Постанова
від 22.04.2010 по справі 2а-765/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" квітня 2010 р. Справа № 2a-765/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

Суддя Остап' юк С.В.

за участю секретаря: Дутчак Л.В.

прокурора: Журавльової Н.Є.

представника позивача: Управління пенсійного фонду України в Тисменицькому рай оні Івано-Франківської облас ті Іванишин Л.М.

представника відповідача : Лисецького кооперативно го торгового об' єднання Тис меницького райспоживтовари ства Шпак О.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Прокурора Ти сменицького району Івано-Фра нківської області в інтереса х держави в особі Управління пенсійного фонду України в Т исменицькому районі Івано-Фр анківської області до Л исецького кооперативного то ргового об' єднання Тисмени цького райспоживтовариства про стягнення заборгов аності в розмірі 4816,03 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

02.03.2010 року Прокурор Тисмени цького району Івано-Франківс ької області в інтересах дер жави в особі Управління пенс ійного фонду України в Тисме ницькому районі Івано-Франкі вської області (далі - позив ач) звернувся в суд з адмініст ративним позовом до Лисецько го кооперативного торгового об' єднання Тисменицького р айспоживтовариства (далі - в ідповідач) про стягнення заб оргованості в розмірі 4816,03 грив ень.

Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідачем, в поруш ення статті 20, 106 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування", не погашено заборгованість з сплати страхових внесків, щ о виникла за період з 01.06.2009 року до 04.02.2010 року в розмірі 2616,89 гриве нь. За несвоєчасну сплату стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, позивачем до в ідповідача застосовано штра фні санкції в розмірі 647,18 гриве нь та нараховано пеню в розмі рі 176,96 гривень. Крім того, позив ачем застосовано штрафні сан кції, за заниження сум заробі тної плати на яку нараховуют ься страхові внески, в розмір і 1375 гривень. Загальна сума нес плаченої заборгованості по с платі страхових внесків, штр афних санкцій та пені станов ить 4816,03 гривень. Вважає, що сума несплачених страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування , штрафних санкцій та пеня під лягають стягненню з відповід ача.

Прокурор в судовому засіда нні позовні вимоги підтримав .

Представник позивача, в суд овому засіданні заявлені про курором позовні вимоги підтр имала з підстав наведених в п озовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечила мотивуючи ти м, що здійснювала сплату стра хових внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування у вказаний пері од в повному обсязі та крім то го, здійснювала погашення за боргованості з сплати страхо вих внесків за попередні пер іоди.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення сторін, поясн ення прокурора, дослідивши д окази, суд прийшов до висновк у, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мо тивів.

Судом встановлено, що 25.05.1997 ро ку Тисменицькою районною дер жавною адміністрацією Івано -Франківської області провед ено державну реєстрацію юрид ичної особи - Лисецького коо перативного торгового об' є днання Тисменицького райспо живтовариства та відповідач взятий на облік управлінням Пенсійного фонду України в Т исменицькому районі, як плат ник страхових внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування.

Виключно Законом України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значаються: принципи та стру ктура системи загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов'язки; порядок нарах ування, обчислення та сплати страхових внесків; стягненн я заборгованості за цими вне сками.

Статтею 5 вказаного Закону й ого дію поширено на регулюва ння відносини, що виникають м іж суб'єктами системи загаль нообов'язкового державного п енсійного страхування. Дія і нших нормативно-правових акт ів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадка х, передбачених цим Законом, а бо в частині, що йому не супере чить.

Статтею 1 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, я кі відповідно до цього Закон у сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.

Відповідно до пункту 1 час тини 1 статті 14 даного Закону С трахувальниками відповідно є роботодавці: підприємства , установи і організації, ство рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницьк ої діяльності та інші особи (в ключаючи юридичних та фізичн их осіб - суб'єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок, фіксований сіл ьськогосподарський податок , придбали спеціальний торго вий патент), які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору (конт ракту) або на інших умовах, пер едбачених законодавством, аб о за договорами цивільно-пра вового характеру.

Частина перша статті 15 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування" визначає, що платн иками страхових внесків до с олідарної системи є страхува льники, зазначені в статті 14 ц ього Закону. Частина третя вк азаної статті встановлює, що страхувальники набувають ст атусу платників страхових вн есків до Пенсійного фонду з д ня взяття їх на облік територ іальним органом Пенсійного ф онду.

Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язки стр ахувальників, пункт шостий я кої передбачає, що страхувал ьники зобов'язані нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що на відповідача покладено обов'язок нарахов увати та сплачувати страхові внески на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання до управління Пенсійног о фонду України в Тисменицьк ому районі Івано-Франківсько ї області.

Пункт 11.11. Інструкції про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної Постановою правління Пен сійного фонду України від 19.12.20 03 року за №21-1 встановлено, що пл атники страхових внесків, що місяця складають у двох прим ірниках розрахунок суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування, у якому зазначаю ть самостійно обчислені суми страхових внесків.

Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язок стр ахувальників сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду.

В судовому засіданні встан овлено, що відповідачем само стійно розраховані суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування за період з 01.06.2009 рок у до 04.02.2010 року на загальну суму 3106,76 гривень. Однак, відповідач тільки частково сплатив вка зані зобов'язання в розмірі 489 ,87 гривень. Сума несплачених в ідповідачем страхових внеск ів на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я становить 2616,89 гривень.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідачем п орушено норми статті 20 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування", пункт 11.11. Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України.

Судом встановлено, що позив ачем рішеннями про застосува ння фінансових санкцій та на рахування пені за несплату (н еперерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) страхувальниками страхових внесків, у тому чис лі донарахованих страхуваль никами або органом Пенсійног о фонду, за №1161 від 23.09.2009 року (а. с. 6 ) застосовані до відповідача штрафні санкції в розмірі 647,18 гривень та нараховано пеню в розмірі 176,96 гривень, на суму не доїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування, несв оєчасна сплата якої допущена за період з 20.03.2009 року до 11.09.2009 рок у, які відповідачем не сплаче ні.

Крім того, рішенням за №929 від 29.07.2009 року про застосування фін ансових санкцій за приховува ння (заниження) страхувальни ком сум заробітної плати (вип лат, доходу), на які нараховуют ься страхові внески (а. с. 7) до в ідповідача застосовані фіна нсові санкції в розмірі 1375 гри вень, за заниження сум заробі тної плати на яку нараховуют ься страхові внески, що винес ено на підставі акту за №101 від 16.07.2009 року (а. с. 38 - 42).

Стаття 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування" вста новлює відповідальність стр ахувальників, частиною 1 якої передбачено, що у разі виявле ння своєчасно не сплачених с ум страхових внесків страхув альники зобов'язані самостій но обчислити ці внески і спла тити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначен их цією статтею.

Частина 2 вказаної статті За кону передбачає, що суми стра хових внесків своєчасно не н араховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, в изначені статтею 20 цього Зако ну, в тому числі обчислені тер иторіальними органами Пенсі йного фонду у випадках, перед бачених частиною третьою ста тті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.

Частиною 9 статті 106 вказаног о Закону України визначаютьс я фінансові санкції, які упов новажені застосовувати вико навчі органи Пенсійного фонд у до страхувальників, пункт 2 я кої передбачає, що за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, у тому числі донарахованих страхув альниками або територіальни ми органами Пенсійного фонду , накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєча сно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначен их сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно; 50 відсотків зазна чених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних дн ів. Одночасно на суми своєчас но не сплачених (не перерахов аних) страхових внесків і фін ансових санкцій нараховуєть ся пеня в розмірі 0,1 відсотка з азначених сум коштів, розрах ована за кожний день простро чення платежу.

Відповідно пункту 3 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування» за п риховування (заниження) стра хувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які н араховуються страхові внеск и, накладається штраф у розмі рі всієї суми прихованої (зан иженої) заробітної плати (вип лат, доходу), а в разі повторно го протягом року такого пору шення - штраф у триразовому ро змірі суми прихованої (заниж еної) заробітної плати (випла т, доходу).

Здійснення відповідачем н есвоєчасної сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування та заниження сум заро бітної плати, на які нарахова но страхові внески, є підстав ою для нарахування пені та шт рафних санкцій у відповіднос ті до вищевказаних норм Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування", а сплата нарахова них сум пені та штрафних санк цій є обов'язком відповідача .

Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність нарахування позивачем сум н едоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування відпо відача, а також до висновку, що відповідачу було відомо про наявність обов'язку погашен ня заборгованості, яка виник ла внаслідок несплати фінанс ових санкцій та нарахованої пені за допущені порушення З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої Постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1.

В передбаченому законом по рядку рішення про застосуван ня фінансових санкцій відпов ідачем не оскаржувались і на раховані суми таких санкцій, у відповідності до статті 106 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та пунктів 9, 10 Інс трукції Про порядок обчислен ня і сплати страхувальниками та застрахованими особами в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни є узгодженими.

Судом відхиляється посила ння представника відповідач а на здійснення сплати страх ових внесків в повному обсяз і, оскільки судом встановлен о, що сплачені відповідачем у вказаний період кошти у відп овідності до пунктів 10, 11 Інстр укції зараховані, шляхом пер ерозподілу в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарн ої черговості їх виникнення за попередні періоди (а. с. 45 - 54).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача п ро стягнення з Лисецького ко оперативного торгового об' єднання Тисменицького райсп оживтовариства заборговано сті зі сплати страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, штрафних санкцій та пені в р озмірі 4816,03 гривень обґрунтова ними, а позовні вимоги таким, щ о підлягають до задоволення.

На підставі статті 124 Ко нституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з Лисецьког о кооперативного торгового о б' єднання Тисменицького ра йспоживтовариства, 77455, селище міського типу Лисець, Тисмен ицький район, Івано-Франківс ька область, код ЄДРПОУ 01525868 на к ористь управління Пенсійног о фонду України в Тисменицьк ому району Івано-Франківсько ї області заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування за період з 01.06.2009 року до 04.02.2010 року за стосованих фінансових санкц ій та нарахованої пені в розм ірі 4816 (чотири тисячі вісімсот шістнадцять) гривень 03 копійк и.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України про апеляційне оскарження постанови подаєт ься заява протягом 10 днів з дн я складення постанови в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом 2 0 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк пода ння заяви про апеляційне оск арження обчислюється з дня о тримання нею копії постанови . Заява про апеляційне оскарж ення та апеляційна скарга по даються до Львівського апеля ційного адміністративного с уду через Івано-Франківський окружний адміністративний с уд.

Відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України поста нова суду набирає законної с или після закінчення 10-денног о строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у 20-де нний строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Суддя: Оста п'юк С.В.

Постанова складен а в повному обсязі 27.04.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2010
Оприлюднено12.07.2010
Номер документу9608278
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-765/10/0970

Постанова від 22.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 22.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 02.03.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 22.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні