Постанова
від 21.05.2009 по справі 6/144
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 6/144

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21.05.2009 р. № 6/144

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Добрянської Я.І. при секретарі судового за сідання Зубко Л.П. вирішив ад міністративну справу

за позовом Інспекція державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у м.Києві

до Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Агробудпере робка-1"

про стягнення штрафу за право порушення у сфері містобудув ання в сумі 140 424 грн.

Представники сторін:

позивача: Складаний В.А.

відповідача: Козуб М.М .

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 21.05.20 09 р. проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернул ася Інспекція державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у м. Києві з позовом до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Агробудпереробк а-1»про стягнення штрафу за пр авопорушення у сфері містобу дування в сумі 140 424,00 грн.

В ході судового розгляду пр едставник позивача подав зая ву про уточнення позовних ви мог та просив стягнути су му штрафу у розмірі 140 424,50 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач - Інспекція держ авного архітектурно-будівел ьного контролю у м. Києві, зазн ачає, що ТОВ «Агробудперероб ка-1»в порушення ст.. 24, ст.. 29 Зако ну України «Про планування і забудову територій»від 20.04.2000 р . №1699-ІІІ, при будівництві багат оповерхового гуртожитку вик онані будівельні роботи з вл аштування пальового поля та ростверку фундаментів за адр есою: м. Київ, вул.. Заболотного , 148, без дозволу на їх виконання та затвердженої у встановле ному порядку проектної докум ентації. За вказане порушенн я до відповідача застосована штрафна санкція ч. 1 ст. 1 Закону України «Про відповідальніс ть підприємств, їх об' єднан ь, установ та організацій за п равопорушення у сфері містоб удування» від

Відповідач проти позову не заперечує, та вказує на те, що у ТОВ «Агробудпереробка-1» ві дсутні кошти для сплати штра фу за правопорушення у сфері містобудування в сумі 140 424,00 гр н.

Розглянувши подані сторон ою документи і матеріали, зас лухавши пояснення представн ика позивача, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окр ужний адміністративний суд м . Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Інспекцією державного архітектурно-будівельного к онтролю у м. Києві була провед ена перевірка Товариства з о бмеженою відповідальністю « Агробудпереробка-1»з питань дотримання містобудівного з аконодавства законності про ведення будівельних робіт з влаштування пальового поля т а ростверки фундаментів під будівництво багатоповерхов ого гуртожитку за адресою: м. К иїв, вул.. Заболотного, 148. За рез ультатами перевірки був скла дений протокол про правопору шення у сфері містобудування від 23.07.2008 р., яким встановлено по рушення позивачем ст.. 24 та ст.29 Закону України «Про планува ння і забудову територій»та п. 1.2 ДБН А.3.1.-5-96 «Організація буді вельного виробництва», а сам е самовільне будівництво з в лаштування пальового поля та ростверки фундаментів під б удівництво багатоповерхово го гуртожитку.

Позивачем був винесений пр ипис від 23.07.2008 р. та прийнята пос танова від 31.07.2008 р. № 143/08 про накла дення штрафу за правопорушен ня у сфері містобудування н а загальну суму 170 424,50 грн. Відпо відач, ТОВ «Агробудпереробка -1», сплатив штраф частково у р озмірі 30 000,00 грн. Інша частина ш трафних санкцій не сплачена.

Проаналізувавши матеріа ли справи, заслухавши поясне ння представників сторін, су д приходить до висновку про т е, що позовні вимоги підлягаю ть задоволенню з таких підст ав.

Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про архітектурну діял ьність», Державна архітектур но-будівельна інспекція та ї ї територіальні органи здійс нюють державний архітектурн о-будівельний контроль та на гляд для забезпечення під ча с забудови територій, розміщ ення і будівництва об'єктів а рхітектури, додержання суб'є ктами архітектурної діяльно сті затвердженої містобудів ної та іншої проектної докум ентації, місцевих правил заб удови населених пунктів, вим ог вихідних даних, а також з ме тою захисту державою прав сп оживачів будівельної продук ції.

Наказом Державної архіте ктурно-будівельної інспекці ї Міністерства регіональног о розвитку і будівництва Укр аїни від 26.10.2007 № 56 утворено її тер иторіальний орган - Інспекці ю державного архітектурно-бу дівельного контролю у м. Києв і (далі - Інспекція) та наказом від 03.03.2008 № 37 затверджено «Полож ення про Інспекцію». Положен ням про Інспекцію визначені її права, серед яких:

- проводити перевірку об'є ктів будівництва щодо дотрим ання вимог законодавства з п итань, що належать до її компе тенції;

- складати протоколи та розг лядати справи про правопоруш ення у сфері містобудування відповідно до Закону України «Про відповідальність підпр иємств, їх об'єднань, установ т а організацій за правопоруше ння у сфері містобудування».

В ході перевірки, проведе ної Інспекцією, встановлено, що товариством з обмеженою в ідповідальністю «Агробудпе реробка-1»при будівництві ба гатоповерхового гуртожитку виконані будівельні роботи з влаштування пальового поля та ростверку фундаментів на вул. Заболотного, 148 у Голосіїв ському районі м. Києва без доз волу на їх виконання та затве рдженої у встановленому поря дку проектної документації.

Відповідно до ч. 1 ст. 24 Зако ну України № 1699-ІІІ, право на за будову земельної ділянки реа лізується її власником або к ористувачем за умови викорис тання земельної ділянки за ї ї цільовим призначенням та в ідповідно до містобудівних у мов і обмежень забудови земе льної ділянки, встановлених згідно з вимогами цього Зако ну.

Замовник, що має намір забуд ови належної йому на праві вл асності або користуванні зем ельної ділянки, або уповнова жена ним особа звертається д о відповідного органу викона вчої влади або органу місцев ого самоврядування із заявою (клопотанням) щодо намірів за будови земельної ділянки, в я кій зазначаються призначенн я будівлі, споруди та орієнто вні характеристики забудови . До заяви (клопотання) можуть бути додані передпроектні ро боти.

Як встановлює норма ст. 29 цьо го Закону, дозвіл на виконанн я будівельних робіт - докумен т, що засвідчує право замовни ка та підрядника на виконанн я підготовчих (якщо підготов чі роботи не були виконані ра ніше відповідно до дозволу н а виконання підготовчих робі т) і будівельних робіт, підклю чення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд.

Дозвіл на виконання будіве льних робіт надається інспек ціями державного архітектур но-будівельного контролю.

Замовник та підрядник для о держання дозволу на виконанн я будівельних робіт подають до відповідної інспекції дер жавного архітектурно-будіве льного контролю письмову зая ву, до якої додаються:

1) документи від замовника б удівництва:

документ, що засвідчує прав о власності чи користування земельною ділянкою, або дого вір суперфіцію;

проектна документація на б удівництво, погоджена та зат верджена в порядку, визначен ому законодавством;

відомості про здійснення а вторського і технічного нагл яду;

копія документа, що посвідч ує право власності на будино к чи споруду, або письмової зг оди його власника на проведе ння зазначених робіт (у разі з дійснення реконструкції, рес таврації, капітального ремон ту об'єктів містобудування);

фінансова звітність, що скл адається відповідно до статт і 11 Закону України "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні", та копія ліцензії на здійснення діял ьності з надання фінансових послуг, засвідчена в установ леному законом порядку (у раз і здійснення будівництва, що передбачає пряме або опосер едковане залучення фінансов их активів від фізичних осіб );

2) документи від підрядника будівництва:

копії установчих документ ів та свідоцтва про державну реєстрацію;

копія ліцензії на виконанн я функцій генпідрядника буді вництва об'єкта, засвідчен

договір (контракт) підряду н а будівництво об'єкта;

документ про призначення в ідповідальних виконавців ро біт;

відомості про кваліфікаці ю та досвід спеціалістів, які братимуть участь у виконанн і замовлення;

пропозиції щодо залучення субпідрядників.

Розгляд заяви, прийняття рі шення про надання дозволу на виконання будівельних робіт або про відмову у його наданн і, видача та реєстрація дозво лу на виконання будівельних робіт (або відмови в його нада нні) здійснюються інспекціям и державного архітектурно-бу дівельного контролю протяго м місяця з дня реєстрації зая ви.

Відмова у наданні дозволу н а виконання будівельних робі т надається заявнику в письм овому вигляді з мотивованим обґрунтуванням.

Підставами для відмови у на данні дозволу на виконання б удівельних робіт є:

неподання документів, необ хідних для прийняття рішення про надання такого дозволу;

невідповідність поданих д окументів вимогам законодав ства;

виявлення недостовірних в ідомостей у поданих документ ах.

Відмову в наданні дозволу н а виконання будівельних робі т може бути оскаржено до суду в установленому законом пор ядку.

Надання дозволу на виконан ня будівельних робіт здійсню ється на безоплатній основі.

Дозвіл на виконання будіве льних робіт надається на нор мативний строк будівництва о б'єкта або на строк дії догово ру (контракту) підряду на буді вництво об'єкта.

Дія дозволу може бути продо вжена за зверненням замовник а на строк не більше одного ро ку.

Контроль за виконанням буд івельних робіт здійснюється інспекціями державного архі тектурно-будівельного контр олю.

Дозвіл на виконання будіве льних робіт може бути скасов ано (анульовано) за рішенням і нспекції державного архітек турно-будівельного контролю у разі:

подання замовником заяви п ро скасування (анулювання) до зволу на виконання будівельн их робіт;

видачі та перереєстрації д озволу на виконання будівель них робіт з порушенням вимог законодавства;

наявності відомостей про п рипинення юридичної особи аб о підприємницької діяльност і фізичною особою - підприємц ем (замовником, генпроектува льником, генпідрядником);

систематичного порушення законодавства у сфері будівн ицтва та архітектури під час проведення будівельних робі т;

перешкоджання проведенню перевірок посадовими особам и інспекцій державного архіт ектурно-будівельного контро лю;

якщо протягом трьох місяці в з дня видачі дозволу на вико нання будівельних робіт не р озпочато будівельні роботи.

Перелік будівельних робіт , на виконання яких не вимагає ться дозвіл, затверджується Кабінетом Міністрів України .

У разі якщо право на будівни цтво об'єкта містобудування передано іншому замовнику аб о змінено будівельну організ ацію (генпідрядника), дозвіл н а виконання будівельних робі т підлягає перереєстрації.

Перереєстрація дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється у порядку отри мання дозволу на виконання б удівельних робіт.

Здійснення будівельних ро біт на об'єктах містобудуван ня без дозволу на виконання б удівельних робіт або його пе ререєстрації, а також здійсн ення не зазначених у дозволі будівельних робіт вважаєтьс я самовільним будівництвом і тягне за собою відповідальн ість згідно із законом.

Інформація про дозвіл на ви конання будівельних робіт, а також відомості про замовни ка та підрядників будівельни х робіт розміщуються на відп овідному стенді, який встано влюється на будівельному май данчику в доступному для огл яду місці.

Інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю ведуть реєстр виданих, ск асованих (анульованих) дозво лів на виконання будівельних робіт та відмов у їх наданні.

Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма зая ви, що подається для його отри мання, форма відмови у наданн і дозволу на виконання будів ельних робіт, порядок видачі та скасування (анулювання) до зволу на виконання будівельн их робіт і порядок ведення ре єстру виданих та скасованих (анульованих) дозволів на вик онання будівельних робіт зат верджуються Кабінетом Мініс трів України.

Як встановлено судом та не з аперечується відповідачем, ТОВ «Агробудпереробка-1»за д озволом до позивача не зверт алося.

23 липня 2008 року за результа тами перевірки відповідно до ст. З Закону України «Про відп овідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організ ацій за правопорушення у сфе рі містобудування»складени й протокол про правопорушенн я у сфері містобудування та п рипис про зупинення будівель них робіт і усунення порушен ь.

Частиною 10 ст. 29 Закону Укра їни «Про планування і забудо ву територій»встановлено, що здійснення будівельних робі т на об'єктах містобудування без дозволу на виконання буд івельних робіт вважається са мовільним будівництвом і тяг не за собою відповідальність згідно із законодавством.

Постановою Інспекції від 31. 07.2008 № 143/08, винесеною в порядку ст . З Закону України № 208/94-ВР, на ві дповідача - товариство з обме женою відповідальністю «Агр обудпереробка-1»накладено шт раф у розмірі 170 424, 50 грн. Копію по станови було вручено під роз писку комерційному директор у ТОВ «Агробудпереробка-1»Р умянцеву І.Г.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Зако ну України «Про відповідальн ість підприємств, їх об' єдн ань, установ та організацій з а правопорушення у сфері міс тобудування»14.10.1994 р. № 208/94-ВР, підп риємства, їх об'єднання, устан ови та організації (далі - підп риємства) незалежно від форм власності, які здійснюють пр оектування, роботи по будівн ицтву, реконструкції, рестав рації та капітальному ремонт у (далі - будівельні роботи), ви готовляють будівельні матер іали, вироби і конструкції, а т ак само які є замовниками у бу дівництві або поєднують функ ції замовника і підрядчика, н есуть відповідальність у виг ляді штрафу за такі правопор ушення:

проведення будівельних ро біт без дозволу на їх виконан ня або без затвердженої прое ктної документації - у розмір і п'ятдесяти відсотків варто сті цих робіт.

Згідно зі ст. 3 Закону Україн и «Про відповідальність підп риємств, їх об' єднань, устан ов та організацій за правопо рушення у сфері містобудуван ня», підставою для розгляду с прави про правопорушення у с фері містобудування є проток ол, складений уповноваженою на те особою інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю за результатам и перевірки.

Разом з протоколом складає ться припис про усунення доп ущених порушень.

У п'ятнадцятиденний термін з дня одержання протоколу пр о правопорушення питання про накладення штрафу розглядає ться посадовою особою інспек ції державного архітектурно -будівельного контролю.

Рішення посадової особи ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю п ро накладення штрафу оформля ється постановою про накладе ння на підприємство штрафу з а правопорушення у сфері міс тобудування відповідно до ць ого Закону.

Постанова про накладення ш трафу складається у трьох пр имірниках. Перший примірник постанови у триденний термін після її прийняття вручаєть ся під розписку керівнику аб о уповноваженому представни ку підприємства чи надсилаєт ься поштою, про що робиться за пис у справі. Другий і третій п римірники залишаються в інсп екції, яка наклала штраф.

Форми протоколу, припису та постанови затверджує спеціа льно уповноважений централь ний орган виконавчої влади з питань містобудування та ар хітектури.

Штраф підлягає сплаті підп риємством у п'ятнадцятиденни й термін з дня його накладенн я. У разі несплати штрафу у заз начений термін він стягуєтьс я у судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом , позивачем був складений про токол, винесений припис та по станова про правопорушення у сфері містобудування.

Доказами в адміністрати вному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі як их суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і запе речення осіб, які беруть учас ть у справі, та інші обставини , що мають значення для правил ьного вирішення справи (ст. 69 К АС України).

Відповідно до ст. 86 Кодексу а дміністративного суду Украї ни суд оцінює докази, які є у с праві, за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а їх безпосередньому, всебіч ному, повному та об' єктивно му дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед вст ановленої сили. Суд оцінює на лежність, допустимість, дост овірність кожного доказу окр емо, а також достатність і вза ємний зв'язок доказів у їх сук упності.

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на ї х обґрунтування.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача в повному обсязі та стягнення з Товариства з обм еженою відповідальністю «Аг робудпереробка-1»суму штрафу за порушення вимог Закону Ук раїни «Про планування і забу дову територій»у розмірі 140 424, 50 грн.

Враховуючи вищевикладе не та керуючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КА С України, Окружний адмініст ративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2.Стягнути з Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Агробудпереробка-1» (01021, м . Київ, вул.. М.Грушевського, 28/2 н. п. 43, код ЄДРПОУ 32851815, р/р 26005405231, МФО ба нку 322863 у ФКД ВАТ «Інпромбанк») на користь державного бюдже ту України, стягувач Інспекц ія державного архітектурно-б удівельного контролю у м. Киє ві (01033, м. Київ, вул.. Жилянська, 43-А ), одержувач - УДК Шевченківс ького району м. Києва на р/р 31117106 70001, код ЄДРПОУ 26077968, код платежу 210 81100, банк одержувача - Управлінн я державного казначейства Ки єва, МФО 820019, штраф за правопору шення у сфері містобудування у розмірі 140 424,50 грн. (сто сорок т исяч чотириста двадцять чоти ри грн. 50 коп.).

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .

Постанова суду може бути ос каржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.

Суддя Добрянська Я.І.

Дата ухвалення рішення21.05.2009
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9626715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6/144

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 29.08.2016

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні