ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 березня 2021 року Справа № 924/78/20
Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
Головуючий суддя Маціщук А.В., суддя Гудак А.В. , суддя Петухов М.Г.
секретар судового засідання Шилан О.С.
за участю представників сторін:
прокурора - Котяй І.В.
позивача - не з`явився
відповідача - адв. Щетинська І.В.
розглянувши апеляційну скаргу Першого заступника керівника Хмельницької обласної прокуратури
на рішення Господарського суду Хмельницької області від 07.12.2020 р. ухваленого суддею Гладюком Ю. В., повний текст складено 10.12.2020 р.
у справі № 924/78/20
за позовом Заступника прокурора Хмельницької області в особі Хмельницької міської ради
до Товариства з додатковою відповідальністю "Хмельницький"
про скасування державної реєстрації права приватної власності
В С Т А Н О В И в:
Відповідно до рішення Господарського суду Хмельницької області від 10.12.2020 р. у справі № 924/78/20 відмовлено у задоволенні позову заступника прокурора області до Товариства з додатковою відповідальністю "Хмельницький" про скасування державної реєстрації права приватної власності.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, Перший заступник прокурора Хмельницької обласної прокуратури подав апеляційну скаргу, у якій просить скасувати рішення Господарського суду Хмельницької області від 07.12.2020 р. у справі № 924/78/20 та ухвалити нове рішення про задоволення позову.
Прокурор вважає, що оскаржуване рішення ухвалене судом першої інстанції з порушенням норм процесуального права, за неправильного застосування норм матеріального права та невірним установленням та оцінкою обставин, які мають значення для справи, в зв`язку з чим, рішення підлягає скасуванню.
Доводить, що законодавство України, чинне на час реєстрації права за ТДВ Хмельницький , не передбачало можливість набуття права приватної власності на земельну ділянку в порядку правонаступництва на підставі державного акту на право колективної власності на землю.
Вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку, що наявність державного акту від 22.12.2000 р. № 1088 серії ХМ є документальним підтвердженням (посвідченням) виникнення (існування) у ВАТ Хмельницький права колективної власності на спірну земельну ділянку, яке в силу правонаступництва (перетворення) перейшло до відповідача всупереч нормам законодавства, оскільки фактично ототожнив правові інститути колективної та приватної власності на землю.
Прокурор в апеляційній скарзі посилається на ч. 4 ст. 2 Закону України Про власність , ст. 7, ч. 2 ст. 8 Закону України Про колективне сільськогосподарське підприємство , п. 1 Указу Президента Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям , на Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні і доводить, що відповідачем не надані докази на підтвердження права приватної власності на спірну земельну ділянку, оскільки із колективної власності вона у приватну власність не передавалась, паюванню не підлягала, а підставою для державної реєстрації права приватної власності на цю земельну ділянку слугував саме вказаний державний акт на право колективної власності на землю.
Тому, за твердженнями прокурора, відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні , який набрав чинності з 01.01.2019 р. і врегульовує питання використання та розпорядження землями, що залишилися у колективній власності (ч. 4 ст. 14-1), із площі земельних ділянок, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв), виключаються землі, що підлягають передачі у комунальну власність територіальної громади села, селища, міста, на території якої вони розташовані: землі під будівлями, спорудами, іншими об`єктами нерухомого майна.
Вважає, що суд не враховав, що в силу норм ч. 4 ст. 14-1 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) спірна земельна ділянка підлягає передачі у комунальну власність позивача - Хмельницької міської ради із земель, що залишились у колективній власності. Водночас, реєстрація за відповідачем саме приватної власності на цю земельну ділянку порушує право територіальної громади міста Хмельницького на отримання її у комунальну власність. Ототожнення судом права колективної і приватної власності на землю прямо суперечить зазначеним положенням законодавства та нівелюють суть та мету правового врегулювання законодавцем юридичної долі земель бувшої колективної власності на землю.
Тому з метою захисту інтересів позивача - Хмельницької міської ради державна реєстрація відповідного права приватної власності підлягає скасуванню, як така що проведена незаконно за відсутністю будь-якої правової підстави.
Просить суд апеляційної інстанції врахувати викладене, скасувати рішення Господарського суду Хмельницької області від 07.12.2020 р. у справі № 924/78/20 та ухвалити нове рішення про задоволення позову і скасування державної реєстрації права приватної власності Товариства з додатковою відповідальністю Хмельницький на земельну ділянку з кадастровим номером 6810100000:18:001:0121, що розташована в межах міста Хмельницького.
Відповідач Товариство з додатковою відповідальністю Хмельницький подав суду відзив на апеляційну скаргу. Вважає рішення суду першої інстанції законним, обґрунтованим та таким, що ухвалене з дотриманням вимог Господарського процесуального закону.
Доводить, що державний акт па право колективної власності па землю Серії ХМ № 1088 від 22.12.2000 р. є правовстановлюючим документом, який посвідчує право власності ТДВ Хмельницький на земельну ділянку та є дійсним на момент розгляду спору. Вважає, що право власності на землю, яке виникло у суб`єкта господарювання на підставі державного акта на право колективної власності на землю Серії ХМ №1088 від 22.12.2000 р. до набрання чинності Земельного кодексу України - 01.01.2002 р., збереглося у нього після цієї дати, тобто - ТДВ Хмельницький зберегло це право і після зміни законодавства.
Посилається при цьому на висновки Верховного Суду викладені у постановах від 23.01.2020 р. у справі № 921/75/19 та від 17.12.2019 р. у справі № 917/258/19.
Пояснює, що право власності на земельну ділянку фактично не змінювалося, лише у 2015 році, відповідно до вимог чинного законодавства змінилася організаційно-правова форма підприємства, а діюче на той час законодавство не передбачало обов`язкового присвоєння кадастрового номеру.
Звертає увагу, що виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) не здійснювалося.
Просить суд відмовити у задоволенні апеляційної скарги Першого заступника керівника Хмельницької обласної прокуратури, а рішення Господарського суду Хмельницької області у справі № 924/78/20 від 07.12.2020 р. залишити в силі.
Хмельницька міська рада відзиву на апеляційну скаргу суду не подала.
В судове засідання представник Хмельницької міської ради не з`явився; учасник справи повідомлений про розгляд справи в установленому порядку, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення /а.с. 200/. Зважаючи, що судом вжито необхідних заходів для завчасного повідомлення сторін про час і місце розгляду справи, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення, явка представників в судове засідання обов`язковою не визнавалась, колегія суддів дійшла висновку про можливість завершення розгляду апеляційної скарги без участі представників позивача за наявними у справі матеріалами.
В судових засіданнях прокурор підтримала доводи апеляційної скарги. Представник Товариства з додатковою відповідальністю "Хмельницький" заперечив проти апеляційної скарги з підстав, викладених у відзиві.
Розглянувши апеляційну скаргу, заслухавши пояснення прокурора та представника Товариства з додатковою відповідальністю "Хмельницький", вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, перевіривши оцінку обставин справи та повноту їх встановлення місцевим господарським судом, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного судового рішення норм процесуального права, колегія суддів Північно-західного апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено наступне.
Відповідач Товариство з додатковою відповідальністю „Хмельницький» (ідентифікаційний код 14157432) є правонаступником Відкритого акціонерного товариства „Хмельницький» (ідентифікаційний код 14157432), що підтверджено відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 133-134/ та положеннями статуту.
Згідно зі статутом Товариства з додатковою відповідальністю „Хмельницький» , затвердженим загальними учасників та зареєстрованим Державним реєстратором 20.04.2015 р., товариство створене шляхом перетворення Відкритого акціонерного товариства „Хмельницький» і є правонаступником всіх прав та обов`язків як майнового так і немайнового характеру Відкритого акціонерного товариства „Хмельницький» , створеного відповідно до наказу регіонального відділення Фонду державного майна у Хмельницькій області від 11.08.1998 р. № 485 шляхом перетворення в процесі приватизації Хмельницького державного підприємства по садівництву ягідно виноробній промисловості Хмельницьксадвинпром . Перереєстрація зміни назви Хмельницький проведена Хмельницькою райдержадміністрацією відповідно до рішення загальних зборів акціонерів від 09.12.1999 р./а.с. 31-38/.
Відповідно до п. 7.3, 7.4 статуту статутний капітал Товариства розподіляється на частки. Набуття учасниками частки у статутному капіталі Товариства відбулось шляхом обміну належних їм акцій, емітентів акціонерним товариством Хмельницький до його перетворення у Товариство, а також передбачених чинним законодавством підставах. Склад та відомості про розмір часток учасників в статутному капіталі викладено у додатку № 1 до статуту Товариства, що є його невід`ємною частиною.
22.12.2000 р. Хмельницька міська рада видала Відкритому акціонерному товариству „Хмельницький» Державний акт на право колективної власності на землю серії ХМ № 1088, яким підтверджено, що вказаному власнику землі передається у колективну власність 3,5 га землі в межах згідно з планом. До матеріалів справи долучений план зовнішніх меж земельної ділянки /а.с. 40-42/. У Державному акті визначено, що землю передано у колективну власність для ведення товарного с/г виробництва відповідно до рішення Хмельницької міської ради від 27.06.2000 р. № 445.
Матеріали справи містять також книгу № 2 записів (реєстрації) державних актів на право постійного користування землею на території м. Хмельницького 1997 - 2001 роки, де вказано реєстрацію Державного акту серії ХМ № 1088 від 22.12.2000 щодо земельної ділянки площею 3, 5 га за ВАТ „Хмельницький» /а.с. 85-88/.
Відповідно до витягів з реєстру прав власності на нерухоме майно: № 12412428 від 06.11.2006 р., № 12412448 від 06.11.2006 р., № 12412414 від 06.11.2006 р., № 11913307 від 21.09.2006 р., № 9618339 від 19.01.2006 р., № 11913259 від 21.09.2006 р., № 11913349 від 21.09.2006 р., № 12412424 від 06.11.2006 р., № 12412444 від 06.11.2006 р. на праві колективної власності ВАТ „Хмельницький» зареєстровані об`єкти нерухомості, а саме: будівлі автогаражів, гаражів, столових, будівлі ПТОП, складів матеріалів, котельні, адміністративного корпусу, які розташовані за адресою: м. Хмельницький вул. Старокостянтинівське шосе, буд. 1/1, тобто - на спірній земельній ділянці /а.с. 44-52/.
29.03.2018 р. ТДВ „Хмельницький» звернулось до Хмельницької міської ради з клопотанням про надання згоди на встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 2, 735 га, що перебуває у колективній власності на підставі державного акту на право колективної власності на землю (серія ХМ № 1088), зареєстрованого в книзі записів (реєстрації) державних актів на право колективної власності на землю за ХМ № 1088 від 22.12.2000 р. /а.с. 25/.
10.10.2018 р. Хмельницькою міською радою прийнято рішення № 112 про надання згоди на відновлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), зокрема ТДВ „Хмельницький» щодо земельної ділянки, яка розташована у м. Хмельницький по вул. Старокостянтинівське шосе, 1/1 для ведення товарного с/г виробництва (державний акт на право колективної власності на землю від 22.12.2000 серії ХМ № 1088) площею 27350 кв.м.
08.01.2019 р. ТДВ „Хмельницький» подало підприємцю Борисюку С.М. клопотання про відновлення межі земельної ділянки та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Одночасно ТДВ „Хмельницький» просило про зменшення площі земельної ділянки з 3,500 га до 2,7350 га відповідно до фактичного користування /а.с.26/. 16.01.2019 р. ТДВ „Хмельницький» подало нотаріально посвідчену заяву, де зазначено, що Товариство без будь-якого тиску з боку інших осіб цією заявою підтверджує і не заперечує проти зменшення площі земельної ділянки за адресою: м. Хмельницький, вул.Старокостянтинівське шосе, 1/1 з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з 3,5 га на 2,735 га відповідно до документації /а.с. 28/.
Виготовлена технічна документація внесена до Державного земельного кадастру 17.01.2019 р. за кадастровим номером земельної ділянки 6810100000:18:001:0121 /а.с.19-75/.
Відповідно до технічної документації земельні ділянка кадастровий номер 6810100000:18:001:0121, що розташована в межах міста Хмельницького, має код 013.00 - землі під сільськогосподарськими та іншими господарськими будівлями і дворами /а.с. 53- 75 у т.1/.
Відповідно до довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 21.01.2020 р. № 196992442 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 6810100000:18:001:0121 площею 2,735 га, 18.02.2019 р. зареєстровано право приватної власності (розмір частки 1/1) за ТДВ „Хмельницький» (код ЄДРПОУ 14157432) на підставі державного акту на право колективної власності на землю серія та номер: ХМ № 1088, виданий 22.12.2000, видавник: Хмельницька міська рада.
Звернувшись з позовом до суду, прокурор у позовній заяві та в апеляційній скарзі доводить, що згідно з Законом України „Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам часток (паїв)» із площі земельних ділянок, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв), виключаються землі, що підлягають передачі у комунальну власність територіальної громади, на території якої вони розташовані: землі під будівлями, спорудами, іншими об`єктами нерухомого майна, тому державна реєстрація права приватної власності за Товариством з додатковою відповідальністю Хмельницький на земельну ділянку з кадастровим номером 6810100000:18:001:0121, яка розташована в межах міста Хмельницького, підлягає скасуванню як незаконна. Доводить, спірна земельна ділянка підлягає передачі у комунальну власність позивача Хмельницької міської ради із земель, що залишились у колективній власності відповідно до ч. 4 ст. 14-1 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) .
Колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновками суду першої інстанції про безпідставність позовних вимог.
Відповідно до ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Відповідно до ст. 3 Земельного кодексу України (в редакції чинній на час видачі Державного акту на право колективної власності на землю) власність на землю в Україні мала такі форми: державну, колективну, приватну. Власник землі має право вільно володіти, користуватись та розпоряджатись нею.
Відповідно до п.1 Указу Президента України № 720/95 від 08.08.1995 р. Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям установлено, що паюванню підлягають сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам, у тому числі створеним на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств. Паювання земель радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств здійснюється після перетворення їх на колективні сільськогосподарські підприємства. Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості).
Відповідно до ст. 22, 23 Земельного кодексу України (в редакції чинній на час видачі Державного акту на право колективної власності на землю) право власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право, і посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів. Відповідно до ст..23 Земельного кодексу України визначено, що державний акт на право колективної власності на землю видається колективному сільськогосподарському підприємству, сільськогосподарському кооперативу, сільськогосподарському акціонерному товариству із зазначенням розмірів земель, що перебувають у власності підприємства, кооперативу, товариства і у колективній власності громадян. До державного акту додається список цих громадян.
Матеріалами справи підтверджено, що 22.12.2000 р. Хмельницька міська рада видала Відкритому акціонерному товариству „Хмельницький» державний акт на право колективної власності на землю серії ХМ № 1088 (який зареєстрований у книзі № 2 записів (реєстрації) державних актів на право постійного користування землею на території м. Хмельницького 1997 - 2001) згідно якого у колективну власність передається 3,5 га землі для ведення товарного с/г виробництва згідно рішення Хмельницької міської ради від 27.06.2000 р. № 445 /а.с. 40-42, 85-88/. У державному акті визначена площа земель, що передана у власність відкритому акціонерному товариству, і відсутні відомості про розміри земель, що перебувають у колективній власності громадян без списку цих громадян.
Як вбачається із статуту ТДВ „Хмельницький» , який зареєстрований 20.04.2015 р., товариство створено шляхом перетворення Відкритого акціонерного товариства „Хмельницький» і є правонаступником всіх прав та обов`язків як майнового так і немайнового характеру Відкритого акціонерного товариства „Хмельницький» . Відповідні відомості занесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, де зазначено також, що код ЄДРПОУ 14157432 є кодом Товариства з додатковою відповідальністю „Хмельницький» та Відкритого акціонерного товариства „Хмельницький» .
Відповідно до ст. 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов`язки попередньої юридичної особи.
Відповідно до п. 7 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України (в редакції 2001 року) громадяни та юридичні особи, що одержали у власність, у тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди, земельні ділянки у розмірах, що були передбачені раніше діючим законодавством, зберігають права на ці ділянки.
Тобто, за змістом пункту 7 Перехідних положень Земельного кодексу України гарантовано чинність прав, які виникли на підставі закону, що діяв до набрання чинності цим Кодексом, що правомірно враховано судом першої інстанції. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 17.12.2019 р. у справі № 917/258/19 та від 23 січня 2020 року у справі № 921/75/19.
Отже, Товариство з додатковою відповідальністю „Хмельницький» є правонаступником прав та обов`язків ВАТ „Хмельницький» , якому надано земельну ділянку площею 3,5 га у колективну власність згідно державного акту серії ХМ від 22.12.2000 № 1088, і яке не є припиненим.
На час реєстрації права за Товариства з додатковою відповідальністю „Хмельницький» 18.02.2019 р. Земельним кодексом України визначено, що земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.
Так, відповідно до ст. 78 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.
Зміни, що відбулися в земельному законодавстві на час перетворення ВАТ „Хмельницький» у ТДВ „Хмельницький» обумовили реєстрацію 18.02.2019 р. права приватної власності (розмір частки 1/1) за ТДВ „Хмельницький» (код ЄДРПОУ 14157432) на підставі державного акту серія та номер ХМ № 1088, виданого 22.12.2000 р.
Отже, судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство „Хмельницький» створене в процесі приватизації шляхом перетворення Хмельницького державного підприємства по садівництву ягідно виноробній промисловості Хмельницьксадвинпром (перереєстрація зміни назви Хмельницький проведена Хмельницькою райдержадміністрацією відповідно до рішення загальних зборів акціонерів від 09.12.1999 р.). Перетворення державного підприємства на колективне сільськогосподарське підприємство в розумінні Указу Президента України № 720/95 від 08.08.1995 р. Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям не відбувалось, будь які відомості про таке відсутні.
При цьому колегія суддів звертає увагу, що відсутні докази на підтвердження того, що спірна земельна ділянка підлягає розподілу як землі, що залишились у колективній власності, в порядку ст.14-1 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) , як це доводить прокурор.
Так, в апеляційній скарзі прокурор стверджує, що відповідно до ч. 4 ст. 14-1 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) спірна земельна ділянка підлягає передачі у комунальну власність позивача - Хмельницької міської ради із земель, що залишились у колективній власності.
Разом з тим, у даній справі відсутні докази про те, що спірна земельна ділянка підлягала паюванню чи розподілу між власниками земельних частиок (паів), чи залишилась у колективній власності після паювання. Відсутнє рішення про це відповідної ради, відсутні матеріали щодо розподілу земельних часток (паів) між власниками, до Державного акту серії ХМ від 22.12.2000 р. № 1088, яким посвідчено право власності відкритого акціонерного товариства, не додавались відповідні списки громадян, про що зазначено вище. Тому відсутні підстави для тверджень про порушення норм ст.7, 14-1 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) , Закону України Про колективне сільськогосподарське підприємство , Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні , як це доводить прокурор.
Отже, враховуючи наявність доказів правомірного набуття права колективної власності на спірну земельну ділянку ВАТ „Хмельницький» , правонаступником якого стало ТДВ „Хмельницький» , та відсутність правових підстав для припинення такого права, відповідач як правонаступник внаслідок зміни організаційно-правової форми юридичної особи продовжує бути носієм прав щодо володіння, користування і розпорядження земельною ділянкою з моменту оформлення державного акту (реєстрації), незважаючи на зміну законодавства.
Хмельницька міська рада в інтересах якої подано позов прокурором жодним чином не пояснює, яким чином порушені її права.
Статтею 16 ЦК України, норми якої кореспондуються з ст. 20 ГК України, встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Порушенням вважається такий стан суб`єктивного права, за якого воно зазнало протиправного впливу з боку правопорушника, внаслідок чого суб`єктивне право особи зменшилося або зникло як таке. Порушення права пов`язане з позбавленням можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково.
Підставою для звернення до суду є наявність порушеного права (охоронюваного законом інтересу), і таке звернення здійснюється особою, котрій це право належить (в її інтересах), і саме з метою його захисту.
Суду не надані докази на підтвердження порушених прав позивача відповідно до ст.74, 76-77 ГПК України, і колегія суддів у на підставі матеріалів даної справи не встановила факт порушення права чи інтересу позивача Хмельницької міської ради, в інтересах якої звернувся прокурор, і які підлягають захисту в судовому порядку в обраний ним спосіб.
Підсумовуючи викладене, за результатом перегляду рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги відповідно до ч. 1 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що рішення Господарського Хмельницької області від 10.12.2020 р. у справі № 924/78/20 відповідає матеріалам справи, ґрунтується на чинному законодавстві, тому відсутні підстави для його зміни чи скасування. Доводи скаржника викладені в апеляційній скарзі, є необґрунтованими і не спростовують висновків суду першої інстанції.
Судові витрати за розгляд апеляційної скарги покладаються на скаржника згідно з ст.129 ГПК України.
Керуючись ст. ст. 129, 269, 270, 276, 281 - 282 Господарського процесуального кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Першого заступника керівника Хмельницької обласної прокуратури залишити без задоволення. Рішення Господарського суду Хмельницької області від 07.12.2020 р. у справі № 924/78/20 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено у касаційному порядку, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України.
Матеріали справи № 924/78/20 повернути Господарському суду Хмельницької області.
Повний текст постанови складений 31 березня 2021 року
Головуючий суддя Маціщук А.В.
Суддя Гудак А.В.
Суддя Петухов М.Г.
Суд | Північно-західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2021 |
Оприлюднено | 02.04.2021 |
Номер документу | 95937996 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Північно-західний апеляційний господарський суд
Маціщук А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні