Рішення
від 01.04.2021 по справі 916/3708/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" квітня 2021 р.м. Одеса Справа № 916/3708/20

Господарський суд Одеської області у складі судді Мостепаненко Ю.І.

секретар судового засідання Петровій О.О.,

за участю представників сторін:

від позивача - Садардінова І.В. (в порядку самопредставництва);

від відповідача - не з`явився;

від третьої особи - Коваль І.В., (в порядку самопредставництва);

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу № 916/3708/20

за позовом Одеської міської ради (65026, м. Одеса, площа Думська,1, код ЄДРПОУ 26597691)

до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю «Промспектр Плюс» (65033, м. Одеса, вул. Онезька,1, код ЄДРПОУ 41923552)

за участю третьої особи ,яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент комунальної власності Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська,1, код ЄДРПОУ 26302595)

про стягнення 1 564 522,06 грн.

ВСТАНОВИВ:

24.12.2020р. Одеська міська рада звернулась до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «Промспектр Плюс» , в якій просить суд стягнути з відповідача 1 564 522,06 грн. заборгованості, у тому числі: 1 509 683,82 грн. - заборгованості по сплаті орендної плати, 988,36 грн. - інфляційних витрат, 10 147,06 грн. - 3% річних та 43 702,82 грн. - пені, а також витрат по сплаті судового збору.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем умов укладеного між сторонами договору оренди землі від 06.09.2018р. зареєстрований в реєстрі № 2334, в частині повної та своєчасної сплати орендної плати.

14.01.2021р. до Господарського суду Одеської області від Одеської міської ради надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви (вх.№929/21).

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.01.2021р. прийнято позовну заяву Одеської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю «Промспектр Плюс» про стягнення 1 564 522,06 грн. до розгляду та відкрито провадження у справі №916/3708/20 за правилами загального позовного провадження, залучено до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент комунальної власності Одеської міської ради, підготовче засідання призначено на 11.02.2021р.

11.02.2021р. до Господарського суду Одеської області від відповідача надійшло клопотання (3879/21), відповідно до якої останній просив суд відкласти розгляд справи.

В судовому засіданні 11.02.2021р. оголошено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання у справі на 04.03.2021р., про що повідомлено ТОВ «Промспектр Плюс» в порядку ст. 120 ГПК України.

22.02.2021р. до Господарського суду Одеської області від позивача надійшли письмові пояснення по справі (вх.№5007/21), відповідно до яких останнім зазначено, що п.4.7 договору оренди землі встановлено, що у разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня, розмір якої визначається податковим кодексом України, проте, яким би способом не визначався у договорі розмір неустойки, він не може перевищувати той розмір, який встановлено ЗУ Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань , а саме не більше подвійної облікової ставки НБУ. Також, щодо розміру обчислення пені на підставі подвійної облікової ставки НБУ, позивач посилається на правові позиції, викладені у постановах Верховного Суду від 30.01.2018р. у справі №910/10224/14, від 23.05.2018р. у справі №910/15492/17 та від 06.03.2019р. у справі № 916/4692/15.

01.04.2021р. в судовому засіданні позивачем надано клопотання про долучення до матеріалів справи листа ГУ ДПС в Одеській області від 23.03.2021р. №7194/5/15-32-04-04-11, яке задоволено судом.

Також, в судовому засіданні 01.04.2021р.:

- представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив суд їх задовольнити, зазначив, що на час розгляду справи відповідач не здійснив будь-яких платежів на оплату суми основної заборгованості.

- представник третьої особи підтримав позовні вимоги, просив суд їх задовольнити.

Відповідач про час та місце судового засідання повідомлявся належним чином шляхом надсилання ухвал суду на його юридичну адресу, що зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №24090307143 від 28.12.2020р. сформованого судом, у судові засідання не з`являвся, про поважність причин відсутності не повідомляв, відзив на позовну заяву не надав. Проте, 11.02.2021р. до суду від відповідача надійшло клопотання, згідно якого останній просив суд відкласти розгляд справи, з огляду на що суд доходить висновку про обізнаність відповідача про розгляд справи.

Згідно п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи, зокрема, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин, або без повідомлення причин неявки.

Приймаючи до уваги, що судові відправлення було повернуто поштою із відміткою у довідці поштової установи «адресант відсутній за вказаною адресою» , суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача за наявними в ній матеріалами, відповідно до п. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України.

В судовому засіданні від 01.04.2021р. було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, суд встановив наступне.

06.09.2018р. між Одеською міською радою (Орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю Промспект Плюс (Орендар) було укладено договір оренди землі, відповідно до п.1.1 якого орендодавець на підставі Закону України Про оренду землі та рішення Одеської міської ради №3376-VII від 06.06.2018р. надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку площею 5,1749 га, що знаходиться за адресою: місто Одеса, вул.Онезька, земельна ділянка 1 (один), кадастровий номер 5110137300:37:006:0003, для експлуатації виробничо-складського паливного комплексу.

Згідно п.1.2 договору, земельна ділянка, площею 5,1749, кадастровий номер 5110137300:37:006:0003, належить на праві комунальної власності Територіальній громаді міста Одеси в особі Одеської міської ради, право власності на яку 03.10.2014р. зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Реєстраційною службою одеського міського управління юстиції Одеської області, номер запису про право власності: 7260878, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:471731251101.

Відповідно до п.2.2 договору, на земельній ділянці розташований об`єкт нерухомого майна, а саме: нежилі будівлі та споруди, що належить ТОВ Промспектр Плюс , на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого 22.02.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Іллічовою Н.А. за реєстровим №767, право власності на які зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 22.02.2018р.приватним нотаріусом Одеського міського округу Іллічовою Н.А., номер запису про право власності;24971768, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 193964851101. Інженерне забезпечення - від існуючих міських мереж.

Згідно п. 2.3. договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки, на дату укладання договору, становить: 60 387 352,70 грн., згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 15.05.2018р. №989, складений Відділом у м.Одесі Головного управління Держземагентства в Одеській області Держземагентства України.

Відповідно до п.3.1. договору, договір укладено до 19.01.2058р., для експлуатації виробничо-складського паливного комплексу.

Орендна плата за земельну ділянку площею 5,1749 га, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 3 019 367,64 грн. на рік. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі (п.4.1 договору).

Згідно п. 4.2 договору, розмір орендної плати встановлюється за домовленістю сторін згідно рішень Одеської міської ради у відповідності до розрахунку розміру орендної плати та може збільшуватися Одеською міською радою в межах передбачених законодавством. Обчислення розміру орендної плати на земельну ділянку здійснюється з урахуванням коефіцієнтів індексації, у порядку визначеному законодавством.

Орендна плата вноситься орендарем рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем, податкового (звітного) місяця. Орендар не звільняється від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності (п.п.4.3,4.4договору).

Згідно п. 4.5. договору, розмір орендної плати переглядається у разі: зміни граничних розмірів орендної плати, визначених податковим кодексом України, зміни коефіцієнтів індексації, відповідно до чинного законодавства України; зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки, у тому числі у разі введення в дію нормативної грошової оцінки земель м.Одеси, яка затверджується рішенням Одеської міської ради; зміни функціонального призначення будівлі або її частини; в інших випадках, передбачених чинним законодавством. У цих випадках розмір орендної плати змінюється за ініціативою Орендодавця.

Відповідно до п.4.7 договору, у разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня, розмір якої визначається Податковим кодексом України.

Земельна ділянка передається в оренду ТОВ Промспектр Плюс , для експлуатації виробничо-складського паливного комплексу (п.5.1 договору).

Згідно п. 9.1.2 договору, Орендодавець має право вимагати від Орендаря своєчасного внесення орендної плати.

Відповідно до п.9.4.2. договору, орендар зобов`язаний самостійно, щороку обчислювати суму орендної плати станом на 01 січня, з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки і до 20 лютого поточного року подавати до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку визначеному Податковим Кодексом України (з урахуванням нової нормативної грошової оцінки земель у разі введення її в дію).

Цей договір набирає чинності з моменту підписання сторонами та нотаріального посвідчення. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону та виникає з моменту державної реєстрації цього права відповідно до закону (п.14.1 договору).

Договір оренди землі від 06.09.2018р. посвідчено приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю та зареєстровано в реєстрі за № 2334, та зареєстровано право оренди земельною ділянкою площею 5,1749 га, кадастровий номер: 5110137300:37:006:0003 за ТОВ Промспектр Плюс , про шо в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно здійснено відповідний запис.

Департаментом комунальної власності Одеської міської ради, як органом, що здійснює забезпечення повноважень Одеської міської ради у галузі земельних відносин, у тому числі щодо моніторингу сплати орендної плати за договорами оренди землі, 10.09.2020р. було направлено на адресу відповідача претензію №01-13/3454, відповідно до якої повідомлено, що станом на 30.08.2020р. ТОВ Промспектр Плюс має заборгованість по орендній платі у розмірі 1 258 069,85 грн., з огляду на що, запропоновано відповідачу у місячний термін сплатити зазначену заборгованість з орендної плати.

При цьому, відповідач на зазначену претензію не відреагував, борг не сплатив.

За ТОВ "Промспект Плюс" станом на 30.09.2020р. рахується заборгованість по орендній платі за землю за період з лютого 2020р. по серпень 2020р. включно у розмірі 1 509 683,82 грн., з огляду на що, позивач і звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «Промспектр Плюс» про стягнення 1 509 683,82 грн. - заборгованості по сплаті орендної плати, 988,36 грн. - інфляційних витрат, 10 147,06 грн. - 3% річних та 43 702,82 грн. - пені.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та давши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно ст. 11 ЦК України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

У відповідності до ст. 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Статтею 627 ЦК України передбачено, що відповідно до статті 6 ЦК України сторони є вільними в укладанні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Як вбачається з матеріалів справи, 06.09.2018р. між Одеською міською радою (Орендодавець) та ТОВ Промспект Плюс (Орендар) було укладено договір оренди землі, відповідно до п.1.1 якого орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку площею 5,1749 га, що знаходиться за адресою: місто Одеса, вул.Онезька, земельна ділянка 1 (один), кадастровий номер 5110137300:37:006:0003, для експлуатації виробничо-складського паливного комплексу.

Згідно ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Статтею 93 Земельного кодексу України визначено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до статей 122, 123, 124 Земельного кодексу України, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі - продажу права оренди земельної ділянки.

Статтею 13 цього Закону передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону (стаття 206 Земельного кодексу України).

Відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Відповідно до статті 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов`язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Пунктом 4 частини першої статті 24 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.

Пунктом 14.1.136. Податкового кодексу України встановлено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).

Згідно ст.13 Закону України "Про оцінку земель" для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності проводиться обов`язкова нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до п. 2.3. договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, на дату укладання договору, становить: 60 387 352,70 грн., згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 15.05.2018р. №989, складений Відділом у м.Одесі Головного управління Держземагентства в Одеській області Держземагентства України

Згідно п. 4.1 договору, орендна плата за земельну ділянку площею 5,1749 га, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 3 019 367,64 грн. на рік. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі.

Відповідно до ст. 289.2 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.

Згідно офіційно визначених ГУ Держгеокадастру в Одеській області коефіцієнтів індексації нормативно грошової оцінки вбачається, що зазначений коефіцієнт складав: у 2018р. - 1,0 та у 2019р. - 1,0.

Отже, орендна плата за земельну ділянку площею 5,1749 га у 2020р., складає 3 019 367,64 грн. за рік та 251 613,97 грн. за місяць.

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Разом з тим, в матеріалах справи наявний лист ГУ ДПС в Одеській області від 23.03.2021р. №7194/5/15-32-04-04-11, з якого вбачається, що станом на 23.03.2021р. за ТОВ «Промспектр Плюс» в інтегрованій картці платника по коду бюджетної кваліфікації 18010600 (орендна плата з юридичних осіб) обліковується заборгованість у сумі 2 896 139,14 грн.

Відповідно до п.4.3 договору, орендна плата вноситься орендарем рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем, податкового (звітного) місяця.

При цьому, відповідачем в порушення прийнятих на себе зобов`язань, орендна плата у період з лютого 2020р. по серпень 2020р. не сплачувалась, внаслідок чого за ТОВ "Промспект Плюс" рахується заборгованість у розмірі 1 509 683,82 грн., а саме: за лютий 2020р. - 251 613,97 грн., квітень 2020р. - 251 613,97 грн., травень 2020р. - 251 613,97 грн., червень 2020р. - 251 613,97 грн., липень 2020р. - 251 613,97 грн., серпень 2020р. - 251 613,97 грн.

Разом з тим, позивачем орендна плата за березень 2020р. не нараховувалась, оскільки, згідно Закону України від 30.03.2020р. №540-IX Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) внесені зміни до пункту 52 4 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, відповідно до якої встановлено, що не нараховується та не сплачується за період 1 березня по 31.03.2020р. плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.

Наявність вказаної заборгованості відповідач не спростував, докази, які б підтверджували факт повної сплати відповідачем орендних платежів в матеріалах справи відсутні.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Одеської міської ради в частині стягнення з відповідача суми основного боргу у розмірі 1 509 683,82 грн.

Щодо вимог про стягнення з відповідача пені, 3% річних та інфляційних нарахувань, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно ч.1 ст.611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

За приписами частини першої статті 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Відповідно до ч.3 ст.549 ЦК України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Згідно ч.6 ст. 232 ГК України, нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Відповідно до ст.253 Цивільного кодексу України, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якої пов`язано його початок.

Частиною 2 ст. 343 Господарського кодексу України встановлено, що пеня за прострочку платежу встановлюється за згодою сторін, але не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Відповідно до п.4.7. договору, у разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня, розмір якої визначається Податковим кодексом України.

При цьому, суд зазначає, що несвоєчасна сплата податкового зобов`язання з плати за землю (земельного податку або орендної плати за землі державної або комунальної власності) передбачає нарахування пені у порядку, визначеному ст. 129 Податкового кодексу України.

За змістом ст.129 Податкового кодексу України, пеня нараховується за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

З урахуванням положень договору та Податкового кодексу України, судом було зроблено власний розрахунок пені, за загальний період визначений позивачем з 31.03.2020р. по 30.09.2020р. При цьому, враховуючи можливості системи "Ліга-Закон", розрахунок пені здійснено за подвійною обліковою ставкою НБУ, а 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України судом розраховано шляхом застосування пропорції.

Сума заборгованості За місяць грн.Період нарахуванняРозмір подвійної облікової ставки НБУ в деньСума пені за період прострочення Лютий 2020р. 251 613,97 31.03.20-28.09.20 0.055 %* 17 681,72 Квітень 2020р. 251 613,97 31.05.20-30.09.20 0.044 %* 10 477,04 Травень2020р. 251 613,97 01.07.20-30.09.20 0.033 %* 7 589,67 Червень2020р. 251 613,97 31.07.20-30.09.20 0.033 %* 5 114,78 Липень 2020р. 251 613,97 31.08.20-30.09.20 0.033 %* 2 557,48 Серпень2020р. 251 613,97 - - -

Згідно здійсненого судом розрахунку із застосуванням пропорції, сума пені складає 26 052,40 грн.

Разом з тим, суд не приймає до уваги посилання позивача на положення Закону України "По відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань", в якості обґрунтування порядку обчислення пені, оскільки такий Закон лише встановлює, що пеня обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період за який сплачується пеня, тобто, фактично встановлює граничний розмір пені.

Також, суд не приймає до уваги посилання позивача на постанови Верховного Суду від 30.01.2018р. у справі №910/10224/14, від 23.05.2018р. у справі №910/15492/17 та від 06.03.2019р. у справі № 916/4692/15, оскільки в зазначених постановах викладені правові позиції щодо граничного розміру нарахування пені, яка не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України.

З огляду на зазначене, вимоги позивача про стягнення з відповідача пені підлягають частковому задоволенню на суму 26 052,40 грн.

Згідно частини 2 статті 625 Цивільного кодексу України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Суд, перевіривши розрахунок позивача щодо стягнення з відповідача 3% річних за загальний період з 31.03.2020р. по 30.09.2020р., у сумі 10 147,06 грн., вважає його вірним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Так, індекс інфляції - це показник, що характеризує динаміку загального рівня цін на товари та послуги, які купуються населенням для невиробничого споживання, і його найменший період визначення складає місяць. Розмір боргу з урахуванням індексу інфляції визначається виходячи з суми боргу, що існувала на останній день місяця, в якому платіж мав бути здійснений, помноженої на індекс інфляції, визначений названою Державною службою, за період прострочення починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому мав бути здійснений платіж, і за будь-який місяць (місяці), у якому (яких) мала місце інфляція. При цьому, в розрахунок мають включатися й періоди часу, в які індекс інфляції становив менше одиниці (тобто мала місце дефляція).

Суд, перевіривши розрахунок позивача щодо стягнення з відповідача інфляційних витрат в сумі 988,36 грн., за загальний період з квітня 2020р. по вересень 2020р. встановив, що позивачем методологічно вірно розраховано зазначений розрахунок, проте, допущено арифметичну помилку при складанні всіх сум інфляційного збільшення на суми заборгованості, згідно з яким сума інфляційних витрат складає 3 499,12 грн.

Разом з тим, враховуючи, що у суду відсутні повноваження щодо збільшення позовних вимог, а таке право належить виключно позивачу, суд, не виходячи за межі позовних вимог, задовольняє вимоги позивача про стягнення з відповідача інфляційних витрат в сумі 988,36 грн., які безпосередньо заявлені у позові.

Відповідно до ст.74 Господарського процесуального Кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно п. 1 ст. 86 Господарського процесуального Кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищевикладене, оцінивши докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог зі стягненням з відповідача на користь позивача 1 509 683,82 грн. - основної заборгованості, 26 052,40 грн. - пені, 10 147,06 грн. - 3% річних та 988,36 грн. - інфляційних витрат.

На підставі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку із частковим задоволенням позовних вимог, судові витраті щодо сплати судового збору, покладаються на сторін пропорційно розміру задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Промспектр Плюс» (65033, м. Одеса, вул. Онезька,1, код ЄДРПОУ 41923552) на користь Одеської міської ради (65026, м. Одеса, площа Думська,1, код ЄДРПОУ 26597691) 1 509 683 (один мільйон п`ятсот дев`ять тисяч шістсот вісімдесят три) грн. 82 коп. - заборгованості по орендній платі, 26 052 (двадцять шість тисяч п`ятдесят дві ) грн. 40 коп. - пені, 10 147 (десять тисяч сто сорок сім) грн. 06 коп. - 3% річних, 988 (дев`ятсот вісімдесят вісім) грн. 36 коп. - інфляційних витрат та 23 203 (двадцять три тисячі двісті три) грн. 07 коп. - витрат по сплаті судового збору.

3. В решті позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України та може бути оскаржено до Південно-західного апеляційного господарського суду в порядку ст.256 ГПК України.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення складено 02 квітня 2021 р.

Суддя Ю.І. Мостепаненко

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення01.04.2021
Оприлюднено05.04.2021
Номер документу95982411
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3708/20

Рішення від 01.04.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 31.03.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 04.03.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 11.02.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 18.01.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 28.12.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні