ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-600/10/2370
12.04.2010 р. м. Черкаси
15 год. 00 хв.
Черкаський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого-судді Чубар Т.М .,
секретар - Кузнецов В.С.,
за участю представника поз ивача інспекції Державного а рхітектурно-будівельного ко нтролю у Черкаській області Єременко Л.В. - за довірен істю № 394/01-05 від 21.05.2009р.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом інспекції Держ авного архітектурно-будівел ьного контролю у Черкаській області до фермерського госп одарства «Мрія-Агро-ІІ»про с тягнення штрафу за правопору шення у сфері містобудування ,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом зв ернулась інспекція Державно го архітектурно-будівельног о контролю у Черкаській обла сті, в якому просить стягнути з фермерського господарства «Мрія-Агро-ІІ» штраф за право порушення у сфері містобудув ання в розмірі 1 350 грн.
Представник позивача позо вні вимоги підтримала повніс тю, обґрунтовуючи їх тим, що по становою від 22 червня 2009 року н а відповідача за порушення с татті 1 Закону України «Про ві дповідальність підприємств , їх об'єднань, установ та орга нізацій за правопорушення у сфері містобудування»№ 208/94-ВР від 14.10.1994р. накладений штраф за правопорушення у сфері міст обудування в розмірі 1 350 грн. П риймаючи до уваги, що фермерс ьке господарство «Мрія-Агро- ІІ»штраф за правопорушення у сфері містобудування в терм іни, визначені чинним законо давством, в добровільному по рядку не сплатило, позивач пр осить стягнути зазначену сум у в судовому порядку.
Представник відповідача н алежним чином повідомлений п ро дату, час та місце судового розгляду справи в судове зас ідання не з' явився, однак на адресу суду направив заяву, з гідно якої просить суд розгл яд справи провести без участ і представника відповідача, адміністративний позов визн ає в повному обсязі.
Заслухавши пояснення та до води представника позивача, розглянувши подані документ и і матеріали, оцінивши належ ність, допустимість, достові рність кожного доказу окремо , а також достатність і взаємн ий зв'язок доказів у їх сукупн ості, суд прийшов до висновку , що позов підлягає задоволен ню, виходячи з наступного.
Спеціальним законом, який в изначає правові, економічні, соціальні та організаційні засади містобудівної діяльн ості в Україні і спрямований на формування повноцінного життєвого середовища, забезп ечення при цьому охорони нав колишнього природного оточе ння, раціонального природоко ристування та збереження кул ьтурної спадщини, є Закон Укр аїни «Про основи містобудува ння»№ 2780-XII від 16.11.1992р.
Згідно статті 22 цього Закон у забудова земельних ділянок , що надаються для містобудів них потреб, здійснюється піс ля виникнення права власност і чи права користування земе льною ділянкою у порядку, пер едбаченому законом, та отр имання дозволу на виконання будівельних робіт.
Підпунктом 1.1. Положення пр о порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт , затвердженого наказом Держ авного комітету будівництва , архітектури та житлової пол ітики України № 273 від 05.12.2000р., доз віл на виконання будівельних робіт з нового будівництва, р еконструкції, реставрації та капітального ремонту будинк ів, споруд та інших об'єктів, р озширення і технічного перео снащення є документом, що пос відчує право забудовника (за мовника) та генерального під рядника на виконання будівел ьних робіт, у відповідності д о затвердженої проектної док ументації, підключення до ін женерних мереж та споруд та н адає право відповідним служб ам на видачу ордера на провед ення земляних робіт.
Дозвіл на виконання будіве льних робіт надається інспек ціями державного архітектур но-будівельного контролю, як і одночасно ведуть реєстр на даних дозволів. Виконання бу дівельних робіт без вищезазн аченого дозволу забороняєть ся.
В разі ж виконання будівель них чи реставраційних робіт без дозволу та затвердженого у встановленому порядку про екту або з відхиленням від нь ого винні особи несуть відпо відальність, передбачену чин ним законодавством (стаття 25 З акону України «Про основи мі стобудування»№ 2780-XII від 16.11.1992р.).
Так, відповідно до статті 1 З акону України «Про відповіда льність підприємств, їх об'єд нань, установ та організацій за правопорушення у сфері мі стобудування»№ 208/94-ВР від 14.10.1994р ., що встановлює відповідальн ість підприємств, їх об'єднан ь, установ та організацій всі х форм власності за правопор ушення у сфері містобудуванн я тощо, підприємства, їх об'єднання, установи та орган ізації незалежно від форм вл асності, які здійснюють прое ктування, роботи по будівниц тву, реконструкції, реставра ції та капітальному ремонту, виготовляють будівельні мат еріали, вироби і конструкції , а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядчи ка, несуть відповідальність у вигляді штрафу, зокрема за п роведення будівельних робіт без дозволу на їх виконання а бо без затвердженої проектно ї документації - у розмірі п'ят десяти відсотків вартості ци х робіт.
При цьому нагляд за додержа нням підприємствами вимог мі стобудівної документації, мі сцевих правил забудови насел ених пунктів, будівельних но рм, державних стандартів, нор м і правил при здійсненні про ектування, будівельних робіт , виготовленні будівельних м атеріалів, виробів і констру кцій здійснюється інспекція ми державного архітектурно-б удівельного контролю (стаття 2 Закону України «Про відпові дальність підприємств, їх об 'єднань, установ та організац ій за правопорушення у сфері містобудування»№ 208/94-ВР від 14.10 .1994р.).
На виконання покладених на них повноважень посадові ос оби інспекцій державного арх ітектурно-будівельного конт ролю мають право:
безперешкодного доступу н а будівництво об'єктів і підп риємства будівельної індуст рії незалежно від форм власн ості;
давати у межах своїх повнов ажень учасникам будівництва та виробникам будівельних м атеріалів, виробів і констру кцій обов'язкові для виконан ня приписи щодо усунення пор ушень будівельних норм, держ авних стандартів, норм і прав ил, а так само технічних умов а бо затверджених проектних рі шень;
одержувати від замовників , проектних і будівельних орг анізацій та підприємств буді вельної індустрії необхідну для виконання покладених на них функцій нормативно-техн ічну, проектну та іншу докуме нтацію;
зупиняти будівельні робот и, які не відповідають вимога м будівельних норм, державни х стандартів, норм і правил, за твердженим проектним рішенн ям або місцевим правилам заб удови населених пунктів, зді йснюються без дозволу на їх в иконання, а так само виробниц тво і застосування у будівни цтві будівельних матеріалів , виробів і конструкцій, вигот овлених з порушенням будівел ьних норм, державних стандар тів;
вносити подання відповідн им органам про анулювання лі цензій на право провадження окремих видів господарської діяльності у будівництві пі дприємств, які допускають по рушення ліцензійних умов, а т акож на інших підставах відп овідно до закону тощо.
Так, 21 травня 2009 року посадови ми особами інспекції Державн ого архітектурно-будівельно го контролю у Черкаській обл асті на підставі наказу інсп екції Державного архітектур но-будівельного контролю у Ч еркаській області № 36 та напра влення № 317 від 29.04.2009р. була прове дена перевірка фермерського господарства «Мрія-Агро-ІІ» щодо дотримання останнім зак онодавства у сфері містобуду вання. Перевірка проводилась за адресою: Черкаська област ь, м. Канів, вул. Леніна, 188, де зді йснюється будівництво автом обільного газозаправного пу нкту. За результатами переві рки складено акт від 21.05.2009р., згі дно якого під час проведення перевірки встановлено поруш ення відповідачем статті 25 За кону України «Про основи міс тобудування»№ 2780-XII від 16.11.1992р., зо крема виконання будівельних робіт без дозволу та затверд женого у встановленому поряд ку проекту.
На підставі акту перевірки дотримання законодавства у сфері містобудування від 21.05.200 9р. фермерському господарств у «Мрія-Агро-ІІ»внесено прип ис від 21.05.2009р. щодо негайного пр ипинення будівельних робіт п о об' єкту будівництва газоз аправного пункту (термін вик онання - негайно), надання до відки про вартість виконання робіт (термін виконання - до 05.06.2009р.), а також проведення комп лексу заходів по легалізації самочинного будівництва згі дно вимог чинного законодавс тва (термін виконання - до 21.06.2 009р.), отриманий уповноваженою особою відповідача ОСОБА_2 21.05.2009р.
11 червня 2009 року за результат ами перевірки дотримання вим ог чинного законодавства у с фері містобудування на об' є кті в м. Каневі по вул. Леніна, 1 88 (будівництво автомобільног о газозаправного пункту) скл адено також протокол про пра вопорушення у сфері містобуд ування по факту виявленого п равопорушення, передбаченог о статтею 1 Закону України «Пр о відповідальність підприєм ств, їх об'єднань, установ та о рганізацій за правопорушенн я у сфері містобудування»№ 208/ 94-ВР від 14.10.1994р., а саме проведенн я будівельних робіт без дозв олу на їх виконання. Винним у п равопорушенні визначено фер мерське господарство «Мрія-А гро-ІІ».
22 червня 2009 року начальником інспекції Державного архіте ктурно-будівельного контрол ю у Черкаській області за рез ультатами розгляду справи пр о правопорушення у сфері міс тобудування фермерського го сподарства «Мрія-Агро-ІІ», як им порушено статтю 1 Закону Ук раїни «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, уст анов та організацій за право порушення у сфері містобудув ання»№ 208/94-ВР від 14.10.1994р., на підст аві припису від 21.05.2009р., а також п ротоколу про правопорушення у сфері містобудування від 11. 06.2009р. з урахуванням пояснень, н аданих посадовою особою відп овідача ОСОБА_2, прийнято постанову про накладення на фермерське господарство «Мр ія-Агро-ІІ» штрафу в розмірі 1 350 грн., що становить 50 відсоткі в вартості виконаних будівел ьних робіт, визначеної згідн о наданої відповідачем довід ки про вартість виконаних бу дівельних робіт № 17/3 від 19.06.2009р.
Відповідно до статті 3 Закон у України «Про відповідальні сть підприємств, їх об'єднань , установ та організацій за пр авопорушення у сфері містобу дування»№ 208/94-ВР від 14.10.1994р. штраф підлягає сплаті підприємств ом у п'ятнадцятиденний термі н з дня його накладення. У разі несплати штрафу у зазначени й термін він стягується у суд овому порядку.
Окрім того, статтею 4 цього З акону визначено можливість о скарження відповідного ріше ння у справах про правопоруш ення у сфері містобудування до господарського суду. При ц ьому виконання постанови про накладення штрафу зупиняєть ся до прийняття відповідного рішення або ухвали господар ським судом.
Станом на час розгляду спра ви рішення про накладення на фермерське господарство «Мр ія-Агро-ІІ»штрафу в розмірі 1 3 50 грн. від 22.06.2009р. відповідачем в судовому порядку не оскаржу валось. Більше того, відповід ачем визнано адміністративн ий позов в повному обсязі.
За таких обставин, суд вважа є обґрунтованим право позива ча вимагати на підставі стат ті 3 Закону України «Про відпо відальність підприємств, їх об'єднань, установ та організ ацій за правопорушення у сфе рі містобудування»№ 208/94-ВР від 14.10.1994р. стягнення накладеного н а фермерське господарство «М рія-Агро-ІІ»і не сплаченого н им в добровільному порядку ш трафу за правопорушення у сф ері містобудування, а отже зн аходить вимоги позивача таки ми, що підлягають задоволенн ю.
Відповідно до статті 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України у справах, в як их позивачем є суб'єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 159-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в задовольнити повністю.
Стягнути з фермерського го сподарства «Мрія-Агро-ІІ», ід ентифікаційний код 21357982, в дохо д бюджету через інспекцію Де ржавного архітектурно-будів ельного контролю у Черкаські й області штраф за правопору шення у сфері містобудування в сумі 1 350 (одна тисяча триста п ' ятдесят) грн.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, яка може бут и подана до Київського апеля ційного адміністративного с уду через Черкаський окружни й адміністративний суд в пор ядку статті 186 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, якщо таку заяву не було по дано. Якщо було подано заяву п ро апеляційне оскарження, ал е апеляційна скарга протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення не була подана, постанов а суду набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Суддя Т.М. Чубар
Повний текст постан ови виготовлений 16 квітня 2010 ро ку.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2010 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626355 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.М. Чубар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні