Ухвала
від 25.03.2010 по справі 3/386/06-ап кс
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"25" березня 2010 р. м. Київ К-1271/07

Колегія суддів Вищого а дміністративного суду Украї ни в складі:

Головуючого - Шипуліної Т .М.,

суддів: Бившевої Л.І., Костен ка М.І., Маринчак Н.Є., Усенко Є.А .,

розглянула в порядку письм ового провадження касаційну скаргу ДПІ у Комунарському р айоні м. Запоріжжя на постано ву Господарського суду Запор ізької області від 16.10.2006 року та ухвалу Запорізького апеляці йного господарського суду ві д 26.12.2006 року по справі № 3/386/06-АП за позовом ДП «Апрел» КОВ « РІТОЛА ЛІМІТЕД» до ДПІ у Кому нарському районі м. Запоріжж я про скасування податкових повідомлень-рішень.

Заслухавши доповідь судд і Шипуліної Т.М., перевіривши д оводи касаційних скарг щодо дотримання правильності зас тосування судами першої та а пеляційної інстанцій норм ма теріального та процесуально го права, колегія:

В С Т А Н О В И Л А :

Постановою Господарс ького суду Запорізької облас ті від 16.10.2006 року, залишеною без змін ухвалою Запорізького а пеляційного господарського суду від 26.12.2006 року, позовні вим оги ДП «Апрел»КОВ «РІТОЛА ЛІ МІТЕД»до ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя про скасу вання податкових повідомлен ь-рішень - задоволено.

Не погоджуючись із зазначе ними судовими рішеннями, від повідач 31.03.2008 року звернувся з к асаційною скаргою до Вищого адміністративного суду Укра їни, який своєю ухвалою від 22.01. 2009 року прийняв її до свого про вадження.

В касаційній скарзі ДПІ у К омунарському районі м. Запор іжжя просить скасувати судов і рішення та відмовити в позо ві посилаючись на порушення судами норм матеріального пр ава.

Касаційну скаргу необхідн о залишити без задоволення, а судові рішення - без змін з о гляду на наступне.

На підставі належних та доп устимих доказів, досліджених з дотриманням норм процесуа льного права, судами поперед ніх інстанцій було встановле но, що за наслідками проведен ої працівниками ДПІ у Комуна рському районі позапланової виїзної документальної пере вірки правомірності заявлен ого від' ємного значення з п одатку на додану вартість, як е підлягає зарахуванню в рах унок платежів з ПДВ ДП «АПРЕЛ »за період з 01.10.2003 року по 30.05.2004 рок у було складено акт від 06.04.2006р. № 05402305/32121510 в якому відповідач зазн ачив про порушення підприємс твом положень п.п. 1.3, 1.8 ст.1, п.п.7.4.1 п .7.4, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.2.1 п.7.2, п.п.7.2.3 п.7.2, п.п.7.7.10 п.7.7 ст.7 Закону України «Про по даток на додану вартість», в р езультаті чого завищено від' ємне значення чистої суми по даткових зобов' язань з ПДВ за травень 2004 р. на суму 75617 грн.

Зокрема, в акті перевірки в ідповідач зазначив, що позив ачем в порушення вимог закон одавства до складу податково го кредиту податкової деклар ації з ПДВ (скороченої) за бере зень 2004 р. включено суму ПДВ 50000 г рн. згідно податкової наклад ної №19 від 27.02.2004 p., яка не відповід ає податковій накладній, скл аденій постачальником - СПД ОСОБА_1.

Згідно отриманої довідки П івнічної МДПІ від 01.10.2004 р. № 608/17-25687105 38 про результати позапланово ї перевірки СПД ОСОБА_1 з п итань взаємовідносин з ДП "АП РЕЛ", СПД ОСОБА_1, не встанов лено фактичної надмірної спл ати суми ПДВ до бюджету тому, щ о СПД ОСОБА_1 є посередник ом. Постачальником поставлен ої підприємству ДП «АПРЕЛ»пр одукції є ТОВ «Укрспецтех-2003» (податкові накладні № 28 від 22.02.20 04 p., № 48 від 05.05.2004 р.). Розрахунки ПП ОСОБА_1 з ТОВ «Укрспецтех-2003» здійснені готівковими кошта ми згідно прибуткових касови х ордерів.

На запити ДПІ у Комунарсько му районі на проведення зуст річної перевірки ТОВ «Укрспе цтех-2003»щодо підтвердження на дмірної сплати до бюджету ПД В по взаємовідносинам з ПП ОСОБА_1 за податковими накл адними № 28 від 22.02.2004 p., № 48 від 05.05.2004 р. Д ПІ у Голосіївському районі м . Києва надала інформацію, згі дно якої провести зустрічну перевірку ТОВ «Укрспецтех-2003» немає можливості у зв' язку з тим, що підприємство за адре сою реєстрації не знаходитьс я, будь який зв' язок з підпри ємством відсутній, остання з вітність по ПДВ надана підпр иємством до ДПІ за вересень 200 3 р. без показників фінансово - господарської діяльності.

На підставі цих даних відпо відач дійшов висновків, що ТО В «Укрспецтех-2003»не задеклару вало у складі податкових зоб ов' язань податкової деклар ації з податку на додану варт ість суму ПДВ з поставки буль дозеру марки Т-500 та дробілки К МД-1750 ПП ОСОБА_1; здійснення зазначених поставок не підт верджені первинними докумен тами (видатковими накладними , актами прийому-передачі, под атковими накладними); надмір на сплата до бюджету сум ПДВ п о операціям з придбання буль дозеру марки Т-500, дробілки КМД -1750 по ланцюгу відсутня.

На підставі акту перевірки від 06.04.2006р. №05402305/32121510 ДПІ у Комунарс ькому районі винесла податко ве повідомлення-рішення №000005230 5/0 від 12.04.2006 р., яким позивачу змен шено суму бюджетного відшкод ування з податку на додану ва ртість за травень 2004 р. у розмір і 75617 грн.

За наслідками адміністрат ивного оскарження податкове повідомлення-рішення від 12.04.20 06 р. № 0000052305/0 залишене без змін, а с карги позивача - без задовол ення.

Згідно із визначенням, наве деним в п.1.7 ст.1 Закону України «Про податок на додану варті сть», податковий кредит - це сума, на яку платник податку м ає право зменшити податкове зобов' язання звітного пері оду, визначена згідно з цим За коном.

Податковий кредит звітног о періоду, відповідно до п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 цього Закону в редакці ї на момент спірних правовід носин, складається із сум под атків, сплачених (нараховани х) платником податку у звітно му періоді у зв' язку з придб анням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат вироб ництва (обігу) та основних фон дів чи нематеріальних активі в, що підлягають амортизації .

Підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 статт і 7 Закону України «Про подато к на додану вартість» встано влено, що датою виникнення пр ава платника податку на пода тковий кредит вважається дат а здійснення першої з подій:

або дата списання коштів з б анківського рахунку платник а податку в оплату товарів (ро біт, послуг);

або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).

Бюджетне відшкодування - це сума, що підлягає повернен ню платнику податків з бюдже ту у зв' язку з надмірною спл атою податку у випадках, визн ачених цим Законом (п.1.8 ст.1 вка заного Закону).

Суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшко дуванню з бюджету, визначают ься як різниця між загальною сумою податкових зобов' яза нь, що виникли у зв'язку з будь -яким продажем товарів (робіт , послуг) протягом звітного пе ріоду, та сумою податкового к редиту звітного періоду (п.п.7. 7.1 ст.7.7 ст.7цього Закону).

Відповідно до п.п. 7.7.3 п.7.7 ст. 7 За кону України «Про податок на додану вартість», у разі коли за результатами звітного пе ріоду сума, визначена згідно з підпунктом 7.7.1 цієї статті, м ає від' ємне значення, така с ума підлягає відшкодуванню п латнику податку з Державного бюджету України протягом мі сяця, наступного після подач і декларації. Підставою для о тримання відшкодування є дан і тільки податкової декларац ії за звітний період. За бажан ням платника податку сума бю джетного відшкодування може бути повністю або частково з арахована в рахунок платежів з цього податку. Таке рішення платника податку відображає ться в податковій декларації . Суми, не відшкодовані платни ку податку протягом визначен ого у цьому пункті строку, вва жаються бюджетною заборгова ністю. Платник податку має пр аво в будь-який момент після в иникнення бюджетної заборго ваності звернутися до суду з позовом про стягнення кошті в бюджету.

Аналіз наведених норм дає п ідстави для висновку, що зако нодавцем передбачено можлив ість включення до складу под аткового кредиту суми не тіл ьки фактично сплаченого, а і н арахованого ПДВ за правилом першої події, визначеному у п . 7.5 ст. 7 Закону «Про податок на д одану вартість».

Судами попередніх інстанц ій було встановлено, що спірн а податкова накладна №19 від 27.02 .2004 р. оформлена у відповідност і з вимогами, встановленими п .п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» . Посилання відповідача на не можливість віднесення до под аткового кредиту суми ПДВ за даною накладною у зв' язку з її невідповідністю податков ій накладній, складеній пост ачальником не ґрунтуються на вимогах законодавства.

Крім того, судами попередні х інстанцій правильно було в становлено факт порушень з б оку податкового органу під ч ас проведення перевірки.

Так, наказом від 24.03.2006 року № 164 «Про проведення позапланово ї виїзної документальної пер евірки»було встановлено тер мін проведення перевірки з 24.0 3.2006 року по 30.03.2006 року.

Згідно п. 4.2 Порядку оформлен ня результатів невиїзних док ументальних, виїзних планови х та позапланових перевірок з питань дотримання податков ого, валютного та іншого зако нодавства, затвердженого нак азом ДПА України від 10.08.2005 р. № 327, а кт невиїзної документальної , виїзної планової чи позапла нової перевірок складається у двох примірниках та підпис ується протягом 5-ти робочих д нів від дня закінчення устан овленого для проведення пере вірки строку (для суб' єктів малого підприємництва - про тягом 3-х робочих днів, а для су б'єктів господарювання, які м ають філії та перебувають на консолідованій сплаті, - пр отягом 10-ти робочих днів). Стро к складання акта перевірки н е зараховується до строку пр оведення перевірки з урахува нням його продовження, встан овленого законом.

Таким чином, акт позапланов ої виїзної документальної пе ревірки від 06.04.2006р. №05402305/32121510 повин ен був бути складений і підпи саний не пізніше ніж 05.09.2006 p., в то й час як акт було складено та п ідписано 06.09.2006 р.

Наказ № 183 «Про продовження т ерміну проведення позаплано вої виїзної документальної п еревірки»прийнято вже після закінчення терміну для пров едення таких перевірок - 31.03.200 6 р., тобто на момент, коли прове дення позапланової перевірк и вже було закінчено, а відтак і її продовження було фактич но неможливим.

Згідно частини 1 ст.224 КАС У країни, суд касаційної інста нції залишає касаційну скарг у без задоволення, а судові рі шення - без змін, якщо визнає , що суди першої та апеляційно ї інстанцій не допустили пор ушень норм матеріального і п роцесуального права при ухва ленні судових рішень чи вчин енні процесуальних дій.

Враховуючи викладене та к еруючись ст.ст.210, 220, 221, 224, 231 та ч.5 ст. 254 КАС України, колегія -

У Х В А Л И Л А:

Касаційну скаргу ДПІ у Комунарському районі м. Запо ріжжя залишити без задоволен ня, а постанову Господарсько го суду Запорізької області від 16.10.2006 року та ухвалу Запоріз ького апеляційного господар ського суду від 26.12.2006 року - без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.

За винятковими обставинам и вона може бути оскаржена до Верховного Суду України про тягом одного місяця з дня від криття таких обставин.

Головуючий: /підпис/


Т.М. Шипуліна

Судді: /підписи/


Л.І. Бившева


М.І Костенко


Н.Є. Маринчак


Є.А. Усенко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення25.03.2010
Оприлюднено02.06.2010
Номер документу9596368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/386/06-ап кс

Ухвала від 25.03.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 05.03.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 31.03.2008

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні