ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" квітня 2010 р. Справа № 2 a-647/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Ду тчак Л.В.
прокурора: Федунишин Х.М .
представника позивача: Державної податкової інспе кції в місті Івано-Франківсь ку Воришка Я.Я.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Заступника п рокурора міста Івано-Франків ська в інтересах держави в ос обі Державної податкової інс пекції в місті Івано-Франків ську до Приватного підп риємства «Транс-Сервіс»пр о стягнення податкового б оргу в розмірі 2929421,41 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
24.02.2010 року Заступник прокур ора міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Д ержавної податкової інспекц ії в місті Івано-Франківську (далі - позивач) звернувся в су д з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Транс-Сервіс»(далі - відпові дач) про стягнення податково го боргу в розмірі 2929421,41 гривень .
Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідач протипра вно в порушені Закону Україн и "Про систему оподаткування ", Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами" допустив заборгованіст ь з податку на додану вартіст ь в розмірі 1924287 гривень, застос ованих штрафних (фінансових) санкцій, за заниження податк у на додану вартість та непод ання декларації з податку на додану вартість в розмірі 962993 гривень та нарахованої пені в розмірі 41888,43 гривень, застосо ваних штрафних (фінансових) с анкцій, за неподання деклара ції з податку на прибуток в ро змірі 170 гривень та нараховано ї пені в розмірі 82,98 гривень. За гальний податковий борг відп овідача становить 2929421,41 гривен ь.
Прокурор в судовому засіда нні позовні вимоги підтримав з підстав наведених в позовн ій заяві.
Представник позивача в суд овому засіданні заявлений за ступником прокурора позов пі дтримав в повному обсязі.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави в друкованому засобі мас ової інформації, за останнім відомим місцем знаходження.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення прокурора, пр едставника позивача, досліди вши докази, суд прийшов до вис новку, що адміністративний п озов слід задовольнити з так их мотивів.
Судом встановлено, що 11.11.1992 ро ку виконавчим комітетом Іван о-Франківської міської ради проведено державну реєстрац ію юридичної особи - Приватн ого підприємства «Транс-Серв іс»та Державною податковою і нспекцією в місті Івано-Фран ківську відповідача зареєст ровано як платника податків і зборів, взято на податковий облік.
Закон України "Про систему о податкування" визначає принц ипи побудови системи оподатк ування в Україні, податки і зб ори (обов'язкові платежі) до бю джетів та до державних цільо вих фондів, а також права, обов 'язки і відповідальність пла тників.
Стаття 4 Закону України "Про систему оподаткування" визн ачає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платеж ів) є юридичні і фізичні особи , на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов'язок спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі).
Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 9 Закону України "Пр о систему оподаткування" пла тники податків і зборів (обов 'язкових платежів) зобов'язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни.
Згідно до частини 1 статті 14 З акону України "Про систему оп одаткування" до загальнодерж авних податків і зборів (обов 'язкові платежі) належать под аток на додану вартість, пода ток на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що спл ачуються до бюджету державни ми некорпоратизованими, казе нними або комунальними підпр иємствами.
Відповідно частини 1 статт і 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники под атків і зборів (обов'язкових п латежів) зобов'язані: вести бу хгалтерський облік, складати звітність про фінансово-гос подарську діяльність і забез печувати її зберігання у тер міни, встановлені законами; п одавати до державних податко вих органів та інших державн их органів відповідно до зак онів декларації, бухгалтерсь ку звітність та інші докумен ти і відомості, пов'язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платеж ів); сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.
Платниками податку на дода ну вартість та податку на при буток є особи у відповідност і до Закону України «Про пода ток на додану вартість»та За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств».
Судом встановлено, що відп овідач являється платником п одатку на прибуток підприємс тв та податку на додану варті сть.
Пунктом 2.1.1 статті 2.1 Закону Ук раїни "Про оподаткування при бутку підприємств" визначено платників податку на прибут ок з числа резидентів - суб'є кти господарської діяльност і, бюджетні, громадські та інш і підприємства, установи та о рганізації, які здійснюють д іяльність, спрямовану на отр имання прибутку як на терито рії України, так і за її межами .
Згідно пункту 16.4 статті 16 За кону України "Про оподаткува ння прибутку підприємств" пл атники податку у строки, визн ачені законом, подають до под аткового органу податкову де кларацію про прибуток за зві тний період, розраховану нар остаючим підсумком з урахува нням від'ємного значення об'є кта оподаткування минулих по даткових періодів у разі йог о наявності відповідно до пу нкту 6.1 статті 6 цього Закону. Пр и цьому, за звітні квартал, пів річчя та три квартали платни ки податку подають спрощену декларацію, а за результатам и звітного року - повну.
Як встановлено судом, пози вачем 19.06.2009 року проведено неви їзну документальну перевірк у відповідача з питань непод ання або несвоєчасне подання податкової звітності з пода тку на прибуток, якою встанов лено факт неподання податков ої декларації з податку на пр ибуток за І квартал 2009 року, що підтверджується актом перев ірки за №7328/15-1/19389101 від 19.06.2009 року (а. с . 21).
Закон України «Про податок на додану вартість»визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ста вки оподаткування, перелік н еоподатковуваних та звільне них від оподаткування операц ій, особливості оподаткуванн я експортних та імпортних оп ерацій, поняття податкової н акладної, порядок обліку, зві тування та внесення податку до бюджету.
Згідно підпункту 7.8.1. пункту 7.8. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податковим періодом є один к алендарний місяць, а у випадк ах, особливо визначених цим З аконом, календарний квартал.
Судом встановлено, що 23.06.2009 ро ку службовими особами позива ча проведено невиїзну докуме нтальну перевірку з питань д отримання вимог податкового , валютного та іншого законод авства за період з 01.06.2008 року до 31.12.2008 року. Перевіркою, повноти нарахування податку на дода ну вартість відповідача, за п еріод з 01.06.2008 року до 31.12.2008 року, вс тановлено його заниження на суму 1924287 гривень, що підтвердж ується актом перевірки за №7495 /23-2/ від 23.06.2009 року (а. с. 10).
Крім того, 11.06.2009 року, 21.08.2009 року т а 24.09.2009 року позивачем проведен і перевірки відповідача з пи тань неподання або несвоєчас ного подання податкової з по датку на додану вартість, яки ми встановлено факт неподанн я декларацій з податку не дод ану вартість за квітень 2009 рок у, що підтверджується актом п еревірки за №7018/152/19389101 від 11.06.2009 рок у (а. с. 29), за період з травня - ли пня 2009 року - акт перевірки за №9496/152/19389101 від 21.08.2009 року (а. с. 37) та за с ерпень 2009 року - акт перевірк и за №12195/152/19389101 від 24.09.2009 року (а. с. 32).
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашенн я зобов'язань юридичних або ф ізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фон дами з податків і зборів (обов 'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення.
Згідно підпункту 17.1.1. пункт у 17.1. статті 17 Закону України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" платник пода тків, що не подає податкову де кларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штр аф у розмірі десяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке непод ання або її затримку.
Відповідно абзацу «б» під пункту 4.2.2. пункту 4.2 статті 4 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»контролюючий орган зобов'я заний самостійно визначити с уму податкового зобов'язання платника податків у разі якщ о дані документальних переві рок результатів діяльності п латника податків свідчать пр о заниження або завищення су ми його податкових зобов'яза нь, заявлених у податкових де клараціях.
Підпунктом 17.1.3. пункту 17.1. ста тті 17 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»передбачено, що у ра зі коли контролюючий орган с амостійно донараховує суму п одаткового зобов'язання плат ника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" пі дпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цьо го Закону, такий платник пода тків зобов'язаний сплатити ш траф у розмірі десяти відсот ків від суми недоплати (заниж ення суми податкового зобов' язання) за кожний з податкови х періодів, установлених для такого податку, збору (обов'яз кового платежу), починаючи з п одаткового періоду, на який п рипадає така недоплата, та за кінчуючи податковим періодо м, на який припадає отримання таким платником податків по даткового повідомлення від к онтролюючого органу, але не б ільше п'ятдесяти відсотків т акої суми та не менше десяти н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незале жно від кількості податкових періодів, що минули.
Позивачем, на виконання пов новажень, передбачених статт ею 4 Закону України Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами", у відп овідності до підпункту 17.1.1 пун кту 17.1 статті 17 вказаного Закон у, за виявлені вищезазначені порушення, податковими пові домленнями-рішеннями від 08.07.200 9 року за №0011861501/0 (а. с. 24), від 23.06.2009 року за №0004711502/0 (а. с. 28), від 30.09.2009 року за №0 007451502/0 (а. с. 35) та від 21.08.2009 року за №00061415 02/0 (а. с. 40), а також у відповідност і до підпункту 17.1.3. пункту 17.1. ста тті 17 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами», податковим повідо мленням-рішенням від 08.09.2009 року за №0001202302/1 (а. с. 8) до відповідача з астосовані штрафні (фінансов і) санкції на загальну суму 963163 гривень, які відповідачем не сплачені. Зазначені податко ві повідомлення-рішення пози вач надіслав на адресу відпо відача.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" встановлено, щ о у разі визначення податков ого зобов'язання контролюючи м органом за підставами, зазн аченими у підпунктах "а" - "в" під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, пла тник податків зобов'язаний п огасити нараховану суму пода ткового зобов'язання протяго м десяти календарних днів ві д дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розп очинає процедуру апеляційно го узгодження.
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги.
Судом встановлено, що позив ачем відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" було н адіслано відповідачу першу п одаткову вимогу від 09.01.2009 року т а другу податкову вимогу від 11.02.2009 року, які відповідач зали шив без реагування.
Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов'язання, то сума вказ аного податкового зобов'язан ня відповідача, у відповідно сті до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" є узгодженою.
Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" передбачено, що після закі нчення встановлених строків погашення узгодженого подат кового зобов'язання на суму п одаткового боргу нараховуєт ься пеня.
Відповідно до пункту 1.4. стат ті 1 зазначеного Закону, пеня - плата у вигляді процентів, на рахованих на суму податковог о боргу (без урахування пені), що справляється з платника п одатків у зв'язку з несвоєчас ним погашенням податкового з обов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеног о Закону.
Як встановлено судом, відпо відачем не було здійснено сп лати податку на додану варті сть в розмірі 1924287 гривень, штра фних (фінансових) санкцій в ро змірі 963163 гривень, за несплату відповідачем податкових зоб ов'язань на вказані суми пози вачем нараховано пеню в розм ірі 41971,41 гривень.
Як наслідок, суд приходить д о висновку, що податкові зобо в' язання сплати сум з подат ку на додану вартість в розмі рі 1924287 гривень, застосовані шт рафні (фінансові) санкції в ро змірі 963163 гривні та нарахована пеня в розмірі 41971,41 гривень, є у згодженими.
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" узгоджена сума п одаткового зобов'язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Таким чином, суд зазначає, щ о несплачені відповідачем по даткові зобов' язання з спла ти податку на додану вартіст ь, застосованих штрафних (фін ансових) санкцій, за неподанн я декларацій з податку на при буток та податку на додану ва ртість та за заниження сум з п одатку на додану вартість та нарахованої пені в загально му розмірі 2929421,41 гривень, є пода тковим боргом відповідача, я кий ним несплачений.
За таких обставин суд прих одить до висновку, що відпові дач зобов'язаний погасити су му податкового боргу в розмі рі 2929421,41 гривень. Наявність тако го обов'язку у відповідача є в изначальною для вирішення вк азаного спору, крім того, дани й обов'язок забезпечується К онституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зо бов'язаний сплачувати податк и і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" встановлює, що активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнені в рахунок п огашення його податкового бо ргу виключно за рішенням суд у.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конс титуції України, керуючись с таттями 158-163, 167, 258 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Приватног о підприємства «Транс-Сервіс », 76018, вулиця Академіка Сахаров а, 23 Б, місто Івано-Франківськ, к од ЄДРПОУ 19389101 в дохід державно го бюджету податковий борг в розмірі - 2 929 421 (два мільйони д ев' ятсот двадцять дев' ять тисяч чотириста двадцять од на) гривня 41 копійка.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апеля ційне оскарження постанови п одається заява протягом 10 дні в з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Я кщо постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк по дання заяви про апеляційне о скарження обчислюється з дня отримання нею копії постано ви. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до Львівського апе ляційного адміністративног о суду через Івано-Франківсь кий окружний адміністративн ий суд.
Відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України поста нова суду набирає законної с или після закінчення 10-денног о строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у 20-де нний строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя: Оста п'юк С.В.
Постанова складен а в повному обсязі 28.04.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2010 |
Оприлюднено | 12.07.2010 |
Номер документу | 9608281 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні