.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 вересня 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Кузьмишиної О.М.,
суддів: Костюк Л.О., Пилипенко О.Є.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 березня 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СТР.СІ.ДІ до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування рішення
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю СТР.СІ.ДІ звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовною заявою до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з вимогами про визнання протиправним та скасування рішення відповідача, оформленого листом від 11.01.2020 №064-130, яким анульовано контрольну картку №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасаду будинку (утеплення, фарбування) та встановлення тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: вул. Глибочицька, 40 у Шевченківському районі (з урахуванням уточненої позовної заяви від 31.03.2020).
Позов обґрунтовано тим, що всупереч вимогам пункту 15.5.2 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051, в оскаржуваному рішенні не наведено жодних обґрунтованих та достатніх обставин, передбачених вказаним пунктом, які стали підставою для анулювання раніше виданої контрольної картки №19100227-Шв.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 березня 2021 року адміністративний позов задоволено шляхом визнання протиправними дій Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо анулювання контрольної картки №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасаду будинку (утеплення, фарбування) та встановлення тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: вул. Глибочицька, 40 у Шевченківському районі, про що Товариство з обмеженою відповідальністю СТР. СІ. ДІ. повідомлено листом від 11.01.2020 №064-130.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням до Шостого апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою звернувся Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), у якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом не повно з`ясовано обставини у справі, висновки суду не відповідають дійсним обставинам, внаслідок чого порушено норми матеріального та процесуального права та ухвалено незаконне рішення у справі.
Зокрема, апелянтом зазначено, що судом першої інстанції не враховано, що чинним законодавством не встановлено чіткої форми, якою має бути повідомлено про анулювання контрольної картки, тому позивача повідомлено про таке листом, надрукованим на бланку Департаменту, у якому зазначено адресу та іншу інформацію з посиланням на порушення підпункту 15.5.2 пункту 15.5 Правил. При цьому порушення зафіксовано Актом обстеження об`єкту благоустрою, а саме того, що позивачем провадяться роботи з реконструкції приміщення з будівництвом додаткового поверху, у той час як контрольна картка видавалася на поточний ремонт фасаду будинку (утеплення, фарбування та встановлення тимчасової огорожі. Відповідач звертає увагу на те, що рішення оскаржується позивачем з формальних підстав, а по суті встановленого порушення жодних пояснень не надано.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 липня 2021 року відкрито апеляційне оскарження, надано іншому учаснику справи строк для подачі відзиву на апеляційну скаргу, призначено розгляд апеляційної скарги в порядку письмового провадження з 13 серпня 2021 року.
Від ТОВ СТР.СІ.ДІ. відзиву на апеляційну скаргу не надходило.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до частин першої, третьої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Як встановлено судом першої інстанції, Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видано ТОВ СТР. СІ. ДІ. за результатами розгляду відповідної заяви контрольну картку №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасадом будинку (утеплення, фарбування) та встановленням тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: Шевченківський район, вул. Глибочицька, 40, з терміном виконання робіт з 25.11.2019 по 25.08.2020.
Разом з тим, листом від 11.01.2020 №064-130 Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомив ТОВ СТР. СІ. ДІ. про те, що відповідно до п. 15.5.2 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051, контрольна картка №19100227-Шв на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з поточним ремонтом фасадом будинку (утеплення, фарбування) та встановленням тимчасової огорожі на відстані 1,0 м по периметру приміщення на період виконання робіт за адресою: Шевченківський район, вул. Глибочицька, 40, анульована, а картка підлягає терміновому поверненню до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Вважаючи анулювання контрольної картки №19100227-Шв протиправним, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду, за результатами розгляду якого ухвалено рішення від 30 березня 2021 року.
Переглядаючи рішення суду першої інстанції від 30 березня 2021 року, колегія суддів виходить з того, що Нормативно-правовим актом, який визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини є Закон України Про благоустрій населених пунктів .
У розумінні ст. 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом (ч. 1 ст. 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів ).
Відповідно до ч. 1 ст. 26-1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , порушення об`єктів благоустрою, пов`язане з виконанням суб`єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об`єктів благоустрою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - дозвіл), крім випадків, встановлених абзацами другим - четвертим частини першої цієї статті.
Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів затверджується рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради на підставі Типового порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято таке рішення, застосовується Типовий порядок, затверджений Кабінетом Міністрів України (ч. 3 ст. 26-1 Закону України Про благоустрій населених пунктів ).
Згідно з ч. 8 ст. 26-1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , дозвіл може бути анульовано виконавчим органом відповідної сільської, селищної, міської ради у разі: подання особою, яка отримала дозвіл, заяви про його анулювання; наявності відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем, що отримали дозвіл.
Приписами ч. 1 ст. 34 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
На виконання вказаних законодавчих положень рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 затверджено Правила благоустрою міста Києва (надалі - Правила), які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Розділом І Правил визначено, що контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою - документ встановленої форми згідно з додатком до цих Правил, на підставі якого здійснюються фіксація та контроль за порушенням існуючого благоустрою та його відновленням при виконанні земельних і будівельних робіт та капітальних ремонтів на території міста Києва.
Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою в залежності від виду, обсягу та терміну робіт може бути планова або аварійна.
Відповідно до пп.пп. 6.9 та 6.11 п. 6 Положення про Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.01.2011 №94 (надалі - Положення №94), Департамент має право:
видавати, продовжувати термін дії, призупиняти, зупиняти, закривати, анулювати контрольні картки на тимчасове порушення благоустрою на період виконання будь-яких земляних, монтажних, інших робіт, пов`язаних з тимчасовим порушенням благоустрою та подальшим його відновленням;
здійснювати розгляд та підготовку матеріалів щодо видачі дозволів на порушення об`єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів у місті Києві.
Відповідно до пп.пп. 15.1.1 та 15.1.3 п. 15.1 Правил, підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов`язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника).
Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м. Києва без будь-яких погоджень та затверджень Київським міським головою та іншими посадовими особами виконавчого органу Київради.
Приписами пп. 15.5.2 п. 15.5 Правил визначено, що зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою застосовується в разі:
- виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території;
- значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних і санітарних норм і правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об`єктів культурної спадщини і т. п.;
- невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера;
- невиконання замовником (забудовником) обов`язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань;
- виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер;
- значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій;
- звернення Головного управління економіки та інвестицій, в разі відсутності сплати пайової участі або неналежного виконання зобов`язань згідно з договором пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.
У разі зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою власник повертає його до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Рішення про скасування або призупинення дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою приймає Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що повідомляє в письмовій формі замовнику (підряднику) та зацікавленим організаціям.
Відповідальність за відновлення порушеного благоустрою та за утримання будівельного майданчика після зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою покладається на замовника (забудовника), який зобов`язаний вжити заходів для усунення причин, на підставі яких зупинено дію ордера. Для відновлення робіт необхідно оформити в установленому порядку новий ордер (пп. 15.5.3 п. 15.5 Правил).
Як свідчать фактичні обставини справи та наявні у ній докази, актом обстеження об`єкту благоустрою від 10.01.2020 року зафіксовано факт проведення позивачем робіт з реконструкції приміщення з будівництвом додаткового поверху, що підтверджується також фотофіксацією (а.с.53-55). Разом з тим, контрольна картка №19100227-Шв видавалася лише на поточний ремонт фасаду будинку (утеплення, фарбування) та встановлення тимчасової огорожі.
Як вже встановлено колегією суддів вище, акт обстеження об`єкту благоустрою - це проміжний акт (службовий документ, який складається у разі виявлення під час перевірки фактів порушення Правил благоустрою.
Інспектором КП Київблагоустрій здійснено обстеження та виявлено, що фактичні роботи не відповідають вказаним у контрольній картці, зокрема, виявлено роботи з реконструкції з будівництвом додаткового поверху, що підтверджено відповідними документами, зазначеними вище.
Таким чином, з фактичних обставин справи та наявних доказів вбачаються обставини порушення позивачем положень пункту 15.5.2 Правил благоустрою міста Києва.
Колегія суддів звертає увагу, що в обґрунтування позовних вимог позивачем покладено аргументи, які стосуються суто технічних питань - не відповідність форми рішення відповідача про анулювання контрольної картки, водночас не наведено жодних доводів та не надано жодних доказів того, що пункт 15.5.2 Правил 1051/1051 позивачем не порушено, ведуться виключно роботи щодо фарбування та утеплення будинку, встановлення тимчасової огорожі, а будівництва додаткового поверху будівлі не ведеться.
На думку судової колегії технічні недоліки оскаржуваного рішення не впливають на суть встановлених порушень з боку позивача та не впливають на дійсність такого рішення.
Так, у постанові від 22.05.2020 у справі №826/2328/16 Верховний Суд наголосив, що відповідно до практики Європейського суду з прав людини скасування акту адміністративного органу з одних лише формальних мотивів не буде забезпечувати дотримання балансу принципу правової стабільності та справедливості.
Таким чином, ключовим питанням у даній справі при оцінці процедурних порушень, допущених під час прийняття суб`єктом владних повноважень рішення, є співвідношення двох базових принципів права: протиправні дії не тягнуть за собою правомірних наслідків , і на противагу йому принцип формальне порушення процедури не може мати наслідком скасування правильного по суті рішення.
Підсумовуючи зазначене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції неправильно встановлено фактичні обставини справи та не досліджено докази, які вказують на наявність порушень пункту 15.5.2 Правил благоустрою міста Києва з боку позивача, а також не надано оцінки тим обставинам, що позивачем оскаржено рішення суб`єкта владних повноважень з суто формальних підстав, при цьому не спростовано обставин проведення робіт з будівництва додаткового поверху будівлі, яка ним реконструюється.
Такі порушення призвели до не правильного вирішення справи.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи. У зв`язку з цим суд вважає необхідним апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) задовольнити, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 березня 2021 року скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю СТР.СІ.ДІ до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити .
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, колегія суддів виходить з положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, та враховує, що відповідачем сплачено судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 3 153,00 грн відповідно до платіжного доручення №64 від 13.05.2021 (а.с.97).
За таких обставин, сплачені сума судового збору підлягає стягненню на користь відповідача за рахунок коштів ТОВ СТР.СІ.ДІ .
Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів
П О С Т А Н О В И В:
1. Апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) задовольнити.
2. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 березня 2021 року у справі №640/6842/20 скасувати, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю СТР.СІ.ДІ до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СТР.СІ.ДІ." (04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, буд. 18, код ЄДРПОУ 34049536) на користь Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (04077, м. Київ, вул. Вишгородська, 21, код ЄДРПОУ 34926981) суму сплаченого судового збору за подачу апеляційної скарги у сумі 3 153,00 грн (три тисячі сто п`ятдесят три грн 00 коп).
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Суддя - доповідач О.М. Кузьмишина
Судді Л.О. Костюк
О.Є. Пилипенко
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2021 |
Оприлюднено | 13.09.2021 |
Номер документу | 99519225 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні