ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
"09" квітня 2021 р. м. Київ Справа № 911/1012/21
Суддя Конюх О.В., розглянувши позовні матеріали
за позовом Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області (08290, Київська обл., м. Ірпінь, смт Гостомель, вул. Свято-Покровська, буд. 125, ідентифікаційний код 04360617)
до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Айтерра (08325, Київська обл., Бориспільський р-н, с. Щасливе, вул. Лесі Українки, буд. 15, ідентифікаційний код 33664376),
треті особи: 1) ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ),
2) ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ),
3) Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд. 3, ідентифікаційний код 39411771),
про витребування з незаконного володіння земельних ділянок та скасування записів про державну реєстрацію права власності
ВСТАНОВИВ:
позивач - Гостомельська селищна рада Бучанського району Київської області звернувся до господарського суду Київської області з позовом від 31.03.2021 № 03-02/1139 до відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю Айтерра , в якому просив суд:
- витребувати з незаконного володіння товариства з обмеженою відповідальністю Айтерра на користь Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області земельну ділянку площею 1,2075 га, кадастровий номер 3210945900:02:007:0014, яка розташована на території селища Гостомель;
- витребувати з незаконного володіння товариства з обмеженою відповідальністю Айтерра на користь Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області земельну ділянку площею 2,0000 га, кадастровий номер 3210945900:02:007:0016, яка розташована на території селища Гостомель;
- скасувати запис про проведену державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно № 23406631 від 10.11.2017;
- скасувати запис про проведену державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно № 23405282 від 10.11.2017.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до Проекту формування території і встановлення меж Гостомельської селищної ради Київської області та меж смт Гостомель, який затверджений рішенням Київської обласної ради третього скликання від 15.06.2000 № 212-12-ХХІІІ, на території Гостомельської селищної ради запроектоване кладовище. За твердженням позивача, у 2017 році згідно містобудівною документацією, а саме Плану зонування території (зонінг) селища Гостомель та коригування (внесення змін до) Генерального плану селища Гостомель Київської області розширено територію існуючого кладовища. При цьому, комісією самоврядного контролю Гостомельської селищної ради було встановлено, що частина земельної ділянки під існуючим кладовищем в порушення норм чинного законодавства перебуває у приватній власності. Згідно інформації, яка міститься у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, позивачем було встановлено, що наказами Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 13.05.2016 №№ 10-9246/15-16-сг, 10-9255/15-16-сг Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність затверджено документацію із землеустрою і надані у власність ОСОБА_2 та ОСОБА_1 земельні ділянки площами 1,2075 га (кадастровий номер 3210945900:02:007:0014) та 2,0000 га (кадастровий номер 3210945900:02:007:0016) відповідно із земель сільськогосподарського призначення, які у подальшому були відчужені товариству з обмеженою відповідальністю Айтерра за цивільно-правовими угодами. Разом із тим, за доводами позивача, спірні земельні ділянки, згідно Генерального плану селища Гостомель, розташовані в межах існуючого кладовища та його санітарно-захисної зони. Таким чином, прийняті накази Головного управління Держгеокадастру у Київській області про передачу земельних ділянок фізичним особам для ведення особистого селянського господарства не відповідають вимогам містобудівної документації та фактично позбавляє орган місцевого самоврядування можливості володіти, користуватися та розпоряджатися об`єктом власності.
Подана позовна заява не відповідає вимогам статей 162, 164 Господарського процесуального кодексу України.
Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 164 Господарського процесуального кодексу України до позовної заяви додаються документи, які підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з пунктом 3 частини 3 статті 162 Господарського процесуального кодексу України позовна заява повинна містити зазначення ціни позову, якщо позов підлягає грошовій оцінці.
Позивачем у позовній заяві ціна позову не зазначена.
Як вбачається з доданого до позову платіжного доручення від 12.03.2021 № 165 позивачем сплачено судовий збір у сумі 9 080,00 грн. (по 2270,00 за чотири позовні вимоги).
Однак, судовий збір з позовної заяви про визнання права власності на майно, витребування або повернення майна у позадоговірних зобов`язаннях, як рухомих речей, так і нерухомості, - визначається з урахуванням вартості спірного майна, тобто, як зі спору майнового характеру.
Згідно ст. 163 ГПК України ціна позову визначається у позовах про визнання права власності на майно або його витребування - вартістю майна.
З позовної заяви вбачається, що позивачем заявлені дві вимоги немайнового характеру (скасувати запис про проведену державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно № 23406631 від 10.11.2017; скасувати запис про проведену державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно № 23405282 від 10.11.2017) та дві вимоги майнового характеру (витребувати із незаконного володіння у товариства з обмеженою відповідальністю Айтерра на користь Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області земельну ділянку площею 1,2075 га, кадастровий номер 3210945900:02:007:0014, яка розташована на території селища Гостомель; витребувати із незаконного володіння товариства з обмеженою відповідальністю Айтерра на користь Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області земельну ділянку площею 2,0000 га, кадастровий номер 3210945900:02:007:0016, яка розташована на території селища Гостомель).
Судовий збір у випадках об`єднання в одній заяві вимог як майнового, так і немайнового характеру судовий збір згідно з частиною третьою статті 6 Закону України "Про судовий збір" підлягає сплаті як за ставками, встановленими для позовів майнового характеру, так і за ставками, встановленими для розгляду позовних заяв зі спорів немайнового характеру.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір (зі змінами) за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру справляється судовий збір у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір (зі змінами) за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру справляється судовий збір у розмірі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Суд звертає увагу, що позивачем не надано довідки про вартість (оцінку) земельної ділянки, яку позивач просить витребувати, що унеможливлює зазначення судом в цій ухвалі точної суми судового збору, згідно ч. 2 ст. 174 ГПК України, яку необхідно сплатити (доплатити) позивачу. Проте, як вбачається з матеріалів позовної заяви, а саме копій договорів купівлі-продажу земельної ділянки від 10.11.2017 ринкова вартість спірних земельних ділянок, які позивач просить витребувати, становить 9 999 197,00 грн. (1,5% складають 149987,95 грн.) та 6 037 015,00 грн.( 1,5% складають 90555,22 грн.).
За таких обставин, позивачем не подано доказів сплати судового збору у встановлених порядку та розмірі, що є підставою для залишення позову без руху.
Частиною 2 статті 164 Господарського процесуального кодексу України визначено, що позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Позивачем не подано до суду ключових доказів, на які він посилається у позовній заяві - Проекту формування території і встановлення меж Гостомельської селищної ради Київської області та меж смт Гостомель, який затверджений рішенням Київської обласної ради третього скликання від 15.06.2000 № 212-12-ХХІІІ, Плану зонування території (зонінг) селища Гостомель та коригування (внесення змін до) Генерального плану селища Гостомель Київської області, або засвідчених витягів із даних документів у тій частині, що стосується предмету позову.
Також, позивачем не зазначено про неможливість подання таких доказів (п. 8 ч. 3 ст. 162 Господарського процесуального кодексу України).
Згідно з частиною 1 статті 174 Господарського процесуального кодексу України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Суд роз`яснює Гостомельській селищній раді Бучанського району Київської області, що відповідно до ч. 3 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України, якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом (шляхом обґрунтування та зазначення ціни позову, подання доказів сплати судового збору у встановлених порядку та розмірі, подання доказів - Проекту формування території і встановлення меж Гостомельської селищної ради та Плану зонування території (зонінг) селища Гостомель або засвідчених витягів із них), вона вважається поданою у день первинного її подання до господарського суду та приймається до розгляду, проте, згідно з ч. 4 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із позовною заявою.
Вищевказані недоліки позовної заяви повинні бути усунуті Гостомельською селищною радою Бучанського району Київської області у строк, що не повинен перевищувати десяти днів з дня вручення даної ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Додатково суд звертає увагу позивача на необхідність вірного обрання способу захисту права у спірних відносинах, зокрема щодо позовних вимог про скасування записів про проведену державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №№ 23406631, 23405282 від 10.11.2017.
Пунктом 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству унормовано, що судові рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, про визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що на момент набрання чинності цим Законом набрали законної сили та не виконані, виконуються в порядку, передбаченому Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до набрання чинності цим Законом.
Отже, за змістом цієї правової норми виконанню підлягають виключно судові рішення: 1) про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; 2) про визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; 3) про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, тобто до їх переліку не належить судове рішення про скасування запису про проведену державну реєстрацію права , тому починаючи з 16.01.2020 цей спосіб захисту вже не може призвести до настання реальних наслідків щодо скасування державної реєстрації прав за процедурою, визначеною у Законі України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Аналогічні правові висновки наведені у постановах Верховного Суду від 03.09.2020 у справі № 914/1201/19, від 23.06.2020 у справах № 906/516/19, № 905/633/19, № 922/2589/19, від 30.06.2020 у справі № 922/3130/19, від 14.07.2020 у справі № 910/8387/19, від 20.08.2020 у справі № 916/2464/19, від 28.10.2020 № 910/10963/19.
Додатково суд звертає увагу позивача на те, що згідно поданої Схеми розташування земельної ділянки комунальної власності під існуючим кладовищем (яка складена невідомою особою без підпису та дати) спірні земельні ділянки ТОВ Айтерра накладаються на землі кладовища частково, із площею накладення 0,25 га та 0,22 га. Однак позивач без належного обґрунтування заявляє позовні вимоги про витребування земельних ділянок площею 2,00 га та 1,2075 га від відповідача повністю.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 162, 164, 174, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Позовну заяву Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області залишити без руху .
2. Зобов`язати Гостомельську селищну раду Бучанського району Київської області усунути недоліки позовної заяви, у строк не пізніше десяти днів з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху, а саме:
- вказати та документально обґрунтувати належними доказами ціну позову у частині позовних вимог про витребування із незаконного володіння земельних ділянок з кадастровими номерами 3210945900:02:007:0014 та 3210945900:02:007:0016;
- надати суду докази сплати судового збору за подання позовної заяви у встановленому законом порядку та розмірі, із врахуванням вартості земельних ділянок з кадастровими номерами 3210945900:02:007:0014 та 3210945900:02:007:0016, а саме у сумі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2021 року за кожну немайнову вимогу та 1,5% ціни позову за кожну майнову вимогу;
- подати затверджені у встановленому законом порядку Проект формування території і встановлення меж Гостомельської селищної ради Київської області та меж смт Гостомель та План зонування території (зонінг) селища Гостомель та коригування (внесення змін до) Генерального плану селища Гостомель Київської області (або засвідчені витяги з них у частині, що стосується предмету позову);
- подати належним чином засвідчену копію рішення Київської обласної ради третього скликання від 15.06.2000 № 212-12-ХХІІІ, яким затверджено Проект формування території і встановлення меж Гостомельської селищної ради Київської області та меж смт Гостомель.
3. Копію ухвали направити Гостомельській селищній раді Бучанського району Київської області.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею (частина 2 ст. 235 ГПК України) та не підлягає оскарженню в апеляційному порядку.
Суддя О.В. Конюх
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2021 |
Оприлюднено | 12.04.2021 |
Номер документу | 96144874 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Конюх О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні