Рішення
від 05.04.2021 по справі 140/16020/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2021 року ЛуцькСправа № 140/16020/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Волдінера Ф.А.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Левіні до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Левіні (далі - ТОВ Левіні , позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС Волинській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9516 від 26 червня 2020 року про відповідність ТзОВ Левіні критеріям ризиковості платника відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків та зобов`язання виключити Левіні з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1865019/42816803 від 25 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 14 липня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №9 від 14 липня 2020 року подану ТзОВ Левіні .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем відповідно до статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) було складено в електронній формі та відправлено на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних(далі - ЄРПН) податкову накладну від 14 липня 2020 року №9. Відповідно до квитанції від 24 липня 2020 року реєстрацію зазначеної податкової накладної зупинено на підставі підпункту 201.16 статті 201 ПK України із зазначенням наступної причини: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

На електронний кабінет платника податків ТОВ Левіні отримано рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9516 від 26 червня 2020 року про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9516 від 26 червня 2020 року вказано підставу для його винесення п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме податкова інформація: 26 червня 2020 року ТОВ Левіні подано на реєстрацію 4 податкових накладних на реалізацію транспортних засобів в адресу ТзОВ Укрвей на загальну суму 672,0 тис.грн. Згідно даних звіту з ЄСВ за травень 2020 року штатні працівники в контрагента відсутні, при цьому, відповідно до даних 20-ОПП об`єктами оподаткування в ТзОВ Укрвей є 66 транспортних засобів, що вказує на невідповідність трудових ресурсів та наявних основних засобів га неможливість здійснення провідної діяльності.

Вважаємо, що рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації поданої накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9516 від 26 червня 2020 року є необгрунтованим, прийнято без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, упереджено та без дотриманням принципу розсудливості, пропорційності, без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення вчинилися дії щодо включення товариства до журналу ризикових платників податків, що призвело до перешкоджання господарської діяльності позивача.

Варто наголосити, що внаслідок прийняття такого рішення зупинена реєстрація в ЄРПН податкових накладних позивача №9 від 14 липня 2020 року, що у свою чергу призводить до негативних наслідків для товариства, а саме до погіршення ділової репутації, а також до можливих прямих і непрямих збитків, шляхом виставлення штрафних санкцій контрагентам позивача та розірвання ділових відносин.

Вважає, що рішення Комісії Головною управління ДГІЄ у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8747 від 05 червня 2020 року є необгрунтованим, прийнято без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, упереджено та без дотриманням принципу розсудливості, пропорційності, без урахування та в порушення норм права, яке регулює спірні правовідносини.

Представник позивача вказав, що не погоджується із рішеннями Комісії ГУ ДПС у Волинській області №1865019/42816803 від 25 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 14 липня 2020 року та прийнятими Комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, вважає їх незаконними та необґрунтованими. Зазначив, що подані ним документи підтверджують реальність здійснення господарської операції, за якою складено спірну податкову накладну, будь-яких ознак порушення вимог законодавства щодо її складення вони не містять, а отже є достатніми для прийняття Комісією ДПС України рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних в ЄРПН.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2020 року заяву товариства з обмеженою відповідальністю Левіні про забезпечення позову задоволено, зупинено рішення комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26 червня 2020 року №9516 про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю Левіні критеріям ризиковості платника податку відповідно пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03 березня 2021 року ухвалу Волинського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2020 року про забезпечення позову у справі №140/16020/20 скасовано та прийнято нову, якою відмовлено у задоволенні заяви про забезпечення позову.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Представник відповідача 1 у поданому суду відзиві на позовну заяву від 30 грудня 2020 року позовні вимоги не визнала, просила відмовити у задоволенні позову, мотивуючи тим, що підставою для включення ТОВ Левіні до переліку ризикових платників податків слугувала податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Враховуючи зазначену податкову інформацію на засіданні комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН прийнято рішення № 9516 від 26 червня 2020 року про відповідність платника ТОВ Левіні критеріям ризиковості відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. |

Таким чином, внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників податків є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків. Включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.

У свою чергу, реальність здійснення господарських операцій товариства з його контрагентами та їх ризиковість підлягає з`ясуванню під час оскарження дій та рішень контролюючого органу у разі відмови в реєстрації податкових накладних.

Критерії ризиковості платника податків застосовані до фінансово - господарських операцій, здійснених до їх прийняття, оскільки віднесення платника податків до переліку ризикових не є формою юридичної відповідальності, а лише служить додатковим елементом контролю держави у сфері податків.

Щодо визнання протиправним та скасування Рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1865019/42816803 від 25 серпня 2020 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних №9 від 14 липня 2020 року відповідач зазначає, що ТОВ Левіні виписало для ТОВ Укрвей податкову накладну №9 від 14 липня 2020 року на загальну суму 1 105 300 грн, у т.ч. ПДВ - 184 216,67 грн.

Відповідно до квитанції, податкові накладні прийнято, але їх реєстрація зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ України), у зв`язку із тим, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Для підтвердження реєстрації податкових накладних від 14 липня 2020 року №9 платником подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування реєстрацію яких зупинено з додатками. Однак, комісія вказала, що до пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/ПР для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН не було долучено всіх документів, які б підтвердили здійснення господарської операції, а саме: розрахункові документи на підтвердження оплати надано частково.

Враховуючи те, що рішення про включення ТОВ Левіні до переліку ризикових платників є неправомірним, як наслідок, неправомірним є і рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Представник відповідача 1 вважає, що позовні вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, слід розцінювати як вимогу про втручання в дискреційні повноваження відповідача та яка виходить за межі завдань адміністративного судочинства. З наведених підстав, просила відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2021 року у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Волинській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та з повідомленням сторін відмовлено.

Відповідач 2 відзив на позов у встановлений судом строк не подав.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Інших заяв по суті справи чи клопотань про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін від учасників справи на адресу суду не надходило.

Дослідивши подані суду письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю Левені 12 лютого 2019 року зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основний вид діяльності товариства відповідно Класифікатору економічних видів діяльності 45.11 - торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами.

Свою господарську діяльність ТОВ Левіні здійснює та адресою: Волинська область, м. Нововолинськ. проспект Дружби, буд. 6Д . Дане приміщення використовується згідно договору оренди №1 від 15 лютого 2019 року, укладеного з ФОП ОСОБА_1

ТзОВ Левіні (покупець) укладено контракт №9 від 09 січня 2020 року з EL MANAGEMENT LP (продавець). Згідно умов даних контрактів Продавець зобов`язується продати, а Покупець купити кузова автотранспортних засобів (автомобілів), вантажні автомобілі, легкові автомобілі, пасажирські автобуси. Сідельні тягачі, причіпи. напівпричіпи. сільськогосподарську техніку та інші автотранспортні засоби та запчастини до них Товар , відповідно до асортименту, технічних умов, за тинами і комплектністю, визначених у Інвойсах до даного Договору, Контракту.

Згідно контракту №9 від 09 січня 2020 року та митної декларації №UA204080/2020/015806 ТОВ Левіні отримано сідельний тягач марки DAF. модель XF 51 FT номер шасі НОМЕР_1 .

На підставі укладеного договору купівлі-продажу транспортного засобу №557 від 14 липня 2020 року даний транспортний засіб реалізовано ТОВ Левіні (продавець) ТОВ Укрвей (покупець).

Відповідно умов вказаного договору продавець продає, а покупець купує сідельний тягач марки DAF модель XF 51 FT номер шасі НОМЕР_1 . Вартість договору складає 1 105 300 грн, в т.ч. ПДВ 184 260,67 грн. Покупець проводить оплату шляхом безготівкового переказу коштів на поточний рахунок продавця.

На виконання умов даного договору ТОВ Левіні 14 липня 2020 року здійснено на користь ТзОВ Укрвей поставку сідельного тягача марки DAF модель XF 51 FT, номер шасі НОМЕР_1 , що підтверджується видатковою накладною №250 від 14 липня 2020 року та актом приймання-передачі від 14 липня 2020 року.

Відповідно до вимог статті 201 ПК України позивачем було сформовано податкову накладну від 14 липня 2020 року №9 на суму 1 105 300 грн (у т.ч. ПДВ - 184 216,67 грн) та подано її для реєстрації в ЄРПН.

Згідно із квитанції від 24 липня 2020 року реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено з тих підстав, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В електронний кабінет платника податків ТОВ Левіні отримано рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9516 від 26 червня 2020 року про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

В рішенні Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9516 від 26 червня 2020 року вказано підставу для його винесення п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме податкова інформація: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку та наступну податкову інформацію: 26 червня 2020 року ТОВ Левіні подано на реєстрацію 4 податкових накладних на реалізацію транспортних засобів в адресу ТОВ Укрвей на загальну суму 672,0 тис.грн. Згідно даних звіту з ЄСВ за травень 2020 року штатні працівники в контрагента відсутні, при цьому, відповідно до даних 20-ОПП об`єктами оподаткування в ТОВ Укрвей є 66 транспортних засобів, що вказує на невідповідність трудових ресурсів та наявних основних засобів га неможливість здійснення провідної діяльності.

На виконання вимог контролюючого органу, позивачем направлено на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів з наданням відповідних пояснень та копій документів в підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, реєстрацію якої зупинено, а саме: контракту №9 від 09 січня 2020 року, митної декларації №UA204080/2020/015806; договору купівлі-продажу транспортного засобу №557 від 14 липня 2020 року, видаткової накладної №250 від 14 липня 2020 року, акту приймання-передачі від 14 липня 2020 року, виписки з банку від 11 серпня 2020 року.

Однак, за результатами розгляду отриманих документів Комісією Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №1865019/42816803 від 25 серпня 2020 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №9 від 14 липня 2020 року з причини: не надання платником копій розрахункових документів та /або банківських виписок з особових рахунків. В додатковій інформації вказано розрахункові документи на підтвердження оплати надано частково.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся до Волинського окружного адміністративного суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ПКМУ № 1165).

Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачено автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.

Податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до пункту 4 Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Згідно з пунктом 5 ПКМУ №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій

Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій перераховані у листі Державної фіскальної служби України від 07 серпня 2019 року №1962/99-99-29-01-01 (далі - Критерії).

Тобто, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН буде зупинена при наявності ознак ризиковості здійсненої господарської операції та ризиковості платника податку.

Відповідно до пункту 1.6 Критеріїв комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній / розрахунку коригування.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Судом встановлено, що 26 червня 2020 року на засіданні комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, у якому зазначено, що 26 червня 2020 року ТОВ Левіні подано на реєстрацію 4 податкових накладних на реалізацію транспортних засобів в адресу ТзОВ Укрвей на загальну суму 672,0 тис.грн. Згідно даних звіту з ЄСВ за травень 2020 року штатні працівники в контрагента відсутні, при цьому, відповідно до даних 20-ОПП об`єктами оподаткування в ТзОВ Укрвей є 66 транспортних засобів, що вказує на невідповідність трудових ресурсів та наявних основних засобів га неможливість здійснення провідної діяльності.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Проаналізувавши викладені обставини та правові норми, суд приходить до висновку про правомірність рішень ДПС України про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки зупинення відбулось у зв`язку із наявністю у податкового органу податкової інформації відображеної у рішенні від 26 червня 2020 року №9516 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій ТОВ Левіні . Зазначена підстава віднесена до критеріїв ризиковості платника податків п. 8 Критеріїв. Посилання на цей підпункт наведений також у рішенні про зупинення реєстрації податкової накладної.

Суд вважає, що оскільки податкова накладна ТОВ Левіні не підпадає під відсікаючі ознаки, передбачені пункту 3 Порядку та підлягають моніторингу податковим органом, останній відповідно має право провести такий моніторинг на підставі наявної у нього податкової інформації та при необхідності витребувати у платника податків додаткові документи.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, що підтверджують реальність проведення розрахунків за цими операціями, але позивач своїм правом не скористався, не надав в повній мірі підтверджуючі документи та пояснення.

Оскільки податковий орган не отримав підтверджуючі документи, відповідно не міг надати їм оцінку та був позбавлений можливості прийняти рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних.

За таких обставин, суд вважає передчасною вимогу позивача про зобов`язання відповідача 2 провести реєстрацію податкової накладної №9 від 14 липня 2020 року, а тому відмовляє у їх задоволенні.

Також суд відмовляє у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення комісії відповідача щодо внесення ТОВ Левіні до переліку ризикових платників податку та зобов`язання виключити його із цього реєстру, з огляду на наступне.

Абзацом 11 підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв передбачено, що якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку №1165 прийнято рішення №9516 від 26 червня 2020 року про відповідність платника податку п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. |

Підставою для включення ТОВ Левіні до переліку ризикових платників податків слугувала податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладиій/розрахунку коригування, а саме: 26 червня 2020 року ТОВ Левіні подано на реєстрацію 4 податкових накладних на реалізацію транспортних засобів в адресу ТОВ Укрвей на загальну суму ПДВ 672 тис.грн. Згідно даних звіту з ЄСВІза травень 2020 року штатні працівники в контрагента відсутні, при цьому, відповідно до; даних 20-ОПП об`єктами оподаткування ТОВ Укрвей є 66 одиниць транспортних засобів, що вказує на невідповідність трудових ресурсів та наявність основних засобів та неможливість здійснення провідної діяльності.

Вказана вище податкова інформація, стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку; коригування.

Щодо повноважень податкових органів на зібрання та використання податкової інформації, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, урегульовані ПК.

У пункті 61.1 статті 61 цього Кодексу визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК).

Відповідно до статті 71 ПК інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 ПК для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, інших звітних документах.

У пункті 74.1 статті 74 ПК зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Суд зазначає, що віднесення Комісією контролюючого органу Товариства до переліку платників податків які відповідають критеріям ризиковості є передумовою зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

Отже, законодавством передбачено певний порядок виконання податковими органами своїх функцій щодо податкового контролю, що в правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків пояснень та документів щодо проведених ним операцій. А тому, саме рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН призведе до певних негативних правових наслідків для платника податків, та, вважаючи рішення контролюючого органу неправомірним, особа може звернутись до суду за захистом прав, (свобод) та інтересів від порушень з боку суб`єкта владних повноважень, і в межах цього спору підставами позову, серед іншого, можуть бути доводи щодо неправомірності дій контролюючого органу по віднесенню платника податків до переліку таких платників податків які відповідають критеріям ризиковості.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом в постанові від 27 серпня 2019 року у справі №540/2077/18.

За таких обставин, суд погоджується із відповідачем 1, що контролюючий орган збирає та використовує податкову інформацію для виконання своїх повноважень та функцій що покладені на нього податковим законодавством та іншими нормативними актами, в даному випадку Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно зі статтею 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

При цьому, в силу положень частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відтак, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем та відповідачем 1, суд дійшов висновку, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю Левіні (45400, Волинська область, місто Нововолинськ, проспект Дружби, будинок 6А, код ЄДРПОУ 42816803) до Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 43143484), Державної податкової служби України (04053, місто Київ, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ф. А. Волдінер

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2021
Оприлюднено08.04.2021
Номер документу96041053
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/16020/20

Рішення від 05.04.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Постанова від 03.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні