Рішення
від 01.04.2021 по справі 340/120/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2021 року м. Кропивницький Справа № 340/120/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петренко О.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Делвер Компані", вул. Пашутінська,22, м. Кропивницький,25006

до відповідача-1: Головного управління ДПС у Кіровоградській області, вул. В. Перспективна,55, м. Кропивницький,25006

до відповідача-2: Державної податкової служби України, Львівська площа,8, м. Київ,04053

про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Делвер Компані" звернулося до суду з позовом, в якому просить:

1)визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області:

1.1. - від 08.12.2020 р. №2213249/42289289;

1.2.- від 08.12.2020 року №2213246/42289289;

1.3 - від 08.12.2020 року №2213247/42289289;

1.4. - від 08.12.2020 р. №2213244/42289289;

1.5 - від 08.02.2020 року №2213245/42289289;

1.6 - від 08.02.2020 року за №2213248/42289289;

1.7 - від 08.02.2020 року за №2213243/42289289;

2) зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:

- №1 від 03.04.2020 року,

- №3 від 06.04.2020 року,

- №6 від 09.04.2020 року, датою їх направлення - 17.11.2020;

- №2 від 06.04.2020р.,

- №4 від 08.04.2020р.,

- №5 від 09.04.2020 року, датою їх направлення - 02.12.2020 року;

-№7 від 10.04.2020 року датою її направлення - 03.12.2020 року.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 01.02.2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження (без повідомлення) виклику сторін (т.2, а.с.68-69).

На адресу суду від представників відповідача-1 та відповідача-2 надійшли відзиви на позовну заяву, в якому останні просять відмовити в задоволенні позовних вимог, у зв`язку з тим, що позивачем не було надано документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних.

Розглянувши справу в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами, суд встановив такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Делвер Компані" є юридичною особою, яка спеціалізується на виробництві олії та тваринних жирів (10.41) (т.1,а.с.16-20).

Судом встановлено, що 11.10.2019 року між ТОВ "Делвер Компані" (далі - комісіонер) та ТОВ "ТПК "Омега-Автопоставка" (далі - комітент) укладено договір комісії №ДК-11100. Предметом договору є реалізація продукції, що належить комітенту на експорт, укладати експортні ЗЕД купівлі - продажу товару з нерезидентами, зберігати та транспортувати товар, відповідно до базису поставки, за укладеними договорами поставки за укладеними договорами, укладати необхідні договори митного оформлення товару та виконувати всі необхідні митні платежі.

Для виконання зобов`язань по договору комісії №ДK-11100 від 11.10.2019 були складено наступні документи: додаткова угода № 1 від 14.10.2019 до договору комісії №ДК-11100 від 11.10.2019, додаток № 2 від 30.10.2019, додаток № 3 від 13.11.2019, додаток № 4 від 14.11.2019, додаток № 5 від 18.11.2019, додаток № 6 від 19.11.2019, довіреність № 25856 від 11.10.2019, акт приймання-передачі товару №10 від 13.11.2019, акт приймання-передачі товару № 1 від 15.11.2019, акт приймання-передачі товару № 2 від 25.11.2019, звіт комісіонера № 2 від 22.11.2019, акт приймання-передачі товару №1 від 04.12.2019, акт приймання-передачі товару № 1 від 03.12.2019, акт приймання-передачі товару № 2 від 09.12.2019, звіт комісіонера № 3 від 20.01.2020, звіт комісіонера № 4 від 20.01.2020, звіт комісіонера № 5 від 04.03.2020, звіт комісіонера № 6 від 13.03.2020, додаткова угода № 3 від 30.11.2019, додаткова угода № 5 від 23.12.2019, додаткова угода № 6 від 25.01.2020, додаткова угода № 7 від 25.01.2020, акт здачі приймання робіт № 43 від 03.04.2020, акт здачі-приймання робіт № 44 від 06.04.2020, акт здачі приймання робіт № 45 від 06.04.2020, акт здачі-приймання робіт № 46 від 08.04.2020, акт здачі приймання робіт No 47 від 09.04.2020, акт здачі-приймання робіт № 48 від 09.04.2020, акт здачі приймання робіт No 49 від 10.04.2020, рахунок на оплату № 43 від 03.04.2020, рахунок на оплату, №44 від 06.04.2020, рахунок на оплату № 45 від 06.04.2020, рахунок на оплату № 46 від 08.04.2020, рахунок на оплату № 47 від 09.04.2020, рахунок на оплату .№ 48 від 09.04.2020, рахунок на оплату No 49 від 10.04.2020.

Оплата ТОВ "Торгова-Промислова Компанія "Омега-Автопоставка" комісійної винагороди Товариству здійснена згідно наступних платіжних доручень: №4912871444 від 06.04.2020, № 4915481139 від 07.04.2020, № 4917531573 від 09.04.2020, № 4919991153 від 10.04.2020.

Товариством перераховано кошти ТОВ "Торгова-Промислова Компанія "Омега Автопоставка'' за реалізований товар згідно договору комісії №ДК-11100 від 11.10.2019, що підтверджується наступними документами: банківська виписка АТ "КІБ" по клієнту ТОВ "Делвер Компані'' за 08.04.2020 б/н від 22.04.2020, банківська виписка АТ "КІБ" по клієнту ТОВ "Делвер Компані" за 10.04.2020 б/н від 13.04.2020, банківська виписка АТ "УкрСибБанк" по клієнту ТОВ "Делвер Компані" за 10.04.2020 б/н від 12.04.2020, акт звірки взаєморозрахунків по переданому на комісію товару за період: 11.10.2019-12.05.2020 б/н від 12.05.2020, акт звірки взаєморозрахунків по комісійній винагороді за період: 11.10.2019-12.05.2020 б/н від 12.05.2020.

На виконання договору комісії Товариством укладено договір на перевезення вантажів автомобільним або залізничним транспортом № 141 О-П від 14.1О.2019 з фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 (далі - ФОП " ОСОБА_1 "). Відповідно до даного договору ФОП " ОСОБА_1 " (Перевізник) зобов`язується виконати або організувати виконання визначених цим договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу автомобільним та залізничним транспортом в міському, приміському та міжміському напрямі за заявками Товариства (Замовника). Перевізник на користь замовника виконує операції, пов`язані з перевезенням, включаючи: розробку маршруту перевезення; організацію або рекомендацію по висновку договорів на перевезення вантажу; організацію навантажувальних та розвантажувальних робіт; інші операції, пов`язані з перевезенням.

Для виконання умов договору № 1410-П від 14.10.2019 були складені наступні документи: заявка № 3 від 31.10.2019, заявка № 4 від 25.11.2019, заявка № 5 від 02.12.2019, заявка № 7 від 09.12.2019, заявка № 8 від 12.12.2019, заявка № 9 від 13.12.2019, товарно транспортна накладна № 26 73 від 13.11.2019, товарно-транспортна накладна No 13 від :З.11.2019, товарно-транспортна накладна № 2514 від 13.11.2019, товарно-транспортна закладна № СД/11-119 від 05.12.2019, товарно-транспортна накладна No СД/11-142 від :5.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-146 від 05.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-084 від 06.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-151 від r,6.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-153 від 06.12.2019, товарно-транспортна накладна No СД/11-155 від 06.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-156 від Jб.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-157 від 06.12.2019, товарно-транспортна накладна № с,СД/11-158 від 06.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-103 від 06.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-109 від 07.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-141 від 07.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-143 від07.12.2019, товарно транспортна накладна №СД/11-159 від 07.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-161 від 07.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-163 від 07.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-144 від 08.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-150 від 08.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-152 від 08.12.2019, товарно-транспортна накладна № СД/11-165 від 08.12.2019, товарно-транспортна накладна No 138 від 24.12.2019, залізнична накладна № 44623817 від 27.11.2019, залізнична накладна № 44802080 від 18.12.2019, залізнична накладна № 44810315 від 19.12.2019, товарно транспортна накладна № 9197 від 14.12.2019, товарно-транспортна накладна № 445 від 15.12.2019, товарно-транспортна накладна № 17/11-5 від 17.12.2019, товарно-транспортна накладна № 000141 від 17.12.2019, товарно-транспортна накладна № 17/1132 від 17.12.2019, товарно-транспортна накладна № 18/12-4 від 18.12.2019, товарно-транспортна накладна № 1112/1 від 20.12.2019, товарно-транспортна накладна № 141/7 від 19.12.2019, товарно транспортна накладна № 9197 від 22.12.2019, товарно-транспортна накладна № 2212-1 від 22.12.2019, товарно-транспортна накладна № 2404 від 23.12.2019, товарно-транспортна накладна № 260 від 16.01.2020, товарно-транспортна накладна № 012 від 16.01.2020, товарно транспортна накладна № 152 від 16.01.2020, товарно-транспортна накладна № 281 від 18.01.2020, акт виконаних робіт № 39 від 30.11.2019, акт виконаних робіт № 11 від 31.01.2020, акт виконаних робіт № 45 від 31.12.2019, акт виконаних робіт № 46 від 31.12.2019, акт виконаних робіт № 12 від 31.01.2020, акт виконаних робіт № 13 від 31.01.2020, рахунок-фактура №39 від 30.11.2019, рахунок-фактура № 11 від 31.01.2020, рахунок-фактура № 45 від 31.12.2019, рахунок-фактура № 46 від 31.12.2019, рахунок-фактура № 12 від 31.01.2020, рахунок-фактура № 13 від 31.01.2020.

Товариством перераховано кошти ФОП " ОСОБА_1 за послуги по перевезенню вантажу автотранспортом та залізничним транспортом по договору № 11/11-19 від 11.11.2019 згідно платіжного доручення №138 від 01.02.2020, платіжного доручення № 327 від 27.03.2020, платіжного доручення № 229 від 26.02.2020, платіжного доручення № 231 від 26.02.2020, платіжного доручення № 329 від 30.03.2020 та платіжного доручення № 330 від 30.03.2020.

На виконання договору комісії №ДК-111 ОО від 11.10.2019 позивачем укладено договір на виконання послуг по декларуванню і митному оформленню предметів, що переміщуються через митний кордон України № 11/11-19 від 11.11.2019 з ТОВ "Юнікорн Меритайм''.

Відповідно до даного договору ТОВ "Юнікорн Меритайм" (Декларант) за винагороду здійснює від свого імені за рахунок Товариства (Клієнт) представлення інтересів в митних органах, оформлюючи необхідну документацію, так само і здійснюючі інші дії, необхідні для належного проходження митної процедури.

Для виконання умов договору № 11/11-19 від 11.11.2019 були складені наступні документи : акт виконання робіт (надання послуг) № 738 від 22.11.2019, акт виконання робіт №41 від 20.01.2020, рахунок на оплату № 748 від 22.11.2019, рахунок на оплату № 46 від 20.01.2020.

Товариством перераховано кошти ТОВ "Юнікорн Меритайм" за оформлення вантажно митних декларацій (далі - ВМД) по договору № 11/11-19 від 11.11.2019 згідно платіжного доручення №43 від 19.12.2019, платіжного доручення № 180 від 31.01.2020.

Також, Товариством на виконання договору комісії №ДК-11100 від 11.10.2019 укладено договір № 11/2019-DC від 13.11.2019 з ТОВ Миколаївське підприємство "Термінал Укрхарчозбутсировина".

Відповідно до договору № 11/2019-DC від 13.11.2019 ТОВ Миколаївське підприємство "Термінал-Укрхарчозбутсировина" (Виконавець) бере на себе зобов`язання виконати або організувати надання послуг Товариству (Замовник) по митному оформленню олії соняшникової по зовнішньоекономічному контракту Товариства, яка переміщується через митний кордон України, в Миколаївській митниці ДФСУ та по оформленню сертифікатів походження, сертифікатів перевезення, санітарних сертифікатів, сертифікатів здоров`я, фітосанітарних сертифікатів при експорті вантажу, згідно з інструкціями Товариства.

Для виконання умов договору № 11/2019-DC від 13.11.2019 були складені наступні документи: акт надання послуг № 220 від 13.03.2020, акт надання послуг № 190 від 04.03.2020, рахунок на оплату № 148 від 13.03.2020, рахунок на оплату № 121 від 04.03.2020,

Товариством перераховано кошти ТОВ Миколаївське підприємство "Термінал- Укрхарчозбутсировина" за оформлення вантажно-митних декларацій (далі - ВМД) по договору № 11/2019-DC від 13.11.2019 згідно платіжного доручення № 385 від 17.03.2020 та банківської виписки ПАТ АБ "Укргазбанк" по клієнту ТОВ "Делвер Компані" за 15.05.2020 6/н від 15.05.2020.

Крім того, на виконання договору комісії №ДК-11100 від 11.10.2019 Товариством укладено контракт № МР3010O від 30.10.2019 з компанією ALPEX PROJECT LTD на реалізацію товару ( олія соняшникова нерафінована, з насіння врожаю 2019) в кількості 1600 тон +/-10% на загальну суму 28 192 000,00 грн.

Для виконання умов контракту № МР3010O від 30.10.2019 були складені наступні документи: рахунок-проформа № МР30100 від 30.10.2019, вантажна митна декларація (ЕК 10 РР) № UA504120/2019/109692 від 16.11.2019, повідомлення про фактичне вивезення № UA504120/2019/109692 від 21.11.2019, рахунок-фактура № МР21110 від 21.11.2019, вантажна митна декларація (ЕК 10 ДР) № UA504120/2019/109960 від 22.11.2019.

Крім того, на виконання договору комісії №ДК-1110O від 11.10.2019 Товариством укладено контракт № 1411-0 від 14.11.2019 з компанією ALPEX PROJECT LTD на реалізацію товару (олія соняшникова нерафінована, з насіння врожаю 2019) в кількості 400 тон +/-10% на загальну суму 7 132 000,00 грн.

Для виконання умов контракту № 1411-0 від 14.11.2019 були складені наступні документи: рахунок-проформа № 1411-0 від 14.11.2019, вантажна митна декларація (ЕК 10 РР) № UA508220/2020/100063 від 03.10.2020, повідомлення про фактичне вивезення № UA508220/2020/100063 від 15.01.2020, рахунок-фактура № 150120-08 від 15.01.2020, вантажна митна декларація (ЕК 1 О ДР) № UA508220/2020/100465 від 20.01.2020.

Крім того, на виконання договору комісії №ДК-11100 від 11.10.2019 Товариством укладено контракт № К-13110 від 13.11.2019 з компанією ALPEX PROJECT L TD на реалізацію товару (олія соняшникова нерафінована, з насіння врожаю 2019) в кількості 650 тон +/-10% на- загальну суму 11 453 000,00 грн.

Для виконання умов контракту № К-13110 від 13.11.2019 були складені наступні документи: рахунок-проформа № К-1311O від 13.11.2019, вантажна митна декларація (ЕК 10 РР) № UA508220/2020/l 00062 від 03.01.2020, повідомлення про фактичне вивезення № LA508220/2020/100062 від 15.01.2020, рахунок-фактура № 150120-07 від 15.01.2020, вантажна митна декларація (ЕК 1 О ДР) № UA508220/2020/l 00466 від 20.01.2020.

Крім того, на виконання договору комісії №К-111000 від 11.10.2019 Товариством укладено контракт № 1811-0 від 18.11.2019 з компанією ALPEX PROJECT I,TD на реалізацію товару (олія соняшникова нерафінована, з насіння врожаю 2019) в кількості 360 тон +/-10% на загальну суму 6 390 000,00 грн.

Для виконання умов контракту № 1811-0 від 18.11.2019 були складені наступні локументи: рахунок-проформа № 1811-0 від 18.11.2019, вантажна митна декларація (ЕК 10 РР) №UA508140/2020/000353 від 16.02.2020, повідомлення про фактичне вивезення №UA508140/2020/000353 від 06.03.2020, рахунок-фактура № 060320-01 від 06.03.2020, вантажна митна декларація (ЕК 1 О ДР) № UA508140/2020/000596 від 13.03.2020.

Крім того, на виконання договору комісії №ДК-11100від 11.10.2019 Товариством укладено контракт № М2219OАП від 19.11.2019 з компанією ALPEX PROJECT LTD на реалізацію товару (олія соняшникова нерафінована, з насіння врожаю 2019) в кількості 500 тон - 10% на загальну суму 8 810 000,00 грн.

Для виконання умов контракту № М2219OАП від 19.11.2019 були складені наступні документи: рахунок-проформа № М2219OАП від 24.02.2020, вантажна митна декларація (ЕК 10 РР) № UA508140/2020/000423 від 24.02.2020, повідомлення про фактичне вивезення №А508140/2020/000423 від 26.02.2020, рахунок-фактура № М2602OАП від 26.02.2020, вантажна митна декларація (ЕК 10 ДР) № UA508140/2020/000515 від 04.03.2020.

Виходячи з наведених вище документів, передача товару на комісію відбувалась на території заводу виробника. Товар на праві власності належить Комітенту до моменту реалізації його нерезиденту на експорт, а Комісіонер виступає в якості посередника. Одразу після передачі товару на комісію, товар був завантажений в цистерни для транспортування. Товар транспортувався до Терміналу. Одразу після розвантаження Товар стає на баланс Терміналу, зберігання товару до завантаження на судно для експорту забезпечує термінал по дорученню нерезидента (квототримувача).

З метою виконання договірних умов, ТОВ "Делвер Компані" складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних наступні податкові накладні: №1 від 03.04.2020 (дата направлення - 17.11.2020), №2 від 06.04.2020р. (дата направлення - 02.12.2020р.); № 3 від 06.04.202 року (дата направлення - 17.11.2020), №4 від 08.04.2020 (дата направлення - 02.12.2020р.), №5 від 09.04.2020 (дата направлення - 02.12.2020), №6 від 09.04.2020 (дата направлення - 17.11.2020), №7 від 10.04.2020 р. (дата направлення - 03.12.2020р,) для їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. (т.1,а.с.21,31,41,51,62,72,82). Згідно з отриманими квитанціями, вказані податкові накладні прийнята, але їх реєстрацію було зупинено (т.1, а.с.23,33,43,53,64,74,84).

Позивачем було направлено на адресу ДПС електронне повідомлення щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій щодо відмовлених в реєстрації ПН/РК з поясненнями ( т.1, а.с.24,34,44,54,65,75,875).

Оскаржуваними рішеннями Комісії року було відмовлено у реєстрації вказаних вище податкових накладних. Підставою зазначено ненадання платником податку копій документів:

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити) (т.1, а.с.29-30,39-40,49-50,60-61,70-71,80-81,91-92).

Незгода з вказаними рішеннями відповідача зумовила звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (далі іменується ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1 .3 статті 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі іменується Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складеноподаткову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Відповідно до отриманих платником податків Квитанцій, реєстрація податкових накладних в ЄРПН зупинена у зв`язку із відповідністю платника податків пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, одним із критеріїв ризиковості платника податку є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстраціїподатковій накладній/розрахунку коригування.

Так, у квитанції податковий орган не вказав жодної податкової інформації, яка йому відома, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданої для реєстрації податковій накладній.

Таким чином, суд зазначає, що відповідачем не надано суду жодного обґрунтування щодо застосування вказаного критерію та його вплив на прийняття рішення щодо ризиковості здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податкових накладних.

У Квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН вказано: Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі іменується Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН / РК в ЄРПН.

Зі змісту оскаржуваних рішень вбачається, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в ЄРПН слугувало ненадання платником податку документів: первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Відповідно до пункту 10 Порядку №520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Так, форма рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі передбачає можливість проставлення фіскальним органом відмітки у відповідній графі, яка визначає підстави для відмови, зокрема, щодо неподання відповідних документів.

Графа форми рішення первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних містить вимогу щодо необхідності підкреслення тих документів, які не надані.

Суд констатує те, що оскаржувані Рішення не містять жодних підкреслень у графі первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, яка по своїй суті визначає лише загальний перелік документів.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.

За приписами статті 8 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" №3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до ч. 1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Як встановлено судом, відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті оскаржуваних рішень дотримано не було, що свідчить про необґрунтованість оскаржуваного рішення.

Наданих комісії регіонального рівня документів, після зупинення реєстрації податкових накладних, було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні днем їх прийняття.

Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до пункту 28 Порядку №117, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Аналізуючи наведені положення, суд дійшов висновку, що податковий орган реєструє податкову накладну, в тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

При фактичних обставинах даної справи суд вважає, що ефективним та реальним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні, поданих товариством датою їх подання.

Відповідно до ч.1 ст.243 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема як розподілити між сторонами судові витрати.

Відповідно до ч.1 ст.132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, здійснені позивачем документально підтверджені витрати на оплату судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись статтями 9, 14,73 - 78, 90 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Делвер Компані" - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області:

1.1. - від 08.12.2020 р. №2213249/42289289;

1.2.- від 08.12.2020 року №2213246/42289289;

1.3 - від 08.12.2020 року №2213247/42289289;

1.4. - від 08.12.2020 р. №2213244/42289289;

1.5 - від 08.12.2020 року №2213245/42289289;

1.6 - від 08.12.2020 року за №2213248/42289289;

1.7 - від 08.12.2020 року за №2213243/42289289;

Зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:

- №1 від 03.04.2020 року,

- №3 від 06.04.2020 року,

- №6 від 09.04.2020 року, датою їх направлення - 17.11.2020;

- №2 від 06.04.2020р.,

- №4 від 08.04.2020р.,

- №5 від 09.04.2020 року, датою їх направлення - 02.12.2020 року;

-№7 від 10.04.2020 року датою її направлення - 03.12.2020 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Делвер Компані" понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 15890 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Делвер Компані" понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 15890 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України.

Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного тексту.

Повний текст рішення складено та підписано 13.04.2021 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.С. Петренко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2021
Оприлюднено14.04.2021
Номер документу96210499
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/120/21

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. ПЕТРЕНКО

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. ПЕТРЕНКО

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 06.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 23.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 23.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 01.04.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні