УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
13.04.2021м. ДніпроСправа № 904/9685/13
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Примак С.А.
розглянувши заяву Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області, м. Дніпро
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд", м.Дніпро
про визнання грошових вимог на суму 4 400 228,92 грн та 3 524,00 грн судового збору, -
Представники:
від кредитора:Горбань Р.С.,
від боржника: не з`явився,
від ліквідатора:не з`явився.
ВСТАНОВИВ:
Справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" перебуває на стадії ліквідації.
01.08.2018 до господарського суду від Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області надійшла заява про визнання грошових вимог до боржника на суму 4 400 228,92 грн.
17.09.2018 ухвалою господарського суду прийнято заяву Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до розгляду. Зобов`язано ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" - Шистопала П.М. розглянути вимоги кредитора Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області і про результати повідомити у письмовій формі господарський суд.
25.06.2020 до господарського суду від ліквідатора надійшло клопотання про призначення до судового розгляду заяви ГУ ДФС у Дніпропетровській області про визнання грошових вимог.
07.07.2020 ухвалою господарського суду призначено розгляд грошових вимог Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" на суму 4 400 228,92 грн на 08.10.2020 на 11:40.
08.10.2020 ухвалою господарського суду відкладено розгляд грошових вимог Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" на суму 4 400 228,92 грн на 08.12.2020 на 11:35. Зобов`язано Головне управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області надати до суду обґрунтований розрахунок суми боргу та документальні докази існування даного боргу.
19.11.2020 до господарського суду від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи розрахунку пені по податку на прибуток.
08.12.2020 ухвалою господарського суду відкладено розгляд грошових вимог Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" на суму 4 400 228,92 грн на 02.02.2021 на 12:05.
02.02.2021 ухвалою господарського суду відкладено розгляд грошових вимог Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" на суму 4 400 228,92 грн на 09.03.2021 на 10:40.
09.03.2021 ухвалою господарського суду відкладено розгляд грошових вимог Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" на суму 4 400 228,92 грн на 13.04.2021 на 10:20.
Розглянувши у судовому засіданні заяву Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд", господарський суд встановив.
Заявлені кредиторські вимоги Головного управляння Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області обґрунтовані ти, що у боржника обліковується заборгованість перед кредитором на загальну суму 4 396 397,25 грн (пеня), з яких 2 510 273,13 по податку на прибуток приватних підприємств та 1 886 124,12 грн по податку на додану вартість.
Дослідивши надані кредитором документальні докази, господарський суд встановив наступне.
Постановою господарського суду від 29.07.2014 Товариство з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі та призначено арбітражного керуючого Шистопала П.М. ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд".
З метою виявлення кредиторів банкрута Господарським судом Дніпропетровської області 30.07.2014 оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет повідомлення про визнання публічного акціонерного Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" банкрутом.
21.10.2019 року набув чинності Кодекс України з процедур банкрутства.
Частиною 4 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу встановлюється, що з дня введення його в дію подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
Положеннями пункту 1.1. статті 1 ПК України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 41 ПК України органи державної фіскальної служби віднесено до переліку контролюючих органів, що здійснюють від імені держави функції контролю за своєчасністю і правильністю сплати суб`єктами господарювання податків і зборів, зокрема, шляхом проведення документальних невиїзних перевірок платників податків відповідно до статті 78 ПК України.
Пунктом 102.1 статті 102 ПК України надано право контролюючому органу, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У пункті 102.4 статті 102 ПК України визначено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Пункт 101.1 статті 101 ПК України передбачає, що списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг. Як зазначено в пункті 101.2 цієї статті, під терміном "безнадійний податковий борг" розуміється, зокрема, податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом.
Системний аналіз зазначених норм дозволяє зробити висновок про те, що ПК України встановлено граничний строк для визначення контролюючим органом розміру податкового боргу, який починається за наслідком прийняття рішення податкового органу або самостійного декларування боржником податкових зобов`язань, та не може перевищувати 1095 календарних днів з моменту самостійного декларування податкових зобов`язань або прийняття відповідного рішення про нарахування податкового боргу контролюючим органом, по закінченню яких він уже не може вживати заходів до стягнення податкової заборгованості у будь-якому порядку (судовому чи позасудовому), оскільки за наслідком закінчення цього строку податкове зобов`язання визнається безнадійним в силу статті 101 Податкового кодексу України, а борг підлягає списанню в обов`язковому порядку. Цей строк є спеціальним строком давності для звернення контролюючого органу до платника податків з вимогою про погашення податкового боргу та застосовується імперативно (в силу закону). Списання безнадійного податкового боргу, яким є податковий борг платника податків, щодо якого минув строк давності у 1095 днів, здійснюється контролюючим органом самостійно на підставі даних автоматизованої інформаційної системи станом на день виникнення безнадійного податкового боргу (аналогічного правового висновку дійшов Касаційний адміністративний суду у складі Верховного Суд у постановах від 06.02.2018 у справі №К/9901/99/17 (807/2097/16), від 04.09.2018 у справі №813/4430/16, Касаційний господарський суду у складі Верховного Суду у постановах від 19.09.2019 у справі №910/11620/18, від 31.10.2019 у справі № 925/1242/15, від 05.12.2019 у справі №910/1678/19).
У разі спливу 1095 денного строку з дня виникнення податкового боргу, такий борг визнається безнадійним та підлягає списанню, у тому числі пеня та штрафні санкції, а відтак з того часу в контролюючого органу відсутнє право вживати будь-які заходи щодо стягнення такої суми боргу (висновок викладений у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у поставі від 06.02.2018 у справі № 807/2097/16 (К/9901/99/17).
У даній справі терміни сплати податкового боргу - 23.01.2014.
Разом з тим, податковий орган звернувся з позовом про його стягнення лише 01.08.2018, тобто після спливу визначеного статтею 102 Податкового кодексу України 1095 - денного строку.
За своєю правовою природою строки позовної давності, передбачені ст.ст. 256, 257, 267 Цивільного кодексу України, відрізняється від строку давності стягнення податкового боргу згідно із статтею 102 Податкового кодексу України, який є строком існування відповідного податкового зобов`язання, по закінченню якого воно припиняється в силу закону та є неможливим вжиття будь-яких заходів з його погашення.
Окрім вкзаного, згідно ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
Відповідно до ч.3 ст.59 Кодексу України з процедур банкрутства, з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.
Згідно ч.4 ст.60 Кодексу України з процедур банкрутства, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу. Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку відхилити грошові вимоги Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" про визнання грошових вимог на суму 4 400 228,92 грн та 3524,00 грн судового збору.
Керуючись статтями 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, статтею 45 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Грошові вимоги Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна фабрика "Рейнфорд" про визнання грошових вимог на суму 4 400 228,92 грн та 3524,00 грн судового збору - відхилити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у 10-ти денний строк до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.
Суддя С.А. Примак
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2021 |
Оприлюднено | 15.04.2021 |
Номер документу | 96241872 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні