Рішення
від 30.03.2021 по справі 200/10538/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 березня 2021 р. Справа№200/10538/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В.,

за участю: секретаря судового засідання Скрипник К.О.,

представників відповідача Бескровної Л.І.,Жукової Ю.В.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Новодонецької селищної ради, за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача комунального підприємства «Новодонецьксервіс» про визнання протиправним та нечинним рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2018 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до виконавчого комітету Новодонецької селищної ради, за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача комунального підприємства «Новодонецьксервіс» про визнання протиправним та нечинним рішення виконкому від 13.06.2018 №51 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій смт. Новодонецьке» , зобов`язання уповноважену особу Новодонецької селищної ради невідкладно опублікувати резолютивну частину постанови суду у виданнях, в яких було офіційно оприлюднено оскаржуваний нормативно-правовий акт, після набрання постановою законної сили.

Позов обґрунтований тим, що, на думку позивача, затверджені спірним рішенням витрати по тарифам на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій є економічно не обґрунтованими, а в розрахунку витрат присутні фальсифікації. Отже, позивач вважає вказане рішення незаконним та у судовому порядку просить визнати його протиправним та нечинним, а також зобов`язати відповідача опублікувати резолютивну частину рішення суду з цього приводу.

Відповідач проти позову заперечував та надав відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. В обґрунтування відзиву на позовну заяву відповідач зазначив, що позивач безпідставно посилається на порушення способу оприлюднення проекту та Аналізу регуляторного акту про встановлення тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території смт. Новодонецьке, оскільки інформацію про нові тарифи оприлюднено у міськрайонній газеті «Новий шлях» №17, на офіційному сайті Добропільської міської ради, на дошках оголошення смт. Новодонецьке та на офіційному стенді в адміністративному будинку, тощо, а твердження позивача щодо доведення інформації споживачів повинно було здійснюватися в кожному конкретному будинку, на прибудинковій території в смт. Новодонецьке є необґрунтованими, тому що на території м. Добропілля та Добропільського району міськрайонна газета «Новий шлях» є єдиним виданням, отже перевага надавалась безпосередньо саме цьому друкованому засобу масової інформації. У зв`язку з чим представник відповідача вважає, що позовні вимоги є незаконними та безпідставними, а отже задоволенню не підлягають.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 05.03.2019, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2019 позов задоволено повністю. Визнано протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Новодонецької селищної ради №51 від 13.06.2018 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій смт. Новодонецьке» , з моменту набрання рішенням суду законної сили. Зобов`язано виконавчий комітет Новодонецької селищної ради опублікувати резолютивну частину даного рішення у виданні, в якому було офіційно оприлюднено рішення виконавчого комітету Новодонецької селищної ради №51 від 13.06.2018, після набрання рішенням суду законної сили.

Постановою Верховного Суду від 29.12.2020 касаційну скаргу виконавчого комітету Новодонецької селищної ради задоволено частково. Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.03.2019 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2019 у справі №826/6973/15 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Донецького окружного адміністративного суду.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями головуючим суддею визначено Загацьку Т.В.

Судом призначено підготовче засідання на 02.03.2021.

Ухвалою суду від 02.03.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 30.03.2021.

30.03.2021 позивач та третя особа до судового засідання не з`явились, про час та місце судового розгляду повідомлені належним чином. Від позивача на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Представники відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечували з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

13 червня 2018 року виконавчим комітетом Новодонецької селищної ради прийнято рішення №51 про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій смт Новодонецьке (т. 1 а.с. 49-50).

Додатками до цього рішення є: тарифи на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій житлового фонду смт Новодонецьке; перелік та періодичність надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що виконують підприємства з експлуатації та обслуговування житла в межах встановлених тарифів; перелік робіт, що виконуються за рахунок коштів мешканців квартир та положення про проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій у разі ненадання або надання не в повному обсязі (т.1 а.с. 51-59).

Спірне рішення прийнято на підставі пояснювальної записки КП «Новодонецьксервіс» про намір здійснити зміну діючих тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій (т. 2 а.с. 136-138).

Тарифи на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій визначені окремо за кожним будинком залежно від запланованого обсягу, періодичності робіт і технічних характеристик будинку та розраховані КП «Новодонецьксервіс» на підставі актів огляду прибудинкової території та технічних паспортів на квартири (т. 2 а.с. 169-250, т. 3 а.с. 1-250, т. 4 а.с. 2-14).

02 квітня 2018 року між КП «Новодонецьксервіс» (Балансоутримувач) та ФОП ОСОБА_2 (Виконавець) укладено договір № 08-04/2018 про надання послуг з утримання житлових будинків та прибудинкових територій, предметом якого є тимчасова (на час проведення конкурсу) передача Балансоутримувачем Виконавцю функції з утримання житлових будинків і споруд та прибудинкових територій, надання житлово-комунальних послуг, перелік і вартість яких затверджено рішенням виконкому Новодонецької селищної ради від 21 грудня 2011 року №146 «Про користування тарифами на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій смт Новодонецьке, затверджених рішенням Добропільської міської ради від 09 квітня 2008 року №270. Вартість послуг виконавця: грошові кошти від квартиронаймачів, власників квартир за отримані послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, оплата експлуатаційних витрат орендарями та власниками нежитлових приміщень. Договір діє до 01 квітня 2021 року (т. 2 а.с. 161-162).

Розпорядження Новодонецького селищного голови від 10 квітня 2018 року №35-Од «Про внесення доповнень до розпорядження селищного голови від 15 грудня 2017 року №96-Од» , до розпорядження від 15 грудня 2017 року №96-Од внесено зміни в частині доповнення проєктом рішення виконавчого комітету Новодонецької сільської ради «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» , ціллю прийняття проєкту є встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, строк підготовки проєкту - ІІ-ІІІ квартал 2018 року (т. 1 а.с. 103 - 104).

Вказані зміни опубліковані у Добропільській міськрайонній газеті «Новий шлях» за 12 квітня 2018 року №15 (11088) (а.с. 105), та на сайті Добропільської міської ради (скріншот веб-сайту, т. 1 а.с. 110).

Згідно з листом комунального підприємства «Новодонецьксервіс» від 13 квітня 2018 року №01-10/36/1 (т. 1 а.с. 106), останнім здійснені розрахунки витрат на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій окремо за кожним будинком, і направлено на розгляд до міського голови, та 05 квітня 2018 року на дошках оголошень смт.Новодонецьке було розміщено повідомлення про намір здійснити зміну тарифу на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій смт Новодонецьке.

До листа доданий аналіз регуляторного впливу проєкту рішення виконкому Новодонецької селищної ради «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій смт Новодонецьке» , у якому зазначено, що рівень діючих тарифів на утримання будинків та прибудинкових територій нижчий від економічно обґрунтованих витрат на їх надання і не забезпечує покриття фактичних витрат на цю послугу. Зазначена проблема не може бути розв`язана за допомогою ринкових механізмів і потребує місцевого регулювання (т. 1 а.с. 107-109).

19 квітня 2018 року в Добропільській міськрайонній газеті «Новий шлях» №16 (11089) (т. 1 а.с. 119-120) відповідачем опубліковано проєкт рішення «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій смт Новодонецьке» , разом з аналізом регуляторного впливу проєкту рішення виконкому Новодонецької селищної ради «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій смт Новодонецьке» , виготовленим КП «Новодонецьксервіс» .

Додатково у вказаній газеті також було зазначено про те, що зауваження та пропозиції щодо проєкту вказаного рішення приймаються за адресою: 85010, смт.Новодонецьке, м.Добропілля, Донецької обл., вул. Благовісна, 3.

Відповідачем опубліковано рішення від 13.06.2018 №51 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій смт. Новодонецьке» в Добропільській міськрайонній газеті «Новий шлях» від 26.04.2018 №17 (т. 1 а.с. 121-122).

Додатково наведене рішення також опубліковане на сайті Добропільської міської ради (скріншот веб-сайту, т. 1 а.с. 123-124).

Позивач не погоджуючись з таким рішенням відповідача звернувся до суду з цим позовом.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 05.03.2019, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2019 позов задоволено повністю. Визнано протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Новодонецької селищної ради №51 від 13.06.2018 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій смт. Новодонецьке» , з моменту набрання рішенням суду законної сили. Зобов`язано виконавчий комітет Новодонецької селищної ради опублікувати резолютивну частину даного рішення у виданні, в якому було офіційно оприлюднено рішення виконавчого комітету Новодонецької селищної ради №51 від 13.06.2018, після набрання рішенням суду законної сили.

Постановою Верховного Суду від 29.12.2020 касаційну скаргу виконавчого комітету Новодонецької селищної ради задоволено частково. Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.03.2019 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2019 у справі №826/6973/15 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Донецького окружного адміністративного суду.

В постанові від 29.12.2020 по даній справі Верховний Суд зазначив, що суди попередніх інстанцій дійшли висновку про протиправність вказаного рішення, оскільки відповідачем було порушено процедуру його прийняття. Також, за висновками судів, відповідачем не надано доказів до суду обґрунтованості тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території саме в тих розмірах, які вказані у додатках до спірного рішення: яким чином вони розраховані, які саме показники та чинники приймалися відповідачем та третьою особою до уваги при розрахунку наведених тарифів, і т.ін.

У зв`язку із введенням в дію з 10.06.2018 Закону України від 09.11.2017 №2189-VIII "Про житлово-комунальні послуги" суттєво змінено систему взаємовідносин, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг та визначено нову класифікацію житлово-комунальних послуг і такої послуги, як утримання будинків і споруд та прибудинкових територій не передбачено. Натомість визначено послугу з управління багатоквартирним будинком, яка визначається за згодою сторін.

Судами попередніх інстанцій не враховано приписи Закону №2189-VIII та не досліджено чи мав повноваження виконавчий комітет станом на 10 червня 2018 року встановлювати тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, з урахуванням змін до законодавства, що зазначені вище.

Оскільки вказані обставини залишилися поза межами дослідження судів як першої так і апеляційної інстанції, тому з урахуванням повноважень касаційного суду (які не дають касаційній інстанції права досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні) відсутня можливість перевірити правильність його висновків в цілому по суті спору.

За наведених обставин, Верховний Суд прийшов до висновку, що висновки судів попередніх інстанцій ґрунтуються на неповно встановлених обставинах справи.

Відповідно до ч.5 ст.353 КАС України висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов`язковими для суду першої або апеляційної інстанції при новому розгляді справи.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

За приписами частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України від 21.05.1997 №280/97-ВР Про місцеве самоврядування (далі - Закон №280/97-ВР; у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з частиною першою статті 11 Закону №280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до підпункту 2 пункту а частини першої статті 28 Закону №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема власні (самоврядні) повноваження встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортні та інші послуги.

Частиною шостою статті 59 Закону №280/97-ВР передбачено, що виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.

Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки визначає Закон України «Про житлово-комунальні послуги» №1875 - IV від 24 червня 2004 року (далі - Закон №1875 - IV, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Також вказані правовідносини регулюються Законом України від 09.11.2017 №2189-VIII Про житлово-комунальні послуги (далі Закон №2189-VIII), який набрав чинності 10.12.2017 року (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону №2189-VIII житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.

Згідно із частиною першою статті 3 Закону №2189-VIII «державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується на таких принципах:

1) забезпечення раціонального використання наявних ресурсів та сталого розвитку населених пунктів;

2) створення та підтримання конкурентного середовища при виробленні та наданні житлово-комунальних послуг, забезпечення контролю у сфері діяльності природних монополій;

3) забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги, на умовах самофінансування, досягнення рівня економічно обґрунтованих витрат на виробництво таких послуг;

4) регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги у випадках, визначених законом, з урахуванням досягнутого рівня соціально-економічного розвитку, природних особливостей відповідного регіону та технічних можливостей;

5) забезпечення рівних можливостей доступу до отримання мінімальних норм житлово-комунальних послуг для споживачів незалежно від соціального, майнового стану, віку споживача, місцезнаходження та форми власності юридичних осіб тощо;

6) дотримання встановлених стандартів, нормативів, норм, порядків і правил щодо кількості та якості житлово-комунальних послуг.

Предметом оскарження у цій справі є рішення виконкому від 13.06.2018 року №51 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій смт Новодонецьке» .

Як вбачається з матеріалів справи, спірним рішенням встановлено тарифи на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій житлового фонду смт Новодонецьке, згідно додатку 1; встановлено перелік та періодичність робіт, що виконуються підприємствами, які надають послуги з утримання житлового фонду, згідно додатку 2; встановлено перелік робіт, що виконуються за рахунок коштів мешканців квартир та положення про проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій у разі ненадання або надання не в повному обсязі, згідно додатку 4.

Суд зазначає, що утримання будинків і прибудинкових територій - господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством. Тарифи на житлово-комунальні послуги в Україні формуються та встановлюються на підставі вимог чинного законодавства та нормативно-правової бази.

Суд зазначає, що 10.12.2017 набрав чинності Закон України від 09.11.2017 №2189-VIII Про житлово-комунальні послуги (далі Закон №2189-VIII).

Пунктом 1 Розділу VI Перехідних положень Закону №2189-VIII визначено, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію з 01.05.2019, крім:

статті 1, частини першої статті 2, статей 3-7, 9, 11, 12, частини другої статті 26, статей 27 та 29 (в частині регулювання послуги з управління багатоквартирним будинком), частини другої статті 2, частин третьої та четвертої статті 8, частин другої та третьої статті 10, статті 15, частин першої, третьої та п`ятої статті 16, статті 18, частини п`ятої статті 28, пунктів 2, 3-1, 6, підпункту 1, підпункту "б" підпункту 2, підпунктів 5 та 11 пункту 8 цього розділу, які вводяться в дію через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом; частини третьої статті 11, абзаців першого та другого частини п`ятої статті 18, які вводяться в дію з 01 січня 2019 року.

Відповідно до пункту 2 частини третьої статті 4 Закону №2189-VIII до повноважень органів місцевого самоврядування належать встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.

Статтею 5 №2189-VIII визначено, що до житлово-комунальних послуг належать:

1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.

Послуга з управління багатоквартирним будинком включає:

утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо;

купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;

поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;

2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Тобто із введенням в дію з 10.06.2018 Закону України від 09.11.2017 №2189-VIII "Про житлово-комунальні послуги" суттєво змінено систему взаємовідносин, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг та визначено нову класифікацію житлово-комунальних послуг і такої послуги, як утримання будинків і споруд та прибудинкових територій не передбачено. Натомість визначено послугу з управління багатоквартирним будинком, яка визначається за згодою сторін.

Отже, за приписами Закону №2189-VIII відповідач не мав повноваження станом на 13.06.2018 року встановлювати тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, з урахуванням змін до законодавства, що зазначені вище.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.

Відповідно до ч.9 ст.265 КАС України суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним та нечинним повністю або в окремій його частині.

З урахуванням наведеного, спірне рішення від 13.06.2018 №51 "Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій смт.Новодонецьке" прийнято без дотримання положень ст.2 КАС України та не відповідає нормам матеріального права, а тому позов слід задовольнити і визнати протиправним та нечинним дане рішення.

Згідно ч.1 та ч.2 ст.265 КАС України резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили. Нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Отже, позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача невідкладно опублікувати резолютивну частину постанови суду у виданнях, в яких було офіційно оприлюднено оскаржуваний нормативно-правовий акт, після набрання постановою законної сили також підлягають задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994, серія A, N 303-A, п.29).

На підставі ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доказів, які б доводили необґрунтованість заявленого позову, відповідач суду не надав, а отже позов підлягає задоволенню.

Зважаючи на те, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у сумі 704,80 грн., наведена сума відповідно до положень ч.1 ст.139 КАС України підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись вимогами статей 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до виконавчого комітету Новодонецької селищної ради, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача комунальне підприємство «Новодонецьксервіс» про визнання протиправним та нечинним рішення виконкому від 13.06.2018 №51 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій смт. Новодонецьке» , зобов`язання уповноваженої особи Новодонецької селищної ради невідкладно опублікувати резолютивну частину постанови суду у виданнях, в яких було офіційно оприлюднено оскаржуваний нормативно-правовий акт, після набрання постановою законної сили задовольнити.

Визнати протиправним та нечинним рішення виконкому від 13.06.2018 №51 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій смт. Новодонецьке» .

Зобов`язати виконавчий комітет Новодонецької селищної ради опублікувати резолютивну частину даного рішення у виданні, в якому було офіційно оприлюднено рішення виконавчого комітету Новодонецької селищної ради №51 від 13 червня 2018 року, після набрання рішенням суду законної сили.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Новодонецької селищної ради (ЄДРПОУ 04342588; місцезнаходження: 85010, Донецька область, м.Добропілля, смт. Новодонецьке, вул. Благовісна, буд. 3) на користь ОСОБА_1 (Інд. Код НОМЕР_1 ; місцепроживання - АДРЕСА_1 ) понесені судові витрати з судового збору у розмірі 704,80 грн.

Рішення ухвалене у нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частини 30.03.2021.

Повне судове рішення складено 08.04.2021.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя Т.В.Загацька

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2021
Оприлюднено09.04.2021
Номер документу96107041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/10538/18-а

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Постанова від 30.08.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 30.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 30.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Рішення від 30.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Рішення від 30.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 02.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні