Господарський суд хмельницької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"01" квітня 2021 р. Справа № 924/503/20
Господарський суд Хмельницької області у складі: суддя Гладюк Ю. В., при секретарі судового засідання Сарело Р.О. розглянувши матеріали справи
за позовом заступника прокурора Хмельницької області, м. Хмельницький в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати функції у спірних правовідносинах -
1. Західного офісу Державної аудиторської служби, м. Львів
та 2. Державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації", м. Хмельницький
до приватного підприємства "ОККО Контракт", м. Київ
про визнання недійсною додаткової угоди та зобоов`язання допоставити товар
представники учасників справи:
від Західного офісу Державної аудиторської служби - не з`явився
від Державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації"- не з`явився
від приватного підприємства "ОККО Контракт"- не з`явився
від прокуратури: Приступа В.І.
встановив:
Прокурор у позові просить суд:
- визнати недійсною додаткову угоду № 2 від 27.05.19 до договору № 27ТЛ-6198/19 від 11.05.19, укладену між Державним підприємством „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) та приватним підприємством „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687);
- зобов`язати приватне підприємство „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687) допоставити (передати) Державному підприємству „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) 213 літрів бензину марки А-95 та 1 582 літри бензину А-92, згідно договору про закупівлю товарів № 27ТЛ-6198/19 від 11.05.19, укладеного між Державним підприємством „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) та приватним підприємством „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687).
Представник прокуратури в судовому засіданні позов підтримав, наполягав на його задоволенні.
ДП „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації свого представника до суду не направив, будь-яких клопотань не подав. Належність повідомлення даного учасника справи про розгляд справи в суді підтверджується наявним у справі поштовим повідомленням про вручення йому ухвали суду про призначення справи до судового розгляду (з відповідними відомостями).
Відповідач свого представника до суду не направив, будь-яких клопотань не подав. Належність повідомлення даного учасника справи про розгляд справи в суді підтверджується наявним у справі поштовим повідомленням про вручення йому ухвали суду про призначення справи до судового розгляду (з відповідними відомостями).
У відзиві на позовну заяву відповідач посилається на збитковість для нього ціни визначеної в контракті та відсутність у прокурора підстав для представництва.
Представник Західного офісу Держаудитслужби в судове засідання не з`явився, надіслав заяву в якій повідомив суд про перебування на самоізоляції, просив суд розглядати справу за відсутності представника органу державного фінансового контролю.
Матеріалами справи встановлено.
У квітні 2019 року, ДП "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів за №А-2019-03-22-002664b про закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:09130000-9 (18 800 літрів - бензину марки А-92 та 2 500 літрів - бензину марки А-95).
11 травня 2019 року, між ДП "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації", як покупцем, та ПП "ОККО КОНТРАКТ", як постачальником, було укладено Договір №27ТЛ-6198/19 на постачання товару за кодом ДК 021:2015:09130000-9 на загальну вартість 563 592 грн. (18 800 літрів бензину марки А-92 по ціні 26,34 грн. за літр на суму 495 192 грн. та 2 500 літрів бензину марки А-95 - 27,36 грн. за літр на суму 68 400 грн.).
27 травня 2019 року, у зв`язку з коливанням ціни товару на ринку нафтопродуктів, керуючись п.11.4. Договору, сторони уклали Додаткову угода №2, за якою було зменшено обсяги товару за кодом ДК 021:2015:09130000-9 , зокрема: 17 218 літрів бензину марки А-92 та 2 287 літрів бензину А-95 - на суму 68 400 грн.
29 травня 2019 року, заступник прокурора області направив до управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області лист №05/1-184 вих-19, про можливі порушення вимог ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" при здійсненні закупівлі за наявності на те підстав, вжиття заходів до припинення (визнання недійсною) Додаткової угоди №2 до Договору №27ТЛ-6198/19 від 11 травня 2019 року.
07 червня 2019 року, управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, листом №13-22-17-17/2844-2019 року, повідомило заступника прокурора області, що з проведеного аналізу закупівлі №UА-2019 -03-22-002664-b, порушень законодавства у сфері закупівель не було виявлено. Здійснення ж аналізу ціни договору на відповідність "ринковій", "середньоринковій", "домінуючій", а також визначення різниці таких цін та їх порівняння, що наводиться в зверненні, не належить до компетенції органу державного фінансового контролю. Водночас, повідомлялось, що інформацію, викладену у зверненні буде враховано при плануванні та проведенні заходів державного фінансового контролю, які передбачені ст. 2 Закону "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".
31 січня 2020 року, заступник прокурора Хмельницької області направив на адресу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області лист №05/1-124 вих-20, де повторно зазначив обставини можливого порушення вимог законодавства при здійсненні закупівлі паливних матеріалів. Зазначив, що вказані обставини повідомлені для вирішення питання про включення ревізії вказаного об`єкту контролю до проекту плану контрольно-ревізійної роботи Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області та проведення передбачених законом заходів контролю (моніторингу) і, за наявності на те підстав, вжиття заходів до припинення (визнання недійсною) Додаткової угоди №2 до Договору №27ТЛ-6198/19 від 11 травня 2019 року.
19 лютого 2020 року, управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, листом №13-22-08-17/931-2020 повідомило прокуратуру Хмельницької області про те, що пропозиції прокуратури будуть враховані під час планування заходів державного фінконтролю на наступні періоди з врахуванням Концепції ризик - орієнтованого відбору об`єктів контролю. Повторно зазначено, що проведеним аналізом вищевказаної закупівлі порушень законодавства у сфері закупівель не було виявлено, здійснення аналізу ціни договору на відповідність "ринковій", "середньоринковій", "домінуючій", а також визначення різниці таких цін та їх порівняння, що наводиться в зверненні, не належить до компетенції органу державного фінансового контролю. Водночас, повідомлено, що інформацію, викладену у зверненні прокурора, буде враховано при плануванні та проведенні заходів державного фінансового контролю, які передбачені ст. 2 Закону "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".
15 квітня 2020 року, ДП "Хмельницькстандартметрологія" листом №260, повідомило заступника прокурора Хмельницької області про відсутність порушень законодавства у сфері публічних закупівель при здійсненні відкритих торгів №А-2019-03-22-002664-b та укладанні Додаткової угоди №2 від 27 травня 2019 року.
23 квітня 2020 року, заступник прокурора Хмельницької області, листом №05/1-433 вих-20, в порядку ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", повідомив Західний офіс Держаудитслужби про встановлення підстав та намір здійснювати представництво інтересів держави в суді.
28 квітня 2020 року, заступник прокурора Хмельницької області в інтересах держави в особі Західного офісу Державної аудиторської служби, ДП "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" звернувся до Господарського суду Хмельницької області з позовом до ПП "ОККО Контракт" в якому просив суд:
- визнати недійсною додаткову угоду № 2 від 27.05.19 до договору № 27ТЛ-6198/19 від 11.05.19, укладену між Державним підприємством „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) та приватним підприємством „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687);
- зобов`язати приватне підприємство „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687) допоставити (передати) Державному підприємству „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) 213 літрів бензину марки А-95 та 1 582 літри бензину А-92, згідно договору про закупівлю товарів № 27ТЛ-6198/19 від 11.05.19, укладеного між Державним підприємством „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) та приватним підприємством „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687).
Дослідивши подані матеріали справи та давши їм оцінку в сукупності, здійснивши аналіз норм діючого законодавства, що регулює спірні відносини суд врахував таке.
Щодо визнання недійсною додаткової угоди.
Відповідно до статті 202 Цивільного кодексу України визначено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним (ст. 204 ЦК України).
За приписами ст. 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Статтею 203 Цивільного кодексу України встановлено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема: зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має вчинятися у формі, встановленій законом; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до п. 1 ст. 207 ГК України господарське зобов`язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб`єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Правовідносини в сфері державних закупівель регулюються Законом України „Про публічні закупівлі, метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
У свою чергу, стаття 3 Закону України "Про публічні закупівлі" до принципів закупівлі відносить: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.
Відповідно до ст. 36 Закону України Про публічні закупівлі договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з ч. ч. 1-3 ст. 180 Господарського процесуального кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Відповідно до ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Положеннями ч. 2 ст. 189 ГК України визначено, що ціна є істотною умовою господарського договору.
Як убачається з матеріалів справи, за результатами відкритих торгів, 11 травня 2019 року, між ДП "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації", як покупцем, та ПП "ОККО КОНТРАКТ", як постачальником, було укладено Договір №27ТЛ-6198/19 на постачання товару за кодом ДК021:2015:091300009.
Згідно специфікації (додаток №1 до договору) предметом закупівлі є бензин марки А-92 у кількості 18 800 літрів за ціною 26,34 грн. за одиницю товару на суму 495 192 грн. та бензин марки А-95 у кількості 2 500 літрів за ціною 27,36 грн. за одиницю товару на суму 68 400 грн.
Пунктом 3.1. договору передбачено, що ціна договору становить: 563 592 грн. в таму числі ПДВ.
Відповідно до ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно зі ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Стаття 627 ЦК України передбачає, що відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
У подальшому 27.05.2019р. між ДП "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації", як покупцем, та ПП "ОККО КОНТРАКТ", як постачальником, було підписано додаткову угоду №2 до договору №27 ТЛ-6198/19 на закупівлю товарів від 11.05.2019, в якій відповідно до ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" та п. 11.4 договору №27 ТЛ-6198/19 від 11.05.2019, враховуючи коливання ринкових цін на товар, сторони дійшли згоди збільшити ціну за одиницю товару бензин А-95 та бензин А-92.
Так в п. 1.2 додаткової угоди сторони виклали п. 2.2 договору №27 ТЛ-6198/19 від 11.05.2019 у такій редакції: ціна за одиницю товару становить бензин А-92-28,91 грн./л; бензин А-95-30,09 грн./л. Загальна сума договору становить 563 592, 00грн.
У специфікації до договору на ДК 021:2015 код 09130000-9 визначено, що на момент укладання додаткової угоди №2 до договору №27 ТЛ-6198/19 на закупівлю товарів від 11.05.2019 договір №27 ТЛ-6198/19 від 11.05.2019 виконаний у наступній частині специфікації: бензин А-95 у кількості 150 л. за ціною 27,36 грн. загальна вартість 41 04 грн. в тому числі ПДВ; бензин А-92 у кількості 1000 л. за ціною 26,34 грн. загальна вартість 26 340 грн. в тому числі ПДВ. сторони погоджують поставку партії товару після укладення додаткової угоди №2 до договору №27 ТЛ-6198/19 на закупівлю товарів від 11.05.2019 згідно наступної специфікації бензин А-95 у кількості 2136,79 л. за ціною 30,09 грн. загальна вартість 64296,01 грн. в тому числі ПДВ; бензин А-92 у кількості 16217,6405 л. за ціною 28,91 грн. загальна вартість 468 851,99 грн. в тому числі ПДВ.
З аналізу змісту оскарженої додаткової угоди №2 від 27.05.2019р. вбачається, що в результаті її укладення відбулось підвищення ціни одиниці товару (бензину марки А-95 з 27,36 грн. до 30,09 грн. та бензину марки А-92 з 26,34 грн. до 28,91 грн.) з одночасним зменшенням його кількості, а саме: бензину марки А-95 з 2500 літрів до 2 286,79 літрів, бензину марки А-92 з 18 800 літрів до 17 217,6405 літрів. Тобто, внаслідок укладення додаткової угоди відповідачами фактично було зменшено предмет закупівлі, а саме, бензину марки А-92 на 1582,3595 літрів та бензину марки А-95 на 213, 21 літрів.
Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
У роз`ясненні Мінекономрозвитку України від 27.10.2016 р. №3302-06/34307-6 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Тобто для збільшення ціни закупівлі товару у договорі закупівлі товару за державні кошти сторонами договору повинно бути доведено та документально підтверджено факт коливання ціни такого товару на ринку у бік збільшення.
З аналізу вищенаведеного слідує, що коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару у бік збільшення за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням. Тобто, повинно бути доведено наявність коливання ціни у бік підвищення на ринку паливно-мастильних матеріалів за період з дати укладення основного договору до дати укладення додаткової угоди.
У додатковій угоді №2 від 27.05.2019р. до договору №27 ТЛ-6198/19 на закупівлю товарів від 11.05.2019р. зазначено, що враховуючи коливання ринкових цін на товар, сторони дійшли згоди збільшити ціну за одиницю товару.
У експертному висновку В-405/1 від 27.05.2019р. Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати здійсненому на замовлення ПП "ОККО Контракт" в результаті вивчення та аналізу даних, отриманих по глобальній мережі Інтернет сайта: www.index.minfin.com.ua та проаналізувавши кон`юктури цін, які склалися на ринку України, експертом надана цінова інформація про середню ринкову вартість на бензин марки А-95 та А-92 станом на 27.05.2019р.: бензин А-95 - 30,32 грн./л.; бензин А-92 - 29,99 грн./л.
Судом враховується, що згідно інформації інтернет ресурсу www.index.minfin.com.ua, ринкові ціни на бензин А-95 та А-92 з моменту укладання основного договору та до моменту укладання додаткових угод, змінювалися у бік зменшення: вартість бензину марки А-92 станом на 11.05.2019р. - 29.32 грн./л.; станом на 27.05.2019р. - 29.29 грн./л.; вартість бензину марки А-95 станом на 11.05.2019р. - 30.34 грн./л.; станом на 27.05.2019р. - 30.32грн./л.
Тобто, відповідачами, всупереч інтересів держави, без будь-яких належним на те підстав, в супереч положенням 2 частини 4 ст. 36 Закону України „Про публічні закупівлі та положень укладеного договору №27 ТЛ-6198/19 від 11.05.2019 було укладено додаткову угоду №2 від 27.05.2019р., згідно якої суттєво зменшено обсяги пального, що планується закупити, а саме: бензину марки А-95 на 213 літрів, А-92 на 1 582 літри та безпідставно збільшено ціну за одиницю товару, що в свою чергу не відповідає вимогам тендерної документації.
Зазначене, в свою чергу порушує основні принципи, що передбачені ст. 3 Закону України „Про публічні закупівлі, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; запобігання зловживанням.
З огляду на вищевикладене, додаткову угоду № 2 від 27.05.19 до договору № 27ТЛ-6198/19 від 11.05.19, укладену між Державним підприємством „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) та приватним підприємством „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687) підлягає визнанню недійсноюю.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 09.09.2020р. №921/524/18, від 21.03.2019 у справі №912/898/18, від 16.04.2019 у справі №190/3486/18.
Щодо зобов`язання допоставити бензин.
Згідно ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
За результатами відкритих торгів, 11 травня 2019 року, між ДП "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації", як покупцем, та ПП "ОККО КОНТРАКТ", як постачальником, було укладено договір №27ТЛ-6198/19 на постачання товару за кодом ДК 021:2015:091300009.
Пунктом 1.1 договору №27ТЛ-6198/19 від 11.05.2019р. визначено, що постачальник зобов`язується поставити покупцеві товар: код ДК 021:2015:091300009 нафта і дистиляти (бензин А-92, бензин А-95), зазначений у специфікації (додаток №1 що є невід`ємною частиною цього договору), а покупець - прийняти і оплатити такий товар.
Згідно специфікації (додаток №1 до договору) предметом закупівлі є бензин марки А-92 у кількості 18 800 літрів за ціною 26,34 грн. за одиницю товару на суму 495 192 грн. та бензин марки А-95 у кількості 2 500 літрів за ціною 27,36 грн. за одиницю товару на суму 68 400 грн.
Пунктом 3.1. договору передбачено, що ціна договору становить: 563 592 грн. в таму числі ПДВ.
В результаті укладення додаткової угоди №2 від 27.05.2019р. до договору №27ТЛ-6198/19 на постачання товару за кодом ДК021:2015:091300009 від 11.05.2019р. відбулось підвищення ціни одиниці товару (бензину марки А-95 з 27,36 грн. до 30,09 грн. та бензину марки А-92 з 26,34 грн. до 28,91 грн.) з одночасним зменшенням його кількості, а саме: бензину марки А-95 з 2500 літрів до 2 286,79 літрів, бензину марки А-92 з 18 800 літрів до 17 217,6405 літрів.
Тобто, внаслідок укладення додаткової угоди відповідачами фактично було зменшено предмет закупівлі, а саме, бензину марки А-92 на 1582,3595 літрів та бензину марки А-95 на 213, 21 літрів.
Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Статтею 530 ЦК України визначено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.
Згідно ст. 610ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Статтями 179, 180 Господарського кодексу України визначено, що майново-господарські зобов`язання, які виникають між суб`єктами господарювання або між суб`єктами господарювання і негосподарюючими суб`єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов`язаннями. Зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства.
Відповідно ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
Згідно ч. 2 ст. 712 ЦК України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відповідно до ст. ст. 669, 670 ЦК України кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні. Якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за належне зобов`язати приватне підприємство „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687) допоставити (передати) Державному підприємству „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) 213 літрів бензину марки А-95 та 1 582 літри бензину А-92, згідно договору про закупівлю товарів № 27ТЛ-6198/19 від 11.05.19, укладеного між Державним підприємством „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) та приватним підприємством „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687).
Таким чином, позовні вимоги прокурора є обґрунтовані, підтверджені матеріалами та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 256 Господарського процесуального кодексу України, суд
ухвалив:
Позов задовольнити.
Визнати недійсною додаткову угоду № 2 від 27.05.19 до договору № 27ТЛ-6198/19 від 11.05.19, укладену між Державним підприємством „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) та приватним підприємством „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687).
Зобов`язати приватне підприємство „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687) допоставити (передати) Державному підприємству „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) 213 літрів бензину марки А-95 та 1 582 літри бензину А-92, згідно договору про закупівлю товарів № 27ТЛ-6198/19 від 11.05.19, укладеного між Державним підприємством „Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації (код ЄДРПОУ 02568354) та приватним підприємством „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687).
Стягнути з приватне підприємство „ОККО Контракт (код ЄДРПОУ 36248687) на користь Хмельницької обласної прокуратури (29000, м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3; код ЄДРПОУ 02911102, Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, р/р UA188201720343120002000002814) 4 204 грн. (чотири тис. двісті чотири грн.) судових витрат.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. (ч.1, 2 ст. 241 ГПК України).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. (ч.1 ст. 256 ГПК України).
Повний текст рішення складено 06.04.2021р.
СуддяЮ.В. Гладюк
Віддрук 5 прим:
1 - до справи
2 - прокуратура Хмельницької області (29000, м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3)
3 - Західний офіс Держаудитслужби (79000, Львівська обл., м. Львів, вул. Костюшка, 8)
4 - ДП "Хмельницькстандартметрологія" (29000, м. Хмельницький, вул. Свободи, 7)
5 - ПП "ОККО Контракт" (04070, м. Київ, вул. Набережно-Хрещатицька, 15-17/18)
Всім рек. з пов
| Суд | Господарський суд Хмельницької області |
| Дата ухвалення рішення | 31.03.2021 |
| Оприлюднено | 05.09.2022 |
| Номер документу | 96040498 |
| Судочинство | Господарське |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Гладюк Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні