УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" листопада 2009 р. справа № 2а -1122/08
Колегія суддів Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду у складі: головуючого судді: Кожана М.П.
суддів: П роценко О.А. Туркіної Л.П.
при секретарі судового зас ідання: Дегтярьові Д.В.
за участю представників с торін:
позивача - По валій К.В.
відповідача - п редставник не з' явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Знам' янської об' єднаної державної податково ї інспекції Кіровоградської області
на постанову Кіровог радського окружного адмініс тративного суду від 16.10.2008 року у справі № 2-а-1122/08/1170
за позовом: Одеської зал ізниці
до: Знам' янської об' є днаної державної податкової інспекції Кіровоградської о бласті
про: визнання недійсним податкового повідомлення-рі шення,
встановила:
У вересні 2008 року Одеська залізниця звернулась до Кір овоградського окружного ад міністративного суду з позов ною заявою, у якій просить ска сувати податкове повідомлен ня-рішення від 25.06.2008року №000102150070 ви несене Знам' янською об' єд наною державною податковою і нспекцією у Кіровоградській області.
Постановою Кіровоградсь кого окружного адміністрат ивного суду від 16.10.2008 року у спр аві № 2-а-1122/08/1170 адміністративний позов задоволено повністю: в изнано протиправним і скасов ано податкове-повідомлення р ішення Знам' янської об' єд наної державної податкової і нспекції Кіровоградської об ласті від 25.06.2008року об' єднано ї державної податкової інспе кції Кіровоградської област і від 25.06.2008року №000102150070 про визначе ння податкового зобов' язан ня Знам' янського будівельн о-монтажного експлуатаційно го управління №3 служби будів ельно-монтажних робіт і циві льних споруд Одеської залізн иці із сплати земельного под атку у розмірі 18582,72грн. Дана пос танова обґрунтована тим, що в ідповідно до ч.11 ст. 7 Закону Укр аїни «Про плату за землю», под аток на земельні ділянки, над ані для залізниць, справляєт ься у розмірі 25% суми земельно го податку, обчисленого відп овідно до ч.ч. 1, 2 цієї статті.
Не погодившись з вищезазна ченою постановою суду, відпо відач подав апеляційну скарг у, у якій зазначає, що постанов а Кіровоградського окружно го адміністративного суду ві д 16.10.2008 року у справі № 2-а-1122/08/1170 при йнята з порушенням норм мате ріального та процесуального права, а тому просить скасува ти постанову Кіровоградсько го окружного адміністративн ого суду та прийняти нове ріш ення, яким позовні вимоги Оде ської залізниці залишити без задоволення.
Відповідач у апеляційні й скарзі посилається на те, що при оподаткуванні землі, яка надана підприємствам, устан овам та організаціям залізни чного транспорту для виконан ня покладених на них завдань , земельні ділянки яких розта шовано у межах населених пун ктів за смугою відведення за лізниці (спеціалізовані підп риємства залізничного транс порту, житловий фонд, адмініс тративні будівлі тощо), не зас тосовується пільгова ставка земельного податку, визначе на ч. 12 ст. 7 Закону №2535-ХІІ (у розмі рі 25% від суми земельного пода тку, обчисленого за повною ст авкою населеного пункту).
Суд належним чином повідом ив учасників адміністративн ого процесу про дату, час і міс це слухання справи, що підтве рджується повідомленнями пр о вручення поштового відправ лення, що містяться в матеріа лах справи.
Відповідач про поважність причин не явки його представ ників у судове засідання суд не повідомив, за таких обстав ин справа розглядається за в ідсутності його представник ів.
Відповідно до розпоряджен ня голови Дніпропетровськог о апеляційного адміністрати вного суду від 09.11.2009р. №844 справу передано на розгляд колегії суддів у складі Кожана М. П, Проценко О.А., Туркіно ї Л.П.
Відповідно до ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України в судовому засіда нні оголошено вступну та рез олютивну частини ухвали.
Заслухавши у судовому засі данні суддю-доповідача, пред ставника позивача, перевірив ши доводи апеляційної скарги та матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволе нню за наступних підстав.
Як встановлено судом першо ї інстанції і підтверджуєтьс я матеріалами справи оскаржу ване податкове повідомлення - рішення (а.с. 10) було прийняте З нам'янською ОДПІ на підставі акта від 13.06.2008 р. за №233/1530/01072036 про ре зультати камеральної переві рки податкової звітності з з емельного податку (далі - акт п еревірки) (а.с. 7-8).
У даному акті перевірки заз начено, що при перевірці уточ нюючого податкового розраху нку земельного податку на 2008 р ік Знам'янського будівельно- монтажного експлуатаційног о управління №3, код 01072036, ним зас тосовано ставку земельного п одатку в розмірі 25% суми земел ьного податку, обчисленого в ідповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 7 Закону У країни від 03.07.1992 р. №2535-ХІІ „Про пл ату за землю", що призвело до з ниження податкового зобов'яз ання по сплаті цього податку , у зв'язку з чим підприємству
донараховано податкове зо бов' язання з земельного под атку в сумі 17697,83 грн. Додатком до акта перевірки є розрахунок штрафних санкцій у розмірі 884 ,89 грн. (а.с. 9).
Підставою для визначення с пірного податкового повідом лення-рішення стала довідка, надана відділом земельних р есурсів у м. Знам'янка, згідно якої землекористувачем по ву л. Осадчого, 18 - є Будівельно-мон тажне експлуатаційне управл іння № 3, основним видом діяльн ості якого, відповідно до дов ідки управління статистики в ід 09.08.2004 р. № 23676, є: загальне будівн ицтво будівель; улаштування основ та буріння свердловин; бетонні роботи; здавання під найм власної та державної не рухомості; виробництво тесля рських та столярних виробів; збір, очищення та розподілен ня води, а не перевезення паса жирів та вантажів.
Тому, на думку відповідача, при оподаткуванні землі, яка надана підприємствам, устан овам та організаціям залізни чного транспорту для виконан ня покладених на них завдань , земельні ділянки яких розта шовано у межах населених пун ктів за смугою відведення за лізниці (спеціалізовані підп риємства залізничного транс порту, житловий фонд, адмініс тративні будівлі тощо), не зас тосовується пільгова ставка земельного податку, визначе на частиною дванадцятою ст. 7 З акону № 2535-ХІІ (у розмірі 25% від с уми земельного податку, обчи сленого за повною ставкою дл я населеного пункту).
Колегія суддів погоджуєть ся із висновком суду першої і нстанції щодо правомірності позовних вимог з наступних п ідстав.
Згідно п. 11 ст. 7 Закону Україн и „Про плату за землю", податок за земельні ділянки, надані д ля Збройних Сил України та ін ших військових формувань, ст ворених відповідно до законо давства України, залізниць, г ірничодобувних підприємств , а також за водойми, надані дл я виробництва рибної продукц ії, справляється у розмірі 25 в ідсотків суми земельного под атку, обчисленого відповідно до частин першої та другої ці єї статті.
Відповідно до п. 2 ст. 1 Закону України від 04.07.1996 р. № 273/96-ВР „Про з алізничний транспорт", заліз ниця - це статутне територіал ьно-галузеве об'єднання, яке, п ри централізованому управлі нні, здійснює перевезення па сажирів та вантажів у визнач еному регіоні транспортної м ережі.
Відповідно до п. п. 1.1, 1.2 Статут у Одеської залізниці (а.с. 27-41), од еська залізниця -це створне з гідно з Законом України „Про залізничний транспорт" стат утне територіально-галузеве об'єднання, до складу якого вх одять юридичні особи та відо кремлені структурні підрозд іли. Відповідно до п. 4.1. Статуту , майно залізниці становять о сновні фонди, вартість яких в ідображається у її балансі, в ідповідно до п. 2.1.6 одним з осно вних завдань залізниці є так ож утримання споруд, що забез печують нормальне функціону вання перевізного процесу.
Відповідно до ст. ст. 11, 23 Закон у України „Про транспорт", ст. 6 Закону України „Про залізни чний транспорт" та ст.ст. 67, 68 Зем ельного кодексу України, до з емель транспорту взагалі нал ежать землі, надані підприєм ствам, установам та організа ціям залізничного та інш. тра нспорту для виконання поклад ених на них завдань щодо
експлуатації, ремонту і роз витку об'єктів транспорту, до земель залізничного транспо рту - в тому числі відносяться землі під спорудами, необхід ними для забезпечення роботи залізничного транспорту. Зг ідно зі ст. 1 Закону України „П ро залізничний транспорт", за лізничний транспорт - це виро бничо-технологічний комплек с організацій і підприємств залізничного транспорту, при значений для забезпечення по треб в перевезеннях та надан ня інших транспортних послуг .
Відповідно до п. 1.1. Положення про Знам'янське будівельно-м онтажне експлуатаційне упра вління № 3 служби будівельно-м онтажних робіт і цивільних с поруд Одеської залізниці (а.с . 24-26), воно є відокремленним стр уктурним підрозділом Одеськ ої залізниці без права юриди чної особи.
Оскільки Знам'янське будів ельно-монтажне експлуатацій не управління № 3 служби будів ельно-монтажних робіт і циві льних споруд Одеської залізн иці є відокремленним структу рним підрозділом Одеської за лізниці без права юридичної особи, а одеська залізниця - це створне згідно з Законом Укр аїни „Про залізничний трансп орт" статутне територіально- галузеве об'єднання, що при це нтралізованому управлінні з дійснює перевезення пасажир ів та вантажів у визначеному регіоні транспортної мережі , тому земельний податок за зе мельну ділянку, якою користу ється Знам'янське БМЕУ №3, пови нен справлятися у розмірі 25% с уми земельного податку, обчи сленого відповідно до ч.ч. 1, 2 ст . 7 Закону України „Про плату з а землю", як за земельні ділянк и, надані для залізниць.
Враховуючи вищезазначені обставини та норми чинного з аконодавства, колегія суддів приходить до висновку про те , що суд першої інстанції об' єктивно, повно, всебічно досл ідив обставини, які мають сут тєве значення для вирішення справи, застосував до правов ідносин, які виникли між стор онами по справі, норми права я кі регулюють саме ці правові дносини, зроблені судом перш ої інстанції висновки відпов ідають фактичним обставинам справи та підтверджуються з ібраними по справі доказами, рішення суду прийнято без по рушення норм процесуального та матеріального права.
Доводи апеляційної скарги спростовуються дослідженим и по справі доказами і не можу ть бути підставою для скасув ання постанови суду, а тому ап еляційну скаргу необхідно за лишити без задоволення.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст.195, 196, п .1.ч.1 ст.198, 200, п.1.ч.1.ст.205, 206 КАС України , колегія суддів, -
ухвалила:
Апеляційну скаргу Знам' янської об' єднаної державн ої податкової інспекції Кіро воградської області на поста нову Кіровоградського окруж ного адміністративного суду від 16.10.2008 року у справі № 2-а-1122/08/1170 - з алишити без задоволення.
Постанову Кіровогр адського окружного адмініст ративного суду від 16.10.2008 року у справі № 2-а-1122/08/1170 - залишити без з мін.
Ухвала суду набирає чинн ості з моменту її проголошен ня та може бути оскаржена у мі сячний строк до Вищого адмін істративного суду України шл яхом подання касаційної скар ги.
Ухвалу складено в повному о бсязі 21.05.2010р.
Головуючий: М.П. Кожан
Судді: О.А. Проценко
Л.П. Туркіна
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2009 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 9629449 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Кожан М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні