Постанова
від 13.07.2009 по справі 3/600
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

15 год. 38 хв.

13.07.2009 р. № 3/600

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючої судді Блажівсь кої Н.Є., при секретарі судовог о засідання Миколаєнко І.О.

Розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

За позовом ОСОБА_1

до Г оловного Управління Пенсійн ого фонду України в місті Киє ві

Третя особа П енсійний Фонд України

про з обов' язання вчинити дії

У судовому засіданні 13 лип ня 2009 року відповідно до пункт у 3 статті 160 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и проголошено вступну та рез олютивну частину Постанови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И

ОСОБА_1 (надалі - Пози вач) звернулася до Окружного адміністративного суду міст а Києва з позовом до Головног о Управління Пенсійного фонд у України в місті Києві (надал і - Відповідач) за участю Пен сійного Фонду України (надал і - Третя особа) про зобов' я зання Головного управління П енсійного фонду України в мі сті Києві призначити Позивач у пенсію за вислугу років з 1 к вітня 2008 року і здійснити відп овідні розрахунки за минулий час.

Позовні вимоги мотивован і тим, що відмова Головного Уп равління Пенсійного Фонду Ук раїни в місті Києві у признач енні Позивачу пенсії за висл угу років є протиправною та т акою, що не відповідає вимога м чинного законодавства Укра їни.

Так, представником Позивач а в судовому засіданні було з азначено про те, що вислуга ро ків Позивача станом на 31 берез ня 2008 року становить 25 років 4 мі сяці та 10 днів, з них: трудовий с таж - 12 років 3 місяці 17 днів, ві йськова служба - 12 років 11 міс яців 00 днів. Зазначене, на думк у представника Позивача, дає їй право на пенсію за вислугу років згідно частини б статт і 12 Закону України «Про пенсій не забезпечення осіб, звільн ених з військової служби та д еяких інших осіб».

Представником Позивача в с удовому засіданні також було зазначено, що після землетру су у Вірменії у 1988 році, де прац ювала Позивач, окремі докуме нти, серед яких - трудова кни жка, свідоцтво про народженн я, свідоцтво про закінчення б ухгалтерських курсів знищил ися. Інформацію, вказану у втр ачених документом було відно влено Позивачем шляхом здійс нення запитів до відповідних установ та підприємств.

Позивачем було подано до Го ловного Управління Пенсійно го фонду України в місті Києв і всі необхідні документи дл я призначення пенсії за висл угу років, а тому у Відповідач а відсутні правові підстави для відмови у її призначенні .

Представник Відповідача - Головного Управління Пенсій ного фонду України в місті Ки єві, - в судовому засіданні п роти заявленого адміністрат ивного позову заперечила, вк азавши на його необґрунтован ість та безпідставність.

В обґрунтування заперечен ь на позов представником Від повідача було зазначено про те, що Позивачем не було подан о належного пакету документі в для призначення пенсії за в ислугу років, а тому відсутні правові підстави для призна чення пенсії Позивачу відпов ідно до частини б статті 12 Зак ону України «Про пенсійне за безпечення осіб, звільнених з військової служби та деяки х інших осіб».

Представник Головного Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в місті Києві також поси лалася на роз' яснення Пенсі йного Фонду України, яке було надано на запит органу Пенсі йного фонду України в місті К иєві, яким встановлено, що під став для призначення пенсії відповідно до частини б стат ті 12 Закону України «Про пенсі йне забезпечення осіб, звіль нених з військової служби та деяких інших осіб»немає.

Третя особа - Пенсійний Фо нд України, - явку уповноваж еного представника до суду н е забезпечив, про причини нея вки суду не повідомив, письмо вих пояснень щодо заявлених позовних вимог суду не надав , про дату та час судового засі дання повідомлений належним чином.

Розглянувши подані стор онами документи і матеріали та заслухавши пояснення пред ставників Позивача, Відповід ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

В С Т А Н О В И В

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про п енсійне забезпечення»(надал і - Закон) громадяни України мають право на державне пенс ійне забезпечення за віком, п о інвалідності, у зв'язку з втр атою годувальника та в інших випадках, передбачених цим З аконом.

Умови, норми і порядок пенс ійного забезпечення громадя н України із числа осіб, які пе ребували на військовій служб і, службі в органах внутрішні х справ, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації Украї ни, державній пожежній охоро ні, Державній службі спеціал ьного зв'язку та захисту інфо рмації України, органах і під розділах цивільного захисту , податковій міліції чи Держа вній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інш их осіб, які мають право на пен сію за цим Законом встановле но Законом України «Про пенс ійне забезпечення осіб, звіл ьнених з військової служби, т а деяких інших осіб»(надалі - Закон).

Відповідно до статті 1 Зако ну особи офіцерського складу , прапорщики і мічмани, військ овослужбовці надстрокової с лужби та військової служби з а контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законо м, при наявності встановлено ї цим Законом вислуги на війс ьковій службі, службі в орган ах внутрішніх справ і в держа вній пожежній охороні, служб і в Державній службі спеціал ьного зв'язку та захисту інфо рмації України, в органах і пі дрозділах цивільного захист у, податкової міліції, Держав ної кримінально-виконавчої с лужби України мають право на довічну пенсію за вислугу ро ків.

Згідно зі статтею 1-2 Закону п раво на пенсійне забезпеченн я на умовах цього Закону мают ь звільнені зі служби: а) особи офіцерського складу, прапор щики і мічмани, військовослу жбовці надстрокової служби т а військової служби за контр актом; б) особи начальницьког о і рядового складу органів в нутрішніх справ України, осо би начальницького складу под аткової міліції, особи начал ьницького і рядового складу Державної кримінально-викон авчої служби України, особи н ачальницького і рядового скл аду органів і підрозділів ци вільного захисту; в) особи із ч исла військовослужбовців Зб ройних Сил, інших військових формувань, органів державно ї безпеки і внутрішніх справ колишнього Союзу РСР, Націон альної гвардії України, Прик ордонних військ України, вій ськ цивільної оборони Україн и; г) особи начальницького і ря дового складу державної поже жної охорони, особи начальни цького і рядового складу Дер жавної служби спеціального з в'язку та захисту інформації України; д) громадяни інших де ржав із числа військовослужб овців збройних сил та інших в ійськових формувань, утворен их відповідно до законодавст ва цих держав, які постійно пр оживають в Україні, і відпові дно до міжнародних договорів , згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою Укра їни, їх пенсійне забезпеченн я здійснюється згідно із зак онодавством держави, на тери торії якої вони проживають; е ) особи, зазначені у статтях 3 і 4 цього Закону; є) особи із числ а військовослужбовців строк ової служби та члени сімей ос іб офіцерського складу, прап орщиків і мічманів, військов ослужбовців надстрокової сл ужби і військової служби за к онтрактом та деяких інших ос іб, які мають право на пенсію з а цим Законом, у передбачених цим Законом випадках.

Відповідно до частини 1 ста тті 2 Закону військовослужбо вцям, особам, які мають право н а пенсію за цим Законом, які ма ють право на пенсійне забезп ечення, пенсії відповідно до цього Закону призначаються і виплачуються після звільне ння їх зі служби.

Пунктом б) частини 1 статті 12 Закону передбачено, що пенсі я за вислугу років призначає ться особам офіцерського скл аду, прапорщикам і мічманам, в ійськовослужбовцям надстро кової служби та військової с лужби за контрактом, іншим ос обам, зазначеним у пунктах "б" - "д" статті 12 цього Закону, в раз і досягнення ними на день зві льнення зі служби 45-річного віку, крім осіб, зазначени х у частині третій статті 5 цьо го Закону, за наявності у них страхового стажу 25 років і б ільше, з яких не менше ні ж 12 календарних років і 6 місяц ів становить військова служб а або служба в органах внут рішніх справ, державній поже жній охороні, Державній служ бі спеціального зв'язку та за хисту інформації України, ор ганах і підрозділах цивільно го захисту, податковій міліц ії чи Державній кримінально- виконавчій службі України.

Відтак, як вбачається із по ложення вищезазначеної стат ті Закону, умовами призначен ня пенсії за вислугу років ві йськовослужбовцям військов ої служби за контрактом є:

1) досягнення на день звільн ення зі служби 45-річного віку;

2) наявність страхового стаж у 25 років і більше;

3) наявність не менше, ніж 12 ка лендарних років і 6 місяців, ст ажу військової служби.

Згідно Наказу Коменданта О кремої комендатури охорони і забезпечення Державної прик ордонної служби України № 94-ос від 31 березня 2008 року, старший с олдат військової служби за к онтрактом ОСОБА_1, старший кравець речової майстерні в ідділення речового забезпеч ення відділу матеріального з абезпечення, звільнена в зап ас Збройних Сил України за ст аттею 26 пункт 6 частина «б»(за с таном здоров' я), з правом нос іння військової форми одягу.

Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії паспорт а Позивача, ОСОБА_1 народи лася ІНФОРМАЦІЯ_1 року.

Таким чином, Судом встановл ено, що станом на час звільнен ня 31 березня 2008 року, ОСОБА_1 виповнилося 49 років.

Відповідно до вищезазначе ного Наказу Коменданта Окрем ої комендатури охорони і заб езпечення Державної прикорд онної служби України № 94-ос ві д 31 березня 2008 року вислуга рок ів ОСОБА_1 станом на 31 берез ня 2008 року становить: трудовий стаж - 12 років 03 місяці 17 днів, в ійськова вислуга - 12 років 11 м ісяців 00 днів, всього - 25 років 02 місяці 17 днів.

Страховий стаж - період (ст рок), протягом якого особа під лягає страхуванню на випадок безробіття та за який сплаче но страхові внески (нею, робот одавцем) (стаття 1 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття»).

Відповідно до статті 2 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими по хованням»страховий стаж - п еріод (строк), протягом якого о соба підлягає загальнообов'я зковому державному соціальн ому страхуванню у зв'язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми похованням, і за який сплач ено страхові внески.

Судом встановлено, що загал ьна вислуга років (страховий стаж) Позивача складає 25 рокі в 2 місяці 17 днів.

Стаж військової служби О СОБА_1 становить 12 років 11 міс яців 00 днів.

В судовому засіданні вста новлено, що Позивач має право на призначення пенсії за вис лугу років відповідно до пун кту б) частини 1 статті 12 Закону України «Про пенсійне забез печення осіб, звільнених з ві йськової служби та деяких ін ших осіб».

У відповідь на заяву Пози вача до Головного управління Пенсійного фонду України в м істі Києві про призначення п енсії за вислугу років нею бу ло отримано відповідь Головн ого управління Пенсійного фо нду України в місті Києві № 18358/ 12 від 11 липня 2008 року, в якій Відп овідач посилається на відсут ність підстав для призначенн я пенсії за вислугу років, оск ільки згідно з роз' ясненням Пенсійного Фонду України, як е було надано на запит органу ПФУ в м. Києві, підстав для при значення пенсії відповідно д о пункту б) частини 1 статті 12 За кону України «Про пенсійне з абезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяки х інших осіб» немає.

Відповідно до роз' ясненн я Пенсійного Фонду України № 10973/02-60 від 26 червня 2008 року загаль ного трудового стажу 25 календ арних років у зазначеної дру жини військовослужбовця ( ОСОБА_1.) немає, підстав дл я призначення їй пенсії відп овідно до пункту «б»статті 12 З акону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнени х з військової служби та деяк их інших осіб».

Як вбачається з роз' яснен ня Пенсійний Фонду України п осилається на роз' яснення М іністерства праці та соціаль ної політики України від 11 лют ого 1998 року № 146/3/20/611, відповідно до якого «за нормами статті 56 За кону України «Про пенсійне з абезпечення»період прожива ння дружин осіб офіцерського складу, прапорщиків, мічмані в і військовослужбовців надс трокової служби з чоловіками в місцевостях, де була відсут ня можливість їхнього працев лаштування за спеціальністю зараховується до необхідног о 20 річного стажу роботи, але н е більше 10 років. Зазначений п еріод не зараховується до не обхідного 20 річного стажу роб оти, але не більше 10 років».

Враховуючи вищевикладене , Суд звертає увагу на наступн е.

Відповідно до частини 1 ста тті 56 Закону України «Про пенс ійне забезпечення»до стажу р оботи зараховується робота, виконувана на підставі трудо вого договору на підприємств ах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно ві д використовуваних форм влас ності та господарювання, а та кож на підставі членства в ко лгоспах та інших кооператива х, незалежно від характеру й т ривалості роботи і тривалост і перерв.

Пунктом з) частини 3 статті 56 Закону України «Про пенсійне забезпечення»передбачено, щ о до стажу роботи зараховуєт ься також період проживання дружин осіб офіцерського скл аду, прапорщиків, мічманів і в ійськовослужбовців надстро кової служби з чоловіками в м ісцевостях, де була відсутня можливість їх працевлаштува ння за спеціальністю, але не б ільше 10 років.

Відповідно до Довідки про у кладення шлюбу № 862 від 27 червня 2008 року 24 вересня 1977 року між О СОБА_1 та ОСОБА_2 було укл адено шлюб (актовий запис № 1320). Прізвище дружини після шлюб у - ОСОБА_2. Вищевказаний шлюб розірвано.

25 грудня 1984 року між громадян ином ОСОБА_3 та громадянко ю ОСОБА_4 було укладено шл юб (Свідоцтво про укладення ш любу Серія НОМЕР_1 від 25 гру дня 1984 року).

Відповідно до Довідки Війс ькової частини 2012, яка видана ОСОБА_3, який проходить дійс ну військову службу у військ овій частині 2012 міста Ленінак ана з 1 серпня 1983 року по 19 лютого 1993 року. Разом з ОСОБА_3 прож ивала дружина ОСОБА_1, що м ала спеціальність бухгалтер а, яка не працювала з 24 грудня 19 84 року по 19 лютого 1993 року у зв' язку з неможливістю працевла штування по даній спеціально сті.

Таким чином, Судом встановл ено, що в період з 24 грудня 1984 рок у по 19 лютого 1993 року Позивач пр оживала разом зі своїм чолов іком, який проходив військов у службу та не могла працевла штуватися. Загальний строк - 8 років 1 місяць 25 днів.

Суд звертає увагу на те, що в ідповідно до чинного пенсійн ого законодавства України (с татті 56 Закону України «Про пе нсійне забезпечення») стаж 8 р оків 1 місяць 25 днів (період про живання Позивача з чоловіком -військовослужбовцем при про ходженні ним військової служ би) відноситься до загальног о стажу роботи Позивача.

Суд також звертає увагу на невідповідність роз' яснен ня Пенсійного Фонду України № 10973/02-60 від 26 червня 2008 р оку фактичним обставинам спр ави, оскільки Судом встановл ено, що загальний трудовий ст аж Позивача становить 25 років 02 місяці 17 днів, а тому вона має право на призначення пенсії за вислугу років.

Відповідно до вимог частин и 3 статті 2 Кодексу адміністра тивного судочинства України у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни, зокрема, обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення (вчинення дії).

Цей критерій вимагає ві д суб' єкта владних повноваж ень враховувати як обставини , на обов' язковість урахува ння яких прямо вказує закон, т ак і інші обставини, що мають з начення у конкретній ситуаці ї. Суд вважає, що для цього Від повідач повинен був ретельно зібрати і дослідити матеріа ли, що мають доказове значенн я у справі.

Суд звертає увагу сторін на те, що суб' єкт владних повно важень повинен уникати прийн яття невмотивованих висновк ів.

Суд звертає увагу на те , що необґрунтованим є посила ння Відповідача на роз' ясне ння Пенсійного Фонду України як на підставу відмови Позив ачу в призначенні пенсії за в ислугу років, оскільки в судо вому засіданні встановлено, що трудовий стаж Позивача ві дповідає вимогам чинного зак онодавства України та є підс тавою для призначення пенсії за вислугу років.

Таким чином, Суд вважає ві дмову Відповідача у призначе нні пенсії на пільгових умов ах такою, що суперечить чинно му законодавству України та принципу верховенства права .

Частиною 3 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлені крите рії, якими керується адмініс тративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень передбаче ним частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України критеріям переві ряється судом з урахуванням закріпленого статтею 9 Кодек су адміністративного судочи нства України принципу закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Згідно зі статтею 6 Констит уції України органи законода вчої, виконавчої та судової в лади здійснюють свої повнова ження у встановлених цією Ко нституцією межах та відповід но до законів України.

Статтею 19 Конституц ії України передбачено, що ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією та законами України.

Проаналізувавши положен ня чинного законодавства Укр аїни та матеріали справи, Суд приходить до висновку про те , що відмова Відповідача у при значенні пенсії Позивачу за вислугу років є неправомірно ю та такою, що суперечить вимо гам чинного законодавства Ук раїни.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено, що роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснює ться на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Таким чином, виходячи з ме ж заявлених позовних вимог, с истемного аналізу положень ч инного законодавства Україн и та матеріалів справи, суд ді йшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи Позив ача є обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 17, 94, 99, 100, 1 58, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України , Окружний адміністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В

Адміністратив ний позов задовольнити повні стю.

Зобов' язати Головн е управління Пенсійного фонд у України в м. Києві призначит и ОСОБА_1 пенсію за вислуг у років з 1 квітня 2008 року і здій снити відповідні розрахунки за минулий час.

Стягнути з рахунків Д ержавного Бюджету України на користь ОСОБА_1 3 грн.40 коп. с удових витрат.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного Кодексом адміністрати вного судочинства України, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у встановлений строк поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку .

Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції протягом десяти днів з за правилами, встановленим и статтями 185-187 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про а пеляційне оскарження з насту пним поданням протягом двадц яти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.

Суддя Н. Є. Блажівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.07.2009
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9626861
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/600

Ухвала від 18.05.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Постанова від 13.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Рішення від 26.02.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Рішення від 17.11.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 04.11.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 09.10.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 17.09.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 11.04.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Доманська М.Л.

Ухвала від 04.04.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Доманська М.Л.

Ухвала від 11.02.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Доманська М.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні