Рішення
від 12.04.2021 по справі 120/322/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2021 р. Справа № 120/322/21

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши в місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

16.01.2021 до суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, у якій позивач просить зобов`язати відповідача внести зміни до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей позивача за період з 14.12.2006 по 30.09.2010.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що позивач виявив відсутність інформації про його страховий стаж, надходження коштів до Пенсійного фонду України та отриману заробітну плату за період з 14.12.2006 по 17.10.2011 в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Водночас позивач зазначає, що в період з 14.12.2006 по 30.09.2010 він працював у ТОВ "Торговий дім "АРДА"", а в період з 01.10.2010 по 17.10.2011 - у ТОВ "АРДА-ТРЕЙДИНГ".

З метою виявлення причин відсутності індивідуальних відомостей, позивач звернувся до ТОВ "АРДА-ТРЕЙДИНГ". Товариство повідомило, що під час здачі звітності до пенсійних органів за 2006-2011 рр. було невірно зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків позивача. Тому підприємство виправило помилку, але лише за період роботи позивача з 01.10.2010 по 17.10.2011. У виправленні помилки щодо періоду роботи з 14.12.2006 по 30.09.2010 у ТОВ "Торговий дім "АРДА"" позивачу було відмовлено.

Відтак 27.01.2020 позивач звернувся до відповідача із запитом, у якому просив внести зміни до зазначеного реєстру. Листом від 26.02.2020 № 1798-1212/Л-06/8-0400/20 відповідач повідомив, що для прискорення дій щодо виправлення помилки у реєстрі керівнику ТОВ "Торговий дім "АРДА" направлено лист з проханням надати дозвіл на проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Крім того, відповідач зазначив, що у разі відмови суб`єкта господарювання від проведення перевірки, позивачу необхідно буде надати обґрунтоване звернення про порушення, додавши документи, що підтверджують такі порушення.

06.07.2020 позивач повторно звернувся до відповідача із запитом, в якому просив внести зміни до реєстру шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей позивача за період з 14.12.2006 по 30.09.2010.

Листом від 14.07.2020 за № 13078-12584/Л-06/8-0400/20 пенсійний орган повідомив позивача, що внести зміни до реєстру можливо лише після надання страхувальником відповідних звітних документів. Проте, оскільки ТОВ "Торговий дім "АРДА" ліквідовано, внести зміни до реєстру можливо лише на підставі рішення суду.

Позивач вважає бездіяльність відповідача протиправною, а тому звертається до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 21.01.2021 позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху з підстав її невідповідності вимогам статтей 160, 161 КАС України, з наданням позивачу строку для усунення виявлених судом недоліків позовної заяви.

04.02.2021 до суду надійшла заява про усунення недоліків, в якій позивач уточнив заявлені позовні вимоги та остаточно просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невнесення відповідних коригуючих відомостей щодо позивача до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування;

- зобов`язати відповідача внести зміни до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей про позивача за період з 14.12.2006 по 30.09.2010.

Ухвалою суду від 09.02.2021 відкрито провадження у справі за вказаним позовом та вирішено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

01.03.2021 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позову. Відповідач зазначає, що органи Пенсійного фонду ведуть персоніфікований облік, створюють і забезпечують функціонування єдиного державного автоматизованого банку відомостей про застрахованих осіб на підставі звітних документів, наданих роботодавцями (страхувальниками) та іншими за відповідні звітні періоди. Однак до повноважень спеціалістів пенсійного органу не входить внесення інформації до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Внесення змін до зазначеного реєстру можливо лише після надання страхувальником відповідних звітних документів. Крім того, відповідач звертає увагу, що відповідальним за правильність та достовірність заповнення та подання звітів є страхувальник.

Пенсійний орган зауважує, що 14.07.2010 проведено реєстрацію ТОВ "АРДА ТРЕЙДИНГ" як новоутвореної шляхом заснування юридичної особи. Після проведення перевірки (за заявою платника) підприємство подало коригуючі звіти щодо позивача за період з жовтня по грудень 2010 року та з січня по жовтень 2011 року з правильним ідентифікаційним номером облікової картки платника податків. 31.05.2011 ТОВ "Торговий дім "АРДА" знято з обліку за судовим рішенням про припинення юридичної особи у зв`язку з визнанням її банкрутом Господарським судом Дніпропетровської області.

Відповідач наголошує, що зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника вноситься на підставі рішення суду, що набрало законної сили та тягне за собою зміну відомостей Реєстру застрахованих осіб.

Відтак відповідач просить прийняти рішення відповідно до норм чинного законодавства.

Інших заяв по суті до суду не надходило.

Відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Згідно з ч. 1 ст. 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Частиною четвертою статті 243 КАС України визначено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені сторонами доводи, суд встановив, що в період з 14.12.2006 по 30.09.2010 позивач ОСОБА_1 працював у ТОВ "Торговий дім "АРДА", а в період з 01.10.2010 по 17.10.2011 - у ТОВ "АРДА-ТРЕЙДИНГ", що підтверджується записами за №№ 7-10 в трудовій книжці позивача серії АК № 022706, архівною довідкою ТОВ "Юридично-архівне бюро "Легіс" від 02.11.2020 № Л-53, наказам ТОВ "Торговий дім "АРДА" від 14.12.2006 № 117-ОК, від 03.11.2008 № 192-ОК, від 30.09.2010 № 168-ОК, розрахунковими відомостями заробітної плати позивача за грудень 2006 року та вересень 2010 року та довідкою Пенсійного фонду України за формою ОК-5 за період 2006-2010 рр.

06.06.2011 проведено державну реєстрацію припинення ТОВ "Торговий дім "АРДА" на підставі рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 31.05.2011 у справі № 5005/3071/2011.

В січні 2020 року позивач виявив відсутність інформації про його страховий стаж, надходження коштів до Пенсійного фонду України та отриману заробітну плату за період з 14.12.2006 по 17.10.2011 в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

З метою виявлення причин відсутності індивідуальних відомостей, позивач звернувся до ТОВ "АРДА-ТРЕЙДИНГ".

Товариство повідомило, що під час здачі звітності до пенсійних органів за 2006-2011 роки було невірно зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків позивача. Тому підприємство виправило помилку, але лише за період роботи позивача з 01.10.2010 по 17.10.2011. У виправленні помилки щодо періоду роботи з 14.12.2006 по 30.09.2010 у ТОВ "Торговий дім "АРДА"" позивачу було відмовлено.

27.01.2020 позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду в Дніпропетровській області з листом, в якому просив внести зміни до реєстру

Листом від 26.02.2020 № 1798-1212/Л-06/8-0400/20 відповідач повідомив, що для прискорення дій щодо виправлення помилки у реєстрі керівнику ТОВ "Торговий дім "АРДА" направлено лист з проханням надати дозвіл на проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Крім того, відповідач зазначив, що у разі відмови суб`єкта господарювання від проведення перевірки, позивачу необхідно буде надати обґрунтоване звернення про порушення, додавши документи, що підтверджують такі порушення.

06.07.2020 позивач повторно звернувся до відповідача із запитом, в якому просив внести зміни до реєстру шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей позивача за період з 14.12.2006 по 30.09.2010.

Листом від 14.07.2020 за № 13078-12584/Л-06/8-0400/20 пенсійний орган повідомив позивача, що внести зміни до реєстру можливо лише після надання страхувальником відповідних звітних документів. Проте, оскільки ТОВ "Торговий дім "АРДА" ліквідовано, внести зміни до реєстру можливо лише на підставі рішення суду.

05.01.2021 позивач знову звернувся до пенсійного органу з листом, в якому просив надати інформацію про його індивідуальні відомості за період з 14.12.2006 по 30.09.2010, які містяться в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за неправильним реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Листом від 25.01.2021 за № 2226-296/Л-01/8-0400/21 відповідач повідомив позивача, що отримати довідку за формою ОК-5 можна у разі особистого звернення із заявою до найближчого відділу обслуговування громадян Пенсійного фонду України.

29.01.2021 Прохоровським відділом обслуговування громадян (сервісний центр) Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області сформовано та видано позивачу довідку за формою ОК-5 про індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) за період з 2006 по 2010 роки.

Позивач вважає бездіяльність відповідача щодо невнесення коригуючих відомостей щодо нього до Реєстру застрахованих осіб протиправною, а тому звертається до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV).

За змістом статті 1 Закону № 1058-IV застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.

У відповідності до пунктів 4, 5 частини першої статті 16 Закону № 1058-IV застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у тому числі інформацію, що відображає обсяг пенсійних коштів на її накопичувальному пенсійному рахунку в Накопичувальному фонді або індивідуальному пенсійному рахунку в недержавному пенсійному фонді - суб`єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення, якщо застрахована особа обрала такий недержавний пенсійний фонд, та стан здійснення пенсійних виплат за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду, та в порядку, визначеному цим Законом; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з частиною другою статті 21 Закону № 1058-IV на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.

Відповідно до частин першої, другої та четвертої статті 24 Закону № 1058-IV страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності зазначеним Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Судом встановлено, що страхувальник ТОВ Торговий дім "АРДА" (код ЄДРПОУ 32232867) у звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 14.12.2006 по 30.09.2010 допустив описку, помилково зазначивши реєстраційний номер облікової картки платника податків позивача ОСОБА_1 " НОМЕР_1 " замість правильного " НОМЕР_3 ".

Постановою правління Пенсійного Фонду України від 05.11.2009 № 26-1 затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України (далі - Порядок № 26-1).

Постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 за № 22-2 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Пенсійного фонду України від 05.11.2019 № 26-1.

Крім того, за змістом абзацу першого пункту 3 вказаної Постанови № 22-2 облік застрахованих осіб, звіти щодо сум нарахованих внесків та сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за періоди до 01.01.2011 ведуться відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6 та постанови правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 № 26-1.

03.12.2013 правлінням Пенсійного фонду України прийнято постанову № 25-2 "Про визнання такою, що втратила чинність, постанови правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2010 року № 22-2" та визнано такою, що втратила чинність, постанову Пенсійного фонду України від 08.10.2010 № 22-2.

Пунктом 2 цієї постанови установлено, що облік застрахованих осіб, звіти щодо сум нарахованих внесків та сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за періоди до 01.01.2011 ведуться відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6 та постанови правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 № 26-1; відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01.01.2011 подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.

Відповідно до підпункту 5 пункту 1.3 статті 1 Постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6 "Про затвердження Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування" (яка втратила чинність на підставі Постанови Пенсійного фонду № 26-1 від 05.11.2009) визначено, що у разі виявлення недостовірних відомостей, які подані та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку, страхувальник подає до відповідного територіального органу Пенсійного фонду необхідні коригуючі або скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів про застраховану особу. На підставі поданого документа з позначкою "коригуюча" у системі персоніфікованого обліку відбувається технологічна заміна попередньо накопичених відомостей в обліковій картці особи на актуальні відомості, що подані страхувальником у документі з позначкою "коригуюча". На підставі поданого документа з позначкою "скасовуюча" недостовірні відомості облікової картки вилучаються із переліку актуальних для використання, але залишаються у електронному архіві для збереження історії звітування. Скасування відомостей здійснюється, якщо некоректними виявились такі ключові реквізити первинного звіту, як код страхувальника, звітний рік, номер облікової картки застрахованої особи, код категорії застрахованої особи, код підстави для спеціального стажу. Коригування або скасовування відомостей облікової картки застрахованої особи здійснюється за будь-які роки функціонування системи персоніфікованого обліку тільки на підставі наданих у встановленому порядку документів страхувальника.

Відповідно до пункту 2.17 Порядку № 26-1, яка втратила чинність на підставі Постанови Пенсійного фонду № 22-2 від 08.10.2010, коригуючі (коригуючий або скасовуючий документ) дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб надаються також у таких випадках: якщо страхувальником було допущено помилку в прізвищі, імені або по батькові застрахованої особи, подаються коригуючі відомості, зазначені в таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку, з позначкою "коригуюча", які є підставою для заміни значень реквізитів відповідної таблиці, що попередньо була подана до органів Пенсійного фонду. На підставі поданої таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "коригуюча" проводиться технологічна заміна попередньо накопичених даних в обліковій картці особи на актуальні дані, що подані страхувальником у таблиці з позначкою "коригуюча".

Якщо страхувальником було допущено помилку в коді страхувальника, звітному місяці, номері облікової картки застрахованої особи (ідентифікаційний номер за довідкою ДПА або серія та номер свідоцтва про загальнообов`язкове державне соціальне страхування), коді підстави для обчислення стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства (спеціальний стаж), подаються: таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "скасовуюча" за ті звітні періоди, в яких дані були подані з невірними вищезазначеними реквізитами; таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "початкова" з правильними вищезазначеними реквізитами за ті звітні періоди, у даних яких було допущено помилку. Зміни в сумах нарахованого заробітку, грошового забезпечення або доходу та сумах страхових внесків за звітний місяць при формуванні та поданні такої звітності не допускаються.

На підставі поданих документів з позначкою "скасовуюча" недостовірні дані облікової картки вилучаються із переліку чинних для використання, але залишаються в електронному архіві для збереження звітування.

Пунктом 2 частини першої статті 14-1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Відповідно до статті 16 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пунктів 3, 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (далі - Положення № 10-1), відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Як видно з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 06.06.2011 відбулася державна реєстрація припинення ТОВ "Торговий дім "АРДА" шляхом ліквідації юридичної особи на підставі ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 31.05.2011 у справі № 5005/3071/2011 без зазначення правонаступника.

Відтак, враховуючи факт ліквідації ТОВ "Торговий дім "АРДА" без визначення правонаступника, є всі підстави для внесення змін до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей щодо позивача за період з 14.12.2006 по 30.09.2010, визначених пунктом 4 розділу IV Положення № 10-1.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).

Частинами першою та другою статті 6 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

В силу приписів ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій/бездіяльності, суд приходить до переконання, що заявлений позов належить задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, у зв`язку з задоволенням позову, судові витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 908,00 грн підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 90, 139, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо внесення відповідних коригуючих відомостей стосовно ОСОБА_1 до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області внести зміни до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей про ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_3 ; серія та номер паспорта: НОМЕР_4 ) за період з 14 грудня 2006 року по 30 вересня 2010 року, облікова картка застрахованої особи № НОМЕР_5 .

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 908,00 грн (дев`ятсот вісім гривень нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 КАС України.

Відповідно до статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Інформація про учасників справи:

1) позивач: ОСОБА_1 (РНКПП НОМЕР_3 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 );

2) відповідач: Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 21910427, місцезнаходження: вул. Набережна Перемоги, 26, м. Дніпро, 49094).

Повне рішення суду складено 12.04.2021.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2021
Оприлюднено16.04.2021
Номер документу96243903
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/322/21-а

Рішення від 12.04.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні