Постанова
від 25.03.2021 по справі 120/4571/20-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/4571/20-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Воробйова Інна Анатоліївна

Суддя-доповідач - Моніч Б.С.

25 березня 2021 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Моніча Б.С.

суддів: Капустинського М.М. Шидловського В.Б. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Довганюк В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2020 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до конкурсної комісії з добору керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання", третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 про визнання незаконними та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ, КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

У вересні 2020 року до суду звернувся ОСОБА_2 з адміністративним позовом до конкурсної комісії з добору керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання", третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 , у якому просив:

- визнати незаконним та скасувати рішення конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу "База спеціального медичного постачання" про допуск до участі в конкурсі на зайняття посади директора Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" - ОСОБА_1 , оформленого протоколом №2 від 04 серпня 2020 року;

- визнати незаконним та скасувати рішення конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу "База спеціального медичного постачання" про визначення переможцем конкурсу на зайняття посади директора Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" - ОСОБА_1 , оформленого протоколом №3 від 25 серпня 2020 року.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що рішення про допуск до конкурсу ОСОБА_1 є незаконним, оскільки останній не відповідає кваліфікаційним вимогам, зокрема, відсутній семирічний стаж роботи на керівних посадах, що є безумовною вимогою для прийняття участі у конкурсі. Як наслідок, незаконне і рішення про визначення його переможцем.

ІІ. ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2020 року адміністративний позов задоволено повністю.

Визнано незаконним та скасовано рішення конкурсної комісії з добору керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" про допуск до участі в конкурсі на зайняття посади директора Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" ОСОБА_1 , оформленого протоколом №2 від 04.08.2020 р.

Визнано протиправним та скасовано рішення конкурсної комісії з добору керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" з проведення конкурсу на зайняття посади директора Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" оформленого протоколом №3 від 25.08.2020 р. про визначення переможцем конкурсу ОСОБА_1 .

Стягнуто на користь ОСОБА_2 судовий збір в сумі 1681, 60 (однієї тисячі шістсот вісімдесят однієї гривні 60 копійок) за рахунок Комунального закладу "База спеціального медичного постачання".

ІІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Як встановлено із матеріалів справи, 27 травня 2020 року розпорядженням Вінницької обласної ради №95 оголошено про початок конкурсного добору на посаду керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання".

В подальшому, на сайті Вінницької обласної ради розміщено оголошення згідно якого викладено вимоги до претендентів: "громадянство України; вільне володіння українською мовою; вища освіта ступенем магістра галузі знань "Управління та адміністрування", або "Право", або "Соціальні та поведінкові науки", або "Гуманітарні науки", або "Охорона здоров`я" та спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я"; стаж роботи на керівних посадах 7 років". Також зазначено, що для участі в конкурсі подаються такі документи: копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України; письмова заява про участь у конкурсі на зайняття посади за формою згідно з додатком 1; резюме у довільній формі; автобіографія; копія (копії) документа (документів) про вищу освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я; копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують досвід роботи; згода на обробку персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" згідно з додатком 2; конкурсна пропозиція обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовому та електронному вигляді; довідка МВС про відсутність судимості станом на дату подання документів; медична довідка про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ; попередження стосовно встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, підписане претендентом, за формою згідно з додатком 3; заява про відсутність у діях претендента конфлікту інтересів за формою згідно з додатком 4; підтвердження подання декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік. Визначено дату проведення конкурсу 25 серпня 2020 року.

10 липня 2020 року ОСОБА_2 подано заяву про допуск до участі у конкурсі на посаду керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання", до якої долучено копії наступних документів: трудової книжки, свідоцтва клінічного ординатора, диплому спеціаліста, сертифіката лікаря - спеціаліста, автобіографію, декларацію, заяву про відсутність конфлікту інтересів, сертифікат про проходження профілактичного наркологічного огляду, медичну довідку про проходження обов`язкового та періодичного психіатричних оглядів, довідку про несудимість, резюме, паспорт і картку фізичної особи - платника податків, згоду на обробку персональних даних.

22 липня 2020 року ОСОБА_1 подано заяву про допуск до участі у конкурсі на посаду керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання", до якої долучено копії наступних документів: трудової книжки, свідоцтва, посвідчення про проходження підвищення кваліфікації, диплому спеціаліста, автобіографію, декларацію, заяву про відсутність конфлікту інтересів, сертифікат про проходження профілактичного наркологічного огляду, медичну довідку про проходження обов`язкового та періодичного психіатричних оглядів, довідку про несудимість, резюме, паспорт і картку фізичної особи - платника податків, згоду на обробку персональних даних.

Згідно протоколу №2 від 04 серпня 2020 року за наслідком розгляду поданих заяв і документів двома претендентами, прийнято рішення про допуску обидвох до участі у конкурсі.

В подальшому, протоколом №3 від 25 серпня 2020 року визнано переможцем конкурсу ОСОБА_1 та рекомендовано укласти з ним контракт.

Позивач, не погоджуючись із рішеннями комісії від 04 серпня 2020 року та 25 серпня 2020 року та вказуючи, що ОСОБА_1 безпідставно допущено до участі у конкурсі, звернувся до суду з даним позовом.

IV. ОЦІНКА СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції дійшов висновку, що ОСОБА_1 безпідставно допущено до участі у конкурсі, відтак, протокол №2 від 04 серпня 2020 року є протиправним та підлягає скасуванню, як наслідок, підлягає скасуванню і протокол №3 від 25 серпня 2020 року, яким останнього визнано переможцем.

Суд першої інстанції виходив з того, що Комісією встановлено вимогу, якою визначено, що претендент на адміністративну посаду повинен мати семирічний стаж на керівних посадах. Проте, згідно записів трудової книжки ОСОБА_1 , то він не мав необхідного стажу, що не заперечується і відповідачем.

Про невідповідність ОСОБА_1 як претендента на посаду керівника КЗ "База спеціального медичного постачання" свідчить і лист ДОЗ Вінницької обласної державної адміністрації № 07-3903 від 10 серпня 2020 року зі "списком закладів охорони здоров`я та кандидатів, які розглядатимуться на заміщення вакантної посади на сесії обласної ради станом на 25 серпня 2020 року. Зокрема, у "висновку" списку вказано, що ОСОБА_1 не відповідає вимогам, адже має стаж роботи на керівних посадах лише 3 роки.

V. ДОВОДИ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, представник ОСОБА_1 посилаючись на норми матеріального та процесуального права оскаржив його в апеляційному порядку з вимогою скасувати рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2020 року та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.

Обґрунтування апеляційної скарги представник апелянта мотивує тим, що висновок суду зроблено виключно на підставі записів, що внесені до трудової книжки, однак судом не було надано жодної оцінки довідці Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Гарантжилбуд-1" від 16 липня 2020 року, яка додавалася до заяви про допуск до участі у конкурсі та наявна у матеріалах справи. Також звертаючи увагу, що вказана довідка була предметом дослідження конкурсної комісії, що підтверджується відеозаписом засідання конкурсної комісії.

З урахуванням зазначеного, апелянт вважає, що у ОСОБА_1 стаж роботи на посаді завідувача диспансерного відділення та керівника юридичної особи дорівнює 7 років, а тому він повністю відповідає вимогам конкурсу щодо наявності стажу роботи на керівних посадах.

Позивач, скористався правом подати до суду письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

VI. ОЦІНКА АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

Апеляційний суд, перевіривши доводи апеляційної скарги, виходячи з меж апеляційного перегляду, визначених статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), а також, надаючи оцінку правильності застосування судом норм матеріального чи порушення норм процесуального права у спірних правовідносинах, виходить з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я визначено Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094 (надалі - Порядок).

Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посади керівників державних та комунальних закладів охорони здоров`я, крім закладів охорони здоров`я МВС, військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, утворених відповідно до законів.

Пунктами 4 та 5 Порядку встановлено, що підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади.

Конкурс складається з таких етапів: прийняття рішення про проведення конкурсу; формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); оприлюднення результатів конкурсу.

Положеннями пункту 8 Порядку №1094 визначено, що для проведення окремого конкурсу рішенням органу управління утворюється окрема конкурсна комісія.

Конкурсна комісія утворюється рішенням органу управління не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу (пункт 9 Порядку №1094).

Згідно пункту 10 Порядку №1094 визначено, що конкурсна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком.

Пунктом 12 Порядку №1094 передбачено, що оголошення про початок формування конкурсної комісії оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу управління одночасно з оприлюдненням рішення про проведення конкурсу. Пропозиції щодо кандидатур до складу конкурсної комісії подаються до органу управління протягом 15 днів з моменту оприлюднення оголошення.

Формою роботи конкурсної комісії є засідання. Засідання конкурсної комісії є правомочним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу (пункт 15 Порядку №1094).

Відповідно до пункту 21 Порядку №1094, засідання конкурсної комісії проводяться у приміщенні органу управління. Орган управління забезпечує діяльність конкурсної комісії.

Згідно пункту 22 Порядку №1094, рішення конкурсної комісії приймаються шляхом відкритого поіменного голосування. Пропозиція про включення питання до порядку денного може бути поставлена на голосування на вимогу будь-якого члена конкурсної комісії.

Пунктом 24 Порядку №1094 встановлено, що конкурсна комісія: оприлюднює оголошення про проведення конкурсу; встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог; встановлює вимоги до конкурсних пропозицій; оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу; перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам; приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур; забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку; оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу; відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу; здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком.

Відповідно до пункту 27 Порядку №1094, Комісія не пізніше ніж протягом трьох днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу.

В оголошенні зазначаються такі відомості: правові підстави проведення конкурсу; найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу; дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі; номер телефону та адреса електронної пошти для довідок; перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі; вимоги до претендента та конкурсної пропозиції; умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту; дата і місце проведення конкурсу.

Положеннями пункту 28 Порядку №1094 передбачено, що для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній комісії у визначений в оголошенні строк такі документи:

1) копію паспорта громадянина України;

2) письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1;

3) резюме у довільній формі;

4) автобіографію (у випадках, визначених законодавством);

5) копію (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи;

6) згоду на обробку персональних даних згідно з додатком 2;

7) конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі;

8) довідку МВС про відсутність судимості;

9) медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ;

10) попередження стосовно встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3;

11) заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4;

12) підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції").

Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.

Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші).

Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

Згідно пункту 31 Порядку №1094 визначено, що за рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі: неподання ним необхідних документів; його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності; наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів.

Відповідно до пунктів 33, 34 Порядку №1094, початком проведення конкурсу вважається дата, на яку призначено засідання конкурсної комісії з розгляду заяв претендентів і доданих до них документів. Проведення конкурсу завершується в день ухвалення конкурсною комісією рішення про затвердження його результатів. Строк проведення конкурсу становить не більш як 30 календарних днів.

Конкурсна комісія заслуховує на засіданні конкурсну пропозицію учасника конкурсу, проводить з ним співбесіду та враховує відповідність учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам.

За результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу. Рішення про призначення на посаду та укладення контракту на строк від трьох до п`яти років, приймається протягом одного місяця з дня внесення конкурсною комісією відповідного подання. Зазначений строк може бути продовжено на період проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком (у випадках, передбачених законодавством), інших процедур, передбачених законодавством (пункт 38 Порядку №1094 ).

З аналізу зазначених вище норм вбачається, що претендент не допускається у разі його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів. В свою чергу, комісія має обрати переможця із кандидатур, які відповідають вимогам.

Як встановлено судом, на виконання вимог Порядку, конкурсною комісією з добору керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" прийнято рішення, про оголошення конкурсу на зайняття посади керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" та затвердження змісту оголошення про проведення вказаного вище конкурсу.

Відповідно до оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади керівника Комунального закладу "База спеціального медичного постачання" розмішеного на офіційному веб-сайті Вінницької обласної ради до претендентів встановлено ряд вимог, серед яких встановлено вимогу, якою визначено, що претендент на адміністративну посаду повинен мати семирічний стаж на керівних посадах.

При цьому, колегія суддів зазначає, що претендент на посаду має відповідати єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

В ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України 02 лютого 2011 року № 49 (зі змінами, у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України від 30 листопада 2012 року № 981), в розділі II "Організаційні вимоги" (п.2.7.г) зазначено про необхідність призначати на посаду керівника закладу охорони здоров`я особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам.

Єдині кваліфікаційні вимоги встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я (Міністерство охорони здоров`я України відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №267), шляхом впровадження в дію Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. "Охорона здоров`я".

У підрозділі "Кваліфікаційні вимоги" розділу 1 Генеральний директор (директор)/начальник (завідувач) закладу охорони здоров`я) Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. "Охорона здоров`я", затвердженого та впровадженого в дію Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29 березня 2002 року №117 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики України (в редакції чинній з 13 грудня 2018 року), зазначено про такі кваліфікаційні вимоги:

- до 1 січня 2022 року - вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань "Управління та адміністрування" або "Публічне управління та адміністрування", або "Право", або "Соціальні та поведінкові науки", або "Гуманітарні науки", або "Охорона здоров`я" та спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я";

- стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років.

Слід зазначити, що накази Міністерства охорони здоров`я України, видані в межах повноважень, передбачених законом, є обов`язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та громадянами (абзац 4 пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №267).

Отже, керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, при цьому керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі.

Для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія, яка, зокрема, встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог, які зазначаються в оголошенні про проведення конкурсу, приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур. При цьому претендент не допускається до участі в конкурсі та не стає його учасником у разі його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій.

Судом встановлено, що перелік необхідних документів, які повинні були надати претенденти, було вказано в оголошенні про проведенні конкурсу на заміщення вакантної посади керівника.

Неподання всіх вищенаведених документів тягне за собою рішення конкурсної комісії про недопущення до участі у конкурсі.

Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.

Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші).

Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

Відповідно до статті 48 Кодексу законів про працю України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

Згідно з статтею 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Приписами пункту 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року №637 (надалі - Порядок №637), визначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Отже, єдиною підставою для визначення трудового стажу є трудова книжка.

Однак, дослідивши матеріали справи, колегія суддів встановила, що у трудовій книжці ОСОБА_1 відсутні записи, які б підтверджували його стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років, тобто така особи не відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що також не заперечується відповідачем.

Про невідповідність ОСОБА_1 як претендента на посаду керівника КЗ "База спеціального медичного постачання" свідчить і лист ДОЗ Вінницької обласної державної адміністрації № 07-3903 від 10 серпня 2020 року зі "списком закладів охорони здоров`я та кандидатів, які розглядатимуться на заміщення вакантної посади на сесії обласної ради станом на 25 серпня 2020 року. Зокрема, у "висновку" списку вказано, що ОСОБА_1 не відповідає вимогам, адже має стаж роботи на керівних посадах лише 3 роки.

Із доводів апеляційної скарги ОСОБА_1 слідує, що до копії трудової книжки надано довідку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Гарантжилбуд-1" від 16 липня 2020 року про існування стажу та досвіду роботи, а саме про те, що з 29 липня 2016 року ОСОБА_1 призначений головою ініціативної групи відповідальним за організацію установчих зборів та реєстрацію ОСББ, а в подальшому був головою правління ОСББ "Гарантжилбуд-1" від 16 липня 2020 року.

При цьому, колегія суддів звертає увагу на те, що відповідно до пункту 3 Порядку №637 за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Отже, оскільки у трудовій книжці ОСОБА_1 відсутні записи, які б підтверджували його стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років та не наданням такою особою жодних перелічених у пункту 3 Порядку №637 підтверджуючи документів, а саме виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи, колегія суддів дійшла висновку, що надана ОСОБА_1 довідка не підтверджують стаж та досвід роботи на керівних посадах не менше 7 років.

Тому, колегія суддів дійшла висновку, що відомості, які містяться в довідках наданих ОСОБА_1 на підтвердження наявності в стажу та досвіду роботи на керівних посадах не менше 7 років є такими, що не відповідають встановленим судом обставинам справи.

Доводи апеляційної скарги не дають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і не підлягає скасуванню.

Таким чином, колегія суддів погоджується з тим, що ОСОБА_1 безпідставно допущено до участі у конкурсі, відтак, протокол №2 від 04 серпня 2020 року є протиправним та підлягає скасуванню, як наслідок, підлягає скасуванню і протокол №3 від 25 серпня 2020 року, яким останнього визнано переможцем.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що судове рішення суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеному судовому рішенні, у зв`язку з чим підстав для її скасування колегія суддів не вбачає.

VII. ВИСНОВКИ СУДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

Відповідно до вимог статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції відповідає вимогам статті 242 КАС України, підстав для задоволення вимог апеляційної скарги колегією суддів не встановлено.

Згідно з частиною 1 статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права та підстав для його скасування не вбачається, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду без змін.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2020 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 01 квітня 2021 року.

Головуючий Моніч Б.С. Судді Капустинський М.М. Шидловський В.Б.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2021
Оприлюднено08.04.2021
Номер документу96048627
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/4571/20-а

Постанова від 25.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Постанова від 25.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Рішення від 16.11.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні