ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" березня 2010 р. Справа № 2a-108/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Дутча к Л.В.
представника позивача : Калуської обєднаної держав ної податкової інспекції Іва но-Франківської області Са вчук Н.І.
прокурора: Гоголя В.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Калуської об єднаної державної податково ї інспекції Івано-Франківськ ої області до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Геліос-Сервіс»про с тягнення податкового боргу в розмірі 3461288,15 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
11.01.2010 року Калуська об' єдн ана державна податкова інспе кція в Івано-Франківській об ласті (далі - позивач) зверну лася в суд з адміністративни м позовом до Товариства з обм еженою відповідальністю «Ге ліос-Сервіс»(далі - відповід ач) про стягнення податковог о боргу в розмірі 3461288,15 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправ но в порушені Закону України «Про систему оподаткування» , Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»не сплачено податок н а прибуток підприємств в роз мірі 2010039,37 гривень, не сплачено податок на додану вартість в розмірі 1439694,29 гривень, не сплач ено штрафні (фінансові) санкц ії в розмірі 500 гривень, не спла чено податок з доходів фізич них осіб в розмірі 8994 гривень, н е сплачено податок з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів в розмірі 2060,49 гривень. З агальний податковий борг від повідача становить 3461288,15 гриве нь.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав навед ених в позовній заяві.
01.02.2010 року листом за №05/1-40 вих-10 в ід 29.01.2010 року перший заступник п рокурора Івано-Франківської області реалізував своє про цесуальне право, передбачене статтею 60 Кодексу адміністра тивного судочинства України та повідомив про вступ в дану адміністративну справу.
В судовому засіданні проку рор позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Відповідач в судове засід ання не з' явився, хоча був на лежним чином повідомлений пр о дату, час та місце розгляду с прави в друкованому засобі м асової інформації за останні м відомим місцем знаходження .
Розглянувши матеріали ад міністративної справи, заслу хавши пояснення представник а позивача, прокурора, дослід ивши докази, суд прийшов до ви сновку, що адміністративний позов слід задовольнити з та ких мотивів.
Судом встановлено, що 10.09.2002 ро ку виконавчим комітетом Калу ської міської ради Івано-Фра нківської області проведено державну реєстрацію юридичн ої особи - Товариства з обме женою відповідальністю «Гел іос-Сервіс»та 20.09.2002 року Калусь кою об' єднаною державною по датковою інспекцією Івано-Фр анківської області зареєстр овано як платника податків і зборів, є платником податку н а додану вартість, яким зареє стрований 21.10.2005 року, отримав св ідоцтво про реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть за №13101221.
Закон України «Про систему оподаткування»визначає при нципи побудови системи опода ткування в Україні, податки і збори (обов' язкові платежі ) до бюджетів та до державних ц ільових фондів, а також права , обов'язки і відповідальніст ь платників.
Стаття 4 Закону України «Про систему оподаткування»визн ачає, що платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких згідно з законами У країни покладено обов' язок сплачувати податки і збори (о бов' язкові платежі).
Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 9 Закону України «П ро систему оподаткування» пл атники податків і зборів (обо в' язкових платежів) зобов' язані сплачувати належні сум и податків і зборів (обов' яз кових платежів) у встановлен і законами терміни.
Згідно до частини 1 статті 14 З акону України «Про систему о податкування»до загальноде ржавних податків і зборів (об ов' язкових платежів) належа ть податок на додану вартіст ь, податок на прибуток підпри ємств, у тому числі дивіденди , що сплачуються до бюджету де ржавними некорпоратизовани ми, казенними або комунальни ми підприємствами, податок з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів, податок з дохо дів фізичних осіб.
Згідно частини 1 статті 9 Зак ону України «Про систему опо даткування»платники податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) зобов' язані: вести б ухгалтерський облік, складат и звітність про фінансово-го сподарську діяльність і забе зпечувати її зберігання у те рміни, встановлені законами; подавати до державних подат кових органів та інших держа вних органів відповідно до з аконів декларації, бухгалтер ську звітність та інші докум енти і відомості, пов' язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов' язкових платежів); сплачувати належн і суми податків і зборів (обов ' язкових платежів) у встано влені законами терміни.
Судом встановлено, що відпо відач являється платником по датку на прибуток підприємст в, податку на додану вартість , платником податку з фізични х осіб та податку з власників транспортних засобів та інш их самохідних машин і механі змів.
22.05.2009 року службовими особами позивача, на підставі направ лень за №78 від 24.04.2009 року та за №107 від 12.05.2009 року, виданих на підст аві наказу начальника Калусь кої об' єднаної державної по даткової інспекції Івано-Фра нківської області на продовж ення перевірки за №152 від 12.05.2009 ро ку та відповідно до плану-гра фіка проведення планових виї зних перевірок суб' єктів го сподарювання проведена план ова виїзна перевірка відпові дача з питань дотримання вим ог податкового, валютного та іншого законодавства за пер іод з 01.01.2006 року до 31.12.2008 року.
За наслідками проведеної п еревірки позивачем виявлено допущені відповідачем поруш ення статтей 2 та 9 Закону Укра їни «Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні», пункту 5.1, підпункту 5.2.1 п ункту 5.2, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 с татті 5 Закону України «Про оп одаткування прибутку підпри ємств»в результаті чого зани жено податок на прибуток за 200 6 рік на суму 441196 гривень, за 2007 рі к - на суму 118954 гривень та за 2008 р ік - на суму 450633 гривень; виявл ено порушення підпунктів 7.4.1, 7. 4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість», чим занижено подато к на додану вартість за 2006 рік н а суму 439263 гривень, за 2007 рік - на суму 132330 гривень та за 2008 рік - н а суму 388228 гривень, завищення з алишку від' ємного значення , який після бюджетного відшк одування включається до скла ду податкового кредиту насту пного податкового періоду за грудень 2008 року в розмірі 3880 гри вень; виявлено порушення від повідачем пункту 2.11 та пункту 7.46 Положення про ведення касо вих операцій у національній валюті, затвердженого постан овою Правління Національног о банку України від 15.12.2004 року з а № 637, в результаті чого відпов ідачем допущено перевищення встановлених строків викори стання виданої під звіт готі вки в загальні сумі 2000 гривень ; виявлено порушення відпові дачем підпункту 4.2.1 пункту 4.2. ст атті 4, пункту 7.1 статті 7, підпун кту 8.1.1 пункту 8.1 статті 8, пункту 19.2 статті 19, пункту 22.3 статті 22 За кону України «Про податок з д оходів фізичних осіб»в резул ьтаті чого не нараховано, не у тримано та не сплачено до бюд жету суму податку з доходів ф ізичних осіб в розмірі 2998 грив ень.
Результати проведеної пер евірки оформлено актом за №1067 /23-01/32177191 від 22.05.2009 року, за наслідкам и розгляду якого позивачем у відповідності до підпункту 17.1.6. пункту 17.1 статті 17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»ви несено податкове повідомлен ня-рішення за № 0002122301/0 від 17.06.2009 рок у про визначення податкових зобов' язань з податку на пр ибуток приватних підприємст в в розмірі 2021566 гривень, в тому ч ислі 1010783 гривень за основним п латежем та 1010783 гривень за штра фними (фінансовими) санкціям и; винесено податкове повідо млення-рішення за № 0002102301/0 від 17.06. 2009 року про визначення податк ових зобов' язань з податку на додану вартість в розмірі 1439732 гривень, в тому числі 959821 гри вень за основним платежем та 479911 гривень за штрафними (фіна нсовими) санкціями; винесено податкове повідомлення-ріше ння за № 0001071702/0 від 18.06.2009 року про ви значення податкових зобов' язань по податку з доходів фі зичних осіб в розмірі 8 994 гриве нь, в тому числі 2998 гривень за о сновним платежем та 5996 гривен ь за штрафними (фінансовими) с анкціями; також винесено ріш ення про застосування штрафн их (фінансових) санкцій за №000211 2301 від 17.06.2009 року за порушення но рм з регулювання обігу готів ки в розмірі 500 гривень.
Загальна сума визначених п озивачем податкових зобов' язань з сплати податків на пр ибуток приватних підприємст в, на додану вартість, з доході в фізичних осіб та застосова них штрафних (фінансових) сан кцій складає 3 470 792 гривень.
Судом встановлено, що відпо відачем частково сплачено по даткове зобов' язання з пода тку на прибуток в розмірі 11 526, 63 гривень, несплачена відпові дачем сума податку на прибут ок підприємств становить 2010039,3 7 гривень.
Загальна сума несплачених відповідачем зобов' язань с кладає 3 461 288, 15 гривень.
Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлює порядок погашен ня зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача є процедуру оскарження дій о рганів стягнення.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»платники пода тків - юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, на як их згідно з законами покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.
Підпунктом «б»підпункту 4.2. 2 пункту 4.2 статті 4 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» вста новлено, що контролюючий орг ан зобов' язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податк ів у разі якщо дані документа льних перевірок результатів діяльності платника податкі в свідчать про заниження або завищення суми його податко вих зобов' язань, заявлених у податкових деклараціях.
Відповідно підпункту 17.1.3. пу нкту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» у разі коли контролюючий орган сам остійно донараховує суму под аткового зобов' язання плат ника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" пі дпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цьо го Закону, такий платник пода тків зобов' язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсо тків від суми недоплати (зани ження суми податкового зобов 'язання) за кожний з податкови х періодів, установлених для такого податку, збору (обов'яз кового платежу), починаючи з п одаткового періоду, на який п рипадає така недоплата, та за кінчуючи податковим періодо м, на який припадає отримання таким платником податків по даткового повідомлення від к онтролюючого органу, але не б ільше п' ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян сукупно з а весь строк недоплати, незал ежно від кількості податкови х періодів, що минули.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.
Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов' язання, то сума вк азаного податкових зобов' я зань відповідача, у відповід ності до пункту 5.2 статті 5 Зако ну України Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»є узгоджен ою.
Відповідно до підпункту 6. 2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеног о Закону передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.
Судом встановлено, що пози вачем відповідно до підпункт у 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»бу ло надіслано відповідачу 20.07.200 8 року першу податкову вимогу , а 27.08.2008 року - другу податкову вимогу. Однак, відповідач под аткового боргу не сплатив, а п одаткові вимоги залишив без реагування.
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»узгоджена су ма податкового зобов' язанн я, не сплачена платником пода тків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою по даткового боргу платника под атків.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума податко вих зобов' язань, яка склада ється з податку на прибуток т а застосованих штрафних (фін ансових) санкцій в розмірі 2010039 , 37 гривень, податку на додану в артість та застосованих штра фних (фінансових) санкцій в ро змірі 1439694, 29 гривень, податку з д оходів фізичних осіб та заст осованих штрафних (фінансови х) санкцій в розмірі 8994 гривні т а податку з власників трансп ортних засобів та інших само хідних машин і механізмів в р озмірі 2060,49 гривень є податкови м боргом відповідача, який ни м не сплачений.
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов' язаний погасити су му податкового боргу. Наявні сть такого обов' язку у відп овідача є визначальною для в ирішення вказаного спору, кр ім того, даний обов' язок заб езпечується Конституцією Ук раїни, стаття 67 якої передбача є, що кожен зобов'язаний сплач увати податки і збори в поряд ку і розмірах, встановлених з аконом.
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»встановлює, що активи платника податків можуть бут и примусово стягнені в рахун ок погашення його податковог о боргу виключно за рішенням суду.
Розглядаючи позовні вимог и про стягнення штрафних (фін ансових) санкцій застосовани х за порушення законодавства про патентування та за поруш ення норм регулювання обігу готівки та застосування реєс тратора розрахункових опера цій в розмірі 500 гривень, суд пр иходить до висновку про їх об ґрунтованість, виходячи з та кого.
Згідно пункту 11 статті 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні»ор гани державної податкової сл ужби у випадках, в межах компе тенції та у порядку, встановл ених законами України, мають право застосовувати до плат ників податків фінансові (шт рафні) санкції, стягувати до б юджетів та державних цільови х фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розміра х, встановлених законами Укр аїни.
Позивачем при здійсненні п еревірки відповідача встано влені допущені ним порушення пункту 2.11 та пункту 7.46 Положенн я про ведення касових операц ій у національній валюті, зат вердженого постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 15.12.2004 року за № 637, в резул ьтаті чого відповідачем допу щено перевищення встановлен их строків використання вида ної під звіт готівки в загаль ні сумі 2000 гривень.
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), а також окремі пит ання організації банками роб оти з готівкою визначено Пол оження про ведення касових о перацій у національній валют і в Україні, затвердженим пос тановою Правління Національ ного банку України за №637 від 15. 12.2004 року.
Відповідно абзацу 5 частин и першої статті 1 Указу Презид ента України «Про застосуван ня штрафних санкцій за поруш ення норм з регулювання обіг у готівки»установлено, що у р азі порушення юридичними осо бами всіх форм власності, фіз ичними особами - громадянами України, іноземними громадя нами та особами без громадян ства, які є суб' єктами підпр иємницької діяльності, а так ож постійними представництв ами нерезидентів, через які п овністю або частково здійсню ється підприємницька діяльн ість, норм з регулювання обіг у готівки у національній вал юті, що встановлюються Націо нальним банком України, до ни х застосовуються фінансові с анкції у вигляді штрафу, за пе ревищення встановлених стро ків використання виданої під звіт готівки, а також за видач у готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів - у розм ірі 25 відсотків виданих під зв іт сум.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що позивач правом ірно, рішенням про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій за №0002112301 від 17.06.2009 року, за по рушення відповідачем законо давства про патентування та за порушення норм регулюванн я обігу готівки та застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій, застосував штр афні (фінансові) санкції в роз мірі 500 гривень.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конс титуції України, керуючись с таттями 158-163, 167 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Геліос-Сервіс», 77300, вулиця Євшана, 9, місто Калуш, Івано-Фр анківська область, код ЄДРПО У 32177191 в дохід державного бюдже ту податковий борг, застосов ані штрафні (фінансові) санкц ії в загальному розмірі 3461288 (тр и мільйони чотириста шістдес ять одна тисяча двісті вісім десять вісім) гривень 15 копійо к.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апеля ційне оскарження постанови п одається заява протягом 10 дні в з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Я кщо постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк по дання заяви про апеляційне о скарження обчислюється з дня отримання нею копії постано ви. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до Львівського апе ляційного адміністративног о суду через Івано-Франківсь кий окружний адміністративн ий суд.
Відповідно до статті 254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова с уду набирає законної сили пі сля закінчення 10-денного стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у 20-денний с трок, постанова набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави.
Суддя: Оста п'юк С.В.
Постанова складен а в повному обсязі 22.03.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9607597 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні