ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28.04.2009 р. 10:35 № 7/635
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Арсірія Р.О. п ри секретарі судового засіда ння Поліщук О.А. вирішив адмі ністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до
третя особа Головного управління Пен сійного фонду України в м.Киє ві
Служба безпеки Україн и
про визнання неправомірних д ій при перерахунку пенсії
Представники:
від позивача ОСОБА_1, особисто
від відповідача Козинець О.Г., за довірені стю
від третьої особи Чигирин І.В., за довіреніс тю
Позивач звернувся до суд у з позовом відповідача про в изнання неправомірними дій п ри перерахунку пенсії.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем було без підставно зменшено розмір пе нсії позивача з 01.03.2008, тому пози вач просив суд визнати дії ві дповідача по зменшенню з 01.03.08 р озмір пенсії позивача такими , що здійснені з порушенням Ко нституції України, Указу Пре зидента України, Закону Укра їни «Про пенсійне забезпечен ня осіб, звільнених з військо вої служби та деяких інших ос іб»та наявних документів в п енсійній справі; зобов' язат и відповідача прийняти рішен ня про відновлення з 01.03.2008 випла ти пенсії позивачу в розмірі , законно встановленому Голо вним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві до 01.03.20 08.
Ухвалою суду від 22.12.2008 було ві дкрито провадження у справі та призначено судове засідан ня.
Судом також було залучено д о участі у справі у якості тре тьої особи без самостійних в имог на предмет спору, на стор оні відповідача, Службу безп еки України.
Відповідач проти задоволе ння позову заперечував, поси лаючись на те, що підстави для підвищення позивачу пенсії були відсутні.
Третя особа позов підтрима ла, вважала, що надана СБУ Укра їни довідка про розмір посад ового окладу не врахована по зивачем в повному обсязі без підставно.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення їх предст авників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується адмі ністративний позов, об' єкти вно оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, суд, - встановив:
Позивачу згідно з Довідко ю про грошове забезпечення д ля нарахування пенсії № 21/5-4550, к опія якої міститься у справі , для обрахунку пенсії було вс тановлено суму 5 607,40 грн., яка ск ладалася з посадового окладу в розмірі 280 грн., підвищення по садового окладу на 50 % - 140 грн., ок ладу за військове звання - 135 грн., надбавки за вислугу рокі в 40% - 222 грн., надбавки за Указом П резидента України № 939 від 31.07.20000 - 100% - 777 грн., за особливі умови с лужби 50 % - 277,50 грн., надбавки за ро боту з таємними документами 15% - 63 грн., надбавки військовосл ужбовцям, які мають право на п енсію і яких залишено на служ бі 50% - 277,50 грн., надбавки за інфор маційно-аналітичне забезпеч ення 10% - 42 грн., за безперервну сл ужбу 90% - 1992,60 грн., премія 33,3% - 1400,80 грн.
Як вбачається з наявної у справі копії пенсійної справ и позивача та встановлено з н аданих сторонами пояснень, п озивачу, виходячи із зазначе ної вище суми була нарахован а пенсія в сумі 4 981,32 грн.
Надалі Відповідачем було з дійснено перерахунок пенсії позивачу (копія пенсійної сп рави-витяг станом на 20.02.2008), відп овідно до якого, позивачу зме ншено розмір пенсії до 3 690,40 грн ., при цьому під час перерахунк у було виключено підвищення посадового окладу позивачу н а 50% в сумі 140 грн., а також надбав ки за інформаційно-аналітичн е забезпечення 10% - 42 грн.
Зазначені дії відповідач м отивував тим, що вказані надб авки мають тимчасовий характ ер, а також тим, що підвищення посадового окладу на 50 % може в ключатися до складу пенсії л ише тоді, якщо військовослуж бовець її фактично отримував на час звільнення, а надбавка за інформаційно-аналітичне забезпечення виплачується л ише тим працівникам, які безп осередньо здійснюють таку ді яльність та мають реальний т а позитивний результату вирі шенні завдань щодо інформаці йно-аналітичного забезпечен ня.
З 01.01.2008 позивачу була збільше на пенсія до 4 548,15 грн. за новим п ерерахунком.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення осіб, звільнених з війсь кової служби, та деяких інших осіб»особи офіцерського скл аду, прапорщики і мічмани, вій ськовослужбовці надстроков ої служби та військової служ би за контрактом, особи, які ма ють право на пенсію за цим Зак оном, при наявності встановл еної цим Законом вислуги на в ійськовій службі, службі в ор ганах внутрішніх справ і в де ржавній пожежній охороні, сл ужбі в Державній службі спец іального зв'язку та захисту і нформації України, в органах і підрозділах цивільного за хисту, податкової міліції, Де ржавної кримінально-виконав чої служби України мають пра во на довічну пенсію за вислу гу років.
Статтею 1-1 цього закону пере дбачено, що законодавство пр о пенсійне забезпечення осіб , звільнених з військової слу жби, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим З аконом, базується на Констит уції України і складається з цього Закону, Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування" та інших нормативно-правових актів України, прийнятих від повідно до цих законів.
Зміна умов і норм пенсійног о забезпечення осіб, звільне них з військової служби, та де яких інших осіб, які мають пра во на пенсію за цим Законом, зд ійснюється виключно шляхом в несення змін до цього Закону та Закону України "Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування".
Згідно з ч.1 ст.43 Закону Украї ни «Про пенсійне забезпеченн я осіб, звільнених з військов ої служби, та деяких інших осі б»пенсії, які призначаються відповідно до цього Закону о собам із числа військовослуж бовців строкової служби та ч ленам їх сімей, обчислюються за встановленими нормами у п роцентах до середньомісячно го заробітку, який одержувал и військовослужбовці до приз ову на строкову військову сл ужбу чи після звільнення з ві йськової служби до звернення за пенсією, або до середньомі сячного грошового забезпече ння, одержуваного військовос лужбовцями в період проходже ння військової служби за кон трактом. При цьому середньом ісячний заробіток (грошове з абезпечення) для обчислення їм пенсій визначається в пор ядку, встановленому Законом України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування".
Відповідно до ст.63 зазначен ого Закону Перерахунок раніш е призначених пенсій військо вослужбовцям, особам, які маю ть право на пенсію за цим Зако ном, та членам їх сімей у зв'яз ку із введенням в дію цього За кону провадиться за документ ами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документа ми, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо пенсіонер згодом пода сть додаткові документи, які дають право на подальше підв ищення пенсії, то пенсія пере раховується за нормами цього Закону. При цьому перерахуно к провадиться за минулий час , але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових докум ентів і не раніше, ніж з дня вв едення в дію цього Закону.
Усі призначені за цим Закон ом пенсії підлягають перерах унку у зв'язку зі зміною розмі ру хоча б одного з видів грошо вого забезпечення відповідн их категорій військовослужб овців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у з в'язку із введенням для зазна чених категорій осіб нових щ омісячних додаткових видів г рошового забезпечення (надба вок, доплат, підвищень) та прем ій у розмірах, встановлених з аконодавством. Перерахунок п енсій здійснюється на момент виникнення права на перерах унок пенсій і провадиться у п орядку, встановленому Кабіне том Міністрів України, у стро ки, передбачені частиною дру гою статті 51 цього Закону.
Відповідно до п.4 Прикінцеви х та перехідних положень Зак ону України «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування»передбачено, що у разі якщо внаслідок перерах унку пенсії за нормами цього Закону її розмір зменшуєтьс я, пенсія виплачується в рані ше встановленому розмірі.
Суд оцінивши надані предст авниками відповідача та трет ьої особи пояснення щодо зме ншення позивачу розміру пенс ії, вважає їх необґрунтовани ми з огляду на те, що будь-яких документів чи рішень з приво ду зміни позивачу розміру пе нсійного забезпечення чи вик лючення з його складу будь-як их надбавок не приймалося. То му виключення відповідачем з і складу пенсійного забезпеч ення позивача деяких видів н адбавок з власної ініціативи є порушенням права позивача на пенсійне забезпечення, а т акож перевищення наданої ком петенції, всупереч вимогам ч .2 ст.19 Конституції України.
Відповідно до ч.2 ст.2 цього Ко дексу передбачено, що до адмі ністративних судів можуть бу ти оскаржені будь-які рішенн я, дії чи бездіяльність суб'єк тів владних повноважень, крі м випадків, коли щодо таких рі шень, дій чи бездіяльності Ко нституцією чи законами Украї ни встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Згідно з ч.2 ст.71 цього Кодекс у на суб' єкта владних повно важень покладено обов' язок щодо доказування правомірно сті вчинених ним дій та прийн ятих рішень, в разі якщо він за перечує проти задоволення по зову.
Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.
За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги є обґрунтованими та пі длягають задоволенню у повно му обсязі.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, Окружний адміністративний суд міста К иєва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 задо вольнити повністю.
Визнати дії ГУ ПФУ в м. Києві по зменшенню з 01 березня 2008 рок у розміру пенсії ОСОБА_1 н еправомірними.
Зобов'язати ГУ ПФУ у м. Києві відновити з 01 березня 2008 року в иплату ОСОБА_1 пенсію у ро змірі, встановленому розрах унком від 19.12.2007 р.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного Кодексом адміністратив ного судочинства України, як що таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у встановлений строк постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку.
Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дата складання та підписан ня постанови в повному обсяз і - 20 травня 2009 року.
Суддя Арсірій Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626691 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні