Рішення
від 09.04.2021 по справі 160/13621/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2021 року Справа № 160/13621/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради, Міністерства культури та інформаційної політики України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

23.10.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради (вул. Січеславська Набережна, буд. 29А, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40498190), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" (вул. Гоголя, буд. 15, кімн. 208, м. Дніпро, 49068, код ЄДРПОУ 40715848), у якій (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог) просить:

- визнати протиправною бездіяльність Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради у нездійсненні покладених на даний суб`єкт владних повноважень щодо державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: вул. Європейська, 5, м. Дніпро, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

- зобов`язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради вчинити дії спрямовані на дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" код ЄДРПОУ 40715848, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: вул. Європейська, 5, м. Дніпро, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

- зобов`язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради звернутись до Дніпровського Відділу Поліції Головного Управління Національної Поліції в Дніпропетровській області з заявою про злочин, відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" (код ЄДРПОУ 40715848) за статтею 298 Незаконне проведення пошукових робіт на об`єкті археологічної спадщини, знищення, руйнування або пошкодження об`єктів культурної спадщини Кримінального кодексу України, та за статтею 197-1 Самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво Кримінального кодексу України, щодо умисного незаконного знищення, руйнування або пошкодження об`єктів культурної спадщини чи їх частин та самовільного зайняття земельної ділянки в межах історичних ареалів по АДРЕСА_2 , кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090, вчинене групою осіб, або щодо земельних ділянок особливо цінних земель, земель в охоронних зонах, зонах санітарної охорони, санітарно-захисних зонах чи зонах особливого режиму використання земель.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що земельна ділянка по вул. Європейська, 5, м. Дніпро (кадастрові номери у межах землекористування: 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090) відноситься до історичного ареалу Центральний м. Дніпра та знаходиться в межах значної історичної будівлі . У порушення п. п. 14, 17 ст. 5 Закону України Про охорону культурної спадщини Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" проводяться будівельні роботи по вул. Європейська, 5, м. Дніпро (кадастрові номери: 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090) без погодження з Міністерством культури та інформаційної політики. Позивач зазначає, що Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради не здійснюється достатніх та вичерпних заходів, спрямованих на здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, спрямованого на дотримання замовником вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання будівельних робіт на вказаному об`єкті будівництва. Отже, позивач вказує, що через бездіяльність Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради по вул. Європейська, 5, м. Дніпро розпочалося незаконне будівництво та відбувається руйнування історико-культурної спадщині міста та порушуються права та законні інтереси як заявника, так і мешканців міста Дніпра. Також зауважує, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс", на момент початку будівництва не мало та не має правовстановлюючих документів на земельні ділянки в межах історичних ареалів по АДРЕСА_2 , кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090, що є самовільним зайняттям земельної ділянки, вчинене групою осіб, або щодо земельних ділянок особливо цінних земель, земель в охоронних зонах, зонах санітарної охорони, санітарно-захисних зонах чи зонах особливого режиму використання земель, умисне незаконне знищення, руйнування або пошкодження об`єктів культурної спадщини чи їх частин, та тягне за собою відповідальність за статтею 197-1 Самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво Кримінального кодексу України, та статтею 298 Незаконне проведення пошукових робіт на об`єкті археологічної спадщини, знищення, руйнування або пошкодження об`єктів культурної спадщини Кримінального кодексу України.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.10.2020 року відкрито провадження у адміністративній справі й справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи на 17.11.2020 року.

16.11.2020 року відповідачем надано відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що питання охорони культурної спадщини не відносяться до повноважень управління ДАБК Дніпровської міської ради. Вказує на те, що ОСОБА_1 не зверталась до управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради з будь-якими листами або зверненнями щодо проведення перевірки вимог законодавства в сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: АДРЕСА_2 , кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090. Таким чином, в цій частині права позивача управлінням не було порушено. Також зауважує, що управління не має законних підстав вчинити будь-які дії, спрямовані на дотримання товариством з обмеженою відповідальністю Дельмар Дніпро Сервіс вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: АДРЕСА_2 , кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090. Крім того, вказує, що позивачем не наведено обґрунтування, яким рішенням, дією чи бездіяльністю управління порушено її права, свободи або інтереси.

17.11.2020 року розгляд справи перенесено на 24.11.2020 року.

24.11.2020 року розгляд справи перенесено на 01.12.2020 року.

23.11.2020 року від позивача надійшла заява про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 26.11.2020 року заяву про забезпечення позову призначено до розгляду на 01.12.2020 року.

30.11.2020 року від третьої особи надійшли пояснення, у яких просить відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування своєї правової позиції вказує, що рішенням Дніпровської міської ради від 20.05.2020 року № 252/57 Товариству відповідно до вимог чинного законодавства України надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню об`єкта незавершеного будівництва та для будівництва багатоквартирного житлового будинку з підземним паркінгом по АДРЕСА_2 . Належність будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , до значних історичних будівель в історичному ареалі Центральний міста Дніпра не виключає можливості здійснення будівельних робіт на земельній ділянці за кадастровим номером 1210100000:02:420:00288. Також вказує, що посилання позивача у своїй заяві на висновки, що містяться у постанові Верховного Суду від 21.08.2019 року у справі № 826/12524/18, є безпідставними з огляду на відсутність встановлених меж охоронної (буферної) зони будинку по АДРЕСА_2 як історико-культурної спадщини. Також вказує, що питання охорони культурної спадщини не відносяться до повноважень управління ДАБК Дніпровської міської ради.

01.12.2020 року у судовому засіданні щодо розгляду заяви про забезпечення позову оголошено перерву до 15.12.2020 року.

Ухвалою суду від 01.12.2020 року залучено до участі у справі № 160/13621/20 за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - Міністерство культури та інформаційної політики України (вул. Івана Франка, буд. 19, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 43220275) в якості співвідповідача.

01.12.2020 року у судовому засіданні оголошено перерву до 15.12.2020 року.

15.12.2020 року від позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

15.12.2020 року у судовому засіданні щодо розгляду заяви про забезпечення позову оголошено перерву до 21.12.2020 року.

15.12.2020 року у судовому засіданні оголошено перерву до 21.12.2020 року.

18.12.2020 року від Міністерства культури та інформаційної політики України надійшов відзив на позов, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї правової позиції зазначає наступне. Положенням про Міністерство не визначено повноважень МКІП державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності. Вказує, що зі змісту позовної заяви не видно, які права чи законні інтереси позивача порушено Міністерством культури та інформаційної політики України, позовні вимоги до МКІП відсутні. МКІП не приймало рішення, не вчиняло дію чи допустило бездіяльність стосовно позивача. Доводи позивача про порушення її прав, свобод чи інтересів є абстрактними, не містять жодного обґрунтування, що є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові. Позивачем не було надано жодного доказу зворотного.

Ухвалою суду від 21.12.2020 року у задоволенні заяви про забезпечення позову відмовлено.

21.12.2020 року у судовому засіданні оголошено перерву до 29.12.2020 року.

29.12.2020 року позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог.

29.12.2020 року у судовому засіданні оголошено перерву до 19.01.2021 року.

19.01.2021 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради надано відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї правової позиції посилається на те, що згідно з положеннями чинного законодавства погодження з питань охорони культурної спадщини до управління не надавалось та не повинно було надаватися. Крім того, ані в первісній позовній заяві, ані в заяві про уточнення позовних вимог позивач не наводить ніяких підстав на обґрунтування своєї позиції щодо скоєння ТОВ "Дельмар Дніпро Сервіс" будь-якого злочину, відповідальність за який передбачена ст. 298 Кримінального кодексу України або ст. 197-1 Кримінального кодексу України, щодо умисного незаконного знищення, руйнування або пошкодження об`єктів культурної спадщини чи їх частин та самовільного зайняття земельної ділянки в межах історичних ареалів по АДРЕСА_2 , кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090, вчинене групою осіб, або щодо земельних ділянок особливо цінних земель, земель в охоронних зонах, зонах санітарної охорони, санітарно-захисних зонах чи зонах особливого режиму використання земель. Таким чином, вважає вимогу позивача необґрунтованою, та такою, що не відповідає дійсності, та є надуманою.

19.01.2021 року від Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради надійшло клопотання про залишення справи без розгляду.

Ухвалою суду від 19.01.2021 року, занесеною до протоколу судового засідання, у задоволенні клопотання про залишення позовної заяви без розгляду відмовлено.

У судовому засіданні 19.01.2021 року оголошено перерву до 08.02.2021 року.

У судовому засіданні 08.02.2021 року представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов повністю.

Представник відповідача - Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради позов не визнала, просила у його задоволенні відмовити, посилаючись на викладене у відзиві.

Представник третьої особи позов не визнала, просила у його задоволенні відмовити, посилаючись на викладене у поясненнях.

Представник відповідача - Міністерства культури та інформаційної політики України у судове засідання не з`явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до приписів ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка будь-якого учасника справи в судове засідання, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

08.02.2021 року судом ухвалено продовжувати розгляд справи в порядку письмового провадження.

У відповідності до вимог ст. ст. 205, 243 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу у порядку письмового провадження.

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. З власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

20.05.2020 року Дніпровською міською радою прийнято рішення № 252/57 про надання ТОВ ДЕЛЬМАР ДНІПРО СЕРВІС , код ЄДРПОУ 40715848, дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню об`єкта незавершеного будівництва та для будівництва багатоквартирного житлового будинку з підземним паркінгом по вул. Європейській, 5.

Вказаним рішенням також зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" замовити у суб`єктів господарювання, що є розробниками документації із землеустрою, згідно з вимогами, передбаченими чинним законодавством, розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та після його погодження, відповідно до чинного законодавства, подати цей проект до міської ради для прийняття відповідного рішення.

У рішенні відзначено, що проект землеустрою розробляється розробником документації із землеустрою відповідно до вимог земельного, природоохоронного, містобудівного, санітарно-епідеміологічного, пам`яткоохоронного законодавства. У разі погодження проекту землеустрою, що розробляється з метою вилучення, надання, зміни цільового призначення земель лісогосподарського призначення, водного фонду, земельних ділянок для цілей, пов`язаних із розробкою корисних копалин, також до вимог лісового, водного та гірничо-промислового законодавства.

Якщо при складанні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки виникне невідповідність місця розташування об`єктів вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генерального плану міста та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому порядку, то це рішення втрачає чинність.

Доказів надання земельної ділянки по вул. Європейській, 5 у користування або у власність ТОВ ДЕЛЬМАР ДНІПРО СЕРВІС суду не надано.

Відповідно до відповіді на запит позивача, управлінням з питань охорони культурної спадщини Дніпровської міської ради зазначено, що земельна ділянка за адресом: вул. Європейська, 5, м. Дніпро, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090, розташована в межах історичного ареалу Центральний , затвердженого наказом Міністерства культури, молоді та спорту України від 03.02.2020 № 478 Про затвердження меж та режимів використання історичних ареалів м. Дніпра .

Будинок за адресою: вул. Європейська, 5, м. Дніпро віднесено до категорії значна історична будівля .

Виконання підготовчих та будівельних робіт за адресою: м. Дніпро, вул. Європейська, 5 підтверджується наявними у матеріалах справи фотографіями та не заперечувалось представником ТОВ ДЕЛЬМАР ДНІПРО СЕРВІС у судовому засіданні.

Вважаючи, що бездіяльністю Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради порушено його права, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з ст. 1 Закону України Про основи містобудування містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Відповідно до абзаців 5 та 6 ч. 1 ст. 5 Закону України Про основи містобудування при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені: охорона культурної спадщини, збереження традиційного характеру середовища населених пунктів; урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій.

Як передбачено ч. 1 ст. 6 Закону України Про архітектурну діяльність архітектурні та містобудівні конкурси (місцеві, регіональні, всеукраїнські, міжнародні) проводяться для виявлення кращих архітектурно-планувальних, інженерно-технічних та економічних проектних пропозицій щодо об`єктів містобудування та архітектури і визначення виконавців проектної документації.

Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України Про архітектурну діяльність виключно на конкурсній основі здійснюється розроблення проектів об`єктів архітектури, реалізація яких має суттєвий вплив на розвиток і формування забудови населених пунктів, а також об`єктів, які розміщуються в зоні охорони пам`яток історії та культури або можуть негативно впливати на території і об`єкти природно-заповідного фонду.

Пунктами 1, 2, 6 Порядку проведення архітектурних та містобудівних конкурсів встановлюються єдині вимоги до організації і проведення архітектурних та містобудівних конкурсів для виявлення кращих архітектурно-планувальних, інженерно-технічних та економічних проектних пропозицій, ідей, концепцій (далі - проектні пропозиції) щодо об`єктів архітектури та містобудування і визначення виконавців проектно-кошторисної та містобудівної документації. Замовник конкурсу - центральний, місцевий орган виконавчої влади, виконавчий орган місцевої ради, уповноважений орган містобудування та архітектури, юридична особа, громадянин який організовує і проводить конкурс та здійснює його фінансування. Рішення про проведення конкурсу приймається його замовником.

Отже, чинним законодавством передбачено, що при здійсненні містобудівної діяльності, в тому числі яка матиме суттєвий вплив на розвиток і формування забудови населених пунктів, а також в зоні охорони пам`яток архітектури, необхідно урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій та проведення конкурсу на розроблення проекту архітектури.

У цьому випадку земельна ділянка за адресою: вул. Європейська, 5, м. Дніпро, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090 відноситься до історичного ареалу Центральний міста Дніпра. Будинок за адресою: вул. Європейська, 5, м. Дніпро віднесено до категорії значна історична будівля .

Відповідно до ч. 3 ст. 32 Закону України Про охорону культурної спадщини з метою захисту традиційного характеру середовища населених місць вони заносяться до Списку історичних населених місць України. Список історичних населених місць України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини затверджується Кабінетом Міністрів України. Межі та режими використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на територіях історичних ареалів населених місць визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відповідною науково-проектною документацією, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони культурної спадщини, або уповноваженими ним органами охорони культурної спадщини.

Згідно з Постановою КМУ від 26 липня 2001 р. за № 878 до Списку історичних населених місць України включено м. Дніпропетровськ.

Відповідно до п. 10 Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць, історичний ареал є спеціально виділеною у населеному місці територією історико-культурного значення із затвердженими межами, яка повинна фіксуватися в усіх землевпорядних і містобудівних документах та розглядатися як специфічний об`єкт містобудівного проектування.

Як передбачено п.п. 14, 17 ст. 5 Закону України Про охорону культурної спадщини до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, належить:

погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам`ятках національного значення, їх територіях, в історико-культурних заповідниках, на історико-культурних заповідних територіях, у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм і проектів, реалізація яких може позначитися на об`єктах культурної спадщини;

надання дозволів на проведення робіт на пам`ятках національного значення, об`єктах всесвітньої спадщини, їх територіях, в зонах охорони, буферних зонах, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць.

Пунктом 1 Положення про Міністерство культури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2014 року № 495 (далі - Положення № 495) Мінкультури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері кінематографії, відновлення та збереження національної пам`яті.

До повноважень Міністерства культури України згідно з підпунктами 57-58 пункту 4 Положення № 495 відносяться, зокрема: видача розпоряджень і приписів щодо охорони пам`яток національного значення, припинення робіт на таких пам`ятках, їх територіях та в зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, якщо зазначені роботи виконуються за відсутності затверджених або погоджених з відповідними органами охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених законом, дозволів або з відхиленням від них; визнання необхідності проведення охоронних заходів щодо збереження пам`яток національного значення та їх територій у разі виникнення загрози руйнування або пошкодження внаслідок дії природних факторів або виконання будь-яких робіт; здійснення відповідно до закону нагляду за виконанням робіт з дослідження, консервації, реабілітації, реставрації, ремонту, пристосування і музеєфікації пам`яток та інших робіт на пам`ятках, об`єктах археологічної спадщини і в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць.

Зі змісту наведених правових норм видно, що Міністерство культури України є спеціально уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері охорони культурної спадщини. До його повноважень, крім іншого, відноситься надання дозволів на проведення земельних робіт на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, проведення охоронних заходів щодо збереження пам`яток національного значення та їх територій, видання приписів щодо охорони пам`яток національного значення, об`єктів всесвітньої спадщини, припинення робіт на них, їх територіях, в зонах охорони, буферних зонах, якщо такі роботи проводяться без дозволів або з відхиленням від них.

Частиною 3 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зазначено, що для населених пунктів, занесених до Списку історичних населених місць України, в межах визначених історичних ареалів у складі генерального плану населеного пункту визначаються режими регулювання забудови та розробляється історико-архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об`єкти культурної спадщини.

Частиною 2 ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон) встановлено, що суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.

Частиною 3 Закону визначено, що виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

За змістом ч. 5 Закону проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Статтею 6 Закону визначено органи, що здійснюють управління у сфері містобудівної діяльності, архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до ч. 1 цієї статті управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Частиною 2 цієї статті визначено, що до уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у статті 13 Закону України "Про архітектурну діяльність".

Згідно з ч. 3 цієї статті до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад. Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради є виконавчим органом Дніпровської міської ради та є підконтрольним Державній архітектурно-будівельній інспекції України з питань здійснення повноважень, передбачених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності і діє на підставі зокрема, Положення про управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 01.12.2016 № 63/16, Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 року № 553.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, згідно з пунктом б статті 31 Закону України Про місцеве самоврядування до делегованих повноважень віднесено, зокрема: 1) надання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності ; 2) організація роботи, пов`язаної зі створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів; 3) здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об`єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу; 4) здійснення контролю за забезпеченням надійності та безпечності будинків і споруд незалежно від форм власності в районах, що зазнають впливу небезпечних природних і техногенних явищ та процесів; 5) організація охорони, реставрації та використання пам`яток історії і культури, архітектури та містобудування, палацово-паркових, паркових і садибних комплексів, природних заповідників; 6) вирішення відповідно до законодавства спорів з питань містобудування; 7) здійснення державного контролю за дотриманням договірних зобов`язань забудовниками, діяльність яких пов`язана із залученням коштів фізичних осіб у будівництво багатоквартирних житлових будинків.

Таким чином, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації щодо об`єктів, розташованих у межах міста Дніпра покладено на Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради.

Враховуючи наведене, в порушення п.п. 14, 17 ст. 5 Закону України Про охорону культурної спадщини Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" проводяться будівельні роботи за адресою: вул. Європейська, 5, м. Дніпро, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090, без погодження з Міністерством культури та інформаційної політики.

Вказаний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься у постанові Верховного Суду від 21.08.2019 року у справі №826/12524/18.

Відповідно до ч. 2 ст. 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування декларації чи права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовника протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Таким чином, Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради не здійснено достатніх заходів спрямованих на здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням товариством вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: м. Дніпро, вул. Європейська, 5, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

Отже, через бездіяльність Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради на території, яка відноситься до історичного ареалу Центральний міста Дніпра, будинок віднесено до категорії значна історична будівля , здійснюється незаконна забудова, за адресою: м. Дніпро, вул. Європейська, 5, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

З огляду на наведене, суд вважає протиправною бездіяльність Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради у нездійсненні покладених на такий суб`єкт владних повноважень щодо державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: м. Дніпро, вул. Європейська, 5, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

Як наслідок, підлягають задоволенню вимоги про зобов`язання Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради вчинити дії щодо контролю за дотриманням Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" код ЄДРПОУ 40715848, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: вул. Європейська, 5, м. Дніпро, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

З огляду на викладене, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Що стосується позовних вимог про зобов`язання Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради (вул. Січеславська Набережна, буд. 29А, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40498190) звернутись до Дніпровського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області з заявою про злочин, відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" (вул. Гоголя, буд. 15, кімн. 208, м. Дніпро, 49068, код ЄДРПОУ 40715848) за статтями 298 та 197-1 Кримінального кодексу України, суд зазначає наступне.

У судовому засіданні 21.12.2020 року представник третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" (код ЄДРПОУ 40715848) надала суду пояснення по суті заявлених вимог позивача, та зазначила, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" не мало та не має правовстановлюючих документів на земельні ділянки в межах історичних ареалів по АДРЕСА_2 , кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" (код ЄДРПОУ 40715848) не надано суду документів, на підставі яких проводяться будівельні роботи в межах історичних ареалів по вул. Європейська, 5, м. Дніпро, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090, а саме: містобудівні умови і обмеження, технічні умови, декларацію про початок виконання будівельних робіт, правовстановлюючі документи на земельні ділянки тощо.

Як вже зазначалось судом, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації щодо об`єктів, розташованих у межах міста Дніпра покладено на Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради.

Крім того, судом зобов`язано Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради вчинити дії щодо контролю за дотриманням Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: м. Дніпро, вул. Європейська, 5, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

Таким чином, у межах своїх повноважень, у разі встановлення відповідних порушень чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил тощо, вказаний орган має право звернутись до відповідних органів щодо порушення такого законодавства.

З огляду на викладене, у цій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Стосовно посилання відповідача та третьої особи на відсутність порушення прав позивача спірним будівництвом суд зазначає наступне.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 21 Конституції України усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Згідно зі ст. 50 Конституції України кожен мас право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Як передбачено ст. 56 Конституції України, кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.

Відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

У силу приписів ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Стаття 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) гарантує право на справедливий і публічний розгляд справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, при визначенні цивільних прав і обов`язків особи чи при розгляді будь-якого кримінального обвинувачення, що пред`являється особі.

Ключовими принципами статті 6 є верховенство права та належне здійснення правосуддя. Ці принципи також є основоположними елементами права на справедливий суд.

Право на суд покриває надзвичайно широке поле різноманітних категорій - воно стосується як інституційних та організаційних аспектів, так і особливостей здійснення окремих судових процедур. Своєрідним механізмом, який дозволяє розуміти, тлумачити та застосовувати Конвенцію є практика Європейського суду з прав людини (далі - Суд), яку він викладає у своїх рішеннях.

Враховуючи той факт, що право на справедливий суд займає основне місце у системі глобальних цінностей демократичного суспільства, Європейський суд у своїй практиці пропонує досить широке його тлумачення.

Так, у справіv. Belgium Суд зазначив, що у демократичному суспільстві у світлі розуміння Конвенції, право на справедливий суд посідає настільки значне місце, що обмежувальне тлумачення статті 6 не відповідало б меті та призначенню цього положення.

У справіv. France Суд зазначив, що стаття 6 § 1 Конвенції містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права.

Як свідчить позиція Суду у багатьох справах, основною складовою права на суд є право доступу, в тому розумінні, що особі має бути забезпечена можливість звернутись до суду для вирішення певного питання, і що з боку держави не повинні чинитись правові чи практичні перешкоди для здійснення цього права.

У випадку, якщо порушуються права територіальних громад, то будь-який з членів таких громад має право оскаржити відповідну дію чи рішення суб`єкта владних повноважень у суді, оскільки порушення прав місцевого самоврядування неминуче призводить до порушення прав кожного жителя відповідного муніципального утворення.

Для вирішення питання про наявність порушених прав позивача, а відтак і права на судовий захист, визначальним є визначення належності позивача до відповідної територіальної громади.

Судом встановлено, що місцем реєстрації позивача - ОСОБА_1 є м. Дніпро, отже позивач є членом територіальної громади м. Дніпра, а тому має право на оскарження дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень у суді, оскільки порушення прав місцевого самоврядування неминуче призводить до порушення прав кожного жителя відповідного муніципального утворення.

Зазначена правова позиція підтверджується постановою Верховного Суду від 11.08.2020 року у справі № 187/687/16-а (2-а/0187/7/16).

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України сторони вживають заходів для досудового врегулювання спору за домовленістю між собою або у випадках, коли такі заходи є обов`язковими згідно із законом.

Посилання відповідача на те, що позивач не зверталась до відповідача із зверненням щодо порушення її прав до подачі адміністративного позову, судне бере до уваги, оскільки таке звернення не є обов`язковим відповідно до закону.

Доводи відповідача про неможливість здійснення державного архітектурно-будівельного контролю через зупинення дії Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 року № 553 також судом до уваги не беруться, оскільки Постановою КМУ від 16.12.2020 № 1339 відновлено дію постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 553 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» .

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, оскільки відповідачем-1 не доведено правомірності своєї бездіяльності, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок, що позовна заява є обґрунтованою та підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем відповідно до квитанції від 25.10.2020 року №42499 судовий збір пропорційно до задоволених позовних вимог, у сумі 420 грн. 40 коп., підлягає стягненню на її користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради (вул. Січеславська Набережна, буд. 29А, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40498190), Міністерства культури та інформаційної політики України (вул. Івана Франка, буд. 19, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 43220275) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради (вул. Січеславська Набережна, буд. 29А, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40498190) у нездійсненні покладених на такий суб`єкт владних повноважень державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресом: м. Дніпро, вул. Європейська, 5, кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

Зобов`язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради вчинити дії щодо контролю за дотриманням Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельмар Дніпро Сервіс" код ЄДРПОУ 40715848, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, охорони культурної спадщини під час виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: АДРЕСА_2 , кадастрові номери 1210100000:02:420:0087, 1210100000:02:420:0088, 1210100000:02:420:0089, 1210100000:02:420:0090.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору у сумі 420 (чотириста двадцять) грн. 40 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2021
Оприлюднено12.04.2021
Номер документу96136936
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/13621/20

Постанова від 11.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 11.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 25.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 09.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні