Постанова
від 26.08.2008 по справі 7/274
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26.08.2008 р. 18:50 № 7/274

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Арсірія Р.О. п ри секретарі судового засіда ння Жидачик А.П. вирішив адмі ністративну справу

Заступника прокурора Печ ерського району м. Києва

до Приватного підприємства "Агроінвесттехно"

про звернення стягнення на ак тиви в розмірі 19107,11 грн. ,

Представники сторін:

від позивача Ткач С.С. - представник за довіреніс тю

від відповідача не з'яви вся

від Прокурора н е з'явився

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданн і 26.08.2008 року о 18 год. 50 хв. проголошено вступну та резол ютивну частини постанови.

Заступник прокурора Печер ського району м. Києва в інтер есах держави в особі Державн ої податкової інспекції у Пе черському районі м. Києва зве рнувся до суду з позовом про с тягнення з Приватного підпри ємства "Агроінвесттехно" под аткового боргу у розмірі 19107,11 г рн. (по податку на додану варті сть в сумі 18913,31 грн. та комунальн ому податку в сумі 193,80 грн.)

Ухвалою від 13.05.2008 р. було в ідкрито провадження в адміні стративній справі та признач ено судове засідання на 03.07.2008 р. об 11:45.

Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку Позивача, под атковий борг перед державним бюджетом України виник у зв' язку з порушенням Відповідач ем податкового законодавств а України по податку на додан у вартість та комунальному п одатку.

У відповідності до п. 11 ст. 10 За кону України “Про державну п одаткову службу України” под аткові органи подають позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках, коштів , одержаних без установлених законом підстав, а також про с тягнення заборгованості пер ед бюджетом і державними ціл ьовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідач в жодне судове з асідання не з' явився, хоча й був належним чином повідомл ений про дату, час та місце про ведення судового засідання в ідповідно до вимог ст. 39 Кодек су адміністративного судочи нства України. Заперечень чи пояснень суду по суті спору н е надав.

За результатами розгляду д окументів і матеріалів подан их сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адм іністративний суд м. Києва, встановив:

Приватне підприємство "Аг роінвесттехно" зареєстров ане Печерською районною в м. К иєві державною адміністраці єю 20.05.1997 року, код ЄДРПОУ 24914650.

Відповідно до поданих Пр иватним підприємством "Агроі нвесттехно" до Державної по даткової інспекції у Печерсь кому районі м. Києва податков их декларацій з податку на до дану вартість та податкових розрахунків комунального по датку, відповідачем було виз начено до сплати наступні су ми податкового зобов' язанн я: декларація від 20.03.2007 року - 351 9,00 грн., декларація від 18.04.2007 року - 9242,00 грн. (8115,00 грн. - сума податк у на додану вартість, що підля гає сплаті; 1127,00 грн. сума штрафу , нарахована платником подат ку самостійно внаслідок випр авлення помилки), декларація від 16.02.2007 року - 6052,00 грн., податко вий розрахунок від 18.04.2007 року - 15,30 грн., податковий розрахунок від 02.07.2007 року - 11,90 грн., на загал ьну суму 18840,20 грн. (18813,00 грн. по пода тку на додану вартість; 27,20 грн. - по комунальному податку). В раховуючи, що на день проведе ння податкового зобов' язан ня в картці особового рахунк у платника податку існувала переплата з податку на додан у вартість в розмірі 0,06 грн. та комунального податку в розмі рі 3,40 грн., то залишок загальног о податкового зобов' язання становить 18836,74 грн. (18812,94 грн. з по датку на додану вартість; 23,80 гр н. комунального податку). Дока зів сплати, зазначених у пода ткових деклараціях та податк ових розрахунках самостійно узгоджених податкових зобов ' язань з податку на додану в артість та комунального пода ткуё відповідачем суду не на дано.

Крім цього, позивачем були п роведені перевірки дотриман ня відповідачем граничних те рмінів сплати узгодженого по даткового зобов' язання з по датку на додану вартість за г рудень 2006 року та вимог податк ового законодавства в частин і своєчасності подання подат кових декларацій, розрахункі в комунального податку.

У результаті зазначених пе ревірок були виявлені поруше ння норм податкового законод авства з податку на додану ва ртість, а саме: п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" та п.п.7.7.1 ст.7 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь" щодо граничного терміну сп лати податку на додану варті сть за поданими деклараціями за грудень 2006 року; з комунальн ого податку, а саме: п.п.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами", ст.15 Декрету Кабінету М іністрів України "Про місцев і податки і збори" та п. 5.4 Рішен ня Київської міської ради на родних депутатів "Про затвер дження Положення про комунал ьний податок у м. Києві" щодо г раничного строку подання под аткового розрахунку по комун альному податку за ІІІ кварт ал 2007 року, про що були складені акти від 11.04.2007 року № 804/15-8, від 06.02.2008 р оку № 00171/15-1124.

На підставі зазначених акт ів перевірок позивачем були винесені податкові повідомл ення-рішення: від 11.07.2007 року № 0007921 508/0 про сплату штрафу за несвоє часну сплату податку на дода ну вартість в розмірі 100,37 грн. (10 % узгодженої суми податковог о зобов' язання, визначеною податковою декларацією з под атку на додану вартість, спла ченої з затримкою); від 06.02.2008 рок у № 0001841511/0 про сплату штрафних са нкцій за порушення граничног о терміну подання податкових розрахунків по комунальному податку в розмірі 170, 00 грн.

Закон України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й встановлює порядок погашен ня зобов' язань юридичних ос іб або фізичних осіб перед бю джетами та державними цільов ими фондами з податків і збор ів (обов' язкових платежів), в ключаючи збір на обов' язков е державне пенсійне страхува ння та внески на загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування, нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролюю чими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньо економічної діяльності, та в изначає процедуру оскарженн я дій органів стягнення (далі - Закон).

Згідно пп.5.3.1 п. 5.3. ст. 5 Закону, пл атник податків зобов' язани й самостійно сплатити суму п одаткового зобов' язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом де сяти календарних днів, насту пних за останнім днем відпов ідного граничного строку, пе редбаченого для подання пода ткової декларації. Граничний строк подання податкової де кларації визначений пп. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 зазначеного Закону Украї ни.

Згідно з п.1.2 ст. 1 Закону подат кове зобов' язання - зобов' язання платника податків спл атити до бюджетів або держав них цільових фондів відпові дну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законо м або іншими законами Україн и.

У відповідності до п.5.1 ст. 5 З акону податкове зобов'язання , самостійно визначене платн иком податків у податковій д екларації, вважається узгодж еним з дня подання такої пода ткової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не мо же бути оскаржене платником податків в адміністративном у або судовому порядку.

Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статт і 5 зазначеного Закону встано влено, що узгоджена сума пода ткового зобов'язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статтею , визнається сумою податково го боргу платника податків.

У разі визначення податков ого зобов' язання контролюю чим органом за підставами за значеними у п.п. 4.2.2 п.4.2 ст. 4 Закон у, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарн их днів від дня отримання под аткового повідомлення, крім випадків коли протягом таког о строку такий платник розпо чинає процедуру апеляційног о узгодження.

Відповідно до п.п. 5.2.1 п.5.2 ст. 5 За кону податкове зобов' язанн я платника податків, нарахов ане контролюючим органом від повідно до пунктів 4.2 та 4.3 стат ті 4 цього Закону, вважається у згодженим у день отримання п латником податків податково го повідомлення, за винятком випадків, визначених підпун ктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно п.п. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону уз годжена сума податкового зоб ов' язання, не сплачена плат ником податків у строки, визн ачені цією статтею, визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.

Відповідно до п.п.17.1.3 п.17.1 ст. 17 "П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державним ці льовим фондами", коли контрол юючий орган самостійно донар аховує суму податкового зобо в' язання платника податків за підставами викладеними "б " п.п. 4.2.2 п.4.2 ст.4 цього Закону Укра їни, такий платник податків з обов' язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків в ід суми недоплати за кожний з податкових періодів, устано влених для такого податку, зб ору (обов' язкового платежу) , починаючи з податкового пер іоду, на який припадає отрима ння таким платником податків податкового повідомлення ві д контролюючого органу, але н е більше п' ятдесяти відсотк ів такої суми та не менше деся ти неоподаткованих мінімумі в доходів громадян сукупно з а весь строк недоплати, незал ежно від кількості податкови х періодів, що минули.

Відповідно до п.п. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 за значеного Закону, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов' язання в установлен і строки, податковий орган на дсилає такому платнику подат ків податкові вимоги.

Перша податкова вимога над силається не раніше першого робочого дня після закінченн я граничного строку сплати у згодженої суми податкового з обов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податко вого зобов'язання та виникне ння права податкової застави на активи платника податків . обов'язок погасити суму пода ткового боргу та можливі нас лідки непогашення його у стр ок (п.п. “а” п.п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону).

Друга податкова вимога над силається не раніше тридцято го календарного дня від дня н аправлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі неп огашення платником податків суми податкового боргу у вст ановлені строки (п.п. “б” п.п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону).

У разі коли податковий орга н чи пошта не може вручити пла тнику податків податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, податков ий орган розміщує податкові вимоги на дошці податкових о голошень. При цьому день розм іщення такої податкової вим оги вважається днем її вруче ння (п.п. 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону).

Державною податковою інсп екцією у Печерському районі м. Києва у відповідності до п.6 .2 ст.6 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами”, були винесені дві податкові вимоги: перша на су му 6051,00 грн. від 06.03.2007 року № 1/2434, друг а на суму 18925,21 грн. від 04.06.2007 року № 2/5380, які були отримані відповід ачем, але сплачені ним не були . Таким чином, позивачем було п рийняте рішення про стягненн я коштів та продаж інших акти вів платника податків в раху нок погашення його податково го боргу від 22.08.2007 року № 624/1.

Таким чином, податкова забо ргованість відповідача пере д бюджетом становить 18937,11 грн. (1 8812,94 грн. по податку на додану ва ртість самостійно визначену відповідачем у деклараціях, але не сплачену ним та 100,37 грн. ш трафу по податку на додану ва ртість - 10% узгодженої суми под аткового зобов' язання, визн аченою податковою деклараці єю з податку на додану вартіс ть, сплаченої з затримкою, заг альною сумою 18913,31 грн. по податк у на додану вартість; 23,80 грн. по комунальному податку за ІІІ квартал 2007 року). Доказів спла ти відповідачем зазначеної с уми податкового боргу суду н е надано.

Одночасно позивач у позовн их вимогах просить суд стягн ути з відповідача суму подат кового зобов' язання по кому нальному податку у розмірі 170, 00 грн. помилково зарахованих д о загальної суми податкового боргу відпоідача, що не відпо відає дійсності.

Як вже зазначалося вище, сум а податкового зобов' язання відповідача, що є предметом с пору і підлягає задоволенню становить 18937,11 грн. (18913,31 грн. по по датку на додану вартість; 23,80 гр н. по комунальному податку). Вс і інші суми, про які заявлено в позові, відносяться до іншог о предмету спору, а саме є штра фними санкціями за порушення податкового законодавства в частині неподання або несво єчасного подання податкових розрахунків по комунальному податку, що виявлені в резуль таті перевірок своєчасності подання податкової звітност і, а отже, задоволенню в порядк у стягнення податкового борг у, не підлягають.

Відповідальність за несво єчасність сплати податкових зобов' язань платники подат ків несуть у відповідності і з законодавством України. Пр имусове стягнення податково го боргу - передбачена закон одавством України процедура погашення податкового боргу платника податків шляхом зв ернення стягнення на активи відповідного платника подат ків.

У той же час штрафні санкції за порушення порядку поданн я податкової звітності є адм іністративно-господарським и санкціями та стягуються ві дповідно до вимог ст. ст. 238-250 Гос подарського кодексу України .

За викладених обставин, Окр ужний адміністративний суд м . Києва вважає позовні вимоги обґрунтованими в частині ст ягнення податкової заборгов аності за несплату самостійн о узгодженого податкового зо бов' язання, визначеного под атковими деклараціями з пода тку на додану вартість та под атковими розрахунками комун ального податку, порушення г раничного строку сплати пода тку на додану вартість та так ими, що підлягають частковом у задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и і заперечення. Відповідно д о ч. 2 ст. 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України як що судове рішення ухвалене н а користь сторони - суб' єкт а підприємницької діяльност і, суд присуджує з іншої сторо ни всі здійснені нею докумен тально підтверджені витрати , пов' язані із залученням св ідків та проведенням судових експертиз.

Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах, в яких позив ачем є суб' єкт владних повн оважень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі наведеного та к еруючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, Окружний адміні стративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податк ової інспекції у Печерському районі м. Києва задовольнити частково.

Стягнути з Приватного підп риємства "Агроінвесттехно", к од ЄДРПОУ 33998196 (юридична адреса : м. Київ, вул. Патріса Лумумби,15 ), суму податкового боргу, з ро зрахункового рахунку: № 260083883901/980 , в ЗАТ "Банк Петрокоммерц-Укра їна" м. Київ, МФО 300120.

Податок на додану вартість у сумі 18913,31 грн. та комунальний податок у сумі 23,80 грн. шляхом п ерерахування коштів: по пода тку на додану вартість в сумі 18913,31 грн. на бюджетних рахунок № 31112029700007 (одержувач: ВДК у Печерсь кому районі м. Києва, код 26077922 в У ДК у м. Києві, МФО 820019, код платеж у 14010100); по комунальному податку в сумі 23,80 грн. на бюджетних рах унок № 314108288700007 (одержувач: ВДК у Пе черському районі м. Києва, код 26077922 в УДК у м. Києві, МФО 820019, код пл атежу 16010200).

В іншій частині позову відм овити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о Кодексом адміністративног о судочинства України, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у вс тановлений строк постанова н абирає законної сили після з акінчення цього строку.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови в иготовлено та підписано 03.09.2008 р оку.

Суддя Арсірій Р.О.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.08.2008
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9625150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7/274

Ухвала від 14.11.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 14.01.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 02.12.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 25.11.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 15.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 30.09.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 02.09.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Е.В. Сгара

Ухвала від 20.06.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Е.В. Сгара

Ухвала від 23.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Е.В. Сгара

Ухвала від 01.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні