ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 березня 2021 рокуЛьвівСправа № 300/2022/20 пров. № А/857/15954/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді: Матковської З.М.,
суддів: Бруновської Н.В., Макарика В.Я.,
при секретарі судового засідання: Герман О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09 листопада 2020 року у справі №300/2022/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЗСБ до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення певних дій (головуючий суддя першої інстанції - Чуприна О.В., час ухвалення - справу розглянуто з правилами спрощеного позовного провадження, місце ухвалення - м. Івано - Франківськ, дата складання повного тексту - 09.11.2020),-
В С Т А Н О В И В :
ТзОВ ЗСБ звернулося в суд з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування рішень від 08.07.2020 за №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969 про відмову у реєстрації податкових накладних, а також зобов`язання до вчинення дій щодо реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючий орган, приймаючи оскаржувані рішення, виходив з підстав не подання позивачем договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них та первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних , незважаючи на обставину виконання ТзОВ ЗСБ в повному обсязі вимог квитанцій від 17.06.2020 за №№9138656988, 9138586426, 9138677523 про зупинення реєстрації податкових накладних, сформованих відповідачем 1 за результатом прийняття податкових накладних. Квитанції не містять конкретизованої інформації щодо документів, необхідних контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних. На виконання вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, позивачем 02.07.2020 направлено до Відповідача-2 пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, в якому обґрунтував та документально підтвердив реальність здійснення господарських операцій, відображених у податкових накладних, зокрема, подано копії договорів, зовнішньоекономічних контрактів, прихідних накладних, товарно-транспортних накладних (всього сімнадцять додатків).
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09 листопада 2020 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969 від 08.07.2020 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "ЗСБ" у реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗСБ" №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗСБ сплачений судовий збір в розмірі 3 153,00 гривень. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗСБ сплачений судовий збір в розмірі 3 153,00 гривень.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідачем ГУ ДВС в Івано - Франківській області подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що рішення суду першої інстанції не відповідає нормам матеріального і процесуального права з огляду на наступне.
Суть доводів апелянта зводиться до того, що до позовної заяви ТзОВ ЗСБ представлено зовсім інший пакет документів, ніж той, який був наданий на розгляд комісії ГУ ДПС в Івано-Франківській області, відповідно такі документи не можуть бути взяті до уваги судом, оскільки рішення комісії, яке оскаржуються у адміністративній справі не ґрунтується на таких документах, а члени комісії не досліджували такі документи.
Окрім того, до позовної заяви долучено платіжні доручення, що стосуються операцій по придбанню позивачем товарів та послуг, які не були надані на розгляд Комісії.
Також відсутня інформація та документи щодо поступлення коштів від ТОВ Електросервіс Україна . З урахуванням наведеного просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
Позивачем поданий відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначає, що апеляційна скарга є необґрунтованою, такою що не підлягає задоволенню, а доводи, викладені у ній, не відповідають чинному законодавству України та реальним обставинам справи. Відповідачами у справі не надано належних та допустимих доказів на підтвердження нереальності господарських операцій між ТзОВ "ЗСБ" із ТзОВ "Електролюкс Україна", на підставі яких було складено податкові накладні №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020, а факт порушення Позивачем вимог чинного законодавства, в тому числі Податкового кодексу України та Порядку №1165, Відповідачами не доведено.
В судовому засіданні апеляційного розгляду справи представник відповідача Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області апеляційну скаргу підтримав з підстав наведених у скарзі, просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити повністю.
Інші учасники справи в судове засідання не прибув, хоча належним чином був повідомлений про дату судового засідання. Відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Судом встановлено та з матеріалів справи слідує, що Товариство з обмеженою відповідальністю ЗСБ є юридичною особою, 17.12.2013 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис про проведення державної реєстрації позивача, а також зареєстровано платником податку на додану вартість.
Видами економічної діяльності ТзОВ ЗСБ згідно кодів КВЕД є 23.69 Виробництво інших виробів із бетону гіпсу та цементу (основний) ; 01.50 Змішане сільське господарство ; 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н. в. і. у. ; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля ; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт ; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result).
02.01.2015 між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗСБ , як продавцем, і Товариством з обмеженою відповідальністю Електролюкс Україна , як покупцем, укладено договір купівлі-продажу №Р01/15.
За умовами вказаного договору, в тому числі пунктів 1.1.2., 1.1.3., 2.1., 3.1., 4.1., 4.2., продавець зобов`язується продати, а покупець зобов`язується купити товар, зазначений і описаний у Додатках до даного Договору. Продавець зобов`язується за свій рахунок поставляти товар на склад покупця за адресою вул. Юності, 23-А, с. Микитинці, 76494, м. Івано-Франківськ. Назва, тип, кількість, ціна за одиницю, загальна вартість, дата та умови поставки за кожної окремої партії Товару визначається у відповідному Замовленні.
Товар - противаги з бетону для пральних машин, номенклатура та ціна зазначені у Додатках до даного Договору, які виготовляються згідно із креслень і технічних специфікацій (Додатки до даного Договору).
Додаток - документ, яким сторони визначають назву, тип та ціну за одиницю товару, що є предметом даного Договору, і/або визначають будь-які інші питання, пов`язані з виконанням цього Договору. Додатки є невід`ємною частиною даного Договору.
Загальна вартість даного Договору складається з суми всіх замовлень, виданих покупцем, і тут визначається приблизно у розмірі 2 012 336,40 гривні (два мільйони дванадцять тисяч триста тридцять шість гривень сорок копійок), в тому числі ПДВ 20% на суму 335 389,40 гривень.
Покупець оплачує вартість кожної прийнятої партії товару на підставі рахунку продавця протягом 15 (п`ятнадцяти) календарних днів від дати Поставки товару продавцем, згідно з цінами, зазначеними в додатках до Договору. Оплата буде здійснена покупцем шляхом банківського перерахунку грошових коштів на рахунок продавця.
Під час поставки товару ТзОВ "ЗСБ" виписано видаткові накладні:
- №РН-0000024 від 02.06.2020 на товар нижня противага CFE 47A 807101101 кількістю 960 шт., верхня противага CFE 47A 811870201 кількістю 960 шт., нижня противага CFE 33A 811869601 кількістю 180 шт. загальною вартістю 86 052,96 гривень;
- №РН-0000025 від 09.06.2020 на товар нижня противага CFE 40A 807103501 кількістю 1 800 шт. загальною вартістю 71 841,60 гривень;
- №РН-0000026 від 11.06.2020 на товар нижня противага CFE 47A 807101101 кількістю 480 шт., верхня противага CFE 47A 811870201 кількістю 480 шт., нижня противага CFE 40A 807103501 кількістю 960 шт. загальною вартістю 78 428,16 гривень.
Згідно товарно-транспортних накладних (надалі по тесту також - ТТН), наявних в матеріалах справи №00002/06 від 02.06.2020, №00009/06 від 09.06.2020, №00011/06 від 11.06.2020, а також відомостей про вантаж до вказаних ТТН, за допомогою транспортного засобу державний номерний знак НОМЕР_1 та причепа НОМЕР_2 здійснено перевезення вантажу противаги з бетону для пральних машин на суми товару, який перевозиться, 86 052,96 гривень, 71 841,60 гривень і 78 428,16 гривень відповідно. Вантажовідправником виступає ТзОВ ЗСБ , а вантажоодержувачем визначено ТзОВ Електролюкс Україна . Пункт навантаження у всіх трьох накладних визначений - Івано-Франківська область, Тлумацький район, с. Гончарівка, вул. Центральна, 1К, і пункти розвантаження: м. Івано-Франківськ, с. Микитинці, вул. Юності, 23А. Водій - ОСОБА_1 .
Прийняття ТзОВ Електролюкс Україна поставленого ТзОВ ЗСБ товару засвідчується підписом уповноваженої особи і відтиском печатки ТзОВ Електролюкс Україна на видаткових накладних №РН-0000024, №РН-0000025, №РН-0000026.
Позивачем виписано рахунки-фактури №СФ-0000043 від 02.06.2020 на суму 86 052,96 гривень, №СФ-0000044 від 09.06.2020 на суму 71 841,60 гривень і №СФ-0000046 від 11.06.2020 на суму 78 428,16 гривень, а ТзОВ Електролюкс Україна проведено розрахунок за поставлений товар згідно договору купівлі-продажу №Р01/15 від 02.01.2015, що підтверджується меморіальними ордерами №ПП202552 від 11.06.2020, №ПП202834 від 18.06.2020 і №ПП203171 від 25.06.2020.
За фактом поставки товару ТзОВ ЗСБ складено податкові накладні №37 від 02.06.2020 на загальну суму 86 052,96 гривень, в тому числі ПДВ 14 342,16 гривень, №39 від 09.06.2020 на загальну суму 71 841,60 гривень, в тому числі ПДВ 11 973,60 гривень і №40 від 11.06.2020 на загальну суму 78 428,16 гривень, в тому числі ПДВ 13 071,36 гривень.
ТзОВ ЗСБ за допомогою програми електронного документообігу Автоматизована система Єдине вікно подання електронних документів ДПС України (версія 2.3.4.49) подало до ДПС України податкові накладні №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 для їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі по тексту також - ЄРПН).
17.06.2020 Державна податкова служба України надіслала позивачу квитанції №№9138656988, 9138586426, 9138677523 про прийняття і зупинення реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020, з підстав відповідності даних накладних критеріям ризиковості здійснення операцій, визначених пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій Додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами опрацювання запропоновано позивачу надати контролюючому органу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Підстави зупинення реєстрації податкових накладних у всіх трьох квитанціях одинаків.
На виконання таких квитанцій ТзОВ "ЗСБ" 02.07.2020 сформовано і подано до ДПС України повідомлення №2 та пояснення від 30.06.2020 за №30/06 для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних із долученням копій 17-ти документів про підтвердження реальності здійснення операцій за коментованими ПН, реєстрація яких зупинена.
За наслідками розгляду такого повідомлення позивача та поданих документів, Комісією Головного управління ДПС в області прийнято рішення від 08.07.2020 за №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969 про відмову у реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020.
Вказані рішення прийнято з підстав не подання платником податків копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них та первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних . Як додаткову інформацію зазначено: не надано договір із замовником, видаткову накладну та товарно-транспортну накладну на замовника .
22.07.2020 ТзОВ ЗСБ подано до ДПС України скарги від 21.07.2020 за №21/07, №21/07-2, №21/07-3 на рішення від 08.07.2020 за №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969 відповідно про відмову у реєстрації податкової накладної..
За заявою позивача від 22.07.2020, скарга від 21.07.2020 на рішення Комісії №1711842/39026969 була відкликана останнім з метою доопрацювання, виправлення помилок та повторного оскарження.
За результатом розгляду скарг на рішення від 08.07.2020 за №1711844/39026969 і №1711843/39026969, ДПС України 24.07.2020 прийнято рішення №39302/39026969/2 і №39299/39026969/2 про залишення скарг без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020 та №39 від 09.06.2020 - без змін.
Підставою для такої відмови контролюючим органом визначено ненадання платником податків копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків .
Позивач відмову у реєстрації податкових накладних, оформлену відповідачем 2 рішеннями від 08.07.2020 за №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969, вважає протиправною, у зв`язку з чим оскаржив її до суду.
Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що Відповідачами у справі не надано належних та допустимих доказів на підтвердження нереальності господарських операцій між ТзОВ ЗСБ із ТзОВ Електролюкс Україна , на підставі яких було складено податкові накладні №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020, а факт порушення Позивачем вимог чинного законодавства, в тому числі Податкового кодексу України та Порядку №1165, Відповідачами не доведено.
Апеляційний суд погоджується із висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту а пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Згідно з підпункту а пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту, серед іншого, відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг.
На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПК України термін (пункт 201.1 статті 201 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
За приписами пункту 17 наказу Міністерства фінансів України Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної за №1307 від 31.12.2015, для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 74.3 статті 74 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.
Постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (надалі по тексту також - Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (надалі по тексту також - Реєстр).
Податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (надалі по тексту також - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації (пункт 2 Порядку №1246).
Як визначено у пункті 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (надалі по тексту також - квитанція) (п. 13 Порядку № 1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку №1246).
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку ( п. 17 цього ж Порядку).
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі по тексту також - Порядок №1165).
Відповідно до пунктів 3 і 5 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації)
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку №1165).
Згідно вимог пунктів 10, 11 коментованого Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Так, Додатком 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Критерії ризиковості здійснення операцій (надалі по тексту також - Критерії).
Одним із таких критеріїв згідно пункту 1 являється відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі по тексту також - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (надалі по тексту також - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Із змісту квитанцій №№9138656988, 9138586426, 9138677523 по зупиненню реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 слідує, що ДПС України сформовано висновок: Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 68.10 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій .
З урахуванням положень п. 12 вказаного вище Порядку №1165, подання таблиці є правом платника податків.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності ТзОВ ЗСБ згідно кодів КВЕД є саме 23.69 виробництво інших виробів із бетону гіпсу та цементу .
У даному випадку ТзОВ ЗСБ є виробником бетонних противаг (код УКТЗЕД - 6810), які постачаються ТзОВ Електролюкс Україна", згідно договору купівлі-продажу №Р01/15 від 02.01.2015.
Відповідно до класифікації товарів за кодами УКТЗЕД до групи 68 віднесено Вироби з каменю, гіпсу, цементу, азбесту, слюди або аналогічних матеріалів , в свою чергу товари за кодом УКТЗЕД 6810 - це Вироби з цементу, бетону або штучного каменю, армованi чи неармованi .
Як слідує із матеріалів справи, разом із повідомленням №2 від 02.07.2020, позивачем подано до контролюючого органу пояснення від 30.06.2020 за №30/06, в якомузазначено інформацію щодо здійснення господарської діяльності товариством: …ТОВ ЗСБ являється виробником бетонних противаг (код УКТЗЕД - 6810), які поставляється ТОВ Електролюкс Україна . Виробництво даної продукції знаходиться за адресою: с. Гончарівка, Тлумацький р-н, Івано-Франківська обл. Для виробництва задіяні працівники товариства в кількості 15 чоловік. Для виробництва даної продукції використовуються наступні матеріали: цемент (код УКТЗЕД - 2523290000) - постачальник ТОВ Трансоптимал (ІПН 363220909156); щебінь (код УКТЗЕД - 251710100) - постачальник ПП Енергобудпостач (ІПН 364978409157); пісок (код УКТЗЕД - 2505900000) - постачальник ТзДВ Рогатинпісок (ІПН 136538809109); пластифікатор (код УКТЗЕД - 3824400000) - постачальник ТОВ Байхім-Україна (ІПН 326393517154); дизельне паливо (код УКТЗЕД - 2710194300) - постачальник ТОВ ОККО БІЗНЕС Партнер (ІПН 376936213060) .
На підтвердження реальності, правомірності та неризиковості здійснення ТзОВ ЗСБ господарських операцій із виробництва бетонних противаг, які в подальшому поставлені ТзОВ Електролюкс Україна , позивачем до повідомленням №2 від 02.07.2020, а також до матеріалів адміністративного позову долучено:
- договір поставки №08-3/01/2020/UKR від 03.01.2020, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю Байхім-Україна (Постачальник) і ТзОВ ЗСБ (Покупець), зміст якого свідчить, що постачальник зобов`язується поставити, а покупець - прийняти і сплатити пластифікатори, пігменти та поліпропіленове волокно, надалі матеріал, ціни на які обумовлені у пункті 4.1, а також у рахунках-фактурах, які є невід`ємною частиною даного Договору; видаткову накладну №2003-1 від 20.03.2020; товарно-транспортну накладну №2003-1 від 20.03.2020; платіжні доручення №2529 від 22.05.2020, №2607 від 03.07.2020, №2615 від 10.07.2020, №2624 від 16.07.2020, №2638 від 23.07.2020, №2652 від 30.07.2020, №2670 від 07.08.2020;
- договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних талонів №30ПТ-10492/20 від 03.04.2020, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "ОККО-БІЗНЕС ПАРТНЕР" (Продавець) і ТзОВ ЗСБ (Покупець), відповідно до приписів якого продавець зобов`язується передавати у власність (поставляти) покупцеві товари, а покупець зобов`язується приймати товари та повністю оплачувати їх вартість, в порядку та на умовах, вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових угодах) до нього. Відповідно до умов цього Договору продавець (як зберігач) зобов`язується зберігати придбаний покупцем у продавця товар, а покупець (як поклажодавець) зобов`язується оплатити вартість (ціну) зберігання придбаного ним товару та своєчасно отримати товар зі зберігання з використанням ПТ згідно умов вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових угодах) до нього. Отримання товарів покупцем зі зберігання здійснюється з використанням ПТ через пред`явників ПТ; накладні на відпуск товарів №30ПТ-10492/20-9100692554 від 03.04.2020, №30ПТ-10492/20-9101148336 від 17.04.2020, акти приймання-передачі нафтопродуктів на зберігання від 03.04.2020 і 17.04.2020; платіжне доручення №2474 від 16.04.2020;
- договір на поставку цементу №27 від 02.09.2019 укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю Трансоптимал (Продавець) і ТзОВ ЗСБ (Покупець), згідно якого продавець зобов`язується поставити, а покупець прийняти і оплатити Цемент (надалі іменується Товар ) у кількості, асортименті, у терміни і за ціною відповідно до умов даного Договору і Специфікацій, які є невід`ємною частиною даного Договору; видаткові накладні №РН-0000048 від 27.02.2020, №РН-0000074 від 13.03.2020; товарно-транспортні накладні №№РН-0000048/2, РН-0000048/1 від 27.02.2020 і №РН-0000074 від 13.03.2020; платіжне доручення №2386 від 27.02.2020;
- договір поставки №02/02-15 від 02.02.2015, укладений між Приватним підприємством Енергобудпостач (Продавець) і ТзОВ ЗСБ (Покупець), зміст якого свідчить, що продавець зобов`язується продати, а покупець прийняти і оплатити наступний товар: будівельні матеріали (пісок, відсів, щебені, керамзит та інші будівельні матеріали), які надалі іменується Товар, на умовах даного Договорі; видаткову накладну №ПН-0000055 від 20.03.2020; товарно-транспортні накладні від 20.03.2020 за №№00020/03/1, 00020/03/2, 00020/03/3; платіжне доручення №2437 від 26.03.2020;
- договір №8 від 27.01.2020, укладений між Товариством з додатковою відповідальністю Рогатинпісок (Продавець) і ТзОВ ЗСБ (Покупець), за умовами якого продавець продає, а покупець купує пісок будівельний, надалі товар, в кількості 1000 тон по ціні 150,00 гривень за 1 тону з урахуванням ПДВ 20%. Загальна сума договору складає 150 000,00 гривень; видаткову накладну №РН-0000170 від 09.03.2020, товарно-транспортну накладну №292 від 09.03.2020; платіжне доручення №2407 від 05.03.2020.
З урахуванням наведеного вище, вірним є висновок суду першої інстанції проте, що відповідачі не надали доказів, які б спростовували здійснення ТзОВ ЗСБ на постійній основі діяльності, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно з КВЕД 23.69 виробництво інших виробів із бетону гіпсу та цементу , а також, доказів, які б достовірно й однозначно підтверджували правомірність віднесення операцій, відображених у спірних податкових накладних до ризикових.
Вказаними вище квитанціями від 17.06.2020 ДПС України запропоновано ТзОВ "ЗСБ" надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТзОВ ЗСБ , 02.07.2020, сформовано і подано до ДПС України повідомлення №2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено із прикріпленими копіями документів (17 додатків), якими, за доводами товариства, підтверджується реальність здійснення операцій по ПН.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 за №520 (надалі по тексту також - Порядок №520).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (надалі по тексту також - комісія регіонального рівня).
Згідно пункту 3 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (пункт 5 Порядку №520).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування ( п. 6 Порядку № 520).
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Комісія регіонального рівня на підставі пункту 11 Порядку № 520 приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 08.07.2020 за №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969 про відмову у реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для такої відмови контролюючим органом визначено ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них та первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних . Як додаткову інформацію зазначено: не надано договір із замовником, видаткову накладну та товарно-транспортну накладну на замовника .
На вказану обставину покликається і апелянт. Дійсно, з матеріалів справи слідує, що на момент подання позивачем пояснень та копій документів на виконання квитанцій від 17.06.2020 за №№9138656988, 9138586426, 9138677523 про зупинення реєстрації податкових накладних, товариством не було подано договору купівлі-продажу №Р01/15 від 02.01.2015, укладеного із ТзОВ Електролюкс Україна , видаткових накладних №РН-0000024 від 02.06.2020, №РН-0000025 від 09.06.2020, №РН-0000026 від 11.06.2020 і товарно-транспортних накладних №00002/06 від 02.06.2020, №00009/06 від 09.06.2020, №00011/06 від 11.06.2020.
Однак, позивач оскаржуючи рішення Комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.07.2020 за №1711844/39026969 і №1711843/39026969, про відмову у реєстрації податкових накладних, надав відповідачу-1 копії первинних документів щодо поставки товару, зокрема договір купівлі-продажу №Р01/15 від 02.01.2015, укладений із ТзОВ Електролюкс Україна , видаткові накладні №РН-0000024 від 02.06.2020, №РН-0000025 від 09.06.2020 і товарно-транспортні накладні №00002/06 від 02.06.2020, №00009/06 від 09.06.2020.
Первинні документи щодо здійснення господарської операції із поставки товару ТзОВ Електролюкс Україна , за результатом здійснення якої складена податкова накладна №40, а саме: видаткова накладна №РН-0000026 від 11.06.2020 і товарно-транспортна накладна №000011/06 від 11.06.2020, подані позивачем до матеріалів адміністративного позову та відсутні у відповідача-1, оскільки скарга від 21.07.2020 на рішення Комісії №1711842/39026969 була відкликана позивачем.
Відповідно до Рішень за результатами розгляду скарг на рішення комісії про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.07.2020 за №1711844/39026969 і №1711843/39026969 залишено скарги без задоволення та рішення регіональної комісії про відмову у реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
При цьому ДПС України вже визначено іншу підставу для залишення скарг без задоволення, а саме: ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Таким чином основними доводами відповідачів щодо прийняття оскаржуваних рішень є не подання платником податків копій документів: договору із замовником, видаткову накладну та товарно-транспортну накладну на замовника та розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків .
Суд першої інстанції вірно вважав необґрунтованими наведені доводи відповідачів, оскільки Комісія Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, приймаючи рішення від 08.07.2020 за №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969 про відмову в реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020, виходила з підстав неподання позивачем договору із замовником, видаткових накладних та товарно-транспортних накладних на замовника, а такі документи подані ТзОВ ЗСБ контролюючому органу разом із скаргами, які відповідач-1 залишив без задоволення, вказавши на іншу підставу: не подання платником податків копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Отже, наведені вище обставини свідчать, що приймаючи рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 регіональна комісія виходила з підстав не подання платником податків копій договору із замовником, видаткової накладної та товарно-транспортної накладної на замовника , а така підстава, як неподання платником податків розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків в оскаржуваних рішеннях відсутня.
Відповідно, позивачу не було відомо про необхідність подання розрахункових документів разом із скаргами на рішення від 08.07.2020 за №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969, що в подальшому слугувало підставою для прийняття ДПС України рішення №39302/39026969/2 і №39299/39026969/2 про залишення скарг без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020 та №39 від 09.06.2020 - без змін.
В матеріалах справи наявні копії виписаних позивачем рахунків-фактури №СФ-0000043 від 02.06.2020 на суму 86 052,96 гривень, №СФ-0000044 від 09.06.2020 на суму 71 841,60 гривень і №СФ-0000046 від 11.06.2020 на суму 78 428,16 гривень, а також меморіальні ордери №ПП202552 від 11.06.2020, №ПП202834 від 18.06.2020 і №ПП203171 від 25.06.2020, які підтверджують дійсну обставину отримання ТзОВ ЗСБ в безготівковій формі за поставлений товар коштів від ТзОВ Електролюкс Україна в сумі 86 052,96 гривень, 71 841,60 гривень і 78 428,16 гривень, що окрім цього засвідчується актом звірки взаєморозрахунків станом на 17.08.2020.
Також суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що відповідачі не спростували жодними доводами і доказами обставину подання ТзОВ ЗСБ контролюючому органу належних первинних документів щодо поставки товару противаги з бетону для пральних машин до ТзОВ Електролюкс Україна , а також документів, які підтверджують виробництво позивачем такого товару, а саме: договори, укладені позивачем із ТзОВ Електролюкс Україна (договір купівлі-продажу №Р01/15 від 02.01.2015), ТзОВ Байхім-Україна (договір поставки №08-3/01/2020/UKR від 03.01.2020), ТзОВ ОККО-БІЗНЕС ПАРТНЕР (договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних талонів №30ПТ-10492/20 від 03.04.2020), ТзОВ Трансоптимал (договір на поставку цементу №27 від 02.09.2019), ПП Енергобудпостач (договір поставки №02/02-15 від 02.02.2015), ТзОВ Рогатинпісок (договір №8 від 27.01.2020), видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення тощо, які досліджувались судом.
Крім цього, контролюючим органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних позивача не вказано конкретної назви чи переліку документів, яких було б достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22 липня 2019 року в справі № 815/2985/18 (адміністративне провадження №К/9901/14651/19).
Також, як правильно зазначив суд першої інстанції, відповідачі мають доступ до електронної звітності відповідних платників особливо в розрізі контрагентів за зареєстрованими зобов`язаннями із податку на додану вартість за попередні періоди, який передує періоду, в якому подається на реєстрацію податкова накладна, та за кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП) можуть перевіряти відомості про переднє придбання платником податків того чи іншого товару або послугу в інших платників податку, та із таких даних, в тому числі по ланцюгу реєстрації усіх податкових накладних, формувати уяву про правову поведінку платника податків, податкова накладна якого реєструється чи зупиняється реєстрація, - в першу чергу виходячи із того, чи має місце попередня реєстрація контролюючим органом у його контрагентів/продавці податкових накладних на товар/послугу, які відповідають тому ж коду УКТ ЗЕД/ДКПП.
Отже, оскаржувані рішення Головного управління ДПС в області від 08.07.2020 за №1711844/39026969, №1711843/39026969, №1711842/39026969, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 підлягають скасуванню.
Відповідно до вимог пункту 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Як наслідок Державну податкову службу України слід зобов`язати зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ЗСБ №37 від 02.06.2020, №39 від 09.06.2020, №40 від 11.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Перевіривши оскаржені позивачем рішення відповідача, апеляційний суд вважає, що такі не відповідають критеріям, визначеним ч. 2 ст. 2 КАС України, а представлені позивачем докази у своїй сукупності дають підстави вважати що рішення відповідача є протиправними та підлягають скасуванню.
Інші доводи апеляційної скарги зроблених висновків не спростовують, зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними і трактуванні їх на власний розсуд.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга задоволенню не підлягає, підстав для скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.
Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати перерозподілу не підлягають.
Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області - залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09 листопада 2020 року у справі №300/2022/20 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Головуючий суддя З. М. Матковська судді Н. В. Бруновська В. Я. Макарик Повний текст постанови складено у строк встановлений ч. 3 ст. 243 КАС України, однак підписаний повним складом суду 20.04.2021р. у зв`язку із тим що член колегії-суддя Макарик В.Я. з 08.04.2021р. по 19.04.2021р. відсутній у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2021 |
Оприлюднено | 23.04.2021 |
Номер документу | 96419815 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні