Рішення
від 05.04.2021 по справі 908/236/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 28/15/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.04.2021 Справа № 908/236/21

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Федорової Олени Владиславівни, розглянувши у спрощеному позовному провадженні без виклику представників сторін справу №908/236/21

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРПРОМСТРОЙ» (69035, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд. 145, корпус В, кв. 37, ідентифікаційний код 40162609)

до відповідача Комунального закладу «Запорізький обласний дитячий протитуберкульозний санаторій» Запорізької обласної ради (69034, м. Запоріжжя, вул. Червонополянська, буд. 1-А, ідентифікаційний код 05499240)

про стягнення 117536,41 грн.

СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРПРОМСТРОЙ» з позовом до Комунального закладу «Запорізький обласний дитячий протитуберкульозний санаторій» Запорізької обласної ради про стягнення 117536,41 грн., які складаються 3% річних в сумі 56121,78 грн. та інфляційних втрат у сумі 61414,63 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що рішенням Господарського суду Запорізької області від 06.10.2020 у справі №908/541/20 стягнуто з відповідача на користь позивача 694918,08 грн. основної заборгованості за договором підряду від 21.08.19 №1 та закрито провадження у справі в частині стягнення 2314223,47 грн. основної заборгованості за договором підряду від 21.08.19 №1 на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України у зв`язку з відсутністю предмета спору. Після винесення судового рішення відповідач повністю оплатив заборгованість. За прострочення сплати боргу позивач на підставі ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України нарахував та просить стягнути з відповідача 3% річних за період з 16.02.2020 по 27.10.2020 в сумі 56121,78 грн. та інфляційні втрати за період з березня по жовтень 2020 року в сумі 61414,63 грн.

Позов заявлено на підставі норм ст. ст. 212, 251, 252, 253, 530, 625 Цивільного кодексу України.

Згідно з витягом із протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.01.2021 позовну заяву передано на розгляд судді Федорової О.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 02.02.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/236/21. Присвоєно справі номер провадження 28/15/21. Ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами без проведення судового засідання. Встановлено відповідачу строк для надання суду відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі; для надання заперечень на відповідь на відзив з доказами направлення заперечень позивачу - протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив. Встановлено позивачу строк для надання суду відповіді на відзив на позов, а також доказів направлення відповіді на відзив відповідачу - протягом 5 днів з дня отримання відзиву на позов. Запропоновано позивачу протягом 5 днів з дня отримання даної ухвали суду надати суду копію договору про надання правової допомоги б/н від 27.01.2021 та письмові пояснення щодо дати надсилання претензії, яка вказана в позовній заяві (28.01.2020) та в рішенні суду у справі №908/541/20 (28.02.2020); в цей же строк надіслати копію договору про надання правової допомоги та письмові пояснення відповідачу, докази надсилання надати суду. Повідомлено сторін, що додаткові письмові докази, клопотання, заяви, пояснення, необхідно подати у строк до 04.03.2021.

Позивач отримав копію ухвали суду 15.02.2021, а відповідач - 19.02.2021, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.

04.02.2021 від позивача надійшла заява про виправлення опечатки при зазначенні суми очікуваних витрат на правову допомогу. Вірною сумою таких витрат просить вважати 12000,00 грн., замість 9000,00 грн., що відповідає наведеному в позові розрахунку суми витрат на правову допомогу.

Суд прийняв вказану заяву до розгляду.

08.02.2021 від позивача надійшли письмові пояснення на виконання ухвали суду, в яких позивач повідомив, що в рішенні суду у справі №908/541/20 зазначена помилкова дата надсилання претензії 28.02.2020, фактично претензія була надіслана 28.01.2020.

19.02.20201 позивач подав заяву про долучення до матеріалів справи копії ухвали Господарського суду Запорізької області від 16.02.2021 у справі №908/541/20, якою виправлено описку по тексту рішення Господарського суду Запорізької області від 06.10.2020 у справі №908/541/20, зазначивши вірну дату претензії позивача №2/20 - 28.01.2020 замість 28.02.2020 та дату звернення позивача з претензією до відповідача - 28.01.2020 замість 28.02.2020.

03.03.2021 позивач подав заяву про стягнення витрат на правову допомогу в розмірі 12000,00 грн.

Відповідач відзиву на позов не надав.

Згідно з ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд дійшов висновку, що наявних у справі матеріалів достатньо для розгляду справи по суті.

Оскільки розгляд справи здійснювався без виклику представників сторін, фіксування судового процесу за допомогою технічного засобу відповідно до ч. 3 ст. 222 ГПК України не проводилося.

Розглянувши матеріали справи, суд

УСТАНОВИВ:

21.08.19 між комунальним закладом «Запорізький обласний дитячий протитуберкульозний санаторій» (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕПРОМСТРОЙ» (Генпідрядник) укладено договір підряду № 1 (далі договір), за умовами якого (п. 1.1., п. 1.2., п.1.3) Генпідрядник зобов`язується за завданням Замовника, власними та залученими силами і засобами, на свій ризик виконати в установлений договором строк роботи: «Реконструкція будівлі комунального закладу «Запорізький обласний дитячий протитуберкульозний санаторій» Запорізької обласної ради, що розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Червонополянська, 1а (код ДК 021:2015 (СРV) 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт), які відповідно до державних будівельних норм є складовою частиною загальної вартості робіт, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи. Місце виконання робіт: 69034, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Червонополянська, буд. 1а. Об`єкт робіт: «Реконструкція будівлі комунального закладу «Запорізький обласний дитячий протитуберкульозний санаторій» Запорізької обласної ради, що розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул.Червонополянська, 1а» .

Пунктом 1.6. договору визначено, що джерелом фінансування закупівлі є бюджетні кошти.

Згідно з п.3.1. договору визначається на основі договірної ціни (додаток № 2) і є твердою договірною ціною. Вартість робіт на 2019 рік складає 5 949900,00 грн., у т.ч. ПДВ 991650,00 грн.

Відповідно до підпункту 4.2.2 п. 4.2. та підпункту 4.3.3. п. 4.3. договору, Замовник зобов`язаний прийняти в установленому порядку та оплатити виконані роботи, а Генпідрядник має право своєчасно та в повному обсязі отримувати плату за виконані роботи.

Пунктом 5.1. договору передбачено порядок проведення розрахунків, а саме:

- Замовник після підписання даного договору перераховує Генпідряднику протягом 7 банківських днів (від дати надходження фінансування на рахунок Замовника) попередню оплату у розмірі 30% від договірної ціни в сумі 1784970 грн. на строк не більше трьох місяців (90 календарних днів) від дати рахунку, встановленого Генпідрядником та прийнято до оплати Замовником. Попередня оплата проводиться керуючись Постановами КМУ № 117 від 23.04.14 та внесеними змінами до порядку здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповується за бюджетні кошти згідно з постановою КМУ від 05.12.18 № 1074. Попередня оплата здійснюється шляхом спрямування коштів Генпідряднику на не бюджетні рахунки, відкриті на їх ім`я в органах Державної казначейської служби України у встановленому законодавством порядку. Попередня оплата може перераховуватись частинами, але в цілому її розмір не може перевищувати 30% від договірної ціни (пп. 5.1.1.);

- Генпідрядник зобов`язаний використати одержану попередню оплату протягом трьох місяців (90 календарних днів) з дня її отримання на виконання робіт за цим договором, придбання необхідних для їх виконання матеріалів Генпідрядником, і надати протягом трьох місяців (90 календарних днів) з дня отримання попередньої оплати Замовнику акти виконаних робіт про виконані роботи. По закінченню тримісячного терміну невикористані кошти попередньої оплати повертаються Замовнику (пп.5.1.2);

Пунктом 8.1. договору визначено, що приймання закінчених робіт буде здійснюватись відповідно до вимог нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об`єктів в експлуатацію.

Згідно з пунктами 12.1 та 12.2 договору, цей договір вважається укладеним з моменту його підписання сторонами і скріплення печатками сторін (за наявності) і діє до 31.12.19, а у частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цим договором. Закінчення строку договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії договору.

Додатковими угодами №1 від 29.08.19 та від 27.12.19 № 2 сторонами внесено зміни до договору підряду від 21.08.19 № 1, а саме:

- доповнено договір додатком № 3 - План фінансування роботи по об`єкту будівництва, що є невід`ємною частиною даної додаткової угоди (додаток № 1);

- викладено в новій редакції п. 14 договору «ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ» : Календарний графік виконання робіт (додаток №1); Договірна ціна (додаток № 2); План фінансування роботи по об`єкту будівництва (додаток № 3);

- перенесено частину фінансування робіт з 2019 року на 2020 рік (для реєстрації фінансових зобов`язань та оплати виконаних робіт), виклавши План фінансування роботи по об`єкту будівництва в новій редакції, що є невід`ємною частиною даної додаткової угоди (додаток № 1);

- викладено в новій редакції п.п12.1 п. 12 договору: « 12.1 Цей договір вважається укладеним з моменту його підписання сторонами і скріплення печатками сторін (за наявності) і діє до 31.03.20, а у частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цим договором.»

Відповідно до виписки за 26.09.20 по рахунку ТОВ «ІНТЕПРОМСТРОЙ» на виконання умов пп. 5.1.1. договору від 21.08.19 № 1 відповідач перерахував 26.09.19 на рахунок позивача попередню оплату за роботи «Реконструкція будівлі ЗОДПТ» у сумі 1784970,00 грн.

У подальшому, замовником та генпідрядником за договором від 21.08.19 № 1 підписано без зауважень (заперечень) та скріплено печатками з обох сторін:

- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) № 1 за жовтень 2019 року на суму 1217047,50 грн. та довідку про вартість виконаних робіт та витрати за жовтень 2019 р. (ф. КБ-3) від 23.10.19, згідно з якою вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ складає 1217047,50 грн., у зв`язку з виключенням з підсумку авансової плати у розмірі 1000041,00 грн., сплаті підлягає 217006,50 грн.;

- акти приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) № 2, № 3, № 4, № 5, № 6 за жовтень 2019 року на загальну суму 1196264,50 грн. та довідку про вартість виконаних робіт та витрат (ф. КБ-3) за жовтень 2019 р., згідно з якою вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ складає 1196264,50 грн., у зв`язку з виключенням з підсумку зворотних сум (вартість повторно застосованих матеріальних ресурсів від розбирання) з урахуванням ПДВ у розмірі 1436,36 грн. грн., сплаті підлягає 1194828,14 грн.;

- акти приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) №7, № 8 у листопаді 2019 року на загальну суму 1 635 892,27 грн. та довідку про вартість виконаних робіт та витрат (ф. КБ-3) за листопад 2019 р., згідно з якою вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ складає 1635892,27 грн., у зв`язку з виключенням з підсумку авансової плати у розмірі 784929,00 грн. грн., сплаті підлягає 850963,27 грн.;

- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) №9 за листопад 2019 року на загальну суму 127117,93 грн. та довідку про вартість виконаних робіт та витрат (ф. КБ-3) за листопад 2019 р., згідно з якою вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ складає 127117,93 грн. та підлягає сплаті 127117,93 грн.;

- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) № 10 за грудень 2019 року на загальну суму 436482,61 грн.; акт вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 182743,10 грн. та довідку про вартість виконаних робіт та витрат (ф. КБ-3) за грудень 2019 р., згідно з якою вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ складає 436482,61 грн., вартість змонтованого устаткування, меблів, інвентарю з урахуванням ПДВ 182743,10 грн. та підлягає сплаті разом 619225,71 грн.

Посилаючись на виконання робіт за договором від 21.08.19 № 1 зі своєї сторони, позивач 28.01.2020 звернувся до відповідача з претензією від 28.01.2020 № 2/20 про сплату 3009141,55 грн. основного боргу за договором підряду.

Не сплата відповідачем основної заборгованості за договором підряду від 21.08.19 №1 у розмірі 3009141,55 грн. стала підставою для звернення позивача до Господарського суду Запорізької області з позовом у справі №908/541/20.

Вищезазначені обставини встановлені рішенням Господарського суду Запорізької області від 06.10.2020 у справі №908/541/20, яким стягнуто з комунального закладу «Запорізький обласний дитячий протитуберкульозний санаторій» на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕПРОМСТРОЙ» 694918,08 грн. основної заборгованості за договором підряду від 21.08.19 №1 та 10 423,77 грн. судового збору; закрито провадження у справі в частині стягнення з комунального закладу «Запорізький обласний дитячий протитуберкульозний санаторій» на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕПРОМСТРОЙ» 2314223,47 грн. основної заборгованості за договором підряду від 21.08.19 №1 на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України у зв`язку з відсутністю предмета спору.

Рішення Господарського суду Запорізької області від 06.10.2020 у справі №908/541/20 не було оскаржено та набрало законної сили.

В силу приписів ч. 4 ст. 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 16.02.2021 у справі №908/541/20 задоволено заяву представника товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРПРОМСТРОЙ» від 05.02.21 про виправлення описки в рішення суду від 06.10.20 у справі № 908/541/20. Виправлено описку по тексту рішення господарського суду Запорізької області від 06.10.20 у справі № 908/541/20, а саме: вважати вірною датою претензії позивача № 2/20: "28.01.20", замість: "28.02.20"; вважати вірною датою звернення позивача до відповідача з претензією № 2/20: "28.01.20", замість: "28.02.20".

Враховуючи викладене, обставини, встановлені рішенням Господарського суду Запорізької області від 06.10.2020 у справі №908/541/20 з урахуванням ухвали Господарського суду Запорізької області від 16.02.2021 у справі №908/541/20 про виправлення описки, не підлягають доведенню знову при розгляді справи №908/236/21 у спорі між тими ж сторонами.

У справі №908/541/20 судом встановлено, що позивач виконав узгоджені сторонами за договором підряду від 21.08.19 №1 роботи, про що сторонами без зауважень за заперечень підписані Акти приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) за №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, акт вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 182 743,10 грн. та відповідні довідки про вартість виконаних робіт та витрат (ф. КБ-3). Так, згідно з довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3) загальна вартість робіт, що підлягає оплаті за договором підряду від 21.08.19 №1 складає 3009141,55 грн. Відповідач після звернення позивача з цим позовом до суду здійснив часткову оплату виконаних позивачем робіт на загальну суму 2 314 223,47 грн. платіжними дорученнями:

- від 16.09.20 за №№ 1, 2, 3, 4, 5 перерахував на рахунок позивача плату за роботи по договору від 21.08.19 №1 (за актами від 23.10.19 № № 2, 3, 4, 5, 6) у загальному розмірі 1194828,14 грн.;

- від 29.09.20 за №№ 7, 8, 9, 10 перерахував на рахунок позивача плату за роботи по договору від 21.08.19 №1 (за актами від 23.10.19 № 1 та від 25.11.19 № № 7, 8, 9) у загальному розмірі 1119395,33 грн.

Після винесення судового рішення відповідач повністю оплатив заборгованість у розмірі 694918,08 грн. платіжними дорученнями від 22.10.2020 №№ 3, 5, 11.

За прострочення сплати боргу позивач на підставі ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України нарахував та просить стягнути з відповідача 3% річних за період з 16.02.2020 по 27.10.2020 в сумі 56121,78 грн. та інфляційні втрати за період з березня по жовтень 2020 року в сумі 61414,63 грн.

Спірні правовідносини є господарськими та виникли з правовідносин сторін, які врегульовані договором підряду №1 від 21.08.2019, який за змістом закріплених у ньому прав та обов`язків сторін є договором будівельного підряду.

Відповідно до ст. 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.

До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.

Статтею 629 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

В силу норми ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

За приписами ч. 1 ст. 854 Цивільного кодексу України, якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.

За умовами п. 5.1.3 договору підряду №1 від 21.08.2019 проміжний та остаточний розрахунок з генпідрядником (позивачем) проводиться протягом 7 (семи) банківських днів з дня надходження бюджетного фінансування на підставі підписаних сторонами актів виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в - за текстом даного договору - Акти виконаних робіт) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3).

Як встановлено рішенням Господарського суду Запорізької області від 06.10.2020 у справі №908/541/20 на виконання договору підряду №1 від 21.08.2019 сторонами було підписано без зауважень акти приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) за жовтень - грудень 2019 року та відповідні довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3), заборгованість за цими актами становила з урахуванням авансових платежів 3009141,55 грн.

Статтею 599 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

На момент розгляду справи №908/236/21 відповідач оплатив дану заборгованість повністю:

- платіжними дорученнями від 16.09.20 за №№ 1, 2, 3, 4, 5, які проведені банком 17.09.2020, на загальну суму 1194828,14 грн., після чого залишок заборгованості склав 1814313,41 грн.;

- платіжними дорученнями від 29.09.20 за №№ 7, 8, 9, 10, які проведені банком 01.10.2020, на загальну суму 1119395,33 грн., після чого залишок заборгованості склав 694918,08 грн.;

- платіжними дорученнями від 22.10.2020 №№ 3, 5, 11, які проведені банком 28.10.2020, на загальну суму 694918,08 грн.

Як вбачається з викладеного, відповідач оплатив заборгованість з порушенням строків, встановлених договором.

Згідно з ч. 1 ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За змістом ст. 625 Цивільного кодексу України нарахування процентів річних та інфляційних втрат носять на компенсаційний, а не штрафний характер, вважаються особливою мірою відповідальності боржника за прострочення грошового зобов`язання, оскільки виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів унаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування останнім утримуваними грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.

За прострочення сплати заборгованості в сумі 3009141,55 грн. за період з 16.02.2020 по 15.09.2020 (213 днів) позивач нарахував 3% річних у сумі 52536,64 грн.

За прострочення сплати заборгованості в сумі 1814313,41 грн. за період з 16.09.2020 по 28.09.2020 (13 днів) позивач нарахував 3% річних у сумі 1933,28 грн.

За прострочення сплати заборгованості в сумі 694918,08 грн. за період з 29.09.2020 по 27.10.2020 (29 днів) позивач нарахував 3% річних у сумі 1651,85 грн.

Всього позивачем нараховано 3% річних у сумі 56121,78 грн.

Розрахунок 3% річних судом перевірено, вимоги про стягнення 3% річних у сумі 56121,78 грн. визнано обґрунтованими.

Крім того, за прострочення сплати заборгованості в сумі 3009141,00 грн. позивач нарахував інфляційні втрати за період з березня по вересень 2020 року (середній індекс 101,81%) в сумі 54465,45 грн. За прострочення сплати заборгованості в сумі 694918,00 грн. позивач нарахував інфляційні втрати за жовтень 2020 року в сумі 6949,18 грн. Всього нараховано інфляційні втрати в сумі 61414,63 грн.

Розрахунок інфляційних втрат судом перевірено, вимоги про стягнення інфляційних втрат у сумі 61414,63 грн. визнано обґрунтованими.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідач не надав обґрунтованих заперечень проти позову або доказів сплати пред`явлених до стягнення 3% річних у сумі 56121,78 грн. та інфляційних втрат у сумі 61414,63 грн.

Враховуючи викладене, суд визнав обґрунтованими та задовольнив позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 3% річних у сумі 56121,78 грн. та інфляційних втрат у сумі 61414,63 грн.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору за розгляд позовної заяви в розмірі 2270,00 грн. покладаються на відповідача.

Крім того, позивачем заявлені до стягнення з відповідача витрати на професійну правову допомогу в розмірі 12000,00 грн.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, зокрема, витрати на професійну правничу допомогу.

Відповідно до ч. 2 ст. 126 ГПК України за результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правової допомоги.

Виходячи з викладеного, компенсації в порядку ч. ч. 1, 3 ст. 123, ч. 2 ст. 126 ГПК України підлягають витрати на правову допомогу тільки адвоката.

Згідно з ч. 8 ст. 129 ГПК України розмір судових витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

В позовній заяві було наведено очікуваний розмір витрат на правовому допомогу (з урахуванням заяви про виправлення опечатки) в сумі 12000,00 грн., які фактично понесені позивачем, що підтверджується актом від 02.03.2021 виконаних робіт (наданих послуг) за договором від 27.01.2021 про надання юридичних послуг, підписаним між позивачем та Адвокатським об`єднанням Коляда Котелевський . Правова допомога за цим актом включає надання консультацій клієнту, підготовку та подання позовної заяви, послуги, надані в рамках господарської справи №908/236/21. Згідно з п 1.4 договору від імені адвокатського об`єднання правничі послуги клієнту буде безпосередньо надавати адвокат цього об`єднання Котелевський К.В. Повноваження адвоката підтверджуються свідоцтвом про право на заняття адвокатською діяльністю серії ЗП №001097 від 29.09.2015 та ордером серії АР від 28.01.2021. Відповідно до п. 6.1 договору за правничі послуги клієнт сплачує адвокатському об`єднанню винагороду (гонорар), розмір якого є фіксованим і визначається як 10% від ціни позову, що округлена до тисячі. Оплата 12000,00 грн. здійснюється протягом 20 днів після винесення господарським судом рішення у справі. На оплату правничих послуг позивачу виставлено рахунок №30 від 02.03.2021 на суму 12000,00 грн.

Таким чином, розмір витрат на правову допомогу підтверджено позивачем у встановленому порядку, тому з відповідача на користь позивача підлягають стягненню витрати на правову допомогу в розмірі 12000,00 грн.

Керуючись ст. ст. 126, 129, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Комунального закладу «Запорізький обласний дитячий протитуберкульозний санаторій» Запорізької обласної ради (69034, м. Запоріжжя, вул. Червонополянська, буд. 1-А, ідентифікаційний код 05499240) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРПРОМСТРОЙ» (69035, м. Запоріжжя, проспект Соборний, буд. 145, корпус В, кв. 37, ідентифікаційний код 40162609) 3% річних у сумі 56121,78 грн. (п`ятдесят шість тисяч сто двадцять одна грн. 78 коп.), інфляційні втрати в сумі 61414,63 грн. (шістдесят одна тисяча чотириста чотирнадцять грн. 63 коп.), витрати зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн. 00 коп.) та витрати на правову допомогу в розмірі 12000,00 грн . (дванадцять тисяч грн. 00 коп.).

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Набрання рішенням законної сили, строк на апеляційне оскарження та порядок подачі апеляційної скарги визначені статтями 241, 256, 257 ГПК України з урахуванням положень пункту 4 розділу Х Прикінцеві положення ГПК України.

Апеляційна скарга може бути подана до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Запорізької області.

Повне судове рішення складено 05.04.2021.

Суддя О.В.Федорова

Дата ухвалення рішення05.04.2021
Оприлюднено06.04.2021
Номер документу96003967
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 117536,41 грн

Судовий реєстр по справі —908/236/21

Ухвала від 17.05.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Ухвала від 06.05.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Судовий наказ від 29.04.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

Рішення від 05.04.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні