Постанова
від 30.09.2008 по справі 4/422
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30.09.2008 р. 10 год. 21 хв. № 4/422

За позовом ОСОБА_1

до Управління Пенсійного фон ду України в Печерському рай оні м. Києва

Про зобов' язання здійснити п ерерахунок пенсії та стягнен ня 50000,00 грн. моральної шкоди

Суддя Вовк П .В.

Секретар судового засідання Жовтяк Я.В.

Представники:

Від позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2.

Від відповідача Старчик Н.О.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 30.09.2008 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. П овний текст складено 02.10.08.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 (далі Позивач ) звернувся до Окружного адмі ністративного суду м. Києва з позовом про зобов' язання У правління Пенсійного фонду У країни в Печерському районі м. Києва (далі Відповідач) здій снити перерахунок пенсії Поз ивача відповідно до Закону У країни «Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи»(надалі - За кон № 796) та стягнення з Відпов ідача 50000,00 грн. моральної шкоди .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 24 .06.08 відкрито провадження у адм іністративній справі № 4/422.

У судовому засіданні 30.09.2008 р. П озивач позовні вимоги підтри мав та просить суд позов задо вольнити.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Відповідач відмовив П озивачу у задоволені звернен ня щодо перерахунку його пен сії, з урахуванням ст. 14, 57 Закон у України «Про статус і соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи» та у вра хуванні заробітної плати Поз ивача під час перебування на забруднених територіях у 1987 р оці для обчислення пенсії (ли ст № с/14 22.02.05).

Представник Відповідача п роти позову заперечує з підс тав викладених у письмових п оясненнях, які залучено до ма теріалів справи, а саме Відпо відач зазначає, що відповідн о до ст. 14 Закону України "Про ст атус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи" Позивачу встановлена пі льга і компенсація як учасни ку ліквідації наслідків авар ії на Чорнобильській АЕС, яки й працював в зоні відчуження у 1987р. Також, Відповідач зазнач ає, що відповідно до ст. 57 Зако ну № 796 обчислення середньоміс ячного заробітку для розраху нку Позивачу пенсії провадит ься відповідно до Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння", атому позовні вимоги є не обґрунтованими.

Крім того, Відповідач напол ягає на відмові у задоволені позову у зв' язку з пропуско м Позивачем річного строку з вернення до адміністративно го суду, встановленого ст. 99 КА С України.

Дослідивши матеріали спра ви, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно наказу № 360 від 03 к вітня 1987 року перебуваючи на п осаді наукового співробітни ка Інституту фізики АН Украї ни Позивач був направлений д о населених пунктів Чорнобил ь та Прип' ять на роботи пов' язані з аварією на Чорнобиль ській АЕС.

Відповідно до посвідчен ня Серія НОМЕР_1 Позивач є учасником ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС у 1987 роц і, другої категорії.

У січні 2005 року Позивач звер нувся до Відповідача (заява в х. № 4/14 від 24.01.05 та заява вх. № с/15 від 26.01.05) з вимогою зробити перерах унок пенсії призначеної Пози вачу за віком з урахуванням с т. 14 та 57 Закону України «Про ст атус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи».

Розглянувши вищезазначені звернення Відповідач прийшо в до висновку, що для перераху нку пенсії немає підстав у зв ' язку з тим, що Позивачу при значено пенсію за віком з 06.07.2004 року відповідно до Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання" із зниженням пенсійног о віку згідно вимог ст. 55 Закон у України «Про статус і соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи».

Розмір пенсії за віком визн ачено відповідно до ст. 27 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування»тобто, частина роз міру пенси за віком за період страхового стажу, набутого д о дня набрання чинності цим З аконом, визначена відповідно до раниш діючого законодавс тва, а частина розміру пенси з а період страхового стажу, на бутого після набрання чиннос ті цим Законом - визначена в ідповідно до цього Закону.

Також відповідачем зазнач ено, що відповідно до ч. 2 ст. 27 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування» частина ро зміру пенсії за віком, обчисл ена за раніше діючим законод авством, не може перевішуват и максимальних розмірів пенс ій, визначених законом для ві дповідних категорій пенсіон ерів.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з у рахуванням усіх обставин, що мають значення для прийнятт я рішення (вчинення дії); безст оронньо (неупереджено); добро совісно; розсудливо; з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; про порційно, зокрема з дотриман ням необхідного балансу між будь-якими несприятливими на слідками для прав, свобод та і нтересів особи і цілями, на до сягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням п рава особи на участь у процес і прийняття рішення; своєчас но, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 9 Закону № 79 6 особами, які постраждали вна слідок Чорнобильської катас трофи, є:

- учасники ліквідації наслі дків аварії на Чорнобильські й АЕС - громадяни, які брали бе зпосередню участь у ліквідац ії аварії та її наслідків;

- потерпілі від Чорнобильсь кої катастрофи - громадяни, вк лючаючи дітей, які зазнали вп ливу радіоактивного опромін ення внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи.

Відповідно до ст. 10 Закону № 7 96 учасниками ліквідації насл ідків аварії на Чорнобильськ ій АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали уча сть у будь-яких роботах, пов'яз аних з усуненням самої аварі ї, її наслідків у зоні відчуже ння у 1986-1987 роках незалежно від к ількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з ціє ї зони, а також тимчасово напр авлені або відряджені у зазн ачені строки для виконання р обіт у зоні відчуження, включ аючи військовослужбовців, пр ацівники державних, громадсь ких, інших підприємств, устан ов і організацій незалежно в ід їх відомчої підпорядкован ості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах сані тарної обробки населення і д езактивації техніки або їх б удівництві. Перелік цих пунк тів визначається Кабінетом М іністрів України.

Відповідно до п. ст. 14 Закону № 796 для встановлення пільг і к омпенсацій визначаються так і категорії осіб, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи, до другої кате горії крім інших, відносятьс я учасники ліквідації наслід ків аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали у зоні відч уження у 1987 році - не менше 14 кале ндарних днів, а також потерпі лі від Чорнобильської катаст рофи.

Як підтверджується матері алами справи (довідка № 60/15) та н е заперечується Відповідаче м у період з 10.04.1987 по 12.05.1987 Позивач працював у населених пунктах : Прип' ять та Чорнобиль. Таки м чином Позивач є учасником л іквідації аварії на Чорнобил ьській АЕС та має право на пі льги та компенсації, встанов лені Законом № 796 для осіб друг ої категорії.

Відповідно до ст. 49 Закону № 7 96 пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюютьс я у вигляді:

- державної пенсії;

- додаткової пенсії за шкоду , заподіяну здоров'ю, яка призн ачається після виникнення пр ава на державну пенсію.

Відповідно до абзацу 1 ст. 51 З акону № 796 особам, віднесеним д о категорії 2, щомісячна додат кова пенсія за шкоду, заподія ну здоров'ю, призначається у р озмірі 30 процентів мінімальн ої пенсії за віком.

З 01.01.2008 вступили в силу зміни д о абзацу 1 ст. 51 Закону № 796, внесе ні Законом України від 28.12.2007 р. N 1 07-VI, відповідно до яких особам, віднесеним до категорії 2, щом ісячна додаткова пенсія за ш коду, заподіяну здоров'ю, приз начається в розмірі 15 процент ів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездат ність.

Однак, зміни, внесені Законо м України від 28.12.2007 р. N 107-VI, було виз нано такими, що не відповідаю ть Конституції України (є нек онституційними), згідно з Ріш енням Конституційного Суду У країни від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.

Відповідно до п. 1 ст. 55 Закону № 796 особам, які працювали або п роживали на територіях радіо активного забруднення, пенсі ї надаються із зменшенням пе нсійного віку, встановленого для одержання державних пен сій, а саме крім іншого особам , які працювали у 1987 році у зоні відчуження не менше 14 календа рних днів 8 років.

Як підтверджується матері алами справи, а саме наданим В ідповідачем розрахунком, від повідно до ст. 55 Закону № 796 пенс ійний вік Позивача зменшено на вісім років та відповідно до ст. 51 Закону № 796 до основної п енсії Позивачу нараховуєтьс я та виплачується додаткова пенсія за шкоду, заподіяну зд оров'ю у розмірі встановлено му законом.

Враховуючи вищенаведене, с уд прийшов до висновку, що Від повідачем при обрахунку пенс ії Позивача враховано додатк ову пенсію та пільги, встанов лені ст. 51, 55 Закону № 796 для учасн иків ліквідації аварії на Чо рнобильській АЕС другої кате горії, а тому позовні вимоги в цій частині є безпідставним и.

Щодо посилань Позивача на н еврахування Відповідачем пі д час обрахунку його пенсії п ільг, передбачених ст. 57 Закон у № 796, а саме неврахування заро бітної плати Позивача за тра вень 1987 року, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до ст. 57 Закону № 7 96 у разі обчислення пенсії від повідно до частини другої ст атті 27 Закону України "Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування" за бажан ням того, хто звернувся за пен сією, та працював на територі ях радіоактивного забруднен ня менше 12 місяців середньомі сячний фактичний заробіток д ля обчислення пенсії може ви значатися шляхом поділу зага льної суми заробітку за кале ндарні місяці роботи на кіль кість цих місяців

Відповідно до частини 2 ст. 27 Закону України «Про загально обов'язкове державне пенсійн е страхування»за бажанням за страхованої особи частина ро зміру пенсії за віком за пері од страхового стажу, набутог о до дня набрання чинності ци м Законом, може бути визначен а відповідно до раніше діючо го законодавства, а частина р озміру пенсії за період стра хового стажу, набутого після набрання чинності цим Закон ом, - відповідно до цього Закон у. При цьому частина розміру п енсії за віком, обчислена за р аніше діючим законодавством , не може перевищувати максим альних розмірів пенсій, визн ачених законом для відповідн их категорій пенсіонерів, та не може бути нижчою, ніж розмі р трудової пенсії за віком з у рахуванням цільової грошово ї допомоги на прожиття, що дія ли на день набрання чинності цим Законом. Розмір пенсії за віком, обчислений за раніше д іючим законодавством, підвищ ується з дня набрання чиннос ті цим Законом до дня її призн ачення в порядку, передбачен ому частинами першою та друг ою статті 42 цього Закону.

Як вбачається з розрахункі в зроблених Відповідачем при врахуванні заробітної плати Позивача під час перебуванн я на забруднених територіях у 1987 році середньомісячний фа ктичний заробіток для обчисл ення пенсії зменшується, що п ризводить до зменшення розмі ру пенсії в цілому, а тому Відп овідачем не враховувався.

Крім того, відповідно до ч. 1, 2 ст. 99 КАС України адміністрат ивний позов може бути подано в межах строку звернення до а дміністративного суду, встан овленого цим Кодексом або ін шими законами.

Для звернення до адміністр ативного суду за захистом пр ав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк , який, якщо не встановлено інш е, обчислюється з дня, коли осо ба дізналася, або повинна бул а дізнатися про порушення св оїх прав, свобод чи інтересів .

Як підтверджується матері алами справи та не заперечує ться Позивачем рішення про в ідмову у перерахунку пенсії з врахуванням заробітної пла ти під час перебування Позив ача на забруднених територія х у 1987 році Позивач отримав у л ютому 2005 року (лист № с/14 від 22.02.2005 р оку), а тому, суд вважає за необ хідне обчислювати річний стр ок звернення до адміністрати вного суду за захистом поруш еного права, свобод та інтере сів з 22.02.2005 року тобто з моменту отримання Позивачем відмови органу Пенсійного Фонду Укр аїни, щодо здійснення вимага ємого Позивачем перерахунку пенсії.

Враховуючи вищенаведене т а те, що Позивач звернувся до с уду 03.03.2008 року, суд прийшов до ви сновку, що Позивачем пропуще но строк звернення до адміні стративного суду, встановлен ий ст. 99 КАС України.

Відповідно до частини 1 стат ті 100 Кодексу адміністративно го судочинства України пропу щення строку звернення до ад міністративного суду є підст авою для відмови у задоволен ні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполя гає одна із сторін.

Як підтверджується матері алами справи Відповідач напо лягає на відмові у задоволен ні позовних вимог у зв' язку з пропуском Позивачем строк у, встановленого ст. 99 КАС Укра їни.

На запитання суду, чи має По зивач поважні причини пропус ку строку звернення до суду, П озивачем таких не було зазна чено.

Таким чином, судом не встано влено поважних причин пропус ку Позивачем строку для звер нення до адміністративного с уду, встановленого ст. 99 КАС Ук раїни, а тому позовні вимоги н е підлягають задоволенню з п ідстав пропуску Позивачем рі чного строку звернення до ад міністративного суду.

Щодо вимоги Позивача про ст ягнення з Відповідача на йог о користь моральної шкоди у р озмірі 50000,00 грн., суд звертає ува гу на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи як на підставу стягне ння з моральної шкоди Позива ч посилається на термін неви знання Відповідачем права По зивача на призначення та пер ерахунок пенсії згідно Закон у № 796.

Відповідно до частини 2 стат ті 23 Цивільного кодексу Украї ни моральна шкода полягає:

- у фізичному болю та стр ажданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоро в'я;

- у душевних стражданнях, як их фізична особа зазнала у зв 'язку з протиправною поведін кою щодо неї самої, членів її с ім'ї чи близьких родичів;

- у душевних стражданнях, як их фізична особа зазнала у зв 'язку із знищенням чи пошкодж енням її майна;

- у приниженні честі та гід ності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.

Відповідно до частини 1 ст атті 1167 Цивільного кодексу Ук раїни моральна шкода, завдан а фізичній або юридичній осо бі неправомірними рішеннями , діями чи бездіяльністю, відш кодовується особою, яка її за вдала, за наявності її вини, кр ім випадків, встановлених ча стиною другою цієї статті.

Отже, виходячи з аналізу вищ езазначених норм, стягнення моральної шкоди можливо при настанні наслідків, вказани х у ст. 23 Цивільного кодексу Ук раїни та за наявності вини ос оби яка її завдала проте, Пози вач не вказує про наявність в ищезазначених наслідків, а т ом дана вимога є необґрунтов аною та такою, що не підлягає з адоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 158-163 КАС Укра їни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені позову в ідмовити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складення в повному о бсязі за правилами, встановл еними ст. ст. 185-187 КАС України, шл яхом подання через суд першо ї інстанції заяви про апеляц ійне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти д нів апеляційної скарги. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.

Суддя Вов к П.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.09.2008
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9625190
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4/422

Рішення від 01.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Рішення від 14.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 18.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 13.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 26.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 02.12.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 02.11.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Постанова від 30.09.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 17.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Рішення від 18.11.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні