ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09:47
17.06.2009 р. № 14/34 5
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Літвінової А.В при секре тарі Денисенко Ю.М., за участю представників сторін:
від прокуратури: Чирви О лени Олександрівни
від управління пенсійного фонду: Бойка Вадима Сергій овича
від відповідача: за відсутн ості відповідно до заяви
розглянув у судовому засі данні адміністративну справ у
за позовом Заступника прокурора Дні провського району міста Києв а в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Дніпровському рай оні міста Києва
до приватного науково-техні чного малого підприємства «Б ЕЛГІД»
про стягнення заборгованост і
На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 17 чер вня 2009 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокурора Дні провського району міста Києв а в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Дніпровському рай оні міста Києва звернувся з п озовом до приватного науково -технічного малого підприємс тва «БЕЛГІД» про стягнення з аборгованості у сумі 23 012,68 грн .
Позовні вимоги мотивован і тим, що суму страхових внеск ів до Пенсійного фонду Украї ни у строки, встановлені стат тею 20 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування»відпов ідачем не сплачено.
Відповідач проти позову з аперечував з посиланням на т е, що приватне науково-техніч не мале підприємство «БЕЛГІД »у 2005 році було платником єдин ого податку та суб' єктом ма лого підприємництва, який пе рейшов на спрощену систему о податкування, а тому у нього в ідсутня недоїмка із сплати с трахових внесків, оскільки в ін, відповідно до Указу Прези дента України “Про спрощену систему оподаткування, облік у та звітності суб' єктів ма лого підприємництва»не є пла тником збору на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я.
Розглянувши подані докум енти і матеріали, заслухавши пояснення представників сто рін, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора Д ніпровського району міста Ки єва в інтересах держави в осо бі управління Пенсійного фон ду України у Дніпровському р айоні міста Києва звернувся з позовом до приватного наук ово-технічного малого підпри ємства «БЕЛГІД»про стягненн я заборгованості зі сплати с трахових внесків у сумі 23 012,68 г рн.
Приватне науково-технічне мале підприємство «БЕЛГІД»з ареєстровано в Управлінні Пе нсійного фонду України в Дні провському районі міста Києв а як платника страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я.
Управлінням Пенсійного фо нду України у Дніпровському районі міста Києва 28.03.2008 була пр оведена перевірка своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та своєчасності с плати внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування за період з 01.01.2004 п о 29.02.2008. За результатами перевір ки було складено акт від 28.03.2008 № 6/07, на підставі якого, управлін ням Пенсійного фонду в Дніпр овському районі міста Києва приватному науково-технічно му малому підприємству «БЕЛГ ІД»була надіслана вимога від 06.06.2008 №Ю-444 про сплату простроче ної заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 23 012,68 грн.
Приватне науково-технічн е мале підприємство «БЕЛГІД» не погоджуючись з результата ми перевірки у своїх запереч еннях зазначає про відсутніс ть у нього заборгованості зі сплати страхових внесків за перевіряємий період, оскіль ки відповідно Указу Президен та України “Про спрощену сис тему оподаткування, обліку т а звітності суб' єктів малог о підприємництва»до складу с плачуваного суб'єктом підпри ємницької діяльності - юриди чною особою єдиного податку входить збір на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування. Згідно з пунктом 6 названого Указу суб'єкт мало го підприємництва, який спла чує єдиний податок не є платн иком збору на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування, незважаючи на положення Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування».
Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та запереченн я, оцінюючи їх в сукупності, су д бере до уваги наступне.
Закон України «Про загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування»розроблений відповідно до Конституції У країни та основ законодавств а України про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування, визначає принципи, засади і механізми функціон ування системи загальнообов 'язкового державного пенсійн ого страхування, призначення , перерахунку і виплати пенсі й, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страх ових внесків роботодавців, б юджетних та інших джерел, пер едбачених цим Законом.
Зміна умов і норм загальноо бов'язкового державного пенс ійного страхування здійснює ться виключно шляхом внесенн я змін до цього Закону.
Платниками страхових внес ків до солідарної системи є с трахувальники, зазначені в с татті 14 цього Закону, і застра ховані особи, зазначені в час тині першій статті 12 цього Зак ону.
Статтею 5 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування»р егулюються відносини, що вин икають між суб' єктами систе ми загальнообов' язкового д ержавного пенсійного страху вання. Дія інших нормативно-п равових актів на ці правовід носини може поширюватися лиш е у випадках, передбачених ци м Законом, або в частині, що йо му не суперечить. Виключно ци м Законом визначаються, зокр ема:
· принципи та ст руктура системи загальнообо в' язкового державного пенс ійного страхування;
· коло осіб, які підлягають загальнообов' я зковому державному пенсійно му страхуванню;
· перелік платник ів страхових внесків, їх прав а та обов' язки;
· порядок нарахув ання, обчислення та сплати ст рахових внесків;
· стягнення забор гованості за цими внесками.
Пунктом 1 статті 11 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування»установлено, що зага льнообов' язковому державн ому пенсійному страхуванню п ідлягають особи, які працюют ь на підприємствах, в установ ах, організаціях, створених в ідповідно до законодавства У країни, незалежно від форми в ласності, виду діяльності та господарювання, у філіях, пре дставництвах, відділеннях, в об' єднаннях громадян, у фіз ичних осіб - суб' єктів підп риємницької діяльності та ін ших осіб (включаючи юридични х та фізичних осіб - суб' єк тів підприємницької діяльно сті, які обрали особливий спо сіб оподаткування (фіксовани й податок, єдиний податок, фік сований сільськогосподарсь кий податок, придбали спеціа льний торговий патент) на умо вах трудового договору (конт ракту) або працюють на інших у мовах, передбачених законода вством.
Згідно з пунктом 1 статті 14 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування»страхувальни ками цих осіб є їх роботодавц і, які відповідно до частини п ершої статті 15 цього Закону є платниками страхових внескі в та зобов' язані на підстав і пункту 6 частини другої стат ті 17 зазначеного Закону нарах овувати, обчислювати і сплач увати в установлені строки т а в повному обсязі страхові в нески.
У статті 18 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» зазначено, страхові внески є цільовим загальнообов'язков им платежем, який справляєть ся на всій території України в порядку, встановленому цим Законом, не включаються до ск ладу податків, інших обов'язк ових платежів, що складають с истему оподаткування, на ці в нески не поширюється податко ве законодавство. Страхові в нески не можуть зараховувати ся до Державного бюджету Укр аїни, бюджетів інших рівнів, н е підлягають вилученню з Пен сійного фонду або з Накопичу вального фонду і не можуть ви користовуватися на цілі, не п ередбачені цим Законом. Зако нодавством не можуть встанов люватися пільги з нарахуванн я та сплати страхових внескі в або звільнення від їх сплат и.
Ставки, механізм справлянн я та пільги щодо сплати збору на обов' язкове державне пе нсійне страхування встановл ені Законом України «Про збі р на обов' язкове державне п енсійне страхування», яким р азом із Законом України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування»не встановлено такої пільги, як звільнення від сплати збору на обов' язкове державне пе нсійне страхування для суб' єктів підприємницької діяль ності, які перейшли на спроще ну систему оподаткування.
Аналізуючи наведені право ві норми, суд дійшов висновку , що страхові внески на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування не входять до системи оподаткування, на них не поширюється податков е законодавство, іншим закон одавством не можуть встановл юватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати .
Отже, обов' язок сплачуват и страхові внески на загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування не зумовлює ться статусом платника подат ку як суб' єкта підприємниць кої діяльності.
Указ Президента України «П ро спрощену систему оподатку вання, обліку та звітності су б' єктів малого підприємниц тва»регулює питання оподатк ування суб' єктів малого під приємництва.
Згідно з вимогами пункту 16 П рикінцевих положень Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування»до приведення закон одавства України у відповідн ість із цим Законом закони Ук раїни та інші нормативно-пра вові акти застосовуються в ч астині, що не суперечать цьом у Закону. Положення пункту 6 за значеного Указу про звільнен ня суб' єктів малого підприє мництва, які сплачують єдини й податок, від збору на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування, суперечат ь Закону «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування», регулюють інші (оп одаткування) на відміну від о станнього (загальнообов' яз кового державного пенсійног о страхування) питання, й, отже , не можуть бути застосовані д о питань загальнообов' язко вого державного пенсійного с трахування.
Статтею 19 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» установлено, що страхові вне ски до солідарної системи за гальнообов' язкового держа вного пенсійного страхуванн я нараховуються роботодавце м на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забе зпечення) працівників, що вкл ючають витрати на виплату ос новної та додаткової заробіт ної плати та інших заохочува льних і компенсаційних випла т.
Зважаючи на всі викладені о бставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, про правомі рність зробленого позивачем висновку про наявність у від повідача простроченої забор гованості із сплати страхови х внесків у сумі 23 012,68 грн., оскі льки положення пункту 6 Указу Президента України “Про спр ощену систему оподаткування , обліку та звітності суб' єк тів малого підприємництва»п ро звільнення від збору на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування, супе речать Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування»і не можуть бути застосовані.
Суми страхових внесків св оєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальникам и у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі об числені територіальними орг анами Пенсійного фонду у вип адках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону , вважаються простроченою за боргованістю із сплати страх ових внесків і стягуються з н арахуванням пені та застосув анням фінансових санкцій.
Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і в стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату.
Протягом десяти робочих дн ів з дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальн ик зобов'язаний сплатити сум у недоїмки і суму фінансових санкцій. У разі незгоди з розр ахунком суми недоїмки, зазна ченої у вимозі про сплату нед оїмки та суми фінансових сан кцій, страхувальник узгоджує її з органом Пенсійного фонд у, а в разі неузгодження має пр аво на оскарження вимоги в су довому порядку.
Згідно пункту 3 статті 106 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування»страхувальник у р азі незгоди з розрахунком су ми недоїмки, зазначеної у вим озі про сплату недоїмки, узго джує її з органами Пенсійног о фонду в порядку, встановлен ому правлінням Пенсійного фо нду, а в разі неузгодження вим оги із органами Пенсійного ф онду має право на оскарження вимоги в судовому порядку.
Оскільки відповідач не оск аржував надіслану позивачем вимогу у судовому порядку, бо рг по вимозі є узгодженим.
Суму заборгованості по спл аті страхових внесків до Упр авління Пенсійного фонду в Д ніпровському районі міста Ки єва відповідач самостійно не погасив, у зв' язку з чим за в ідповідачем обліковується з аборгованість із сплати стра хових внесків у сумі 23 012,68 грн.
Відповідно до Положення пр о Пенсійний фонд України, зат вердженого Указом Президент а України №121/2001 від 01.03.2001, Пенсійн ий фонд України є центральни м органом виконавчої влади, щ о здійснює управління фінанс ами пенсійного забезпечення , діяльність якого спрямовує ться і координується Кабінет ом Міністрів України.
Пунктом 3 названого Положен ня передбачено, що основними завданнями Пенсійного фонду України є: участь у формуванн я та реалізації державної по літики у сфері пенсійного за безпечення та соціального ст рахування, забезпечення збир ання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення, повного і своє часного фінансування витрат на виплату пенсій та інших со ціальних виплат, що здійснює ться з коштів Пенсійного фон ду України.
Згідно пункту 15 цього Полож ення Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження б езпосередньо та через утворю вані в установленому порядку головні управління Пенсійно го фонду України в АРК, област ях, містах Києві та Севастопо лі, та управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах.
Відповідно до статті 106 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування», якщо страхувальн ик, який одержав вимогу терит оріального органу Пенсійног о фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих дні в після її отримання не сплат ив зазначену у вимозі суму не доїмки разом із застосованою до нього фінансовою санкціє ю, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу із відповідни м органом Пенсійного фонду, а бо не оскаржив вимогу в судов ому порядку, а також у разі якщ о страхувальник узгодив вимо гу, але не сплатив узгоджену с уму недоїмки протягом десяти робочих днів після утриманн я узгодженої вимоги, відпові дний орган Пенсійного фонду має право звернутись до суду з позовом про стягнення недо їмки.
Статтею 121 Конституції Укра їни на органи прокуратури Ук раїни покладено обов'язок пр едставництва інтересів гром адян та держави в судах.
Відповідно до статті 36-1 Зако ну України «Про прокуратуру» , підставою для представницт ва органами прокуратури Укра їни в суді інтересів держави є наявність порушень або заг рози порушень економічних, п олітичних та інших державних інтересів внаслідок протипр авних дій (бездіяльності) фіз ичних або юридичних осіб, що в ичиняються між ними або з дер жавною.
Відповідно до частини перш ої статті 19 Закону України «Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування»стр ахові внески до солідарної с истеми нараховуються: для ро ботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошо вого забезпечення) працівник ів, що включають витрати на ви плату основної і додаткової заробітної плати та інших за охочувальних та компенсацій них виплат, у тому числі в нату ральній формі, які визначают ься згідно з нормативно-прав овими актами, прийнятими від повідно до Закону України «П ро оплату праці», виплату вин агород фізичним особам за ви конання робіт (послуг) за угод ами цивільно-правового харак теру, що підлягають обкладен ню податком на доходи фізичн их осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійс нюється за рахунок коштів ро ботодавця, та допомоги по тим часовій непрацездатності.
Згідно з частиною шостою ст атті 20 наведеного Закону стра хувальники зобов'язані сплач увати страхові внески, нара ховані за відповідний базови й звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів і з дня закінчення цього періо ду.
Частиною першою статті 5 Зак ону України «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування»встановлено, що ц ей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами с истеми загальнообов'язковог о державного пенсійного стра хування. Дія інших нормативн о-правових актів може поширю ватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим З аконом, або в частині, що йому не суперечить.
Згідно з пунктом 11.11 Інструкц ії про порядок обчислення і с плати страхувальниками та за страхованими особами внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування д о Пенсійного фонду України, з атвердженої постановою прав ління Пенсійного фонду Украї ни від 19.12.2003 №21-1, платники, зазнач ені в підпунктах 2.1.1 та 2.1.2 пункт у 2.1 цієї Інструкції, щомісяц я складають у двох примірник ах розрахунок суми страхових внесків на загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання, в якому зазначають сам остійно обчислені суми страх ових внесків. Розрахунки под аються зазначеними платника ми до органу Пенсійного фонд у для реєстрації за базовий з вітний період, що дорівнює ка лендарному місяцю, - не пізніш е ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього пері оду.
Як передбачено пунктом 8.1 за значеної Інструкції, суми ст рахових внесків, своєчасно н е нараховані та/або не сплаче ні страхувальниками у строки , визначені пунктами 5.1, 5.2, 5.3 ціє ї Інструкції, у тому числі обч ислені органами Пенсійного ф онду, вважаються прострочено ю заборгованістю із сплати с трахових внесків (далі - недо їмка) і стягуються з нарахува нням пені та застосуванням ф інансових санкцій.
Відповідно до статті 106 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування»у разі виявлення с воєчасно не сплачених страхо вих внесків страхувальники з обов' язані самостійно обчи слити ці внески і сплатити їх з урахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією с таттею. Територіальні органи Пенсійного фонду за формою і в строки, визначені правлінн ям Пенсійного фонду, надсила ють страхувальникам, які маю ть недоїмку, вимогу про їх спл ату. Протягом 10 робочих днів з дня одержання вимоги про спл ату недоїмки страхувальник з обов' язаний сплатити суму н едоїмки та суму фінансових с анкцій.
У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про оплату недоїмки і прот ягом 10 днів після її отримання не сплатив визначену у вимоз і суму недоїмки разом з засто сованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимог и, або не узгодив вимогу з відп овідним органом Пенсійного ф онду, або не оскаржив вимогу, а ле не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом 10 днів післ я отримання вимоги, відповід ний орган Пенсійного фонду в установленому законом поряд ку звертається і подає вимог у про сплату недоїмки до відп овідного підрозділу виконав чої служби. У вказаних випадк ах орган Пенсійного фонду та кож має право звернутися до с уду з позовом про стягнення н едоїмки.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем отрима но вимогу Управління Пенсійн ого фонду України в Дніпровс ькому районі міста Києва, а от же сума простроченої заборго ваності із сплати страхових внесків є узгодженою.
Враховуючи всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, за відсут ності витрат позивача - суб'єк та владних повноважень, пов'я заних із залученням свідків та проведенням судових експе ртиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідач а не підлягають.
Керуючись статтями 69, 70, 71, та 158 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з приватного нау ково-технічного малого підпр иємства «БЕЛГІД»(місто Киї в, вулиця Березняківська, 16А, к в.285, код ЄДРПОУ 19069017) на користь Управління Пенсійного фонду України в Дніпровському рай оні міста Києва (р/р №2560830126 в ГУ Ощ адбанку у місті Києві та Київ ський області, МФО 322669, код ЄДРП ОУ 22869069) 23 012,68 грн. (двадцять три тис ячі дванадцять гривень 68 копі йок).
Постанова відповідно д о статті 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя Літвінова А. В.
Постанову складено в повному обсязі 03.07.2009
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626941 |
Судочинство | Адміністративне |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Сизько Ірина Анатоліївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Сизько Ірина Анатоліївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Сизько Ірина Анатоліївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Сизько Ірина Анатоліївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Сизько Ірина Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні