ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 травня 2010 року 12:44 № 2а-5712/10/2670
Окружний адмініс тративний суд міста Києва у с кладі головуючої судді Влас енкової О.О., при секретарі суд ового засідання Чернишевій О.В. розглянув у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Печерському районі м . Києва
(далі- позивач)
до відповідача Товариства з обмеженогю в ідповідальністю "Виробничий центр
"Орто-К"
про третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору
на стороні позивача Пе черська районна у місті Киє ві державна
адміністрація
припинення юридичної особ и,
Обставини справи:
Позивач - ДПІ у Печер ському районі м.Києва зверну вся до Окружного адміністрат ивного суду м.Києва з позовно ю заявою до відповідача - ТО В "Орто-К", в якій просить припи нити державну реєстрацію юри дичної особи ТОВ "Орто-К".
В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав мотивуючи тим, що відповідач фактично не зн аходиться за вказаним у Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців місцезнаходження м, що унеможливлює здійсненн я контролю та нагляду за його діяльністю з боку органів де ржавної податкової служби.
У судове засідання відпо відач не прибув, за адресою за значеною у Витязі з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців - 01014, м. Київ, вул. Тіміряз івська, 4 не знаходиться. Напра влена за адресою, яка зазначе на у позові поштова кореспон денція повернулася до суду з поміткою "за зазначеною адре сою не знаходиться".
Відповідно до статті 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних у ній док азів.
Через канцелярію 28 квітня 2010 року до суду надійшла заява третьої особи про розгляд сп рави за відсутності її предс тавника.
На підставі частини 3 стат ті 160 КАС України у судовому за сіданні 12 травня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Орто-К" зареєстров ане як суб`єкт підприємницьк ої діяльності Печерською районною у місті Києві держа вною адміністрацією 23 лютого 2007 року та знаходиться на облі ку у ДПІ у Печерському районі м.Києва.
Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців, станом на 27 с ічня 2010 року щодо ТОВ "Орто-К" у р еєстрі міститься запис про в ідсутність юридичної особи з а місцезнаходженням.
Відповідно до змісту част ини 1 статті 33 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних та фізичних осіб-підпри ємців" юридична особа припин яється за судовим рішенням, п ідставою для прийняття якого згідно з частиною 2 статті 38 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних та фізичн их осіб-підприємців", зокрема , є наявність в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юрид ичної особи за вказаним її мі сцезнаходженням.
Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" ор гани державної податкової сл ужби у випадках, в межах компе тенції та у порядку, встановл ених законами України, мають , зокрема, право звертатися у п ередбачених законом випадка х до судових органів із заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б'єкта підприємницької діяль ності.
Статтею 2 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" визначено завданн я органів державної податков ої служби, якими є: здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов 'язкових платежів), а також неп одаткових доходів, установле них законодавством (далі - под атки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропо зицій щодо вдосконалення под аткового законодавства; прий няття у випадках, передбачен их законом, нормативно-право вих актів і методичних реком ендацій з питань оподаткуван ня; формування та ведення Дер жавного реєстру фізичних осі б - платників податків та інши х обов'язкових платежів та Єд иного банку даних про платни ків податків - юридичних осіб ; роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобіга ння злочинам та іншим правоп орушенням, віднесеним законо м до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припин ення, розслідування та прова дження у справах про адмініс тративні правопорушення; зді йснення контролю за додержан ням податкового законодавст ва, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю спл ати до бюджетів, державних ці льових фондів податків і збо рів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавство м (далі - податки, інші платежі ); внесення у встановленому по рядку пропозицій щодо вдоско налення податкового законод авства; прийняття у випадках , передбачених законом, норма тивно-правових актів і метод ичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників под атків та інших обов'язкових п латежів та Єдиного банку дан их про платників податків - юр идичних осіб; роз'яснення зак онодавства з питань оподатку вання серед платників податк ів; запобігання злочинам та і ншим правопорушенням, віднес еним законом до компетенції податкової міліції, їх розкр иття, припинення, розслідува ння та провадження у справах про адміністративні правопо рушення.
З системного аналізу вказа них норм Закону України "Про д ержавну податкову службу в У країні" видно, що до компетенц ії органів державної податко вої служби віднесено контрол ь за додержанням податкового законодавства.
Водночас, відповідно до час тини 2 статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний наг ляд за дотриманням законодав ства у сфері державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб- підприємців здій снює спеціально уповноважен ий орган з питань державної р еєстрації, яким відповідно д о Наказу Державного комітету України з питань регуляторн ої політики та підприємництв а від 08 червня 2005 року № 50 на сьог одні є Державний комітет Укр аїни з питань регуляторної п олітики та підприємництва.
Згідно з частиною 2 статті 19 К онституції України органи де ржавної влади, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах та у спосі б, що передбачені Конституці єю та Законами України.
Таким чином, оскільки до ком петенції органів державної п одаткової служби не віднесен о контроль за дотриманням за конодавства у сфері державно ї реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , в тому числі контроль за дост овірністю даних, які містять ся в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, звернен ня до суду з вимогою скасуван ня державної реєстрації юрид ичної особи на підставі її ві дсутності за вказаним у Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців місцезнаходження м виходить за межі повноваже нь органів державної податко вої служби, що є підставою для відмови у задоволенні позов у.
Поряд з цим судом не запереч ується право органів державн ої податкової служби на звер нення до суду з позовом про ск асування державної реєстрац ії юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців у зв' язк у з неподанням податкової зв ітності.
Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні в имоги ДПІ у Печерському райо ні м. Києва задоволенню не під лягають.
Керуючись статтями 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційн ої інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повн ому обсязі за правилами, вста новленими ст.ст. 185-187 КАС Україн и, шляхом подання через суд пе ршої інстанції заяви про апе ляційне оскарження з наступн им поданням протягом двадцят и днів апеляційної скарги. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.
Суддя О.О. Власенков а
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9628971 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Власенкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні