ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2021 року Справа № 160/3138/21
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Рябчук О.С.
розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Дніпровського державного технікуму енергетичних та інформаційних технологій до Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ :
02 березня 2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернувся Дніпровський державний технікум енергетичних та інформаційних технологій (далі - позивач) з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2) з вимогами:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління державної податкової служби України у Дніпропетровській області від 07 грудня 2020 року № 00/4608/04-12 про застосування до Дніпровського державного технікуму енергетичних та інформаційних технологій штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 100004 грн. 97 коп. за період з 21.06.2019 по 21.12.2019 року.
В обґрунтування позовних вимог в позовній заяві зазначено наступне. Позивачем було своєчасно сплачено єдиний внесок за період з 21.06.2019 р. по 21.12.2019 р. Проте, кошти зі сплати єдиного внеску за травень та червень 2019 р. було перераховано на не вірний рахунок. Позивач звертався до податкового органу з заявою про перерахунок помилково сплачених коштів. Таким чином, позивачем своєчасно були вчинені дії щодо сплати єдиного внеску, тому відсутні підстави для застосування штрафних санкцій та нарахування пені.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.03.2021 р. відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.
24.03.2021 р. відповідачем-1 надано відзив на адміністративний позов, в якому відповідач позовні вимоги не визнав, просив в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Сплатою єдиного внеску вважається перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів. Якщо платник помилково спрямував кошти на невірний рахунок, то в результаті такої сплати кошти на правильний рахунок не надійдуть, тому виникає недоїмка, оскільки податкове зобов`язання платника не буде погашено своєчасно. Вказане є підставою для застосування до такого платника відповідальності за несвоєчасне погашення податкових зобов`язань.
05.04.2021 р. від відповідача-2 надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач позовні вимоги не визнав, просив в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Державна податкова служба України є не належним відповідачем у справі, оскільки позовна заява не містить позовних вимог до відповідача-2.
24.03.2021 р. від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшла заява про заміну відповідача у справі з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області як відокремлений підрозділ. Клопотання обґрунтовано тим, що з 01.01.2021 р. відбулося правонаступництво та всі функції відповідача-1 перейшли до новоствореного Головного управління ДПС у Дніпропетровській області як відокремленого підрозділу.
Дослідивши матеріали клопотання, суд прийшов до висновку, що клопотання про заміну відповідача-1 його правонаступником є не обґрунтованим та задоволенню не підлягає.
До клопотання не надано доказів ліквідації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області у встановленому законодавством порядку.
Також, оскаржуване рішення винесено саме Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.
Згідно з ч.ч. 5, 8 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Дніпровський державний технікум енергетичних та інформаційних технологій зареєстрований як юридична особа, код ЄДРПОУ 00129320, є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Позивачем за період червень-грудень 2019 р. сплачувався єдиний внесок, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями (а.с. 37-62).
При цьому, кошти в розмірі 113 184,50 грн. за платіжними дорученнями № 54 від 13.05.2019 р., № 55 від 13.05.2019 р., № 115 від 13.05.2019 р., № 54 від 13.05.2019 р., № 116 від 13.05.2019 р., № 133 від 13.05.2019 р., № 134 від 13.05.2019 р., № 168 від 12.06.2019 р., № 169 від 12.06.2019 р., № 163 від 04.06.2019 р. були помилково перераховані на рахунок № НОМЕР_1 замість рахунку № НОМЕР_2 .
Кошти в розмірі 120 836,30 грн. за платіжними дорученнями № 129 від 27.05.2019 р., № 62 від 27.05.2019 р., № 128 від 27.05.2019 р., № 127 від 27.05.2019 р., № 154 від 27.05.2019 р., № 153 від 27.05.2019 р., № 156 від 27.05.2019 р., № 155 від 27.05.2019 р., № 63 від 27.05.2019 р., № 64 від 27.05.2019 р., № 69 від 12.06.2019 р., № 68 від 12.06.2019 р., № 138 від 12.06.2019 р., № 139 від 12.06.2019 р. були помилково перераховані на рахунок № НОМЕР_3 замість рахунку № НОМЕР_4 .
Дніпровський державний технікум енергетичних та інформаційних технологій звернувся до Лівобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з заявами від 05.08.2019 р. № 203, від 28.01.2020 р. № 55 про перерахунок помилково сплачених коштів з єдиного соціального внеску в розмірі 113 184,50 грн. та в розмірі 120 836,30 грн. за наведеними вище платіжними дорученнями (а.с. 63, 64).
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області винесено рішення від 07.12.2020 р. № 00/4608/04-12 про застосування до Дніпровського державного технікуму енергетичних та інформаційних технологій штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску в сумі 100 004,97 грн. за період з 21.06.2019 р. по 21.12.2019 р. (а.с. 12).
Вказане рішення було оскаржено позивачем в порядку адміністративного оскарження, за результатами якого скаргу було залишено без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI.
Відповідно до підпункту 1 частини першої статті 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно підпункту 1 частини другої статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Частиною третьою статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування встановлено, що обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Відповідно до підпункту 6 частини першої статті 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до положень частини першої-четвертої статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов`язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов`язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Відповідно до ч.ч. 5, 7, 8, 10, 11, 13 ст. 9 Закону №2464-VI сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки податкових органів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування або на єдиний рахунок, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку або на єдиний рахунок.
Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Днем сплати єдиного внеску вважається:
1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки податкового органу або на єдиний рахунок - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на вказані рахунки.
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, якімістять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розглядудокази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно до ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести тіобставини, на якихґрунтуютьсяїївимоги та заперечення, крімвипадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено та сторонами не заперечується, що позивачем своєчасно здійснено перерахування сум єдиного внеску за платіжними дорученнями № 54 від 13.05.2019 р., № 55 від 13.05.2019 р., № 115 від 13.05.2019 р., № 54 від 13.05.2019 р., № 116 від 13.05.2019 р., № 133 від 13.05.2019 р., № 134 від 13.05.2019 р., № 168 від 12.06.2019 р., № 169 від 12.06.2019 р., № 163 від 04.06.2019 р., № 129 від 27.05.2019 р., № 62 від 27.05.2019 р., № 128 від 27.05.2019 р., № 127 від 27.05.2019 р., № 154 від 27.05.2019 р., № 153 від 27.05.2019 р., № 156 від 27.05.2019 р., № 155 від 27.05.2019 р., № 63 від 27.05.2019 р., № 64 від 27.05.2019 р., № 69 від 12.06.2019 р., № 68 від 12.06.2019 р., № 138 від 12.06.2019 р., № 139 від 12.06.2019 р., проте, на не вірний рахунок.
Доводи відповідача стосовно того, що позивачем було несвоєчасно здійснено сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного соціального внеску, оскільки допущена платником технічна помилка, внаслідок якої кошти помилково були перераховані на помилковий розрахунковий рахунок була виявлена та самостійно виправлена позивачем, шляхом зарахування відповідних сум на правильний рахунок.
Зазначені штрафні санкції застосовуються у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, а не у випадку помилково сплачених сум єдиного внеску на невідповідний рахунок. Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов`язання, не можуть слугувати підставою для застосування штрафів.
Таким чином, позивачем зобов`язання зі сплати єдиного внеску виконані вчасно, у встановлені законодавством терміни для здійснення такої сплати. Помилка при зазначенні невідповідного рахунку, не може слугувати підставою для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасне перерахування єдиного соціального внеску.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 14 серпня 2018 року у справі №821/1897/17, від 10 квітня 2020 року №821/844/17.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Враховуючи викладене, позовні вимоги Дніпровського державного технікуму енергетичних та інформаційних технологій є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 244, 245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Дніпровського державного технікуму енергетичних та інформаційних технологій до Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління державної податкової служби України у Дніпропетровській області від 07.12.2020 р. № 00/4608/04-12 про застосування до Дніпровського державного технікуму енергетичних та інформаційних технологій штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 100 004,97 грн. за період з 21.06.2019 р. по 21.12.2019 р.
Судові витрати в розмірі 2 270,00 грн. стягнути на користь Дніпровського державного технікуму енергетичних та інформаційних технологій з Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області за рахунок його бюджетних асигнувань.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 РозділуПерехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2021 |
Оприлюднено | 19.04.2021 |
Номер документу | 96276564 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні