Ухвала
від 11.05.2010 по справі а18/137-07
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"11" травня 2010 р. м. Київ К-18531/08

Вищий адміністрати вний суд України у складі кол егії суддів:

головуючого судді-допові дача Рибченка А.О.

суддів: Брайка А.І.

Голубєвої Г.К.

Карася О.В.

Федорова М.О.

при секретарі судового з асідання: Сенченко Т .Б.

розглянувши у ві дкритому судовому засіданні касаційну скаргу Білоцер ківської об' єднаної держав ної податкової інспекції в К иївській області

на постанову Господарсь кого суду Київської області від 19 червня 2007 року

та ухвалу Київського ап еляційного адміністративно го суду від 16 вересня 2008 року

у справі № А18/137-07

за позовом Фермерськог о господарства «Паросток»

до Білоцерківської об' єднаної державної податково ї інспекції в Київській обла сті

про визнання нечинним п одаткового повідомлення-ріш ення, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарсько го суду Київської області ві д 19 червня 2007 року, залишеною бе з змін ухвалою Київського ап еляційного адміністративно го суду від 16 вересня 2008 року, за доволено позовні вимоги Ферм ерського господарства «Паро сток»(далі - позивач): скасов ано податкові повідомлення-р ішення Білоцерківської об' єднаної державної податково ї інспекції в Київській обла сті (далі - ОДПІ, відповідач) в ід 19 грудня 2006 року № 54/0000152330/0 та від 21 лютого 2007 року № 771/0000152330/1; з обов' язано ОДПІ надати до о ргану державного казначейст ва висновок на проведення по зивачу бюджетного відшкодув ання в сумі 184912,21 грн.

Не погоджуючись з прийнят ими судовими рішеннями, ОДПІ оскаржила їх в касаційному п орядку до Вищого адміністрат ивного суду України.

В поданій касаційній скар зі та уточненні до неї, з посил анням на порушення судами но рм матеріального права, став иться питання про скасування постанови суду першої інста нції та ухвали суду апеляцій ної інстанції і направлення справи на новий розгляд.

Позивач заперечення на ка саційну скаргу суду касаційн ої інстанції не надав.

Колегія суддів Вищого адм іністративного суду України , перевіривши правильність з астосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуаль ного права, прийшла до виснов ку, що касаційну скаргу слід з алишити без задоволення, з ог ляду на слідуюче.

Судами встановлено, що пози вачем в податкових деклараці ях № 10125 від 20 червня 2006 року, № 12459 ві д 18 липня 2006 року, № 15589 від 21 серпня 2006 року та в заявах про поверне ння сум бюджетного відшкодув ання, наданих до ОДПІ та орган у державного казначейства, б уло заявлено до бюджетного в ідшкодування 201289 грн. сум подат ку на додану вартість, сплаче них в складі вартості товарн о-матеріальних цінностей за проведеними господарськими операціями.

ОДПІ було проведено виїзну позапланову документальну п еревірку правомірності заяв леної позивачем до відшкодув ання суми податку на додану в артість за період з 01 квітня 2006 року по 31 липня 2006 року, за резул ьтатами якої складено акт № 306 6/23-4/31835525/410 від 13 грудня 2006 року.

Вказаним актом зафіксован о порушення позивачем пункту 1.8 статті 1, підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України від 0 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість»(далі - Закон № 168/97-ВР), що виразилось у завищенні сум податкового кредиту за квітень-червень 200 6 року на 184912,21 грн. та відповідно , завищенні бюджетного відшк одування за травень-липень 2006 року на суму 184912,21 грн.

На підставі висновків акту перевірки ОДПІ було прийнят о податкове повідомлення-ріш ення від 19 грудня 2006 року № 54/0000152330/0 , а за наслідками його адмініс тративного оскарження подат кове повідомлення-рішення ві д 21 лютого 2007 року № 771/0000152330/1, яким визначено завищення поз ивачем бюджетного відшкодув ання з податку на додану варт ість в сумі 184912,21 грн.

ОДПІ вважає, що оскільки кон трагенти позивача - ТОВ «Євр офасад»та ТОВ «ВіК»отримали товар від підприємств-поста чальників, які мають ознаки « фіктивності», то це означає, щ о поставки товару фактично н е відбулися на етапі по ланцю гу постачання. В зв' язку з ци м, зменшення заявленого до ві дшкодування з бюджету податк у на додану вартість за резул ьтатами перевірки позивача н а суму 184912,21 грн. є правомірним.

За висновком колегії судді в, скасовуючи спірні податко ві повідомлення-рішення, суд и попередніх інстанцій обґру нтовано виходили з того, що За кон № 168/97-ВР не ставит ь в залежність отримання бюд жетного відшкодування платн иком податків від податковог о стану інших осіб і фактично ї сплати ними податку на дода ну вартість до бюджету. Питан ня щодо від' ємного значення суми поширюється тільки на о кремо взятого платника подат ків і цей факт не ставиться в з алежність від розрахунків з бюджетом третіх осіб. Якщо ко нтрагент не виконав свого зо бов' язання по сплаті податк у до бюджету, то це тягне відпо відальність та негативні нас лідки саме для цієї особи. Ця о бставина не є підставою для п озбавлення платника податку права на відшкодування пода тку на додану вартість у разі , якщо останній виконав всі пе редбачені законом умови щодо отримання такого відшкодува ння і має всі документальні п ідтвердження розміру свого п одаткового кредиту.

Слід зазначити, що згідно підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 З акону № 168/97-ВР підставою для на рахування податкового креди ту є податкова накладна, яка в идається платником податку, який поставляє товари (послу ги), на вимогу їх отримувача.

Датою виникнення права пла тника податків на податковий кредит, відповідно до підпун кту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону № 168/97-ВР, вважається дата здійс нення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;

- або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).

Згідно підпункту 7.4.5 пункту 7 .4 статті 7 Закону № 168/97-ВР не підл ягають включенню до складу п одаткового кредиту суми спла ченого (нарахованого) податк у у зв'язку з придбанням товар ів (послуг), не підтверджені по датковими накладними чи митн ими деклараціями (іншими под ібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Тобто, законодавцем чітко в изначено, що належним чином о формлена податкова накладна є достатньою підставою для в ключення сум податку на дода ну вартість до складу податк ового кредиту.

Обставини, на які посилаєть ся податкова інспекція в обґ рунтування своїх висновків н е визначаються Законом № 168/97-ВР як підстава для виключення в ідповідних сум з податкового кредиту позивача.

Судами встановлено, що на виконання договорів, укладен их позивачем з ТОВ «Єврофаса д»та з ТОВ «ВіК», ним отримано товарно-матеріальні цінност і для власного виробництва т а прийнято виконані роботи.

Платниками податку на дода ну вартість - ТОВ «Єврофасад» та ТОВ «ВіК»позивачу були ви писані податкові накладні з дотриманням вимог щодо їх оф ормлення.

Вартість придбаних товарн о-матеріальних цінностей та робіт віднесена позивачем до складу валових витрат, сума п одатку на додану вартість сп лачена ним в складі ціни їх пр идбання.

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що суди перш ої та апеляційної інстанцій повно та всебічно оцінивши ф актичні обставини справи, з д отриманням норм матеріально го та процесуального права д ійшли вірного висновку, що по зивачем заявлені до бюджетно го відшкодування суми податк у на додану вартість підтвер джені у встановленому законо давством порядку, а відтак зм еншення позивачу спірними по датковими повідомленнями-рі шеннями суми бюджетного відш кодування з податку на додан у вартість в розмірі 184912,21 грн. б уло безпідставним.

Водночас рішення судів у ч астині задоволення позовної вимоги про зобов' язання ві дповідача надати органу держ авного казначейства висново к щодо суми, яка підлягає відш кодуванню з бюджету, є помилк овими, оскільки в цій частині провадження у справі підляг ало закриттю у зв' язку з тим , що така вимога не є способом захисту прав платника податк у на додану вартість і не підл ягає розгляду в суді. У разі не відшкодування бюджетної заб оргованості з податку на дод ану вартість право платника порушується внаслідок неоде ржання коштів з бюджету, а том у способом захисту цього пра ва має бути вимога про стягне ння зазначених коштів (відшк одування заборгованості).

З урахуванням наведеного, к асаційна скарга ОДПІ підляга є частковому задоволенню, рі шення судів першої та апеляц ійної інстанцій - скасуванн ю в частині задоволення позо вної вимоги про зобов' язанн я відповідача надати висново к органу державного казначей ства із закриттям провадженн я у справі в цій частині, а в ре шті - їх необхідно залишити бе з змін.

Керуючись статтею 157, пункт ами 1, 7 статті 223, статтею 224, части ною 1 статті 228, статтею 230 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Білоц ерківської об' єднаної держ авної податкової інспекції в Київській області задовольн ити частково.

Постанову Господарського суду Київської області від 19 ч ервня 2007 року та ухвалу К иївського апеляційного адмі ністративного суду від 16 вере сня 2008 року в частині задоволе ння позовних вимог про зобов ' язання Білоцерківської об ' єднаної державної податко вої інспекції в Київській об ласті надати до органу держа вного казначейства висновок на проведення Фермерському господарству «Паросток»бюд жетного відшкодування в сумі 184912,21 грн. скасувати із закриття м провадження у справі, а в реш ті - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.

За винятковими обставина ми вона може бути оскаржена д о Верховного Суду України пр отягом одного місяця з дня ві дкриття таких обставин.

Головуючий Р ибченко А.О.

Судді Брайко А.І.

Голубєва Г.К.

Карась О.В.

Федоров М.О.

Повний текст у хвали складено 14 травня 2010 року .

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення11.05.2010
Оприлюднено03.06.2010
Номер документу9616317
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —а18/137-07

Ухвала від 11.05.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 19.04.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 19.06.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні