Постанова
від 17.05.2010 по справі 2а-3078/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

17.05.10 Справа №2а-3078/10/8/0170

(12:32) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О., при секретар і Маляр К.В., розглянув у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за адмін істративним позовом

Державної інспекції з конт ролю за цінами в АР Крим

до Відкритого акціонерно го товариства «Кримм' ясо»

про стягнення

за участю представників ст орін:

від позивача - Савицька Тетяна Володимирівна, дові реність № 2891 від 13.11.2008р.;

від відповідача - не з' яв ився.

Обставини справи: Державна інспекція з контролю за ціна ми в АР Крим звернулась до Окр ужного адміністративного су ду АР Крим з адміністративни м позовом про стягнення з Від критого акціонерного товари ства «Кримм' ясо» 36291,00грн. заб оргованості, у тому числі 12097,00г рн. економічних санкцій та 24194,0 0грн. штрафу, нарахованих за по рушення державної дисциплін и цін.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 03.03.2010р. відкрито провадження в адміністративній справі, зак інчено підготовче проваджен ня та призначено справу до су дового розгляду.

Представник позивача у суд овому засіданні 17.05.2010р. підтрим ав заявлені позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання, що відбулося 17.05.2010р. не забезпе чив.

До дня розгляду справи від в ідповідача надійшло клопота ння про відкладення розгляду справи у зв' язку з неможлив істю бути присутнім на засід анні.

Вказане клопотання не бере ться судом до ували, оскільки відповідачем не вказані при чини та не надані докази немо жливості присутності предст авника у судовому засіданні.

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутності п редставника відповідача, кер уючись ст.128 КАС України, на під ставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТА НОВИВ:

Державною інспекцією з кон тролю за цінами в АР Крим у пер іод з 23.11.- 07.12.2009р. проведена планов а перевірка Відкритого акціо нерного товариства «Кримм' ясо» з питань дотримання пор ядку формування, встановленн я та застосування цін на окре мі види продовольства відпо відно до вимог постанов Ради Міністрів АР Крим від 12.02.2008р. № 69, від 10.02.2009р. № 57 «Про регулюванн я цін на окремі види соціальн о значущих продовольчих това рів», постанови Кабінету Мін істрів України від 17.10.2007р. № 1222 (з і змінами та доповненнями), по станови Ради Міністрів АР Кр им від 10.01.2008р. № 4 «Про декларува ння зміни оптово-відпускних цін на основні групи продово льчих товарів» (зі змінами та доповненнями), наказу Мініст ерства економіки від 13.08.2008р. № 34 1.

За результатами перевірки складено Акт № 0485 від 07.12.2009р., в як ому зафіксовано:

Фінансово-господарська ді яльність ВАТ «Кримм'ясо» за ф інансовий рік 2007р. була збитко ва, а в 2008р. була прибутковою. Чи стий дохід підприємства за п еріод, який аналізується, збі льшився з 1288,2 тис. грн. у 2007р. до 15129,4 тис. грн. у 2008р., тобто на 13841,2 тис. г рн.

Фінансово-господарська ді яльність ВАТ «Кримм'ясо» за 9 м ісяців 2008р., та за 9 місяців 2009р. бу ла прибутковою. Чистий прибу ток за 9 місяців 2008р. складав 365 т ис. грн., а за 9 місяців 2009р. він зм еншився на 178 тис. грн. (або на 49%), з а рахунок збільшення витрат, так собівартість реалізован ої продукції за 9 місяців 2008р. с кладала 7009 тис. грн., а за 9 місяці в 2009р. вона збільшилась на 2238 тис . грн.. (або на 32%) та склала 9247 тис. г рн. Операційні витрати за пер іод, якій аналізується, також збільшились на 52 тис. грн. (або на 15%), а саме з 349 тис. грн. за 9 міся ців 2008р. до 401 тис. грн. за 9 місяців 2009р.

Асортимент товару, який реа лізує ВАТ «Кримм'ясо» предст авлений наступними видами пр одукції: суміші харчові; ножи ; спецодяг; тара; добавки харчо в; соєве борошно; соєва клітча тка; глютен; консерви м'ясні; п ротеїн соєвий; тушки курячи; н ітрит натрію; свинина охолод жена у напівтушах; перець (чор ний та червоний); тримінг ялов ичий морожений; триполіфосфа т; свинина охолоджена 2 катего рії у напівтушах; свинина охо лоджена у напівтушах; клейко вина суха пшенична.

З наданого переліку продук ції державному регулюванню п ідлягають ціни на тушки куря чи, тримінг яловичий морожен ий, свинину охолоджену у напі втушах, свинину охолоджену 2-й категорії у напівтушах.

Основними постачальниками м'яса свинини та яловичини ТО В «Кримм'ясо» є:

- ТОВ «Кернера» (м. Льві в), договір поставки від 22.06.2009р. № 0062;

- ПП «Регент III» (м. Микол аїв), договір поставки від 12.05.2009 р. № 1/7;

- ТОВ «Сепсус» (Львівсь ка обл.), договір поставки від 01.08.2008р. № 01/08/2008 та інші.

Основними покупцями м'яса с винини та яловичини у ТОВ «Кр имм'ясо» є:

- ТОВ «Крим - Строй - Торг » (м. Сімферополь), ОКПО 33713119, дого вір № 41 від 01.10.2009р.;

- ТОВ «Ялтинський м' я созавод» (м. Ялта), договір від 22.01.2008р. № 01/36/8-ЮП;

- ТОВ «Кримсмак» (м. Сім ферополь, пр. Пищевий, 8-3), ОКПО 3 29071 договір від 01.08.2008р. № 48;

- ФОП Мартинов (м. Сімфе рополь) та інші.

Перевіркою дотримання вим ог постанови Кабінету Мініст рів України від 17.10.2007р. № 1222 (зі зм інами та доповненнями) та пос танови Ради Міністрів АР Кри м від 10.01.2008р. № 4 «Про декларуванн я змін оптово-відпускних цін на основні групи продовольч их товарів» (зі змінами та доп овненнями) встановлено насту пне.

В порушення вимог постанов и Кабінету Міністрів України від 17.10.2007р. № 1222 (зі змінами та доп овненнями) ВАТ «Кримм'ясо» зм інювало (збільшувало) оптово -відпускні ціни більше ніж на 1% на свинину охолоджену у нап івтушах, свинину охолоджену 2 категорій у напівтушах без ї х декларування.

В результаті даного поруше ння державної дисципліни цін за період з 23.11.2008р. до 22.11.2009р. ВАТ «К римм'ясо» необґрунтовано отр имана виручка у розмірі 3653,27 гр н.

Розрахунок суми необґрунт овано отриманої виручки скла дено на підставі перевірки п ервинних бухгалтерських док ументів, наданих підприємств ом до перевірки.

За період з 23.11.2008р. до 14.11.2009р. (пері од дії постанови Ради Мініст рів АР Крим від 12.02.2008р. № 69) ВАТ «Кр имм' ясо» була необґрунтова но отримана виручка в розмір і 8443,40грн.

Розрахунок суми необґрунт овано отриманої виручки скла дено на підставі перевірки п ервинних бухгалтерських док ументів, наданих підприємств ом до перевірки (а.с.5-8).

Відповідно до висновків пе ревірки, викладених в акті пе ревірки № 0485 від 07.12.2009р., плановою перевіркою ВАТ «Кримм'ясо» д отримання порядку формуванн я та застосування цін на окре мі види продовольства відпов ідно до вимог нормативних ак тів Кабінету Міністрів Украї ни, Ради міністрів АР Крим, ух валених на виконання постано в Кабінету Міністрів України , встановлені порушення вимо г постанови Кабінету Міністр ів України від 17.10.2007р. № 1222 (зі змін ами та доповненнями) в резуль таті чого, за період з 23.11.2008р. до 2 0.11.2009р., ВАТ «Кримм'ясо» необґру нтовано отримана сума виручк и в розмірі 3653,27грн., а також пост анови Ради Міністрів АР Крим від 12.02.2008р. № 69 «Про регулювання цін на окремі види соціально значущих продовольчих товар ів» в результаті чого, за пері од з 23.11.2008р. до 14.02.2009р. ВАТ «Кримм'яс о» необґрунтовано отримана с ума виручки в розмірі 8443,40грн.

Перевіркою також встановл ено, що в порушення вимог нака зу Міністерства економіки Ук раїни від 13 серпня 2008р. № 341 «Про з атвердження форми деклараці ї про оптову ціну на продовол ьчі товари, щодо яких запрова джено державне регулювання, та Інструкції про заповнення і застосування декларації п ро оптову ціну на продовольч і товари, щодо яких запровадж ено державне регулювання», з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 20 серпня 2008р . за № 767/15458, в результаті чого, за період, який перевірявся, ВАТ «Кримм'ясо» не надає покупця м декларації про оптові ціни на продовольчі товари, щодо я ких запроваджено державне ре гулювання.

Перевірка проводилася з ві дома генерального директора Павленко Віктора Іванович а у присутності головного б ухгалтера Кулагіної Олени Євгенівни, про що зазначен о в акті перевірки (зворотній бік а.с.5), примірник акту № 0485 ві д 07.12.2009р. був отриманий відпові дачем 07.12.2009р., про що свідчить ві дтиск штампу на бланку акту (а .с.8).

Відповідальність за поруш ення державної дисципліни ці н передбачена ст. 14 Закону Укр аїни «Про ціни та ціноутворе ння», відповідно до якої вся н еобґрунтовано одержана підп риємством, організацією сума виручки в результаті поруше ння державної дисципліни цін та діючого порядку визначен ня вартості будівництва, що з дійснюється із залученням ко штів Державного бюджету Укра їни, бюджету Автономної Респ убліки Крим, місцевих бюджет ів, а також коштів державних п ідприємств, установ та орган ізацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету з алежно від підпорядкованост і підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фон ди місцевих Рад стягується ш траф у двократному розмірі н еобґрунтовано одержаної сум и виручки. Вказані суми спису ються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Більш детально порядок при тягнення до відповідальност і за порушення державної дис ципліни цін передбачений Інс трукцією про порядок застосу вання економічних та фінансо вих (штрафних) санкцій органа ми державного контролю за ці нами, затвердженою наказом М іністерства економіки та з п итань європейської інтеграц ії України, Міністерства фін ансів України від 3 грудня 2001р. № 298/519, зареєстрованим в Мініст ерстві юстиції України 18.12.2001р. з а № 1047/6238.

Дія цієї Інструкції поширю ється на центральні та місце ві органи виконавчої влади, Р аду міністрів Автономної Рес публіки Крим, а також підприє мства, установи та організац ії, незалежно від форм власно сті, організаційно-правових форм і підпорядкованості (да лі - суб'єкти господарювання).

Згідно з п. 1.5. Інструкції під ставою для застосування фіна нсових (штрафних) санкцій є по рушення суб'єктами господарю вання вимог спеціальних норм законодавства з питань ціно утворення, якими запроваджен о регулювання цін (тарифів), зо крема формування, установлен ня та застосування цін (тариф ів), нижчих від установлених м інімальних.

Необґрунтовано одержані с уб'єктами господарювання уна слідок порушень порядку вста новлення і застосування цін суми виручки та штрафи підля гають вилученню згідно із за конодавством на підставі ріш ень, прийнятих органами держ авного контролю за цінами.

Зазначені в рішеннях суми п ерераховуються суб'єктами пі дприємницької діяльності - п орушниками за належністю сам остійно, а в разі неподання ус тановам банків платіжних док ументів зазначені суми стягу ються відповідно до вимог за конодавства (п. 1.6 Інструкції).

Вилученню в дохід бюджету п ідлягають суми, які одержані внаслідок порушень державно ї дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів пере вірок незалежно від фінансов ого стану порушника та його р озрахунків з бюджетом.

Згідно з п. 3.1. Інструкції Дер жавна інспекція з контролю з а цінами та державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі приймають рішення про в илучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкці й у порядку, передбаченому за конодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучен ня сум економічних та фінанс ових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються п осадовими особами органів де ржавного контролю за цінами.

На підставі Акту № 0485 від 07.12.2009р . позивачем 10.12.2009р. прийнято ріш ення № 123 про застосування адм іністративно - господарськ их санкцій за порушення держ авної дисципліни цін, в якому вирішено вилучити у відпові дача в дохід Державного бюдж ету 12097,00грн. необґрунтовано од ержаної виручки та 24194,00 грн. штр афу. Рішення підлягає викона нню в десятиденний термін з д ня отримання (а.с.4).

Зазначене рішення було отр имане відповідачем 10.12.2009р., про що свідчить підпис Павленк о В.І. на бланку рішення (а.с.4).

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » підприємства, організації та інші юридичні і фізичні ос оби мають право оскаржити до суду порушення цін з боку дер жавних органів, підприємств, організацій, кооперативів т а інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодуван ня завданих їм збитків у випа дках реалізації їм товарів т а послуг з порушенням вимог ч инного законодавства.

Судом встановлено, що рішен ня про застосування адмініст ративно - господарських сан кцій відповідачем оскаржене не було, відповідні докази ць ого сторонами не надані.

Проте, у встановлені законо давством строки рішення про застосування адміністратив но - господарських санкцій виконано не було.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Україна, згідно з Деклараці єю про державний суверенітет України та Законом України « Про економічну самостійніст ь України», самостійно здійс нює політику цін. Основні при нципи встановлення і застосу вання цін і тарифів та органі зацію контролю за їх дотрима нням на території республіки визначені Законом України « Про ціни та ціноутворення» № 507- XII від 03.12.1990 року (далі - Закон).

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 13 грудня 2000 ро ку № 1819 затверджено Положення про Державну інспекцію з кон тролю за цінами. Відповідно д о цього Положення Державна і нспекція з контролю за цінам и є урядовим органом державн ого управління, який діє у скл аді Мінекономіки і підпорядк овується йому.

Державна інспекція з контр олю за цінами в АР Крим відпов ідно до Положення, затвердже ного наказом Державної інспе кції з контролю за цінами № 9 в ід 29.03.2001 року є територіальним о рганом Державної інспекції з контролю за цінами у складі Міністерства економіки Укра їни і підпорядковується їй.

Таким чином, судом встановл ено, що Державна інспекція з к онтролю за цінами в АР Крим, р еалізуючи свої завдання та ф ункції у відносинах з фізичн ими та юридичними особами, є о рганом виконавчої влади та, в ідповідно, суб' єктом владни х повноважень.

Згідно зі ст. 13 Закону Держав ний контроль за цінами здійс нюється при встановленні і з астосуванні державних фіксо ваних та регульованих цін і т арифів. При цьому контролюєт ься правомірність їх застосу вання та додержання вимог за конодавства про захист еконо мічної конкуренції.

Відповідно до ст. 6 Закону в н ародному господарстві засто совуються вільні ціни і тари фи, державні фіксовані та рег ульовані ціни і тарифи.

Державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення:

державних фіксованих цін (т арифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхи лень від державних фіксовани х цін і тарифів (ст. 8 Закону).

Державні фіксовані та регу льовані ціни і тарифи встано влюються на ресурси, які спра вляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на товари і послуги, що ма ють вирішальне соціальне зна чення, а також на продукцію, то вари і послуги, виробництво я ких зосереджено на підприємс твах, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринк у.

Відповідно до п. 1, 2 постанов и Кабінету Міністрів України № 1222 від 17.10.2007р. «Про затвердженн я Порядку декларування оптов о-відпускних цін на продовол ьчі товари» зі змінами та доп овненнями цей Порядок визнач ає механізм декларування суб 'єктами господарювання зміни оптово-відпускних цін на бор ошно пшеничне вищого, першог о і другого сорту, борошно жит нє обдирне, яловичину, свинин у, м'ясо птиці (тушка), ковбасні вироби варені, крім вищого со рту, молоко коров'яче питне з в містом жиру до 2,5 відсотка, сир кисломолочний з вмістом жир у до 9 відсотків, сметану з вмі стом жиру до 20 відсотків, масл о вершкове з вмістом жиру до 72 ,5 відсотка, яйця курячі, цукор -пісок, олію соняшникову.

Декларуванню підлягають з міни оптово-відпускних цін н а продовольчі товари, зазнач ені у пункті 1 цього Порядку, у разі, коли такі ціни збільшую ться протягом місяця більш я к на 1 відсоток.

Вказані норми відображені також у постанові Ради Мініс трів АР Крим № 4 від 10.01.2008р. «Про д екларування змін оптово-відп ускних цін на основні види пр одовольчих товарів».

Оскільки перевіркою встан овлено порушення вимог поста нов Кабінету Міністрів Украї ни № 1222 від 17.10.2007р. «Про затвердже ння Порядку декларування опт ово-відпускних цін на продов ольчі товари» зі змінами та д оповненнями та Ради Міністрі в АР Крим № 4 від 10.01.2008р. «Про декл арування змін оптово-відпуск них цін на основні види продо вольчих товарів» в частині з більшення ВАТ «Кримм' ясо» оптово-відпускних цін більше ніж на 1 % на свинину охолоджен у у напівтушах, свинину охоло джену 2 категорій у напівтуша х без їх декларування, позива чем правомірно застосовані 1 2097,00грн. економічних санкцій та 24194,00грн. штрафу.

Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку ст. 71 КАС Укр аїни не було надано жодного д оказу на підтвердження того, що рішення про застосування адміністративно - господар ських санкцій прийнято з пор ушенням вимог чинного законо давства, суд приходить до вис новку, що позивач правомірно звернувся до суду з позовом п ро стягнення з відповідача 3629 1,00грн. заборгованості.

Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.

В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови.

Постанову у повному обсязі складено 25.05.2010р.

Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити повніс тю.

2.Стягнути з Відкритого акці онерного товариства «Кримм' ясо» (АР Крим, м. Сімферополь, в ул. Київська, б. 73, ідентифікац ійний код 00450660, р/р 2600310000039 в КФ ВАТ «Кредобанк» м. Сімферополь, М ФО 384942 або іншого рахунку) в дох ід державного бюджету (р/р 311121067 00002 МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405 відділення Держказначейства, банк одер жувача Управління Державног о казначейства в АРК, м. Сімфе рополь, код платежу 21081100) 36291,00грн. заборгованості з економічни х санкцій та штрафу, нарахова них за порушення державної д исципліни цін.

3.Після набрання постановою законної сили за заявою пози вача видати виконавчий лист .

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни - з дня складення в повн ому обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Кушнова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.05.2010
Оприлюднено02.09.2010
Номер документу9627126
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3078/10/8/0170

Ухвала від 13.12.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 17.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні