ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" квітня 2010 р. Справа № 2а -3072/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
Судді Григорука О.Б .
при секретарі Пік ович Л.Р.
за участю: представни ків позивача - Стебелецький І.В., Лугового З.І, предст авника відповідача - Савчук Н.І.
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: ДП "Моде рн-К" КП БМФ "Будінвест-Карпати ", вул. Пушкіна, 9а, м. Калуш, Калу ський район, Івано-Франківсь ка область,77300
до відповідача: Калуської об'єднаної держав ної податкової інспекції, ву л. В.Стуса, 2,м. Калуш,Івано-Франк івська область,77300
про скасування подат кових повідомлень - рішень Ка луської ОДПІ №0000271502/0 від 30.06.2009 року , №0000281502/0 від 30.06.2009 року, №0000271502/1 від 27.08.200 9 року, №0000281502/1 від 27.08.2009 року, №0000271502/2 в ід 05.10.2009 року, №0000281502/2 від 05.10.2009року,-
ВСТАНОВИВ:
ДП "Модерн-К" КП БМФ "Будінве ст-Карпати" звернулось до суд у із адміністративним позово м до Калуської об"єднаної дер жавної податкової інспекції про скасування податкових п овідомлень - рішень Калусько ї ОДПІ №0000271502/0 від 30.06.2009 року, №0000281502/0 від 30.06.2009 року, №0000271502/1 від 27.08.2009 року, №0000281502/1 від 27.08.2009 року, №0000271502/2 від 05.10.2009 року, №0000281502/2 від 05.10.2009року.
Представники позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримали в повному обс язі. Суду пояснили, що податко вим органом 30.06.2009року прийнято податкові повідомлення - р ішення №0000271502/0 та №0000281502/0 , якими зо бов"язано позивача сплатити штраф в сумі 19578, 39 грн. та 6875,85 за пл атежем податок на додану вар тість із вироблених в Україн і товарів (робіт, послуг). Вказ ані рішення прийняті на підс таві акту про результати нев иїзної документальної перев ірки своєчасності сплати под атку на додану вартість №1250/152/2 5072319 від 30 червня 2009року. Вважають прийняті повідомлення-рішен ня та рішення прийняті за рез ультатами оскарження в адмін істративному порядку №0000271502/1 ві д 27.08.2009 року, №0000281502/1 від 27.08.2009 року, №000 0271502/2 від 05.10.2009 року, №0000281502/2 від 05.10.2009ро ку такими, що підлягають скас уванню оскільки податковим о рганом не враховано при прий нятті рішень, що позивачем зд ійснена сплата податкових зо бов"язань у строки передбаче ні чинним законодавством, що підтверджується відповідни ми платіжними дорученнями. П ри цьому Калуська оДПІ безпі дставно змінила призначення платежів, які вказані в платі жних документах, не повідоми вши про це позивача.
Представник відповідача в судовому засіданні подала п исьмове заперечення на позов . Щодо задоволення позовних в имог заперечила в повному об сязі. Суду пояснила, що оскарж увані повідомлення-рішення п рийняті у відповідності до в имог чинного законодавства, підстави для скасування відс утні, виходячи із вимог п.7.7 ст.7 Закону України «Про порядок погашення зобов"язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», щодо встановлення че рговості погашення податков их зобов"язань. Просила в позо ві відмовити.
Дослідивши матеріали адмі ністративної справи, вислуха вши пояснення представників сторін, судом встановлено на ступне.
30 червня 2009року Калуською об "єднаною державною податково ю інспекцією проведено невиї зну документальну перевірку по податку на додану вартіст ь Дочірнього підприємства «М одерн-К» колективного підпри ємства будівельно-монтажної фірми «Будінвест-Карпати». П еревіркою встановлено поруш ення п. 10.2 ст. 10 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь», п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобо в"язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», в резуль таті чого виявлено несвоєчас ну сплату платником узгоджен ої суми податку на додану вар тість у відповідності до под аткових декларацій з податку на додану вартість за травен ь - серпень 2008року на загальну с уму 34379,25грн., які сплачені за пер іод з вересня 2008року по квітен ь 2009року з затримкою від 31 до 90 к алендарних днів та на суму 39162,7 6грн. з затримкою понад 90 кален дарних днів.
На підставі акту пере вірки 30.06.2009 року Калуською об"єд наною державною податковою і нспекцією прийнято податков і повідомлення - рішення №00 00271502/0 та №0000281502/0, якими на підставі підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов"язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовим фон дами» зобов"язано позивача с платити штраф в сумі 19578, 39 грн. (50% погашеної суми податкового боргу (39162,76грн.) та 6875,85 грн. (20% погаш еної суми податкового боргу (34379,25 грн.) за платежем податок н а додану вартість із виробле них в Україні товарів (робіт, п ослуг).
За результатами оска рження в адміністративному п орядку податкових повідомле нь-рішень №0000271502/0 та №0000281502/0 від 30.06.2009 року податковим органом прий нято повідомлення - рішення № 0000271502/1 від 27.08.2009 року, №0000281502/1 від 27.08.2009 р оку, №0000271502/2 від 05.10.2009 року, №0000281502/2 від 05.10.2009року.
Відповідно до поданої декл арації з податку на додану ва ртість за квітень 2008 року пози вач узгодив податкове зобов' язання з названого податку у сумі 4557,00 грн. та штраф, нарахова ний платником самостійно у з в' язку з виправленням помил ки в сумі 228,00грн. Граничним стр оком сплати узгодженого пода ткового зобов' язання, визна ченого в уточнюючому розраху нку податку на додану вартіс ть за квітень 2008року є 25.07.2008 року . Позивач 24.07.2008 року сплатив пла тіжним дорученням №195 від 24 лип ня 2008року податок на додану ва ртість за квітень 2008 року згід но уточнюючого розрахунку в сумі 4785,00 грн. У графі «призначе ння платежу» платіжних доруч ень вказано «податок на дода ну вартість за квітень 2008 року ».
Відповідно до поданої декл арацій з податку на додану ва ртість за травень 2008 року пози вач узгодив податкове зобов' язання з названого податку у сумі 11816,00 грн. Граничним строко м сплати узгодженого податко вого зобов' язання, визначен ого у податковій декларації за травень 2008року є 01.07.2008 року. По зивач 23.06.2008 року платіжним дору ченням №159 сплатив податок на додану вартість за травень 2008 року в сумі 11816,00 грн. У графі «пр изначення платежу» платіжни х доручень вказано «податок на додану вартість за травен ь 2008 року».
Відповідно до поданої декл арацій з податку на додану ва ртість за червень 2008 року пози вач узгодив податкове зобов' язання з названого податку у сумі 20600,00 грн. Граничним строко м сплати узгодженого податко вого зобов' язання, визначен ого у податковій декларації за червень 2008року є 30.07.2008 року. По зивач 22.07.2008 року платіжним дор ученням №193 сплатив податок на додану вартість за червень 200 8 року в сумі 20600,00 грн. У графі «пр изначення платежу» платіжни х доручень вказано «податок на додану вартість за червен ь 2008 року».
Відповідно до поданої декл арацій з податку на додану ва ртість за липень 2008 року позив ач узгодив податкове зобов' язання з названого податку у сумі 12801,00 грн. Граничним строко м сплати узгодженого податко вого зобов' язання, визначен ого у податковій декларації за липень 2008року є 01.09.2008 року. Поз ивач 22.08.2008 року платіжним доруч енням №226 сплатив податок на д одану вартість за липень 2008 ро ку в сумі 12801,00 грн. У графі «приз начення платежу» платіжних д оручень вказано «податок на додану вартість за липень 2008 р оку».
Відповідно до поданої декл арації з податку на додану ва ртість за серпень 2008 року пози вач узгодив податкове зобов' язання з названого податку у сумі 23762,00 грн. Граничним строко м сплати узгодженого податко вого зобов' язання, визначен ого у податковій декларації за серпень 2008року є 30.09.2008 року. По зивач 23.09.2008 року платіжним дор ученням №248 сплатив податок на додану вартість за серпень 200 8 року в сумі 23762,00 грн. У графі «пр изначення платежу» платіжни х доручень вказано «податок на додану вартість за серпен ь 2008 року».
Підпунктом 16.5.2 пункту 16.5 стат ті 16 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» встановлено, що дне м подання до установ банків п латіжного доручення за всіма видами податкових платежів вважається день його реєстра ції у цих установах.
Таким чином, як підтверджен о матеріалами справи, позива ч вчасно сплатив податкові з обов»язання з податку на дод ану вартість за квітень-серп ень 2008року. Доводи відповідач а щодо існування податкового боргу, який виник в зв' язку з порушенням позивачем гранич них термінів сплати узгоджен ого податкового зобов' язан ня з податку на додану вартіс ть за квітень - серпень 2008рок у в загальній сумі 73542,01 грн. є бе зпідставними та спростовуют ься відповідними платіжним и дорученнями (а.с. 9-13). За таких о бставин, застосування штрафн их санкцій у відповідності д о підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов»язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовим фон дами» є безпідставним.
Як вбачається з акту переві рки №1250/152/25072319 від 30 червня 2009року, п оданого суду письмового запе речення від 04.03.2010 року та доповн ення до заперечення проти ад міністративного позову від 1 7.03.2010року податковий орган сам остійно спрямував сплачені п озивачем суми на погашення п одаткового боргу попередніх податкових періодів, у зв' я зку з чим застосував штрафні санкції за порушення строкі в сплати узгодженого податко вого зобов' язання за квітен ь - серпень 2010 року.
Щодо самостійного розподі лу податковим органом добров ільно сплачених платником по датків коштів, що перерахову вались із зазначенням призна чення платежу необхідно зазн ачити наступне.
Відповідно до пункту 7.7 стат ті 7 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» податковий борг по гашається попередньо погаше нню податкових зобов' язань , які не є податковим боргом, у порядку календарної чергово сті його виникнення, а в разі о дночасного його виникнення з а різними податками, зборами (обов' язковими платежами) - у рівних пропорціях.
З наведеної норми не вбачає ться право податкового орган у змінювати призначення плат ежу, вказані платником подат ку.
Згідно пункту 1.7 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній вал юті (далі - Інструкція), затвер дженої Постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 року № 22, зареєстровано ї в Міністерстві юстиції Укр аїни за № 377/89/76, кошти з рахунків клієнтів банки списують лиш е за дорученнями власників ц их рахунків (включаючи догов ірне списання коштів згідно з главою 6 цієї Інструкції) або на підставі платіжних вимог стягувачів у разі примусово го списання коштів згідно з г лавою 5 цієї Інструкції.
Відповідно до пункту 3.8 Інст рукції, реквізит «Призначенн я платежу» платіжного доруче ння заповнюється платником т ак, щоб надавати повну інформ ацію про платіж та документи , на підставі яких здійснюєть ся перерахування коштів отри мувачу. Повноту інформації в изначає платник з урахування м вимог законодавства Україн и. Платник відповідає за дані , що зазначені в реквізиті пла тіжного доручення «Призначе ння платежу». Банк перевіряє заповнення цього реквізиту на відповідність вимогам, ви кладеним у цій главі, лише за з овнішніми ознаками.
Таким чином, право визначат и призначення платежу належи ть виключно платнику, в даном у випадку платнику податку - позивачу.
Крім того, Законом України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», який є спе ціальним законом з питань оп одаткування, визначено вичер пний перелік заходів, які мож уть вживатися контролюючим о рганом з метою погашення пла тниками податків податковог о боргу, проте серед них відсу тній такий захід як зміна при значення платежу, самостійно визначеного платником подат ків.
Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Таким чином, самостійно роз поділяючи добровільно сплач ені платником податків кошти , що перераховувались із зазн аченням призначення платежу , відповідач діяв у порядку, як ий не передбачений податкови м законодавством, чим поруши в приписи частини 2 статті 19 Ко нституції України.
За таких обставин податков і повідомлення-рішення №0000271502/0 та №0000281502/0 від 30.06.2009року та повідом лення-рішення прийняті за ре зультатами оскарження в адмі ністративному порядку №0000271502/1 в ід 27.08.2009 року, №0000281502/1 від 27.08.2009 року, № 0000271502/2 від 05.10.2009 року, №0000281502/2 від 05.10.2009ро ку є протиправними та такими , що підлягають скасуванню.
На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Скасувати податкові повідомлення-рішення Калусь кої ОДПІ №0000271502/0 від 30.06.2009 року, №0000281 502/0 від 30.06.2009 року, №0000271502/1 від 27.08.2009 рок у, №0000281502/1 від 27.08.2009 року, №0000271502/2 від 05.10 .2009 року, №0000281502/2 від 05.10.2009року.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ДП "Мод ерн-К" КП БМФ "Будінвест-Карпат и", код ЄДРПОУ 25072319 - 6 (Шість) грн. 80 коп. сплаченого судового збо ру.
Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: /підпис/ Григорук О.Б.
Постанова складе на в повному обсязі 23.04.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9605727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні