Постанова
від 11.06.2009 по справі 13/613
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10:40

11.06.2009 р. № 13/61 3

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючого - судді Степаню ка А.Г. при секретарі Федоров ій О.В. розглянувши справу

за адміністративним поз овом Управління Пенсійно го фонду України у Дніпровсь кому районі м. Києва

до приватного підприємства «Юридична комп анія Кириченко і партнери»

про стягнення 14702,96 г рн.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ви готовлення постанови у повно му обсязі відкладено, про що п овідомлено сторін після прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови в су довому засіданні з урахуванн ям вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач свої позовні вим оги обґрунтовує тим, заборго ваність Відповідача у сумі 34 501,97 грн., виникла через несплат у останнім внесків на обов' язкове державне пенсійне стр ахування.

У письмових запереченнях н а позов Відповідач просить у задоволенні позову відмовит и з підстав, викладених у запе реченні на позов. При цьому за значає, що він не є платником з бору на обов' язкове державн е пенсійне страхування, а том у вимоги позивача вважає нео бґрунтованими.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, оц інивши письмові заперечення відповідача, заслухавши поя снення представника позивач а та відповідача, всебічно і п овно з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, с уд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно ст.1 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування" платниками збору є суб'єкти п ідприємницької діяльності н езалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, грома дські та інші установи та орг анізації, об'єднання громадя н та інші юридичні особи, а так ож фізичні особи - суб'єкти під приємницької діяльності, які використовують працю найман их працівників. Об'єктом опод аткування для вказаного кола суб'єктів є фактичні витрати на оплату праці працівників .

Відповідач є платником стр ахових внесків на загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування.

Так, Позивачем було встанов лено, що Відповідач згідно зв ітності за вересень 2006р. нарах ував 31,8%, згідно звітності за жо втень-грудень 2006р. не нарахову вав та не сплатив 31,8%, згідно зв ітності за січень-грудень 2007р . не нараховував та не сплатив 33,2%.

27.03.2008 року Позивачем була про ведена перевірка правильнос ті обчислення, повноти нарах ування та своєчасності сплат и внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування за період з 21.08.2006 року по 31.12.2007 рік відповідно до За конів України "Про здійсненн я контролю за сплатою збору н а обов'язкове державне пенсі йне страхування та збору на о бов'язкове соціальне страхув ання", "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами", "Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування" та інши х нормативних актів, які регу люють діяльність Пенсійного фонду України.

У ході перевірки Позивачем було з' ясовано, що станом на 21.01.2008р. Відповідач повинен пере рахувати до Пенсійного фонду суму заборгованості із спла ти страхових внесків (зборів ) в розмірі 14702,96 грн., про що Управ лінням Пенсійного фонду Укра їни у Дніпровському районі м . Києва складено акт № 129/03 перев ірки своєчасності, достовірн ості та повноти нарахування сплати внесків на загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до пункту 8.1. Інст рукції про порядок обчисленн я і сплати страхувальниками та застрахованими особами вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня до Пенсійного фонду Украї ни, затвердженої постановою правління від 19.12.2003 року № 21-1 зар еєстрованої в Міністерстві ю стиції України від 16.01.2004 року № 64/8663 суми страхових внесків, св оєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальникам и у строки, у тому числі обчисл ені органами Пенсійного фонд у, вважаються простроченою з аборгованістю із сплати стра хових внесків.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 рок у № 1261 «Про затвердження Полож ення про Пенсійний фонд Укра їни», основними завданнями П енсійного фонду України, яки й здійснює свої повноваження безпосередньо та через утво рені в установленому порядку головні управління Фонду в А втономній Республіці Крим, о бластях, м. Києві та Севастопо лі, управління в районах, міст ах і районах у містах є: забезп ечення збирання та акумулюва ння внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування, ведення їх обліку.

Відповідно до ч. 1 статті 19 За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-І У (далі-Закон) страхові в нески до солідарної системи нараховуються: для роботодав ця - на суми фактичних витрат н а оплату праці (грошового заб езпечення) працівників, що вк лючають витрати на виплату о сновної і додаткової заробіт ної плати та інших заохочува льних та компенсаційних випл ат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згід но з нормативно-правовими ак тами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату винагород фіз ичним особам за виконання ро біт (послуг) за угодами цивіль но-правового характеру, що пі длягають обкладенню податко м на доходи фізичних осіб, а та кож на суми оплати перших п'ят и днів тимчасової непрацезда тності, яка здійснюється за р ахунок коштів роботодавця, т а допомоги по тимчасовій неп рацездатності.

Згідно із пунктом 1 статті 14 в казаного Закону юридичні та фізичні особи, які обрали осо бливий спосіб оподаткування , є страхувальниками (роботод авцями) для осіб, що працюють у них на умовах трудового дого вору (контракту) або інших умо вах, передбачених законодавс твом, або за договорами цивіл ьно-правового характеру.

Статтею 18 Закону встановлен о, що страхові внески не включ аються до складу податків, ін ших обов'язкових платежів, як і складають систему оподатку вання. На ці внески не поширює ться податкове законодавств о. Законодавством не можуть в становлюватися пільги з нара хування та сплати страхових внесків або звільнення від ї х сплати.

Згідно з частиною 6 статті 20 З акону страхувальники зобов'я зані сплачувати страхові вне ски, нараховані за відповідн ий базовий звітній період (ка лендарний місяць), не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього пері оду.

Страхові внески підлягают ь сплаті незалежно від фінан сового стану платника страхо вих внесків.

Відповідно до частини 3 стат ті 106 Закону територіальні орг ани Пенсійного фонду за форм ою і у строки, визначені правл інням Пенсійного фонду, надс илають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Приписом п.6 ст. 20 Закону, стра хувальники зобов' язані спл ачувати страхові внески, нар аховані за відповідний базов ий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього пері оду. Базовим звітним періодо м є: для страхувальників, зазн ачених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 ць ого Закону, - календарний мі сяць. Перерахування страхови х внесків здійснюється страх увальниками одночасно з одер жанням (перерахуванням) кошт ів на оплату праці (виплати до ходу), у тому числі в безготівк овій чи натуральній формі аб о з виручки від реалізації то варів (послуг). При цьому факти чним одержанням (перерахуван ням) коштів на оплату праці (ви плати доходу) вважається оде ржання відповідних сум готів кою, зарахування на банківсь кий рахунок одержувача, пере рахування за дорученням одер жувача на будь-які цілі, одерж ання товарів (послуг) або будь -яких інших матеріальних цін ностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здій снення із цих виплат (доходу) в ідрахувань, передбачених зак онодавством або за виконавчи ми документами, чи будь-яких і нших відрахувань.

Відповідно до п. 8 Постанови Пенсійного фонду України "Пр о затвердження Інструкції пр о порядок обчислення і сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України" від 19. 12.2003 р. № 21-1, яка зареєстрована в М іністерстві юстиції України 16.01.2004 р. № 64/8663 суми страхових внес ків, своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувал ьниками у строки, визначені п унктами 5.1, 5.2, 5.3 цієї Інструкції , у тому числі обчислені орган ами Пенсійного фонду, вважаю ться простроченою заборгова ністю із сплати страхових вн есків (далі - недоїмка) і стягу ються з нарахуванням пені та застосування фінансових сан кцій.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату. П ротягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про с плату недоїмки страхувальни к зобов' язаний сплатити сум и недоїмки та суми фінансови х санкцій. Страхувальник у ра зі незгоди з розрахунком сум и недоїмки, зазначеної у вимо зі про сплату недоїмки, узгод жує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановлено му правлінням Пенсійного фон ду, а в разі неузгодження вимо ги із органами Пенсійного фо нду має право на оскарження в имоги в судовому порядку. Орг ан Пенсійного фонду також ма є право звернутися до суду чи господарського суду з позов ом про стягнення недоїмки.

На підставі вищезазначено го Відповідача була направле на вимога № 223 від 27.03.2008 року на су му 14702,96 грн. Згідно повідомленн я про вручення поштового від правлення зазначена вимога о тримана Відповідачем 14.10.2008р.

У матеріалах справи відсут ні відомості про оскарження даної вимоги Відповідачем, а тому сума недоїмки є узгодже ною.

З урахуванням наведеного, с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача заборгованості по сплат і недоїмки із страхових внес ків у сумі 14 702,96 грн.

Відповідно ч. 15 ст. 106 Закону ст рок давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не з астосовується.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, адміністративний суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративн ий позов задовольнити повніс тю.

2. Стягнути з приватног о підприємства «Юридична ком панія Кириченко і партнери»( м. Київ, вул. Ш. Руставелі, 38 Б, офі с 16, код ЄДРПОУ 34475872) на користь Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни у Дніпровському районі м. Києва (м. Київ, вул. Краківськ а, 18, р/р 2560830126 в Головному упра вління Ощадбанку у м. Києві та Київській обл. МФО 322669, ЄДРПОУ 22 869069) 14 702,96 грн. (чотирнадцять тисяч сімсот дві гривні 96 коп.).

Згідно ст.ст. 185-186 КАС Ук раїни сторони та інші особи, я кі беруть участь у справі маю ть право оскаржити в апеляці йному порядку Постанову повн істю або частково. Заява про а пеляційне оскарження подаєт ься протягом 10 днів з дня прог олошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Пост анова, якщо інше не встановле но КАС України, набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, п останова суду першої інстан ції набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Суддя А. Степанюк

Повний текст постано ви виготовлено 07.07.09 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.06.2009
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9626933
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13/613

Ухвала від 26.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Умнова О.В.

Постанова від 11.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Рішення від 06.11.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Ухвала від 13.10.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні