УХВАЛА
20 квітня 2021 року
м. Київ
справа № П/320/1207/20
адміністративне провадження № К/9901/14168/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Уханенка С.А.,
суддів - Кашпур О.В., Радишевської О.Р.
перевірив касаційну скаргу Білоцерківської міської ради на рішення Київського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 березня 2021 року у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Білоцерківської міської ради Київської області, за участю третьої особи - Білоцерківської міської ради Київської області, про застосування заходів реагування,
В С Т А Н О В И В:
У лютому 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області (далі - ГУ ДСНС у Київській області) звернулося до суду з адміністративним позовом до Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Білоцерківської міської ради Київської області (далі - Білоцерківська СШ І-ІІІ ступенів №12), в якому просило до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених у акті від 21 грудня 2019 року №1063, застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Білоцерківського СШ І-ІІІ ступенів №12, що знаходиться за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Княгині Ольги, будинок 11.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2020 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 березня 2021 року, позов задоволено. Застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Білоцерківського СШ І-ІІІ ступенів №12, що знаходиться за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Княгині Ольги, будинок 11, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 21 грудня 2019 року №1063.
16 квітня 2021 року Білоцерківська міська рада подала касаційну скаргу на рішення Київського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 березня 2021 року, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення ними норм процесуального права. Заявник просить переглянути і скасувати судові рішення та відмовити в позові.
Предметом спору у цій справі є застосування заходів реагування у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Перевіривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що у відкритті касаційного провадження необхідно відмовити з таких підстав.
Згідно з частиною першою статті 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Порядок розгляду справ за правилами спрощеного позовного провадження, визначений Главою 10 КАС України.
Так, частинами першою - другою статті 257 КАС України установлено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Згідно з частиною четвертою статті 257 КАС України такими винятками є справи у спорах: щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру судових рішень, ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2020 року розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження.
Підстав, за яких судові рішення, постановлені у зазначеній справі можливо віднести до випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України судом касаційної інстанції не встановлено.
У касаційній скарзі Білоцерківська міська рада Київської області, посилаючись на підпункт а пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України зазначило, що касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики щодо наявності у ГУ ДСНС у Київській області права подати такий позов, а винятковість справи полягає у порушенні права на освіту її здобувачами, так як відповідно до чинного законодавства освіта визначається однією із пріоритетних сфер соціально-економічного, духовного та культурного розвитку суспільства.
Верховний Суд відхиляє такі аргументи заявника, оскільки Білоцерківська міська рада Київської області жодним чином не обґрунтувало в чому саме полягає фундаментальне значення цієї справи для формування єдиної правозастосовчої практики із зазначенням новітніх, проблемних та раніше ґрунтовно не досліджуваних питань права. Водночас, норму права, щодо якої відповідь суду касаційної інстанції мала б надати їй нового, уніфікованого розуміння заявником не зазначено.
Доводи заявника про те, що саме ця справа має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу, не обґрунтовані обставинами, які б виділяли вимоги органу місцевого самоврядування у цій справі в якусь особливу категорію спорів або свідчили про те, що рішення у цій справі, у контексті індивідуальних ознак цього спору, тягне за собою наслідки, які мають самобутню своєрідність, особливості, характерні виключно для особи, яка подає касаційну скаргу.
Інші, наведені у касаційній скарзі, мотиви зводяться до переоцінки доказів у справі, аргументів щодо відсутності правових підстав для застосування заходів реагування та незгоди з висновками судів першої та апеляційної інстанцій.
Правила, запроваджені законодавцем щодо обмеження права на касаційне оскарження, відповідають статті 129 Конституції України, згідно з пунктом 8 частини другої якої, основними засадами судочинства є, зокрема, забезпечення права на апеляційний перегляд справи та, у визначених законом випадках, на касаційне оскарження судового рішення.
Зазначена конституційна норма кореспондується з положеннями частини першої статті 14 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
З огляду на відхилення Верховним Судом, зазначених заявником виняткових обставин, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України, які є передумовою для перевірки вмотивованості підстав, визначених частиною четвертою статті 328 КАС України, які заявник не зазначив, у відкритті касаційного провадження у цій справі необхідно відмовити.
Керуючись статтями 248, 328, 333 КАС України, Суд
У Х В А Л И В :
1. У відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Білоцерківської міської ради на рішення Київського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 березня 2021 року у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Білоцерківської міської ради Київської області, за участю третьої особи - Білоцерківської міської ради Київської області, про застосування заходів реагування відмовити.
2. Копію цієї ухвали разом із касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами направити особі, яка її подала.
3. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач: С.А. Уханенко
Судді: О.В. Кашпур
О.Р. Радишевська
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2021 |
Оприлюднено | 22.04.2021 |
Номер документу | 96424491 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Уханенко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні