Постанова
від 06.05.2010 по справі 2а-2047/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06.05.2010 р. № 2а-2047/10/1370

Львівський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді Брильов ського Р.М.,

при секретарі Лемеха Л.Я.

за участю:

представника позивача - Цап П.-А.М.

представника відповідача - Команської А.М.

розглянувши у відкр итому судовому з асіданні у м істі Львові справу за адміні стративним позовом ПКВП "Пер лина Перемишлянщини" до ДПІ у Перемишлянському районі про визнання нечинними податков их повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне комерційно-вир обниче підприємство "Перлина Перемишлянщини" звернулось до суду з адміністративним п озовом до ДПІ у Перемишлянсь кому районі та просить, з наве дених у позовній заяві підст ав, визнати нечинними та скас увати податкові повідомленн я-рішення №0000062321/0 від 19.02.2010 р., №0000072321/0 в ід 19.02.2010 р. і рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій №0000232633 від 19.02.2010 р.

Позовні вимоги мотивовані наступним. Позивач вказує, що в податковому повідомленні- рішенні №0000062321/0 від 19.02.2010 року ДПІ в Перемишлянському районі по силається на абз.1.2. п.6 Порядку нарахування виплат і викорис тання коштів, спрямованих дл я виплати дотацій сільського сподарським товаровиробник ам за поставлені ними перроб ним підприємствам молоко та мясо в живій вазі, затверджен ого Постановою Кабінету Міні стрів України №805 від 12.05.1999 p. Прот е Постанова КМУ №805 від 12.05.1999 р., я кою затверджений даний Поряд ок, який є підставою для здій снення розрахунку або перера хунку суми податкового зобов 'язання (застосування штрафн их (фінансових) санкцій) в сумі 14648,00 гри., втратила чинніст ь 10.04.2009 року на підставі Постано ви Кабінету Міністрів №291 від 02.04.2009 року. Тому посилання відпо відача на нечинний порядок, н а підставі якого нараховано 14648,00 грн. штрафних (фінансових) с анкцій суперечить ст. 19 Консти туції України, яка гласить, що правовий порядок в Україні г рунтується на засадах, відпо відно до яких ніхто не може бу ти примушений робити те, що не передбачено законодавством . Органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов'яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.

Крім того, в податковому пов ідомленні-рішенні №0000072321/0 від 19.0 2.2010 р. зазначено порушення пп. 4.1 .1. п.4.1. ст.4 та пп.11.3.1. п. 11.3 ст. 11 Закону України "Про оподаткування п рибутку підприємств", щодо ві днесення до валових витрат п ідприємства і дату збільшенн я валового доходу підприємст ва. Проте позивач в повному об сязі і в терміни, зазначені за конодавством, сплачував пода ткові платежі до бюджету .

Згідно п.п.1 п. 4 ст. 4 "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" у разі коли норма зако ну чи іншого нормативно-прав ового акта, виданого на підст аві закону, або коли норми різ них законів чи різних нормат ивно-правових актів припуска ють неоднозначне (множинне) т рактування прав та обов'язкі в платників податків або кон тролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти р ішення на користь як платник а податків, так і контролюючо го органу, рішення приймаєть ся на користь платника подат ків.

Згідно ч.5, ч.6 ст.19 ГК України н езаконне втручання та перешк оджання господарській діяль ності суб'єктів господарюван ня з боку органів державної в лади, їх посадових осіб при зд ійсненні ними державного кон тролю та нагляду забороняють ся. Органи державної влади і п осадові особи зобов'язані зд ійснювати інспектування та п еревірки діяльності суб'єкті в господарювання неупередже но, об'єктивно і оперативно, до тримуючись вимог законодавс тва, поважаючи права і законн і інтереси суб'єктів господа рювання.

За наведених обставин пози вач вважає, що оскаржувані рі шення ДПІ у Перемишлянському районі були прийняті з поруш енням норм чинного законодав ства.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, просить його задоволити .

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечив з підстав, нав едених у поданому до суду зап ереченні, мотивуючи тим, що ос каржувані рішення прийняті п одатковим органом за результ атами проведеної перевірки п озивача та у відповідності д о вимог чинного законодавств а.

Заслухавши думку сторін, з' ясувавши обставини, на які ст орони посилаються як на підс таву своїх вимог і заперечен ь та дослідивши докази, якими вони обгунтовуються, суд вва жає, що позов не підлягає задо воленню, мотивуючи це наступ ним.

08 лютого 2010 року ДПІ у Перемиш лянському районі проведена в иїзна документальна перевір ка ПКВП "Перлина Перемишлянщ ини" на предмет дотримання ви мог п.п. 5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону Україн и "Про порядок погашення пода ткових зобов' язань платник ами податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами", за наслідками якої скла дено Акт №3/23/30323059 від 08.02.2010 року та винесено податкові повід омлення-рішення №0000062321/0 від 19.02.2010 р ., №0000072321/0 від 19.02.2010 р. і рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій №0000232633 від 19.02.2010 р.

У вказаному акті зазначаєт ься, що за даними декларації по податку на прибуток, за 1 кв артал 2008 року ПКВП "Перлина Пер емишлянщини" задекларувала с коригований валовий дохід у сумі 1180615,00 грн., а за даними перев ірки встановлено , що скориго ваний валовий дохід становит ь 1351449,00 грн., а також встановлено , що на формування показників рядка 01.1. Декларації "доходи ві д продажу товарів (робіт,посл уг)" мали вплив здійснення оп ерацій з виробництва м' яса, гуртової торгівлі м' ясом т а м' ясопродуктами і списанн я кредиторської заборговано сті.

Проте підприємством прихо вано та не включено до складу валових доходів дохід від ре алізації пшениці СФГ "БМВ" (код ЄДРПОУ 31228323) відповідно до накл адної від 28.02.2008 року № 10 на суму 2050 00,00 грн., в т.ч. ПДВ 34166,00 грн. Внаслід ок чого, даним суб' єктом гос подарювання занижено показн ики рядка 01.1. Декларації "доход и від продажу товарів (робіт,п ослуг)" за 1 квартал 2008 року на су му 170834,00 грн., в т.ч. ПДВ 34166,00 грн., чим порушено п.п.4.14. п.4.1 ст.4 Закону Ук раїни "Про оподаткування при бутку підприємств в редакції Закону України від 22.05.1997 року № 283/97-ВР (із внесеними змінами і д оповненнями), де вказано, що до складу валового доходу вклю чається: "загальні доходи від продажу товарів (робіт,послу г), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв та інше", а також пп.11.3.1 п.11.3 ст.11 вище вказаного Закону, де вказано , що "датою збільшення валовог о доходу вважається дата, яка припадає на податковий пері од, протягом якого відбуваєт ься будь-яка з подій, що сталас я раніше або дата зарахуванн я коштів від покупця(замовни ка) на банківський рахунок пл атника податку в оплату това рів (робіт, послуг), що підляга ють продажу , у разі продажу то варів (робіт, послуг) за готів ку - дата її оприбуткування в касі платника податку, а за в ідсутності такої - дата інка сації готівки у банківській установі, що обслуговує плат ника податку"

Отже, підприємством ПКВП "Пе рлина Перемишлянщини" в пору шення п.п.4.14. п.4.1 ст.4 Закону Украї ни "Про оподаткування прибут ку підприємств в редакції За кону України від 22.05.1997 року № 283/97-В Р (із внесеними змінами і допо вненнями) занижено скоригов аний валовий дохід за 1 кварта л 2008 року на суму 170834,00 грн.

Перевіркою встановлено, що ПКВП "Перлина Перемишнянщин и" задекларовано податку на д одану вартість, що підлягав п ерерахуванню на не бюджетний рахунок для виплати дотацій сільськогосподарським виро бникам за продані ними перер обним підприємствам м'ясо в ж ивій вазі протягом 2008 року в су мі 1147475 грн. - фактично перерахов ано податку на додану вартіс ть, що підлягав перерахуванн ю на не бюджетний рахунок для виплата дотацій сільськогос подарським виробникам за про дані ними переробним підприє мствам м'ясо в живій вазі 1132827 гр н.

Відповідно до п.11.21 ст. 11. Закон у України "Про податок на дода ну вартість" сума податку на д одану вартість, що повинна сп лачуватися до бюджету переро бними підприємствами всіх фо рм власності за реалізовані ними молоко та молочну проду кцію, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязі спрямовуєтьс я виключно за виплату дотаці й сільськогосподарським тов аровиробникам за продані ним и переробним підприємствам м олоко і м'ясо в живій вазі.

Порядок нарахування, випла ти і використання зазначених коштів визначається Кабінет ом Міністрів України.

Зазначена норма діє без обм еження строку її застосуванн я і призупиняється, коли у зак оні про Державний бюджет Укр аїни на відповідний рік пере дбачено, що сума податку на до дану вартість, яка сплачуєть ся до бюджету переробними пі дприємствами всіх форм власн ості за реалізовані ними мол око та молочну продукцію, м'яс о та м'ясопродукти та іншу про дукцію переробки тварин і пт иці, закуплених у живій вазі (ш кури, субпродукти, м'ясо-кістк ове борошно), спрямовується д о спеціального фонду державн ого бюджету з подальшим вико ристанням на здійснення допл ат на одну корову, наявну на 1 с ічня відповідного року, на пі дставі довідок, виданих сіль ськими, селищними, міськими ч и районними у містах радами, - для фізичних осіб та копії зв іту про стан тваринництва (фо рма N 24 (річна) стосовно наявнос ті корів, засвідчену органам и державної статистики. - .для юридичних осіб у порядку, виз наченому Кабінетом Міністрі в України.

Відповідно п.6 Порядку нарах ування виплат і використання коштів, спрямованих для випл ати дотацій сільськогоспода рським товаровиробникам за п оставлені ними переробним пі дприємствам молоко та м'ясо в живій вазі затвердженого по становою Кабінету Міністрів України № 805 від 12.05.1999 р. Переробн і підприємства за результата ми діяльності за кожний звіт ний (податковий) період ведут ь окремий податковий і бухга лтерський облік готової прод укції, виготовленої з постав лених сільськогосподарськи ми товаровиробниками молока та м'яса в живій вазі. За резул ьтатами окремого обліку гото вої продукції, виготовленої з поставлених сільськогоспо дарськими товаровиробникам и молока та м'яса в живій вазі, переробні підприємства відп овідно до вимог Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" визначають суми податк ових зобов'язань та податков ого кредиту, які виникають у з в'язку з переробкою та постав кою такої продукції, і склада ють окрему податкову деклара цію, яка разом з декларацією щ одо іншої діяльності подаєть ся до органу державної подат кової служби за місцем реєст рації переробного підприємс тва як платника податку на до дану вартість у порядку і в ст роки, встановлені зазначеним Законом, з урахуванням вимог нормативно-правових актів Д ержавної податкової адмініс трації. Визначний до сичати з а окремою податковою деклара цією сума податку на додану в артість перераховується пер еробним підприємством на йог о не бюджетний рахунок у стро ки, встановлені дня сплати по датку на додану вартість, з ур ахуванням коштів, перерахова них відповідно до пункту 5 цьо го Порядку.

Переробне підприємство ра зом з окремою податковою дек ларацією за кожний звітний (п одатковий) період подає як пі дтвердження сплати сум подат ку реєстр платіжних доручень на фактично зараховані на не бюджетний рахунок кошти і ви писку територіальних органі в Державного казначейства з не бюджетного рахунка. Суми п одатку на додану вартість, ви значені переробним підприєм ством за окремою податковою декларацією, щодо яких перер обне підприємство не подаю о ргану державної податкової с лужби підтвердження їх перер ахування на не бюджетний рах унок, вважаються такими, що ви користовуються переробним п ідприємством не за цільовим призначенням і підлягають ст ягненню до державного бюджет у.

Отже в порушення п.11.21. ст.11. Зак ону України "Про податок на до дану вартість" та абз.1,2, п.6 Поря дку нарахування виплат і вик ористання колітів, спрямован их для виплати дотацій сільс ькогосподарським товаровир обникам за поставлені ними п ереробним підприємствам мол око та м'ясо в живій вазі затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України № 805 від 12.05.1 999 р., платником не перерахован о податок на додану вартість на його не бюджетний рахунок , визначений до сплати за окре мою податковою декларацією п ереробного підприємства в су мі 14648,00 грн., підлягає стягненню до державного бюджету відпо відно до п. 6 вказаного Порядку .

Не заслуговують на увагу су ду посилання позивача на те, щ о Постанова КМУ від 12.05.1999 року № 805 втратила чинність 10.04.2009 року н а підставі Постанови Кабінет у Міністрів №291 від 02.04.2009 року і н е має жодної юридичної сили. П роте, порушення, а саме, не пов не перерахування на не бюдже тний рахунок коштів для випл ати дотацій с/г виробникам за продані ними переробним під приємствам м'ясо в живій вазі , здійснене за 2008 рік. Вказана в ище Постанова, як зазначив по зивач, втратила чинність лиш е 10.04.2009 року, а на момент вчиненн я даного порушення (2008 рік) жодн ого іншого нормативного доку мента, який би регулював поря док нарахування виплат і вик ористання коштів, спрямовани х для виплати дотацій с/г това ровиробникам за поставлені н ими переробним підприємства м молоко та м'ясо в живій вазі не було. А це свідчить про прав ильність посилання на даний нормативний документ.

Крім цього, ПКВП "Перлина Пе ремишлянщини" донараховано с умою штрафної санкції за пор ушення норм регулювання обіг у готівки, а саме, з порушенням п.2.11. п.3.1 Положення про ведення касових операцій у національ ній валюті в Україні, затверд женого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року №637 (із змінами і доповненнями) - відсутність в авансових звітах розрахун кових документів, що підтвер джують фактичну сплату готів кових коштів.

Отже, підприємством поруше но п.3.1 Положення про ведення к асових операцій у національн ій ватюті в Україні, затвердж еного Постановою Правління Н БУ від 15.12.2004 року №637 (із змінами і доповненнями) - відсутність п латіжних документів, які під тверджують сплачу підприємс твом готівкових коштів в роз мірі 1824.54 грн.

Крім цього, позивачем зазна чено, що станом на 01.03.2010 року ДПІ у Перемишлянському районі н е надано акту перевірки від 08. 02.2010 року №3/23/30323059. Проте, акт переві рки платнику наданий у зазна чений законодавством термін , а саме 08.02.2010 року, що підтверджу ється підписами посадових ос іб підприємства (директора - Парасюка І.В. та головного б ухгалтера - Коминської Г.М .) в акті перевірки, де вказано , що з обов'язками, правами, від повідальністю ПКВП "Перлина Перемишлянщини". порядком на дання заперечень, (зауважень ) та оскарження рішень і дій по садових осіб державних подат кових органів, ознайомлений, один примірник акта з додатк ами на 34 аркушах отримав 08.02.2010 ро ку.

Згідно вимог ст. 20 Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння", контроль за правильніст ю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язков их платежів) здійснюється де ржавними псовими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначе них законом.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни "Про систему оподаткув ання", платниками податків та зборів юридичні та фізичні о соби, на яких згідно із закона ми України покладено обов'яз ок сплачувати податки та збо ри (обов'язкові платежі).

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни "Про систему оподаткув ання", одним із обов'язків плат ників кін і- обов'язок сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені ом терміни.

Згідно вимої п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. З За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и", активи платника податків м ожуть бути примусово стягнен і в рахунок погашення його по даткового боргу виключно за рішенням суду.

Щодо судових витрат , то у відповідності до вимог с т. 94 КАС України, зокрема, части н 2 та 4. Судові витрати у формі с удового збору з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 86, 160-1 63, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

В позові відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений цим Кодексом, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.

Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарж ення постанови суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня її проголош ення а в разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення в повному о бсязі. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом д вадцяти днів після подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя Брильовський Р.М.

Повний текст постанови виготовлено 07.05.2010 р.

Дата ухвалення рішення06.05.2010
Оприлюднено20.07.2010
Номер документу9605832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2047/10/1370

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Постанова від 06.05.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні