Рішення
від 21.04.2021 по справі 280/8898/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21 квітня 2021 року Справа № 280/8898/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стрельнікової Н.В. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СИНЄ МОРЕ

до Головного управління ДПС у Запорізькій області

до Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю СИНЄ МОРЕ (надалі позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі відповідач 1), Державної податкової службиУкраїни (надалі відповідач 2), в якому просить суд:

- скасувати рішення ГУ ДПС у Запорізькій області № 2130762/43414595 від 12.11.2020 та № 2130724/43414595 від 12.11.2020;

- зобов`язати відповідача 2 зареєструвати в єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 01.10.2020, яка оформлена ТОВ СИНЄ МОРЕ на загальну суму 204 750 грн. (в тому числі ПДВ 34 125 грн.) та податкову накладну №6 від 01.10.2020, яка оформлена ТОВ СИНЄ МОРЕ на загальну суму 309 900 грн. (в тому числі ПДВ 51650 грн).

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що на виконання норм чинного законодавства, позивачем складено податкові накладні №5 від 01.10.2020 року та №6 від 01.10.2020, які направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте, позивачем були отримані квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, в яких зазначено, що документи прийнято, але їх реєстрація зупинена. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних стало наступне: Код УКТЗЕД/ДКПП/ товару/послуг 0305, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Позивач вказав, що надав на адресу відповідача всі необхідні документи, які підтверджують законність здійснення позивачем господарської діяльності та реальне виконання операцій, за якими складено податкові накладні, проте, відповідачем не надано належної оцінки поданим документам. Просить з урахуванням відповіді на відзив ( вх. 1413 від 12.01.2021) задовольнити позовні вимоги.

Представником відповідача 1 подано до суду відзив на адміністративний позов (вх. 63798 від 29.12.2020), в якому позовні вимоги не визнає зазначивши, що реєстрація податкових накладних виписаних Позивачем була зупинена відповідно до п.201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, яким встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Підставами для прийняття Комісією головного управління ДПС у Запорізькій області рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є ненадання платником податків договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження/розвантаження продукції, складських документів( інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових докуметів та/або банківських виписок. Додаткова інформація: відсутні довіреності, первинні документи щодо прибдбання, транспротування, розрахункові документи, акти прийму-передачі товарів, навантаження розвантаження. Відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач 2 відзив на позовну заяву не надав.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Отже, відповідно до вищевказаних приписів КАС України, справу розглянуто судом в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ТОВ Синє море є виробничим підприємством. Займається переробкою риби на рибну продукцію, згідно КВЕД 10.20 Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків ; та виконує продаж цієї продукції , а також відходів переробки риби згідно КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля .

Згядно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань Товариство зареєстровано: 18.12.2019, номер запису: 1 0991020000006043( а.с.18)

У виробничому процесі здійснюється переробка сировини для виробництва готової продукції, під час якого відбувається зміна коду придбаних товарів на коди товарів, що реалізуються.

На розміщення потужностей підприємство має ЕКСПЛУАТАЦІЙНИЙ ДОЗВІЛ №08-21-46 від 27.02.2020 виданий Головним управлінням Державної споживчої служби в Запорізькій області. Виробництво здійснюється на підставі нормативної документації на готову продукцію СОУ 15.2-34821206-033, СОУ 15.2-37-414, СОУ 15.2-37-420, затвердженою відповідно до законодавства України (а.с.30) .

Для здійснення статутного виду діяльності, підприємство має всі необхідні виробничі потужності, технологічне обладнання та трудові ресурси.

Зокрема підприємство орендує виробничі приміщення, а саме:

- цех для переробки риби та морозильну камеру для зберігання сировини за адресою АДРЕСА_1 , за договором № 15/01-20 від 15.01.2020 р у фізичної особи ОСОБА_1 ;

- частину холодильної камери за адресою Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Халтуріна, будинок 10 на підставі договору № 010220 від 01 лютого 2020 року з ТОВ Бриарон (37-42).

Дійсніть та реальність операції з постачання продукції засвідчує також, повідомлення за формою 20-ОПП для підтвердження наявних виробничих приміщень та потужностей та факт того, що у вересні 2020 року ТОВ СИНЄ МОРЕ на підставі договору постачання продукції з ТОВ СНЕК ПРОДАКШН №310720МСП від 31 липня 2020 року, виготовило чергову партію товару, а саме Бичок азово-чорноморський (тушка) сушений солоний у кількості 1000 кг та Бичок азово-чорноморський (тушка) сушений солоний (м) у кількості 2000 кг.

Для виконання обов`язків за договором №310720МСП від 31 липня 2020 року ТОВ СИНЄ МОРЕ придбало рибу охолоджену у ТОВ Варіор на підставі договору № 2020-01 від 31 січня 2020 року, за яку сплатило грошові кошти у повному обсязі. Податкові накладні на постачання сировини риби охолодженої (код УКТЗЕД 0302) №1 від 03.02.20, №1 від 01.09.20, №11 від 04.09.20, №12 від 07.09.20, №13 від 08.09.20, №14 від 09.09.20, №15 від 10.09.20, №18 від 11.09.20, №19 від 14.09.20, №23 від 15.09.20, №33,№36, №37 від 16.09.20, № 40, №41, №42 від 17.09.20, №43, №44, №45 від 18.09.20 належним чином зареєстровані у ЄРПН. (а.с. 46-104).

Також були придбані пакувальні матеріали у ТОВ БКФ на підставі договору №2005/1 від 20 травня 2020 року , за які сплачено грошові кошти у повному обсязі, податкові накладні №25 від 26.08.20 та № 30 від 27.08.20 на постачання Мішок п/е (код УКТЗЕД 3923) належним чином зареєстровані у ЄРПН (а.с. 105-120).

ТОВ Синє море повністю забезпечує свої виробничі потреби в трудових ресурсах за рахунок власних штатних працівників у кількості 28 штатних одиниць. Для підтвердження вказаних фактів підприємство надало відомість про нарахування заробітної плати за вересень 2020 року та відомість про працівників на підприємстві станом на 01.10.2020 (а.с. 122).

За результатом переробки сировини Риби охолодженої код УКТЗЕД 0302 , на готову продукцію Бичок азово-чорноморський (тушка) сушений солоний код УКТЗЕД 0305539 , виникли Відходи рибні код УКТЗЕД 0511911 , які були продані ТОВ "ВИРОБНИЧО - БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "АГРОПРОМІНВЕСТ" у кількості 20 063 кг на суму 149 341,50 грн у т. ч. ПДВ 24 890,25грн. Оплата по цій операції отримана, податкова накладна №2 від 20.09.2020 належним чином зареєстрована у ЕРПН.

На підставі договору постачання продукції з ТОВ СНЕК ПРОДАКШН №310720МСП від 31 липня 2020 року ( а.с.31-36) ТОВ СИНЄ МОРЕ відвантажило першу частину партії продукції за видатковими накладними:

- видаткова накладна №092101 від 21.09.2020 на суму 204750,00 грн. у т.ч. ПДВ 34125, 00 грн. Податкова накладна №3 від 21.09.2020,

- видаткова накладна №092102 від 21.09.2020 на суму 309900,00 грн. у т.ч. ПДВ 51650,00грн. Податкова накладна №4 від 21.09.2020.

За отриманий товар ТОВ СНЕК ПРОДАКШН сплатило ТОВ СИНЄ МОРЕ грошові кошти у сумі 514650,00 грн у т.ч. ПДВ 85775,00 грн. платіжне доручення 1907 від 22.10.2020.

Друга частина партії продукції була відвантажена 1 жовтня 2020 року:

- видаткова накладна №100101 від 01.10.2020 на суму 204750,00 грн. у т.ч. ПДВ 34125,00 грн. Податкова накладена № 5

- видаткова накладна №100102 від 01.10.2020 на суму 309900,00 грн. у т.ч. ПДВ 51650,00 грн. Податкова накладна № 6

За отриманий товар ТОВ СНЕК ПРОДАКШН сплатило ТОВ СИНЄ МОРЕ грошові кошти:

- 200 000 грн у т.ч. ПДВ 33 333,33 грн платіжне доручення 2355 від 09.11.2020,

- 114 650 грн т.ч. ПДВ 19108,33 грн платіжне доручення 2555 від 17.11.2020,

- 200 000 грн. у т.ч. ПДВ 33333,33 грн платіжне доручення 2663 від 19.11.2020.

Судом з матеріалів справи встановлено, що відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України 01.10.2020 Товариством з обмеженою відповідальністю СИНЄ МОРЕ , було складено податкові накладні № 5 та № 6 на поставку виготовленої продукції.

Податкові накладні №5 та № 6 від 01.10.2020 Товариством були направлена для реєстрації в ЄРПН.

Відповідно до квитанцій від 26.10.2020 до Податкових накладних №5 № 6 від 01.10.2020 податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено, відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0305 відсутні у таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с. 25-29).

Однак, у Квитанціях не зазначено, які самі документи потрібні для позитивного рішення та реєстрації податкової накладної. Не вказано в чому саме полягає невідповідність.

На виконання вимог відповідача, позивач, повідомленнями, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, згідно з якими зупинено, були надані пояснення, згідно з якими надані документи, про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН № 5 та № 6 , що підтверджується повідомленнями № 1 від 05.11.2020 та № 2 від 05.11.2020 (а.с.14).

Згідно з рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2130762/43414595 від 12.11.2020 та № 2130724/43414595 від 12.11.2020 відповідачем відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних, з мотивів ненадання платником податку копії документів, договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження/розвантаження продукції, складських документів( інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів( робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. розрахункових докуметів та/або банківських виписок, додаткова інформація відсутні: довіреності, первинні документи щодо прибдбання, транспротування, розрахункові документи, акти прийму-передачі товарів, навантаження розвантаження (а.с.20-21).

21.11.2020 позивач не погоджуючись з прийнятими рішеннями № 2130762/43414595 від 12.11.2020 та № 2130724/43414595 від 12.11.2020 подав скарги реєстраційні номери 45639650, 45639806 (а.с. 22, 23) до ДПС України.

Комісія з питань розгляду скарг Державної Податкової Служби України, за результатами її розгляду, рішеннями від 27.11.2020 № 65003/43414595/2.2020 та № 64973/434145595/2 залишили скарги без задоволення, а рішення комісії без змін, з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи),у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладним (а.с. 22-23).

Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін, і відповідно до п. 201.10 цієї статті підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі ЄРПН, реєстр), який відповідно до пп. 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України є реєстром відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами, встановлюється Кабінетом Міністрів України і реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у цьому реєстрі може бути зупинена лише в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, яка набула чинності з 01.02.2020 і регулює спірні відносини, що виникли між сторонами у справі з огляду на дату направлення позивачем спірної ПН на реєстрацію, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено що, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 7 Порядку №1165 - у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Під час розгляду справи встановлено, що відповідно до отриманих позивачем квитанцій реєстрація спірних накладних зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, які є Додатком №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

З копій наданих суду квитанції вбачається, що контролюючим органом зазначено, що для реєстрації податкової накладної відсутні коди УКТЗЕД/ДКПП/ товару/послуг 0305, відсутні в таблиці даних платника податків на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання (а.с.25, 28), але ці квитанції не містить інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; -первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Положеннями п. 11 Порядку №520 передбачено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

-та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, враховуючи наведені норми суд вважає, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних, але як вбачається з наданої суду копії рішень від 12.11.2020 № 2130762/43414595 та № 2130724/43414595, якими відмовлено у реєстрації ПН, і які є предметом оскарження у цій справі, підставою для її прийняття зазначено неподання платником податку договорів, довіреностуй, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження/розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів( робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових докуметів та/або банківських виписок, при цьому рішення не містять підкреслень тих документів, які позивачем не надано, але саме зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, з огляду на наявність вимоги щодо обов`язкового зазначення у рішенні об`єктивних обставини, які перешкоджають реєстрації ПН з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично були подані платником податку.

Крім того, у спірних рішеннях зазначена додаткова інформація відсутні довіреності, первинні документи щодо прибдбання, транспротування, розрахункові документи, акти прийму-передачі товарів, навантаження розвантаження, однак жодним чином не зазначено, які ж саме документи відсутні. Натомість позивачем надавались пояснення № 1 та №2 від 05.11.2020 (а.с.162, 143), які отримані органом ДПС України, у яких позивач детального пояснив, що є виробничим підприємством, займається переробкою риби на рибну продукцію та виконує продаж цієї продукції, а також відходів переробки риби та надав відповідні копії документів, а саме договри постачання № 2020-01 від 31.01.2020 та 2005/1 від 20.05.2020 (а.с.46-48, 105), договір куплі-продажу № 1887 від 02.03.2020 (а.с.95) щодо придбання продукції, потаткові накладні, ТТН щодо транспортування продукції, платіжні доручення (а.с. 47-121). Доказів зворотного відповідачем суду не надано.

Отже враховуючи вищенаведене та приймаючи до уваги , що під час розгляду справи відповідачами не було надано доказів щодо наявності ґрунтовних недоліків у поданих позивачем з метою реєстрації податкових накладних документів, а відмова у реєстрації спірних ПН фактично обґрунтована відсутністю складських документів (інвентаризаційних описів), що спростовується дослідженими під час розгляду справи документами, які були надані позивачем суду під час розгляду справи та відповідачу на підтвердження правомірності формування ним спірних ПН, суд вважає, що відповідач у справі під час прийняття рішень від 12.11.2020 № 2130762/43414595 та № 2130724/43414595, діяв не у спосіб, який визначено чинним законодавством, що є підставою для скасування такого рішення суб`єкта владних повноважень.

Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 5 та № 6 від 01.10.2020.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Всупереч наведеним вимогам відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, не доведено правомірності винесення оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю СИНЄ МОРЕ .

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір у сумі 4204, 00 грн. що підтверджується платіжним дорученням.

За таких обставин, судовий збір сплачений позивачем в розмірі 4204, 00 грн., стягується відповідно до статті 139 КАС України, на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, яким прийнято протиправні рішення про відмову в реєстрації спірних податкових накладних, а саме ГУ ДПС у Запорізькій області.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю СИНЄ МОРЕ (71107 Запорізька область, м Бердянськ вул. Ботанічна, 31, код ЄДРПОУ 43414595) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 43143945), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.11.2020 № 2130762/43414595 та № 2130724/434145957, прийняті комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 01.10.2020, яка оформлена ТОВ СИНЄ МОРЕ на загальну суму 204 750 грн. ( в тому числі ПДВ 34 125 грн.) та податкову накладну №6 від 01.10.2020, яка оформлена ТОВ СИНЄ МОРЕ на загальну суму 309 900 грн. (в тому числі ПДВ 51 650 грн).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СИНЄ МОРЕ судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4204,00 гривень (чотири тисячі двісті чотири грн., 00 коп.).

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Н.В.Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2021
Оприлюднено23.04.2021
Номер документу96452680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/8898/20

Ухвала від 05.01.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 20.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 21.04.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні