Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 квітня 2021 р. Справа№200/1200/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Тарасенка І.М.,
при секретарі судового засідання: Масловій К.С.,
розглянувши в порядку загального провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Донецькій області до Селидівської міської ради, третя особа - Комунальне підприємство Комунальник Селидівської міської ради про стягнення податкового боргу в розмірі 1715722,74 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Відокремлений підрозділ Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - позивач) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Селидівської міської ради (далі - відповідач), третя особа - Комунальне підприємство Комунальник Селидівської міської ради (далі - третя особа) про стягнення податкового боргу в розмірі 1715722,74 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на 29 грудня 2020 року за КП Комунальник Селидівської міської ради рахується податковий борг з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини, у сумі 3676477,10 грн., який виник з причини несплати узгоджених грошових зобов`язань, нарахованих платником самостійно та нарахованих контролюючим органом, у тому числі заявлена до суду відповідно до вимог п. 95.1 та абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України в розмірі 1715722,74 грн.
Позивач просить суд стягнути з Селидівської міської ради податковий борг Комунального підприємства Комунальник Селидівської міської ради у розмірі 1715722,74 грн.
08 лютого 2021 року відкрито провадження по справі та призначено підготовче засідання.
11 березня 2021 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду закрито підготовче провадження по справі № 200/1200/21-а та призначено справу до судового розгляду по суті.
Представники сторін до судового засідання не з`явились, про місце, дату та час розгляду справи повідомлені належним чином.
Представники відповідача та третьої особи не скористались своїм правом та не надали суду відзив на позовну заяву.
У відповідності до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
У зв`язку з чим суд приходить висновку про необхідність вирішення спору за наявними матеріалами справи.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
Позивач - відокремлений підрозділ Головного управління ДПС у Донецькій області є юридичною особою публічного права - установою, яка є територіальним органом Державної фіскальної служби України, яка в свою чергу, була створена в процесі перетворення Державної податкової служби України, та яка наділена правовим статусом контролюючого органу. Загальний обсяг правоздатності такого суб`єкта податкових відносин, як контролюючий орган , визначено положеннями ст. 41 Податкового кодексу України. Зміст функцій контролю цих органів визначено положеннями ст. 61 Податкового кодексу України.
Відповідач - Селидівська міська рада є юридичною особою, яка зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 19.10.1997 року за № 139, податковий номер 04052962, зареєстроване за юридичною адресою: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул. Карла Маркса, 8. Селидівська міська рада перебуває на податкову обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, Селидівська ДПІ (м. Селидове) як платник податків за основним місцем обліку.
Третя особа - комунальне підприємство Комунальник Селидівської міської ради, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 22.12.2020 року за № 12761020000002556, податковий номер 37314281, зареєстровано за юридичною адресою: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул. Шевченка, 122. КП Комунальник Селидівської МР перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, Селидівська ДПІ (м. Селидове) як платник податків за оcновним місцем обліку.
Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 03.12.2020 року № 4298634277: організаційно - правова форма юридичної особи - комунальне підприємство.
Згідно з п. 1.1 Статуту підприємства від 15.12.2010 року КП Комунальник Селидівської міської ради засноване на комунальній власності територіальної громади м. Селидове і підпорядковується виконкому Селидівської міської ради.
У зв`язку із несплатою платником податків КП Комунальник Селидівської міської ради узгоджених податкових зобов`язань, Покровською ОДПІ було сформовано та спрямовано з рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення податкову вимогу від 04.06.2014 року № 1750-25, яка була вручена та не оскаржувалась.
Станом на 29 грудня 2020 року за КП Комунальник Селидівської міської ради рахується податковий борг за надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини, у сумі 3676477,10 грн., який виник з причини несплати узгоджених грошових зобов`язань, нарахованих платником самостійно та нарахованих контролюючим органом, у тому числі заявлена до суду відповідно до вимог пункту 95.1 та абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України у розмірі 1715722,74 грн.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 04.04.2019 року у справі № 200/514/19 стягнуто з КП Комунальник Селидівської міської ради з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків в рахунок погашення заборгованості з екологічного податку з юридичних осіб в сумі 1517454, 68 грн.
Станом на 29.12.2020 року залишок несплаченої суми з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини за рішенням суду - 1517454,68 грн.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 07.11.2016 року у справі № 805/3612/16-а стягнуто з Комунального підприємства Комунальник Селидівської міської ради податковий борг з екологічного податку з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків у сумі 198268,06 грн.
Станом на 29.12.2020 року залишок несплаченої суми з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини за рішенням суду - 198268,06 грн.
На виконання рішень суду про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу ГУ ДПС у Донецькій області направлялись до установ банків інкасові доручення (розпорядження) з метою стягнення коштів з рахунків банків, що обслуговують рахунки КП Комунальник Селидівської міської ради: за рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 04.04.2019 року у справі № 200/514/19-а: до АТ КБ Приватбанк від 08.10.2020 року № 2669-16 - інкасове доручення повернуто без виконання у зв`язку із відсутністю коштів; до Донецького РУ АТ КБ Приватбанк м. Маріуполь від 08.10.2020 року №№ 2666/16, 2668/16 - інкасові доручення повернуті без виконання у зв`язку з тим, що рахунки відкриті для страхових виплат, а страхові кошти, зараховані на окремий рахунок, не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону; до Донецького РУ АТ КБ Приватбанк м. Маріуполь від 08.10.2020 року № 2667/16 - інкасове доручення повернуто без виконання у зв`язку з відсутністю коштів; до Донецького РУ АТ КБ Приватбанк м. Маріуполь від 08.10.2020 року № 2665/16 за яким здійснено часткову сплату у розмірі 0,76 грн. За постановою Донецького окружного адміністративного суду від 07.11.2016 року у справі № 805/3612/16-а: до АТ КБ Приватбанк від 26.11.2020 року № 3152/16 - інкасове доручення повернуто без виконання у зв`язку з відсутністю коштів; до Донецького РУ АТ КБ Приватбанк м. Маріуполь від 26.11.2020 року №№ 3151/16, 3149/16 - інкасові доручення повернуті без виконання у зв`язку з тим, що рахунки відкриті для страхових виплат, а страхові кошти зараховані на окремий рахунок, не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до Закону; до Донецького РУ АТ КБ Приватбанк м. Маріуполь від 26.11.2020 року № 3150/16 - інкасове доручення повернуто без виконання у зв`язку з відсутністю коштів; Донецького РУ АТ КБ Приватбанк м. Маріуполь від 26.11.2020 року № 3148/16 за яким здійснено часткове сплату у розмірі 402,80 грн.
19 листопада 2020 року ГУ ДПС у Донецькій області направило до КП Комунальник Селидівської міської ради лист № 84789/1005-99-13-08-28 про надання майна для опису у податкову заставу.
Згідно з отриманою відповіддю від 03.12.2020 року № 38, станом на 01.11.2020 року за даними бухгалтерського обліку на підприємстві знаходяться основні засоби з залишковою вартістю 3,0 тис. грн., які знаходяться в неробочому стані та непридатні для подальшої експлуатації.
Згідно з даними фінансової звітності КП Комунальник Селидівської міської ради станом на 30.09.2020 року залишкова вартість основних засобів складає 3,0 тис. грн..
ГУ ДПС у Донецькій області до Селидівської міської ради було направлено подання про вжиття заходів з погашення податкового боргу КП Комунальник Селидівської міської ради.
Відповідно до отриманої відповіді від 15.12.2020 року № 02вх1487-21ф/2 Селидівська міська рада повідомила, що при наявності коштів від погашення дебіторської заборгованості населення або підприємств, КП Комунальник Селидівської міської ради буде сплачувати заборгованість з надходжень від розміщень відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п.п. 14.1.57 п. 14.1 ст. 14 ПК України екологічний податок - це загальнодержавний обов`язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об`єми забруднюючих речовин, розміщення відходів, фактичного обсягу радіоактивних відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками, фактичного обсягу утворених радіоактивних відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів.
Згідно з п. 240.2 ст. 240 ПК України платниками екологічного податку є суб`єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, а також громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ними палива.
Як встановлено ст. 242 ПК України об`єктом та базою оподаткування є:
- обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;
- обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об`єкти;
- обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання;
- обсяги та види палива, мазуту та пічного палива, обсяги та категорія радіоактивних відходів, що утворюються внаслідок діяльності суб`єктів господарювання та/або тимчасово зберігаються їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк, обсяги електричної енергії, виробленої експлуатуючими організаціями ядерних установок (атомних електростанцій).
Відповідно до п. 246.2. ст. 246 ПК України визначено ставки податку за розміщення відходів залежно від класу небезпеки та рівня небезпечності відходів.
Пунктом 246.4. ст. 246 ПК України визначено, що за розміщення відходів на звалищах, які не забезпечують повного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об`єктів, ставки податку, зазначені у пунктах 246.1. - 246.3. цієї статті, збільшуються у три рази.
Законом України Про відходи від 05.03.1998 року № 187/98-ВР визначено, що розміщення відходів - це зберігання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах. Спеціально відведені місця чи об`єкти - місця чи об`єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр, тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів та здійснення інших операцій з відходами;
- захоронення відходів - остаточне розміщення відходів при їх видаленні у спеціально відведених місцях чи на об`єктах таким чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини не перевищував установлених нормативів;
- оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов`язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення.
З аналізу зазначених правових норм вбачається, що зберігання здійснюється в місцях, визначених органами місцевого самоврядування, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання; захоронення відходів - це остаточне розміщення відходів при їх видаленні у спеціально відведених місцях чи на об`єктах.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктом 57.1 статті 57 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України, у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків.
Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради.
Відповідно до п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України, відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.
У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управління якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Аналогічна позиція зазначена Верховним судом у постанові від 21.05.2020 року по справі № 808/2720/16.
Таким чином, виходячи із змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Судові витрати по справі згідно ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 90, 139, 205, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 44070187) до Селидівської міської ради (місцезнаходження: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул. Карла Маркса, 8, код ЄДРПОУ 04052962), третя особа - Комунальне підприємство Комунальник Селидівської міської ради (місцезнаходження: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул. Шевченко, 122, код ЄДРПОУ 37314281) про стягнення податкового боргу в розмірі 1715722,74 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Селидівської міської ради (місцезнаходження: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул. Карла Маркса, 8, код ЄДРПОУ 04052962) податковий борг Комунального підприємства Комунальник Селидівської міської ради (місцезнаходження: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул. Шевченко, 122, код ЄДРПОУ 37314281) у розмірі 1715722 (один мільйон сімсот п`ятнадцять тисяч сімсот двадцять дві) грн. 74 коп.
Вступна та резолютивна частина рішення виготовлена та проголошена у судовому засіданні 07 квітня 2021 року.
Повний текст рішення виготовлений 16 квітня 2021 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя І.М. Тарасенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2021 |
Оприлюднено | 23.04.2021 |
Номер документу | 96407719 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Тарасенко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні