ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/11309/20 Прізвище судді (суддів) першої інстанції: Аверкова В.В.
Суддя-доповідач: Шурко О.І.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 квітня 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Шурка О.І.,
суддів Лічевецького І.О., Оксененка О.М.,
розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІФТ-БУДСПЕЦМОНТАЖ на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 вересня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІФТ-БУДСПЕЦМОНТАЖ до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю ЛІФТ-БУДСПЕЦМОНТАЖ звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києва, в якому просило скасувати податкове повідомлення - рішення від 26 лютого 2020 року № 0216130409.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 вересня 2020 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняте нове, яким позовні вимоги задовольнити.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що квитанцій (про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування) позивач в день реєстрації податкових накладних №4, №21, №23, №20, №9, №2, №16, №22, №10,№3,№14, №24, №7, №6, №17, №18, №26, №1, №5, №12, №11,№8, №15, №27, №19, №25, №13 а саме: 29.12.2019 не отримувало, тому, у відповідності з ст. 201.10 Податкового кодексу України, вважаємо, що вказані накладні були зареєстровані 29.12.2019, не порушуючи терміни реєстрації визначених Податковим кодексом України.
Відповідач не подавав відзив на апеляційну скаргу, що не перешкоджає подальшому апеляційному розгляду справи.
Згідно з ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, за результатом камеральної перевірки складено акт від 07 лютого 2020 року № 3452/26-15-04-09-20/39641841, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Ліфт-Будспецмонтаж граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, зокрема:
податкова накладна № 4 від 03 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 21 від 13 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 23 від 13 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 20 від 13 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 9 від 04 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 2 від 02 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 16 від 10 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 22 від 13 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 10 від 05 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 3 від 02 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 14 від 06 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 24 від 13 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 7 від 04 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 6 від 04 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 17 від 10 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 18 від 10 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 26 від 01 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 1 від 02 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 5 від 03 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 12 від 05 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 11 від 05 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 8 від 04 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 15 від 06 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 27 від 13 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 19 від 12 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 25 від 13 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні;
податкова накладна № 13 від 05 грудня 2019 року - дата реєстрації 03 січня 2020 року, кількість днів прострочення - 3 дні.
За результатом розгляду заперечень позивача, висновки акту перевірки від 07 лютого 2020 року № 3452/26-15-04-09-20/39641841 - залишені без змін, заперечення від 17 лютого 2020 року - без задоволення.
Податковим повідомленням - рішенням Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 20 лютого 2020 року № 0216130409 до Товариства з обмеженою відповідальністю Ліфт-Будспецмонтаж застосовано штраф у розмірі 16 916,44 грн.
За результатом адміністративного оскарження, спірне податкове повідомлення - рішення залишено без змін, скарги позивача - без задоволення (рішення Державної податкової служби України від 07 травня 2020 року № 15586/6/99-00-08-05-05-06 додані до матеріалів справи).
Позивач зазначає, що податкове повідомлення - рішення підлягає скасуванню, оскільки податкові накладні №№ 4 від 03 грудня 2019 року, 21 від 13 грудня 2019 року, 23 від 13 грудня 2019 року, 20 від 13 грудня 2019 року, 9 від 04 грудня 2019 року, 2 від 02 грудня 2019 року, 16 від 10 грудня 2019 року, 22 від 13 грудня 2019 року, 10 від 05 грудня 2019 року, 3 від 02 грудня 2019 року, 14 від 06 грудня 2019 року, 24 від 13 грудня 2019 року, 7 від 04 грудня 2019 року, 6 від 04 грудня 2019 року, 17 від 10 грудня 2019 року, 18 від 10 грудня 2019 року, 26 від 01 грудня 2019 року, 1 від 02 грудня 2019 року, 5 від 03 грудня 2019 року, 12 від 05 грудня 2019 року, 11 від 05 грудня 2019 року, 8 від 04 грудня 2019 року, 15 від 06 грудня 2019 року, 27 від 13 грудня 2019 року, 19 від 12 грудня 2019 року, 25 від 13 грудня 2019 року, 13 від 05 грудня 2019 року відправлені на реєстрацію 29 грудня 2019 року.
Як зазначає позивач, Товариством з обмеженою відповідальністю Ліфт-Будспецмонтаж у день подання накладних не отримано жодних квитанцій, а тому на думку останнього, податкові накладні вважаються зареєстрованими в день відправлення до єдиного реєстру податкових накладних.
Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, дійшов висновку, що позивачем не дотримані вимоги Податкового кодексу України та Порядку №1246 щодо порядку та строків реєстрації вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Колегія суддів не погоджується з наведеними висновками суду першої інстанції з огляду на таке.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246).
Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до вимог абзацу 13 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку № 1246).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку №1246).
Абзацом 13 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається з матеріалів справи, податкові накладні №№ 4 від 03 грудня 2019 року, 21 від 13 грудня 2019 року, 23 від 13 грудня 2019 року, 20 від 13 грудня 2019 року, 9 від 04 грудня 2019 року, 2 від 02 грудня 2019 року, 16 від 10 грудня 2019 року, 22 від 13 грудня 2019 року, 10 від 05 грудня 2019 року, 3 від 02 грудня 2019 року, 14 від 06 грудня 2019 року, 24 від 13 грудня 2019 року, 7 від 04 грудня 2019 року, 6 від 04 грудня 2019 року, 17 від 10 грудня 2019 року, 18 від 10 грудня 2019 року, 26 від 01 грудня 2019 року, 1 від 02 грудня 2019 року, 5 від 03 грудня 2019 року, 12 від 05 грудня 2019 року, 11 від 05 грудня 2019 року, 8 від 04 грудня 2019 року, 15 від 06 грудня 2019 року, 27 від 13 грудня 2019 року, 19 від 12 грудня 2019 року, 25 від 13 грудня 2019 року, 13 від 05 грудня 2019 року відправлені на реєстрацію 29 грудня 2019 року були відправлені на реєстрацію до ЄДР 29 грудня 2019 року - не порушуючи кінцевого строку реєстрації, визначених п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №3755-УІ із змінами та доповненнями.
Відповідно до ст. 201.10. Податкового кодексу України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Натомість, з доводів апеляції скарги вбачається та матеріалами підтверджено, що квитанцій про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування ТОВ ЛІФТ-БУДСПЕЦМОНТАЖ в день реєстрації податкових накладних №4, №21, №23, №20, №9, №2, №16, №22, №10,№3,№14, №24, №7, №6, №17, №18, №26, №1, №5, №12, №11,№8, №15, №27, №19, №25, №13 а саме: 29.12.2019 не отримувало, тому, у відповідності з ст. 201.10 Податкового кодексу України та на переконання колегії суддів, вказані накладні були зареєстровані 29.12.2019, не порушуючи терміни реєстрації визначених Податковим кодексом України.
Крім того, відповідачем не надано ні до суду першої інстанції, ні до суду апеляційної інстанції доказів надіслання платнику податків протягом операційного дня (29.12.2019) квитанції про прийняття або неприйняття, чи зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, а відтак така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних в силу вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.
Натомість, контролюючим органом вказану податкову накладну не було зареєстровано та не було надано доказів надіслання позивачу протягом операційного дня 29.12.2019 квитанцію про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, що суперечить положенням пунктів 13, 14 Порядку № 1246.
З урахуванням наведеного в сукупності, колегія суддів приходить до висновку про наявність правових підстав для скасування податкового повідомлення - рішення від 26 лютого 2020 року № 0216130409.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Приписи п. п. 1, 4 ч. 1 ст. 317 КАС України визначають, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції при ухваленні рішення неповно з`ясовано обставини, які мають значення для справи. У зв`язку з цим колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити повністю, а рішення суду першої інстанції - скасувати.
Керуючись ст.ст. 242, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІФТ-БУДСПЕЦМОНТАЖ - задовольнити.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 вересня 2020 року - скасувати та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення - рішення від 26 лютого 2020 року № 0216130409.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 328-331 КАС України.
Суддя-доповідач Шурко О.І.
Судді Лічевецький І.О.
Оксененко О.М.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2021 |
Оприлюднено | 12.04.2021 |
Номер документу | 96111270 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Шурко Олег Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні