Постанова
від 14.05.2010 по справі 2а-16699/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

голову ючий суддя І інстанції - Мог ильницький М.С.

суддя - до повідач - Геращенко І.В.

Донец ький апеляційний адміністра тивний суд

П О С Т А Н О В А

Іменем У країни

« 14 » травня 2010 року справа № 2а-16699/09/0570

м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Геращен ка І.В.

суддів Бадахов ої Т.П., Шаптала Н.К.

при секретарі судового зас ідання Літвіновій Л.О.

за участю представників ст орін:

від позивача - не з' явились

від відповідача - н е з'явились

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю “УГК - 2000”

на постанову Донецьк ого окружного адміністратив ного суду

від 18.11.2009 року

у справі № 2а-16699/09/0570

за позовом Єнакієвсь кої об' єднаної державної по даткової адміністрації у Дон ецькій області

до відповідача Товар иства з обмеженою відповід альністю “УГК - 2000”

про зобов' язання до пустити до проведення переві рки та надати первинні бухга лтерські документи

ВСТАНОВИВ:

Єнакієвська об' єднана державна податкова ад міністрація у Донецькій обла сті звернулась до Донецького окружного адміністративног о суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою від повідальністю “УГК - 2000” про зобов' язання допустити до проведення перевірки та нада ти первинні бухгалтерські до кументи.

Постановою Донецько го окружного адміністративн ого суду від 18.11.2009 року у справі № 2а-16699/09/0507 (суддя Могильницький М.С.) позовна заява задоволена .

Відповідачем подана апел яційна скарга, в якій він прос ить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яки м в задоволенні позовної зая ви відмовити.

Доводи апеляційної скарги обгрунтовує невірним застос уванням норм процесуального та матеріального права.

Зазначає, що судом першої ін станції невірно застосовані норми ст. 111 Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні”, оскільки позивач ем не наведена жодна з підста в для проведення такої перев ірки, визначених зазначеною нормою Закону.

Дослідивши матеріали спра ви, колегія суддів встановил а.

Товариство з обмеженою відповідальністю “УГК - 2000” зареєстроване як юридична о соба виконавчим комітетом Єн акієвської міської ради Доне цької області 25.08.2004 року, включе не до ЄДРПОУ та має ідентифік аційний код - 33127748, перебуває на податковому обліку в Єнакієв ській ОДПІ з 31.08. 2004 року за № 1985, як платник податків, діє на підс таві статуту.

Листом ДПА у Донецьк ій області від 12.06.2009 року № 8712/7/23-713-3 “Щодо відпрацювання перелік у платників, які є вірогідним и “податковими ямами” чи кор истувачами таких “ям” з мето ю руйнування схеми мінімізац ії податкових зобов'язань пі дприємств - контрагентів, які задіяні у схемі постачання П П “Комерцторггруп” податков і інспекції зобов'язані вжит и заходів відповідно чинного законодавства.

Листом Алчевської ОДПІ від 02.06.2009 року № 17991/231-14 “Щодо встан овлених фактів користування послугами “податкових ям” п ри формуванні податкового кр едиту підприємствами реальн ого сектору економіки” надан ий перелік підприємств та су м податкового кредиту, що мал и взаємовідносини з ПП “Коме рцторггруп”, оскільки переві рку зазначеного суб' єкта го сподарювання неможливо пров ести з причини його відсутно сті за юридичною адресою (а.с. 16 - 17).

1 вересня 2009 року в.о. начальни ка інспекції на підставі п. 1 ч . 6 ст. 111 Закону України “Про дер жавну податкову службу в Укр аїні” прийнятий наказ № 208 про проведення позапланової виї зної перевірки ТОВ “УГК - 2000” (ЄДРПОУ 33127749) з питань взаємовід носин з ТОВ “Комерцторггруп” (ЄДРПОУ 35413293) за період з 02.09.2006 року по

01.09.2009 року.

2 вересня 2009 року, податковим органом виписане направленн я на проведення позапланової виїзної документальної пере вірки відповідача за № 138.

Представником відповідача (Орлов В.В. - довіреність № 4 від 20.10.2006 року) посадові особи Є накієвської ОДПІ не були доп ущені до проведення позаплан ової виїзної перевірки, при ц ьому представник відповідач а відмовився від ознайомленн я та отримання копії наказу № 208 від 01.09.2009 року та копії направ лення № 138 від 02.09.2009 року, про що ск ладений акт відмови від допу ску на перевірку № 866/23/33 227749 від 02.09. 2009 року та акт № 867/23/33127749 від 02.09.2009 рок у про неможливість проведенн я перевірки контрагента ТОВ “УГК - 2000” щодо підтвердженн я відомостей, отриманих від о соби, яка мала правові віднос ини з платником податків ПП “ Комерцторггруп” за період з 02.09.2006 року по 01.09.2009 року.

Копія акту № 866/23/33127749 від 02.09.2009 рок у вручена представнику ТОВ “ УГК - 2000”, що підтверджується його особистим підписом.

Між сторонами немає розбіж ностей щодо обставин справи, встановлених судом першої і нстанції та апеляційним судо м, в апеляційній скарзі вказу ється на порушення норм мате ріального права, як вважає за явник скарги, у податкового о ргану відсутні підстави для проведення перевірки в розум інні ст. 111 Закону України “Про Державну податкову службу в Україні”.

Колегія суддів вважає апел яційну скаргу такою, що підля гає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ст.2 КАСУ завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних та юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку у тому числі орган ів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вон и на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Згідно ст. 19 Конституції Ук раїни правовий порядок в Укр аїні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Відповідно до ст. 9 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд при вирішенн і справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Суд вирішує справи на підставі Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України.

Підстави та порядок провед ення органами державної пода ткової служби планових і поз апланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти податків та зборів (обов'яз кових платежів) визначені ст . 111 Закону України “Про держав ну податкову службу в Україн і”.

Як зазначалось раніше, підс тавою для проведення позапла нової перевірки визначений п . 1 ч. 6 ст. 111 Закону України “Про д ержавну податкову службу в У країні”, відповідно до якого позаплановою виїзною переві ркою вважається перевірка, я ка не передбачена в планах ро боти органу державної податк ової служби і проводиться, як що за наслідками перевірок і нших платників податків вияв лено факти, які свідчать про п орушення платником податків законів України про оподатк ування, валютного законодавс тва, якщо платник податків не надасть пояснення та їх доку ментальні підтвердження на о бов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робо чих днів з дня отримання запи ту.

В матеріалах справи відсут ні докази проведення перевір ки інших платників податків, а неможливість проведення п еревірки таких платників под атків з підстав їх відсутнос ті за юридичною адресою не св ідчить про виявлення фактів порушення ними вимог Законі в України про оподаткування.

Відповідно до частини 8 ст. 111 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ” позапланова виїзна перевір ка може здійснюватися лише н а підставі рішення суду.

Орган державної податков ої служби, який ініціює прове дення позапланової виїзної п еревірки, подає до суду письм ове обґрунтування підстав та кої перевірки та дати її поча тку і закінчення, склад осіб, я кі будуть проводити таку пер евірку, документи, які відпов ідно до частини шостої цієї с татті свідчать про виникненн я підстав для проведення так ої перевірки, інформацію про вид та кількість перевірок, п роведених органами державно ї податкової служби щодо суб 'єкта господарської діяльнос ті та наслідки таких перевір ок за попередні три роки, а так ож на вимогу суду - інші відомо сті. У розгляді питання про на дання дозволу на проведення позапланової виїзної переві рки мають право брати участь представники суб'єкта госпо дарської діяльності. Повідом лення про місце, дату та час ро згляду питання про надання д озволу на проведення позапла нової виїзної перевірки напр авляється не пізніше ніж за т ри робочі дні до дати такого р озгляду.

З аналізу вбачається, що поз апланова виїзна перевірка мо же здійснюватися лише на під ставі рішення суду та податк овим органам надане право зв ертатись до суду з позовними заявами про надання дозволу на проведення перевірок, тод і як податкова інспекція зве рнулась з позовом про зобов' язання допустити до проведен ня перевірки та надати перви нні бухгалтерські документи .

Оскільки при зверненні до суду з позовом, який розгляда вся у цій справі, податковий о рган діяв з перевищенням пов новажень та не у спосіб, встан овлений Законом, колегія суд дів вважає, що, приймаючи пост анову судом першої інстанці ї порушені норми процесуальн ого права, тому постанова суд у підлягає скасуванню з ухва ленням нового рішення про ві дмову в задоволенні позовної заяви.

На підставі викладеного, ке руючись Конституцією Україн и, Законом України “Про держа вну податкову службу в Украї ні”, ст. 2, ст. 9, ст. 160, ст. 167, ст. 195, ст. 196 , п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст. 207, с т. 211, ст. 212, ст. 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Тов ариства з обмеженою відпов ідальністю “УГК - 2000” на пост анову Донецького окружного а дміністративного суду від 18.11 .2009 року у справі № 2а-16699/09/0570 - зад овольнити.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 18.11.2009 року у справі № 2а-16699/09/0570 за позовом Єнакієвської об' єднаної державної податково ї адміністрації у Донецькій області до Товариства з о бмеженою відповідальністю “ УГК - 2000” про зобов' язання д опустити до проведення перев ірки та надати первинні бухг алтерські документи - скас увати.

В задоволені позовної заяв и Єнакієвської об' єднаної д ержавної податкової адмініс трації у Донецькій області д о Товариства з обмеженою відповідальністю “УГК - 2000” про зобов' язання допустити до проведення перевірки та н адати первинні бухгалтерськ і документи - відмовити.

Постанова Донецького апел яційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Вищого адм іністративного суду України протягом одного місяця післ я складання повного тексту. К асаційна скарга подається бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

У судовому засіданні 14.05.2010 ро ку проголошений повний текст постанови.

Головуючий І.В.Гер ащенко

Судді Т.П.Бадах ова

Н.К.Ша птала

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2010
Оприлюднено13.07.2010
Номер документу9624204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16699/09/0570

Постанова від 14.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 29.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 14.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бадахова Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні