КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про зупинення провадження в адміністративній справі
06 квітня 2021 року справа № 320/8670/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сидорчук А.М., розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Київській області до Приватного підприємства "Ясір" про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Київській області з позовом до Приватного підприємства "Ясір", в якому позивач просить суд надати дозвіл на погашення податкового боргу, за рахунок майна ПП "Ясір" (код ЄДРПОУ 36969681), що перебуває у податковій заставі.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.09.2020 позовну заяву залишено без руху. Протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху позивачу був встановлений строк для усунення недоліків позовної заяви.
23.10.2020 на адресу суду надійшли докази усунення недоліків позовної заяви, разом із уточненою позовною заявою які були передано судді 26.10.2020.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. Витребувано докази від сторін.
12.11.2020 на адресу суду від Приватного підприємства "Ясір" надійшла зустрічна позовна заява до Головного управління ДПС у Київській області, в якій позивач за зустрічним позовом просить суд зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області скасувати Рішення №154 про опис майна у податкову заставу від 27.07.2020, винесене відносно ПП "Ясір" ГУ ДПС у Київській області.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.11.2020 прийнято зустрічний позов Приватного підприємства "Ясір" до Головного управління ДПС у Київській області про скасування рішення до спільного розгляду з первісним позовом Головного управління ДПС у Київській області до Приватного підприємства "Ясір" про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі. Об`єднано вимоги за зустрічним позовом в одне провадження з первісним адміністративним позовом. Прийнято рішення перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 14.01.2021.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.01.2021 витребувано докази у справі від відповідача за зустрічним позовом. Продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі на 30 календарних днів, відкладено підготовче судове засідання на 02.02.2021.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.02.2021 зобов`язано сторін надати докази проведення звірки по сплаті податку на додану вартість, починаючи з моменту державної реєстрації ПП "Ясір" (код ЄДРПОУ 36969681). Зупинено провадження в адміністративній справі №320/8670/20 у зв`язку з необхідністю проведення сторонами звірки з податку на додану вартість - до 04.03.2021. Призначено наступне підготовче судове засідання у справі на 04.03.2021. Зобов`язано сторін надати суду у строк до 04.03.2021 підписаний обома сторонами акт звірки з податку на додану вартість.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 04.03.2021 поновлено провадження у справі.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 04.03.2021 зобов`язано сторін надати докази проведення звірки по сплаті податку на додану вартість, починаючи з моменту державної реєстрації ПП "Ясір" (код ЄДРПОУ 36969681). Зупинено провадження в адміністративній справі №320/8670/20 у зв`язку з необхідністю проведення сторонами звірки з податку на додану вартість до 06.04.2021 та призначено наступне підготовче судове засідання у справі на 06.04.2021. Зобов`язано сторони надати суду у строк до 06.04.2021 підписаний обома сторонами акт звірки з податку на додану вартість.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.04.2021 поновлено провадження у справі.
У підготовче судове засідання, призначене на 06.04.2021 з`явились представники сторін.
Суд зазначає, що ухвалою від 04.03.2021 було зобов`язано сторони надати докази проведення звірки по сплаті податку на додану вартість, починаючи з моменту державної реєстрації ПП "Ясір" (код ЄДРПОУ 36969681).
У той же час, станом на день постановлення цієї ухвали вимоги ухвали суду від 04.03.2021 не виконано, докази проведення звірки по сплаті податку на додану вартість, сторонами не надано.
Так, Головне управління ДПС у Київській області надало суду докази до матеріалів справи, а саме копію відповіді Головного управління ДПС у Київській області на заяву Приватного підприємства "Ясір" від 18.01.2021, а саме лист від 03.03.2021 №6960/6/10-36-1807, в якому зазначено інформацію про облік платежів в ІКП Приватного підприємства "Ясір" по податку на додану вартість.
Суд зазначає, що даний лист не є доказом виконання вимог ухвал суду від 02.02.2021 та від 04.03.2021.
У зв`язку з цим, у підготовчому судовому засіданні суд вважає за необхідне зобов`язати сторін провести звірку податкових зобов`язань з ПДВ згідно зворотного боку інтегрованої картки платника з податку з податку на додану вартість та даних про нарахування та сплату податкових зобов`язань з ПДВ платника податків, за результатами якої скласти акт звірки, в якому відобразити щомісячно суму нарахованих податкових зобов`язань з ПДВ із зазначенням підстав нарахування (самостійне визначені податкові зобов`язання або податкові зобов`язання, визначені контролюючим органом), суми сплачених Приватним підприємством "Ясір" податкових зобов`язань, недоїмки та/або переплати з моменту виникнення недоїмки. За результатами проведеної звірки надати суду акт звірки, заповнений та підписаний представниками сторін (в судове засідання). В акті звірки податковий орган зобов`язаний відобразити відомості про те, в оплату яких зобов`язань зараховані кошти відповідача, якщо призначення платежу згідно платіжного документу відповідача не співпадає з податковим зобов`язанням, в оплату якого зарахована сума коштів, сплачених відповідачем. Враховуючи, що звірка податкових зобов`язань з ПДВ проводиться згідно зворотного боку інтегрованої картки платника Приватного підприємства "Ясір" з податку з податку на додану вартість, суд покладає на Головне управління ДПС у Київській області скласти акт звірки та направити (передати) його для проведення звірки Приватному підприємству "Ясір".
Також, у підготовчому судовому засіданні 06.04.2021 представником відповідача за зустрічним позовом заявлено клопотання про заміну відповідача на правонаступника.
В обґрунтування вказаного клопотання представником відповідача за зустрічним позовом зазначено, що з 01.01.2021 відбулось фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання адміністративної компетенції від ліквідованого Головного управління ДПС у Київській області як юридичної особи публічного права (ідентифікаційний код 43141377) до Головного управління ДПС у Київській області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 44096797; місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5-а). У свою чергу, Головне управління ДПС України (ідентифікаційний код 43141377) втратило адміністративну процесуальну правоздатність органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема, у сфері реалізації державної податкової політики на території Київської області.
Судом встановлено, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" (надалі - Постанова №893), ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з Додатком, зокрема, Головне управління ДПС у Київській області.
Пунктом 2 Постанови №893 встановлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Відповідно до пункту 3 Постанови №893 права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
30.09.2020 Державною податковою службою України прийнято наказ №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", яким утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з Додатком, а Департаменту правової роботи наказано подати державному реєстратору документи для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідної інформації про утворення територіальних органів Державної податкової служби як її відокремлених підрозділів.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови №893.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС", затверджено положення, зокрема про Головне управління ДПС у Київській області, відповідно до якого Головне управління ДПС у Київській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби на території Київської області і є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377).
Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 30.09.2020 внесений запис до Єдиного державного реєстру за №1000741030008085321 про державну реєстрацію Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 44096797; місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5-а), як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393) на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби".
Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 44096797) є правонаступником Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377), а отже має певне коло прав та обов`язків останнього.
Відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
У зв`язку з цим, суд вважає, що клопотання представника відповідача за зустрічним позовом слід задовольнити та замінити Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377) на правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області, як відокремлений підрозділ ДПС України (ідентифікаційний код 44096797; місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул.Народного Ополчення, 5-а).
Приписами ч. 4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Зупинення провадження в адміністративній справі - це тимчасове припинення вчинення у справі будь-яких процесуальних дій у зв`язку з обставинами, що перешкоджають розглядові справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії.
Статтею 236 КАС України визначено, що суд зупиняє провадження у справі в разі направлення судового доручення щодо збирання доказів до надходження ухвали суду, який виконував доручення, про виконання доручення або неможливість виконання доручення.
Положення цієї норми передбачає обов`язок суду зупинити провадження у разі об`єктивної неможливості розгляду справи.
При цьому, ця норма також передбачає умову - коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Аналогія закону - це засіб заповнення прогалин у законодавстві, який полягає в застосуванні до нього іншої норми закону, яка регламентує подібні відносини.
На другій стадії процесу правозастосування при виборі та аналізі норми права, яка має бути застосована до конкретного випадку, іноді виявляється відсутність такої норми. Тобто, виникає ситуація, в якій конкретне рішення спірного питання повністю або в якійсь частині законом не передбачено є прогалина в законодавстві.
Способи ж подолання прогалин це ті правові інструменти, які дозволяють в процесі правозастосування миттєво вирішити казус, що перебуває у сфері правового регулювання, якщо нормами права його безпосередньо не передбачено. Правозастосувач долає прогалину. Тому суду надається право вирішувати такого роду справи за допомогою аналогії закону.
Вказане знайшло своє відображення у ч.6 ст. 7 КАС України, яка визначає, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Отже, застосовуючи аналогію закону, суд вважає за необхідне зупинити провадження в адміністративній справі на підставі п. 6 ч.2 ст. 236 КАС України з метою надання учасникам справи можливості подати поштою або електронною поштою усі необхідні для розгляду справи документи по справі, докази та клопотання.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 80, 181, 236, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
у х в а л и в:
1. Зобов`язати сторін провести звірку податкових зобов`язань з ПДВ згідно зворотного боку інтегрованої картки платника з податку з податку на додану вартість та даних про нарахування та сплату податкових зобов`язань з ПДВ платника податків, за результатами якої скласти акт звірки, в якому відобразити щомісячно суму нарахованих податкових зобов`язань з ПДВ із зазначенням підстав нарахування (самостійне визначені податкові зобов`язання або податкові зобов`язання, визначені контролюючим органом), суми сплачених Приватним підприємством "Ясір" податкових зобов`язань, недоїмки та/або переплати з моменту виникнення недоїмки. За результатами проведеної звірки надати суду акт звірки, заповнений та підписаний представниками сторін (в судове засідання). В акті звірки податковий орган зобов`язаний відобразити відомості про те, в оплату яких зобов`язань зараховані кошти відповідача, якщо призначення платежу згідно платіжного документу відповідача не співпадає з податковим зобов`язанням, в оплату якого зарахована сума коштів, сплачених відповідачем. Покласти на Головне управління ДПС у Київській області обов`язок скласти акт звірки та направити (передати) його для проведення звірки Приватному підприємству "Ясір".
2. Клопотання представника відповідача за зустрічним позовом (Головного управління ДПС у Київській області) про заміну відповідача на правонаступника задовольнити.
3. Замінити відповідача за зустрічним позовом у даній справі - Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області, як відокремлений підрозділ ДПС України (ідентифікаційний код 44096797; місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5-а).
4. Зупинити провадження в адміністративній справі №320/8670/20 з метою надання сторонам часу для проведення звірки, - до 13 травня 2021 року.
5. Попередити Головне управління ДПС у Київській області про вжиття судом заходів процесуального примусу та постановлення окремої ухвали у разі невиконання вимог ухвали суду без поважних причин.
6. Призначити наступне підготовче судове засідання у справі на 13 травня 2021 року о 10:00 год.
7. Копію ухвали суду надіслати (видати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала суду в частині витребування доказів оскарженню не підлягає.
Ухвала суду в частині зупинення провадження у справі набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала в частині зупинення провадження у справі може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Київського окружного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2021 |
Оприлюднено | 09.04.2021 |
Номер документу | 96075746 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні